Antonio@ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RandyOrton25

Re: Antonio@ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 15:26

ja ik heb het gezien
maar zoals ik al had gemeld de stang is er uit
maar als je naar het eerste deel kijk
is het net of dat ik 1 of andere tiran ben en dat ik me beest half dood sla
en das niet waar.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:27

Jemig mensen...waar maken jullie je druk om. Het gros van de mensen knupt een slof om zijn paard heen met rijden, of knoopt paarden op wat voor manier dan ook vast om ze vooral maar niet netjes over hun rug maar alleen maar in de krul te rijden. Dit meisje geeft aan dat ze aan het lessen is, er zijn heel veel mensen die met een haflinger/ fjord met een stang rijden. Of met Pelham waarvan de werking van de onderste teugel een stangwerking heeft. Mijn eigen fjord rijd ik niet met stang maar de fjord waar ik vroeger mee reed was gewoon echt niet te houden op een gewoon bit, dit tankte tijdens buitenritten al dwars door een hackemore en liverpoolstang heen.
De manier waarop de stang zit verdient inderdaad de schoonheidsprijs niet maar om nou dit soort filmpjes te laten zien als vergelijkingsmateriaal vind ik echt veel te ver gaan.

TS oefen lekker verder met je haf, en plaats gewoon na ene tijdje lessen eens foto's van een haf met een gebroken trensje en in lekkere ontspanning....voor de rest geniet lekker verder van je paardje!
Laatst bijgewerkt door Lennox op 16-08-07 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:28

Je hebt een mooie haf maar je rijd hem op deze manier echt naar de filistijnen! 45 o Bloos! .... Ik sta een dikke onvoldoende voor wiskunde maar ik zie zelfs dat dit geen 45 o is. Het beeld ziet er ook totaal niet vriendelijk uit

Zoals al meerder mensen hebben gezegd: Lees je onderschrift een paar keer en ga met deze instelling ook op je paard zitten!

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:30

@TS, wees wijs en laat er lekker een slotje op zetten, ben je meteen van al het gezeur en gezanik af :d
en wat Lennox zegt: neem les, oefen lekker verder, en kom later met foto's waarin je verbetering hebt laten zien!

succes meis ik wens je alle goeds!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 15:32

o het geeft niet hoor
die mensen moeten nu ondertussen toch wel door hebben dat het commentaar over de stang al gegeven is en ik lees alleen de berichten waar ik ook wat mee kan

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:34

En je kan in ieder geval zeggen dat je een topic hebt met veel pagina's Haha!.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:34

IK zeg Alweer een drama topic..!

Ts meid! Je weet vast wel wat je doet.. en wat goed voor je paardje is... Foto's zijn alleen moment opnamen! niemand kent jou paardje beter als jou!.. Ik zou zeggen veel succes en plaats nog eens een keer fotos.. misschien met een verschil dan is half bokt ook weer blij ! damN! het is niet dat dit meiske haar paard mishandelt ofzo hoor..! bijna allemaal meiden en meer dan de helft kunnen zo door voor een toneelstuk als dramaqueen! X

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 15:36

ik moet eerlijk zijn heb al eerder op bokt gezeten.
en der is al vaker een heel drama geweest.
nu keek ik toevallig ook eens bij andere mensen en daar zie ik ook alleen maar drama reacties.
dus voel me absoluut ook niet aangevallen

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:43

neej oke maar ik vind dat de meeste op bokt even een keer normaal moeten reageren stelletje kleine kinderen.. en de meeste die de grootste bek hebben weten niet eens van hoe of wat daar kan ik me aan ergeren.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:07

Een mooi beestje heb je!
Probeer idd je handen wat meer te dragen en voor het zadel te houden,
vooral op de eerste foto's vind ik het er erg netjes uitzien!
De laatste foto's zijn idd wat minder ontspannen, maar om nou gelijk van mishandeling te gaan spreken Sigaar
Misschien kan je hem eens met bijzetjes gaan longeren zodat ie wat meer over zijn rug gaat lopen? Lachen
Als hij zich erg sterk maakt gewoon veel overgangen en figuren rijden..
Veel succes ermee, laat je niet afzeiken meid jullie komen er wel! Knipoog

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:15

ik longeer met passoa teugel erg fijn,
hij loopt er ook fijn op Haha!
meeste paarden wel geloof ik Knipoog

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:20

Leuk beestje heb je Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:05

ik vind het een prachtig paard!! dat ten eerste! maar doe AUB VEEL zachter met je hand!!!!! en anders gewoon een ander bitje er in! dit kan echt niet hoor! vind het er erg gespannen uit zien!

Edit!: ik lees dat je geen stang meer gebruikt! TOP!! Knipoog
Nu nog meer ontspanning! Haha!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:07

Mensen maken fouten, en fouten maken is menselijk.
Door onwetendheid gebeuren er dingen, die anderen als vreselijk ervaren.
In dit geval het verkeerd gebruiken van de stang (daar ben ik het overigens mee eens).
Vervolgens worden er hier 4 bladzijdes commentaar geleverd, waar het "schandalige gebruik van de stang" de overhand heeft.
Na een aantal heftige commentaren geeft de ts al aan een ander bit te zijn gaan gebruiken en instructie heeft.
Is het dan misschien een idee om het negatief getinte commentaar(alle slechte kanten belichten en vooral geen goede) om te zetten in positief gericht commentaar? (zoals, wat fijn dat je hebt ingezien dat de stang een verkeerd idee was enz.?)

Nu is dit wel totaal iets anders hoor, maar wat dacht je van de manier van werken van Brooke hospital? Paarden in 3e wereld landen worden om 2 redenen slechter verzorgt dan hier. 1: geldgebrek 2: onwetendheid. Denken jullie, dat die arme boeren in 3e wereld landen, ook maar iets gaan veranderen aan te toestand van hun paard of ezel, als ze helemaal afgezeken worden?? Die denken, bekijk het maar met je praatjes! Door het negatieve om te zetten in het positieve, en de goede kanten te belichten, stimuleer je die mensen om het beter te gaan doen. Motiveren noemt men dat.

En kort door de bocht gaat het hier om hetzelfde, we willen de TS toch MOTIVEREN om dingen te veranderen zodat het voor zowel haar als voor het paard beter wordt?

Nu nog even wat gerichter commentaar op de foto's! Knipoog
Het is een erg mooi dier, en ik denk dat je na aanleiding van het commentaar, en jouw eigen initiatieven om een ander bit te gaan gebruiken en instructie te gaan volgen, het erg ver kunt schoppen met dit paard!!
Als je al het goede advies ter harte neemt, herken je deze combinatie over een aantal maanden niet meer terug!
Succes, en geloof me, geduld is een schone zaak!!

nog 1 tip: de overgang van stang naar dubbelgebroken trens zal met rijden best lastig zijn(geweest), misschien is het een idee om het paard op een goede manier (bespreek het met je instructie) bijgezet te longeren, zo leert hij ontspannen over de rug nageeflijk te lopen, zonder dat je hem in de weg kan zitten, hier heb je met rijden erg veel baat bij!! Ikzelf had bij een bep. paard erg veel moeite om een nette gecontroleerde galop uit te voeren, mara omdat ik zelf nog niet handig genoeg was, heb ik het betreffende paard veel gelongeerd. Resultaat: de galop van het paard werd gecontroleerder, waardoor ik met rijden ook meer toekwam aan het werken aan mezelf!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:16

RandyOrton25 schreef:
o het geeft niet hoor
die mensen moeten nu ondertussen toch wel door hebben dat het commentaar over de stang al gegeven is en ik lees alleen de berichten waar ik ook wat mee kan

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar nieuwe rijfoto's Ja

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:24

99% van de fouten worden veroorzaakt door de ruiter

En dat doe jij nu ook :@ ik kan hier zo boos om worden over hoe jij een stang gebruikt!!!
het is schandalig!!!
dit had je nooit je paard aan mogen doen.
hij is nog maar net 6 en nu al met dit bit. Wat niet eens goed gebruikt wordt. HOE KUN JE!!!!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:30

Hoe vaak is het woord "stang" nu hier gevallen in dit topic?
Ik denk dat de TS na een aantal pagina's inmiddels wel weet wat ze fout doet op de foto's, typisch bokt dat iedereen het voor zich nog even moet gaan vertellen...

Ik ben het met het gegeven commentaar eens maar niet met de "a la boktmanier" hoe hier weer 10 pagina's volgekletst wordt over iets wat al minstens 5 keer benoemd is...geef liever ander opbouwend rijtechnisch commentaar, heeft de TS veel meer aan dan alsmaar hetzelfde!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:07

Eydis, nu is alleen mijn vraag, wat is jou toegevoegde waard aan dit topic dan????

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:10

Jij gaat veel commentaar van bokt krijgeN!!!

probeer je haf in iedergeval wat meer over zijn rug te laten lopen en iets meer lengte in zijn hals, verder zeg ik niks want je krijgt bokt toch al over je heen!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:10

@ _10_ haha, daar heb je ook weer een beetje gelijk in.. ik denk dat ze in ieder geval probeert de gemoederen een beetje te sussen Knipoog

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:18

de stang is er uit toch!
waar maken jullie je zo druk om.
er zal vast wel vooruitgang zijn.
als ze maar weet wat ze fout heeft gedaan en dat weet ze vast wel anders zou ze die stang er in hebben gelaten.
maarja mooi beestje en succes. Knipoog

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:03

Ik vind het echt een prachtig paardje om te zien! Dat koppie is echt super! Lovers
Mooi dat je nu met een dubbegebroken bitje rijdt, die heb ik ook bij mijn haffie Lachen
Als je weer eens foto's hebt lijkt het me leuk om die te zien!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:16

_10_ schreef:
Eydis, nu is alleen mijn vraag, wat is jou toegevoegde waard aan dit topic dan????

Nou ik bracht ook net als ieder ander hier mijn mening naar voren Knipoog
En dat mag toch op bokt?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:21

peehtje schreef:

En dat doe jij nu ook :@ ik kan hier zo boos om worden over hoe jij een stang gebruikt!!!
het is schandalig!!!
hij is nog maar net 6 en nu al met dit bit. Wat niet eens goed gebruikt wordt. HOE KUN JE!!!!

Inderdaad....

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:23

peehtje schreef:

het is schandalig!!!

Nou Nou, een beetje minder mag ook wel Slapen

Ze heeft toch al gezegd dat ze nu met een trensje rijd? Maak je dan niet meer zo druk. Ze had idd beter NIET kunnen gaan rijden met dit bit, mits je het goed gebruikt. Het is gewoon een foutje en volgens mij ziet ze dat zelf ook héél goed in nu Knipoog