spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:53

Je kan wel een klein beetje rijden op je shetjes maar NIET springen. Knipoog Je kan er zoveel meer mee doen: Wandelen, grondwerk oefeningen, loswerken (freestylen), longeren, vrij springen, of aan de hand, mennen, kunstjes leren.. Probeer het vooral lekker af te wisselen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:34

Waarom niet springen? Wat een gel*l, zeg, die ebestjes zijn beresterk en vinden het machtig mooi! Die kunnen dat fyiek heel goed aan! wat een onzin.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:38

Ach ja als de gezondheid niet belangrijk is zou je met zo'n lengte best kunnen springen. Wat jij zegt is pas ... detour

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:39

karoliena schreef:
Ach ja als de gezondheid niet belangrijk is zou je met zo'n lengte best kunnen springen. Wat jij zegt is pas ... detour

Precies!

Je kan hartstikke makkelijk nog met die beestjes springen! Ik gok nog.. een jaartje.
Knipoog

Daarna hebben ze alle kwaaltjes die een pony kan krijgen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:50

detour schreef:
Waarom niet springen? Wat een gel*l, zeg, die ebestjes zijn beresterk en vinden het machtig mooi! Die kunnen dat fyiek heel goed aan! wat een onzin.

Shetten staan bekend als oersterke pony's ja, maar ook oersterke pony's hebben hun grenzen. Iemand die zo lang is, heeft het nu eenmaal enorm moeilijk om een juiste houding aan te nemen op een hindernis en vliegt met de benen alle kanten op. Dat is ook voor een beresterke pony zeker niet leuk.
Dat "vinden het machtig mooi" is al tig keer uitgelegd, dat de pony's het zelf geweldig vinden wil niet zeggen dat het ook goed voor hun is.
En een slecht passend zadel zoals op de foto's houdt geen enkel paard fysiek lang vol, hoe beresterk ze ook zijn Knipoog .

Maar ik zie dat de TS al wat andere dingen heeft gevonden, goed zo! Je ziet dat je nog heel wat andere dingen kan doen dan springen. Reed je hem al voor de kar, of heb je er iemand bij die wat ervaring heeft? Want anders zou ik dat wel ook even doen, ook mennen van paarden is een paardenkunst, en als je het op je eigen houtje doet kan het wel eens zijn dat je iets verkeerd omdoet en dat is niet zo leuk voor de pony Knipoog .

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:56

ik vindt het allenmaal maar dom gel*l.
die shetten zijn indd beresterk,
en kijk is hoe vaak er nu wel niet is gezegd
- je ben te groot
- je ben ontverantwoord en blablabla
wat een gezeur om niks,
ze zien er toch goed uit,en ze doet er heus wel andere dingen mee.
veel plezier nog met je paardjes Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:59

IDD.

katleentje, maak je maar niet druk. Het gaat vast wel goed met die pony's oko als ze af en toe wel springt.

Tuurlijk heeft elk dier zijn grenzen, maar zo hoog springt ze toch ook niet?..

ZE zien er inderdaad gezond uit.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:05

Ik ben toch wel benieuwd wanneer nu eindelijk eens het kwartje gaat vallen bij al die zogenaamde paarden kenners die beweren dat DIT nog best kan?? Ik denk....nooit???

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:10

Ben jij dan een paardenkenner omdat je een andere mening hebt? Zien die pony's er slecht uit? ragt ze ze af? Lijken ze ongelukkig? Rijdt dat meisje zo beroerd? Doet ze dit dagelijks? geeft ze om die dieren?

Beetje relativeren, hoor!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:18

Nee joh...ze zit inderdaad GEWELDIG op de pony!! En de pony vind dit ook heel fijn, die geniet, dat kan je zo zien!
Slaap lekker door! Volgens div. mensen schijnt dit dus heel normaal te zijn, terwijl in een ander topic iemand compleet wordt afgekraakt omdat ze met overgewicht op een grote haflinger zit. En die rijd haar pony dan heel netjes door de baan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:20

tsja, ik ben niet met een ander topic bezig en slaap verder ook neit, hoor, we hebben zelf twee shetten, daar wordt ook mee gesprongen door lange meisjes, zij het niet dagelijks. lekker boeien!
Wind je vooral verder op en ga er vooral vanuit dat je het paardenorakel van bokt bent.
Oja, een cursusje ehtologie zou je niet misstaan, by the way...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:27

ehtologie, wat is dat dan? Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:39

Ik zou mijn honden nog niet toestaan over dergelijke hindernissen te springen!!
Realiseer je je wel dat de balken bij die kruiwagen ''vast'' liggen? Als ze ze aantikken, kunnen ze niet vallen... Ik las hier iemand die overtuigd was dat de kruiwagen dan meekiept, maar ik heb vaak gezien dat dingen ZO hard, en ZO snel gaan, dat het paard al een val maakt voor de hindernis is ''meegekiept''... gevolg; je paardje slaat over de kop als je pech hebt!
Daarnaast... vind je dit zelf verantwoord? Scheve mond

Lieve meid... ga alsjeblieft iets leukers met die ponies doen...

EDIT: Had dit dus al gepost voor ik de MODopmerking had gezien... dus geedit en wat delen verwijderd...

Wil nog graag even toevoegen; Je hebt je vzshet voor de kar gehad het bos in? Is die shet al beleerd dan? Koe
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 20-08-07 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:53

detour schreef:
tsja, ik ben niet met een ander topic bezig en slaap verder ook neit, hoor, we hebben zelf twee shetten, daar wordt ook mee gesprongen door lange meisjes, zij het niet dagelijks. lekker boeien!
Wind je vooral verder op en ga er vooral vanuit dat je het paardenorakel van bokt bent.

Ethologie, schat. Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:01

woow dat zadel en je been.
op die 2de pony dan..
mischien is het leuker om met het 2de shetje het zelfde te doen als op de eerste dus zonder zadel? maar ik vind de 2de shet wel wat ieletjes.. om op te gaanr ijden qua joun lengte.,
ga ook niet het hele topic lezen.. maar vindt dat je wel moet weten op 14 jarige leeftijd dat dat zadel gewoon te groot is! zelfs mijn broertje van 8 kan dat nog wel zien.
nouja verder leuke ponys dat wel

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 09:31

dankje voor je leuke reactie en sommige mensen die steeds zegen ja je bent te groot bla bla bla ik hou dara niet van 1 keer is genoeg

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:47

Detour: Dus jij vind het heel normaal dat ze met zo'n slecht passend zadel rijd dat het zeer gevaarlijk is voor de rug? Maar ja kan allemaal makkelijk voor jou, de hele lendenen kunnen kapot zijn zeker met het gebonkt van springen erop en dan ook nog in combi met een mega slecht zadel. Ik dacht altijd dat paardenliefhebbers de gezondheid van hun dieren belangrijk vonden maar jij vind dit blijkbaar gewoon kunnen, vreemd

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 09:51

karoliene:ik let super vel op hun gezondheid!!en we hebben gisteren trouwens 2 nieuwe zadels gekocht die hun passen ,

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:52

het lijkt me idd niet verstandig vaker zo te springen, beide ruiters zitten tijdens het springen met hun hakken in de liezen van de pony's ,
dit kan ten eerste al niet fijn zitten voor de ruiter, laat staan voor de pony.
ga mennen of vd, maar laat het rijden voor wat het is, hooguit een klein kindje een keer erop.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:53

ladylisa: Dat zadel is zo slecht dat zelf met die een keer rijden de hele rug verpest kan zijn omdat het vol op de lendenen bonkt, zou de pony eerst maar eens na laten kijken, zou super zijn als je van alles in het topic geleerd hebt neem dan ook aan dat de nieuwe zadels gepast zijn met een zadelmaker

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:57

Saskiaatje schreef:
detour schreef:

Ethologie, schat. Knipoog

Oh, dus jij drukt nooit een verkeerde toets in? Meid, klasse!

Ik bewonder u.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:59

karoliena schreef:
ladylisa: Dat zadel is zo slecht dat zelf met die een keer rijden de hele rug verpest kan zijn omdat het vol op de lendenen bonkt, zou de pony eerst maar eens na laten kijken, zou super zijn als je van alles in het topic geleerd hebt neem dan ook aan dat de nieuwe zadels gepast zijn met een zadelmaker

Weet je meid, jij en ik zullen er toch andere ideeen op na houden.

Ik denk dat de schade wel meevalt. Heb dat zadel ook niet hoog zitten op die foto maar daar heeft ze toch wat mee gedaan? Dan is het altijd zooo makkelijk klagen van de zeikant...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:01

Het zadel ligt op de kont, de lendenen horen vrij te liggen en het zadel ligt daar zelfs nog overheen. Jij hebt zeker nog nooit een paard van dichtbij meegemaakt met rugproblemen door een slecht passend zadel.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:01

karoliena schreef:

En waar bemoei je je evrder eigenlijk mee? Waardeer je het niet dat het meisje tracht er iets aan te doen en mag dat dan op haar manier?

Kan me voorstellen dat ze dat ellenlange gezeur zat wordt. Alsof ze dement is ofzo.

Tig keer hetzelfde, verzin eens wat nieuws!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:03

Ik bemoei me met een dier dat problemen met zijn gezondheid krijgt op deze manier. En dat kan jij bemoeien vinden, blijkbaar was de TS niet op de hoogte hoe slecht het was wat ze deed.

Daarbij waarom bemoei jij je dan met alle reacties hier in het topic.