Jou mening over deze kür

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Re: Jou mening over deze kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:09

Ik heb de combinatie ook al meerdere keren gezien. Matine is en blijft gewoon een geweldige merrie, toch? Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:14

ik vind het ook een super combi. over de fries ben ik niet zo te spreken. ik vind dat die nogal in de krul wordt getrokken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:22

heb drie filmpjes gezien ,
matinee, anky..en dr rainer klimke
geef my klimke maar
paard gebruikt zijn achterbeen/achterhand veel beter dan je tegenwoordig in de top ziet
paard loopt met de neus er niet te diep in ,
heerlijk

vroeger was dressuur een proces, je kon aan de paarden zien dat ze de tijd hadden gekregen om tot prestaties te komen die passen bij het lichamelijk gestel en de leeftijd,
nu hupsen er veel te jonge paarden in de GP , die kwa balans en kracht nog niet zover zijn, het eerste wat ik dacht bij de schimmel
"zo wanneer stijgt die op? lijkt wel een helicopter"
als ene paard de staart zo gebruikt, word het uitgelegd als protest, = niet goed...
ergens las ik de opmerking " het is voor de balans" sorry, maar als een paard zo zijn best moet doen voor balans, is het nog lange niet toe aan het niveau waarop het moet presteren

ik denk dat we tegenwoordig heel fout bezig zijn
het gaat niet meer om het proces en balans en graad van africhting, maar het gaat om het plaatje, kop in de krul en gas,
kijk mij eens fijn huppelen

maar het achterhand gebruik lijkt door de jaren heen wel flink achteruit gegaan te zijn en zo ook het ruggebruik ...
er ligt gewoon veel te veel druk op de ruiters en daardoor ook op de paarden om maar het plaatje neer te kunnen knallen, allemaal vanwege de steeds grotere sommen geld die er in om gaan
alles voor de commercie en iedereen rent elkaar maar achterna

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:20

draumpje schreef:
heb drie filmpjes gezien ,
matinee, anky..en dr rainer klimke
geef my klimke maar
paard gebruikt zijn achterbeen/achterhand veel beter dan je tegenwoordig in de top ziet
paard loopt met de neus er niet te diep in ,
heerlijk

vroeger was dressuur een proces, je kon aan de paarden zien dat ze de tijd hadden gekregen om tot prestaties te komen die passen bij het lichamelijk gestel en de leeftijd,
nu hupsen er veel te jonge paarden in de GP , die kwa balans en kracht nog niet zover zijn, het eerste wat ik dacht bij de schimmel
"zo wanneer stijgt die op? lijkt wel een helicopter"
als ene paard de staart zo gebruikt, word het uitgelegd als protest, = niet goed...
ergens las ik de opmerking " het is voor de balans" sorry, maar als een paard zo zijn best moet doen voor balans, is het nog lange niet toe aan het niveau waarop het moet presteren

ik denk dat we tegenwoordig heel fout bezig zijn
het gaat niet meer om het proces en balans en graad van africhting, maar het gaat om het plaatje, kop in de krul en gas,
kijk mij eens fijn huppelen

maar het achterhand gebruik lijkt door de jaren heen wel flink achteruit gegaan te zijn en zo ook het ruggebruik ...
er ligt gewoon veel te veel druk op de ruiters en daardoor ook op de paarden om maar het plaatje neer te kunnen knallen, allemaal vanwege de steeds grotere sommen geld die er in om gaan
alles voor de commercie en iedereen rent elkaar maar achterna

Amen! Afgod

Die schimmel is inderdaad een prachtig paard met prachtige bewegingen maar ik vind persoonlijk dat je eraan ziet dat ze nog te jong is en er nog niet klaar voor is. Meer tijd geven en dit paard zou een absolute topper worden zonder al dat gezwiep en voor lange tijd! Maar tegenwoordig hebben erg weinig mensen nog tijd om een paard 'tijd' te geven ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:15

neuh, tijd is geld ... dus sja, als ie met 8 de gp in kan , waarom wachten tot het paard er echt aan toe is?
plaatje word toch wel leuk gevonden schijnbaar

sandravanr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:48

mooie combinatie hoor ik doe het haar niet na het is altijd makkelijk om commentaar te geven maar kunnen wij het zelf zo? wel jammer van die zwiepende staart dat is wel storend.

groetjes en veel rij plezier !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:26

sandravanr schreef:
mooie combinatie hoor ik doe het haar niet na het is altijd makkelijk om commentaar te geven maar kunnen wij het zelf zo? wel jammer van die zwiepende staart dat is wel storend.

groetjes en veel rij plezier !

mag je alleen maar commentaar of kritek geven als je het zelf beter kan?
gaat een mooie boel worden dan
als je oprecht iets signaleert wat mis is mag je dat ten alle tijden aangeven,
daar hoef je geen GP voor te rijden

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:09

Ik vind dit echt een mooi kur om naar te kijken!!! Het paard lijkt zoveel plezier te hebben en danst echt op de muziek! Een perfecte combinatie om naar te kijken!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:18

Wat een mooie merrie, die lijkt er echt plezier in te hebben.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:12

die lijkt er idd plezier in te hebben Haha! ik vindt het wel een mooie kur

LISA_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:10

Wow, ik ben er helemaal stil van! Ik vind het er geweldig uitzien en ik zou het hem zeker niet na kunnen doen Tong uitsteken Ik zou het wel willen haha!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:18

Ben het met je eens dat menig persoon hier veel van kan opsteken, Andreas Helgstrand is echt een superruiter. 1 ding vind ik persoonlijk erg storend: De merrie is heeel erg onrustig met de staart.

Dit zóu je kunnen zien als verzet..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:38

Ik vind dit de meest prachtige kür die ik ooit gezien heb,
kijk hem danook heel vaak, mijn voorbeeld hoor..

Je ziet een combo van plezier en concentratie, bij beiden,
en hoe hij matinée om haar hals vliegt als het is afgelopen..
prachtig toch?

over dat staart zwiepen: mij stoort het niet, ik zie verder alleen ontspanning.
Merries hebben dit sowieso al vaker.

Ik vind deze kür echt perfect, héél veel emotie.