Een Belsch trekpaard inrijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Re: Een Belsch trekpaard inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:04

veel plezier met je paardje.
ergens op bokt las ik de gevolgen van een meisje die zonder tok rijde (en was gevallen), haar hele leven hieronder moest lijden.
Ik rij ook jonge paarden in voor mezelf, ik kwam 1 keer ongelukkig terecht paard was over mijn hoofd gelopen gelukkig had ik een tok op anders was ik er niet meer, heb een hele poos in het ziekenhuis gelegen en dan denk je wel na over hoeveel z'n miezerig tokje waard is.
maar bon, verder geen gezeur het ziet er leuk uit

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:09

Dat jij het niet erg vind om te vallen en hoofdletsel op te lopen Verward tot daar aan toe. Maar je bent 12. Dat betekend dat je nog thuis woont en je ouders verantwoordelijk voor je zijn. Die zullen jou toch moeten verplegen als jij met hoofdletsel in een halve comateuze toestand thuis ligt als een kasplantje. Heel zwart-wit, dat weet ik, maar je kan een eind vallen en het is zo gebeurt.
Ik vind je echt een beetje dom en naief overkomen.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:12

Meis, waar begin je aan Verdrietig

-Ik weet toch ook dondersgoed dat ik een cap op moet, val je een keer (goed hard) zitten je ouders behoorlijk in de knoop met de verzekering. Een paard blijft een beest! En die kunnen altijd schrikken, op hol slaan, of gek doen..
-Ja, en hij heeft gebokt Clown Meis, ik durf te wedden dat je niet eens weet hoe het is om op een beestje te zitten die je met een bok kan splatshen tegen de bakrand Knipoog ( heeft behoorlijke splatsh ervaring Clown )
-2.5 is veel te jong, zeker voor een belg
-Zonder zadel, lekker verstandig op zo'n jong dier Knipoog
-0 ervaring met inrijden (is ook te zien op het flimpje)
-Een vriendin van 15 helpt je? Ik durf te wedden dat zij er ook geen ervaring mee heeft..
-Ja jij hebt ervaring, geloof je gelijk Haha! ( vertel ons maar wat je ervaring is )
-Zonder neusriem, met een stille hand kan dat wel. Maar op dat filmpje zie ik het tegenovergestelde Verdrietig
-Laat dat arme beestje beleren door een ruiter met echte ervaring. Hou het ondertussen maar bij zwarte arabische hengsten , kaj ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:12

Nou, kortom .. Nog veel succes ermee.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:15

Dit meisje gaat nog super veel leren op bokt.. zal haar zuur komen te staan.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:20

Filmpje??? Staat dat ook in de beginpost??

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:27

Nee, maar wel in het topic dat haar vriendin over hetzelfde onderwerp heeft geopend.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:32

Heukelom schreef:
(ik ben dom dat weet ik)
maar ik realiseer me niet dat ik akn vallen
ik ben gewoon dom dat ik zonder cap rij
stom Tong uitsteken

Als je weet dat het dom is dat je zonder cap rijdt, waarom rij je dan nog steeds zonder? Nagelbijten / Gniffelen
Dat vind ik namelijk nóg dommer.
Je hoeft er maar één keer verkeerd af te vallen en je kunt de rest van je leven er wat aan overhouden.. denk daar maar eens aan

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:32

3Hearts schreef:

-Ik weet toch ook dondersgoed dat ik een cap op moet, val je een keer (goed hard) zitten je ouders behoorlijk in de knoop met de verzekering. Een paard blijft een beest! En die kunnen altijd schrikken, op hol slaan, of gek doen..
-Ja, en hij heeft gebokt Clown Meis, ik durf te wedden dat je niet eens weet hoe het is om op een beestje te zitten die je met een bok kan splatshen tegen de bakrand Knipoog ( heeft behoorlijke splatsh ervaring Clown )
-Een vriendin van 15 helpt je? Ik durf te wedden dat zij er ook geen ervaring mee heeft..
-Ja jij hebt ervaring, geloof je gelijk Haha! ( vertel ons maar wat je ervaring is )
-Zonder neusriem, met een stille hand kan dat wel. Maar op dat filmpje zie ik het tegenovergestelde Verdrietig
-Laat dat arme beestje beleren door een ruiter met echte ervaring. Hou het ondertussen maar bij zwarte arabische hengsten , kaj ?

Afgod amen.
koop een my little pony..

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:36

_Future_ schreef:
3Hearts schreef:

Afgod amen.
koop een my little pony..

helemaal mee eens Tong uitsteken
dit is echt belachelijk !

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:47

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:20

Ik geloof het niet helemaal, maar ik ga even mee in je verhaal:
1: Ik kan het zo snel niet vinden waar het groeischema staat, maar je kunt een paard serieuse schade aanrichten door zo vroeg, en dan ook nog zonder zadel in te rijden. De puntbelasting op de rug is dan echt niet goed als de groeischijven nog niet dicht zijn.
2: Als 12 jarige heb je amper kracht, zeker niet om iets te beginnen tegen een min. 700 kg spierbonk, hoe dan ook
3: cap is in dit geval niet echt eigen verantwoordelijkheid, zoals al gezegd is dat de verantwoordelijkheid van je ouders.
Ik denk dat je ook een beetje vergeet: 'hoe hoger je staat, hoe harder de val'. Eigenverantwoordelijkheid wordt hier nog meer onverantwoordelijkheid doordat je op een groot, bokkend, giga sterk, en vooral erg zwáár paard, zonder zadel of verdere steun, zonder bescherming van welke aard zit.

Niet om je aan te vallen of te zeuren, maar als je valt, of je paard springt eens opzij springt, heb je met gemak ernstig hersen/nek letsel, dan maar niet te spreken dat je veel meer kans hebt ónder je paard te belanden.

Niet om te zeuren, maar je lijkt niet echt door te hebben wat het gevaar is. Ik zie je liever levend en wel dan als een kasplantje Knipoog

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:46

Als je het mij vraagt is het gewoon een penny die aandacht wil, en fantasie is er belangrijk bij een penny. Haha!

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:53

wat een verhaal , vind je jezelf soms heel wat omdat je een jong paard rijd?
maar verder vind ik het een mooi trekpaard!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:54

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:54

ach iedereen moet het zelf weten omtrend cap gebruik! Ik vind het persoonlijk dom en onverstandig.

Ik mocht vroeger als jong meisje nooit zonder cap rijden! En doe het nu nog steeds niet!zelfde als zonder gordel in de auto.......)

alleen mocht er iets gebeuren en je raak in coma/ernstig gewond! en wordt je een kasplant wie kan er voor de kosten opdraaien!!

Wij DE BELASTING BETALER!! en om eerlijk te zeggen heb ik geen zin om voor mensen te betalen die niets doen om zichzelf te beschermen.....
(klinkt hard maar, als iedereen nu is probeert om zichzelf te beschermen en dat er daardoor minder medische zorg nodig is!) Dan bespaard de overheid miljoenen die weer kunnen worden gebruikt, voor onderzoek naar bv kanker etc.. Pling

En ten 2de.. denk dat je zelf der ook niet gelukkig van wordt! Nu doe je stoer maar het zal maar eens mis gaan.. dan is het zeker HAD ik maar.. tja aan hadden heb je dan niets meer.

Bovendien ik vind je post behoorlijk Penny.. en zo lok je alleen maar reactie´s uit

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:58

pff ik ben 12 en heb 6 jaar ervaring Ja aha ,

Ik ben 19 jaar en rij 11 a 12 jaar paard. waarvan eerst op shetten enzo.

Ik heb 8 jaar op een handelstal gewerkt waar ik dus van dit alles geleerd heb om niet zonder cap te rijden op jonge paarden..

Ik dacht ook altijd mij gebeurd niks , ik kan zo goed rijden , totdat ik is mega hard de grond vna dichtbij zag , en daar redelijk van geleerd heb!
Had nog een grote mond , en stapte op een eigenwijze manier op een hackney van 4 jaar oud die al heel lang niet gereden zou zijn en nog is een hengst bleek te zijn net uit de trailer was , en ik vond dat ik deze wel kon "temmen" ..
godzijdank had ik een cap op , want ik was er kijhard van af gedonderd , ( lees hackney van nog geen 1.20 ! ) en ben met me been blijven hangen in de beugel.. Ik zag heel me leven voorbij flitsen! Dus alsjeblieft , pas op. Want dit is zeker 6 jaar geleden gebeurd , en dagelijks heb ik nog last van het geen wat ik hier van over gehouden heb ! ( een instabiele knie etc)

Voor je het weet is het te laat, en heb je toch eeen groote spijt.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:02

Oef toen ik de 1e pagina zag wist ik al dat je een hoop commentaar zou krijgen!

Leuk trekpaard. Ik reed al vanaf mn 13e op een trekpaard maar die was al ingereden. Het rijden deed ik ook zonder zadel en scheurde wat af met haar. Ben daar nooit vanaf gevallen... Toch werd ze ouder en ging ze meer struikelen...zo zijn we een paar keer lelijk met zn 2e onderuit gegaan... En toen reed ik SOMS met CAP.

Vorig voorjaar ben ik met mn eigen belg onderuit gegaan. Toen was ik nog bonter en blauwer dan dat ik ooit had gehad. Sindsdien heb ik een goede cap gekocht.
Ben niet bang om zelf te vallen, mn zit is goed. Maar ook je paard kan onderuit gaan. Wanneer je zonder zadel rijd wordt je als het ware gelanceert. De laatste keer dat ik het had reed ik met zadel en kwam ik onder mn paard terecht. Gelukkig niks gebroken maar het blijft je wel bij! Soms heb ik nog wel es last van mijn gewrichten.

Maar Meid, denk na en zet een cap op! Hoe braaf je paard ook is!

En over je inrijden...wacht liever nog wat langer...

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:04

studiemiep schreef:
ach iedereen moet het zelf weten omtrend cap gebruik! Ik vind het persoonlijk dom en onverstandig.

Ik mocht vroeger als jong meisje nooit zonder cap rijden! En doe het nu nog steeds niet!zelfde als zonder gordel in de auto.......)

alleen mocht er iets gebeuren en je raak in coma/ernstig gewond! en wordt je een kasplant wie kan er voor de kosten opdraaien!!

Wij DE BELASTING BETALER!! en om eerlijk te zeggen heb ik geen zin om voor mensen te betalen die niets doen om zichzelf te beschermen.....
(klinkt hard maar, als iedereen nu is probeert om zichzelf te beschermen en dat er daardoor minder medische zorg nodig is!) Dan bespaard de overheid miljoenen die weer kunnen worden gebruikt, voor onderzoek naar bv kanker etc.. Pling

En ten 2de.. denk dat je zelf der ook niet gelukkig van wordt! Nu doe je stoer maar het zal maar eens mis gaan.. dan is het zeker HAD ik maar.. tja aan hadden heb je dan niets meer.

Bovendien ik vind je post behoorlijk Penny.. en zo lok je alleen maar reactie´s uit

Als zij op deze manier valt, zonder zadel en vooral zonder cap, zijn het de ouders die ervoor opdraaien, niet wij of de overheid of de verzekering, neen, de ouders! Als zijn rijdt zoals het hoort, met cap dus, en er gebeurd iets, ja, dan zal de verzekering een bijdrage doen, op deze manier niet!
Ook wanneer je zonder chaps/botten/... rijdt draait de verzekering er niet voor op! (Hint om altijd in perfecte rijduitrusting te zijn. Knipoog )

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:12

SjilliejJj schreef:
veel plezier met je paardje.
ergens op bokt las ik de gevolgen van een meisje die zonder tok rijde (en was gevallen), haar hele leven hieronder moest lijden.
Ik rij ook jonge paarden in voor mezelf, ik kwam 1 keer ongelukkig terecht paard was over mijn hoofd gelopen gelukkig had ik een tok op anders was ik er niet meer, heb een hele poos in het ziekenhuis gelegen en dan denk je wel na over hoeveel z'n miezerig tokje waard is.
maar bon, verder geen gezeur het ziet er leuk uit

tok Huilen van het lachen!
dat is toch zo bescherm ding bij het geslachts deel Huilen van het lachen
word daar nu ook meegereden? Nagelbijten / Gniffelen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:15

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om weer ontopic te gaan (dus rijtechnisch commentaar!) en niet constant in herhaling te vallen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:20

@Tisci..

de gezondheidszorg wordt grotendeels door de overheid betaald hoor (kortom de belasting betalers)

weet je wat een dag in het ziekenhuis kost.. laat staan als mevrouw een kasplant wordt..(kortom verzorgings tehuis..)

denk je nu werkelijk dat haar ouder een rekening a 10.000 euro´s thuis krijgen.. neej hoor is allemaal overheids geld.

Btw een tok is toch het belgische woord voor cap??

en nu weer ontopic anders wordt de mod boos Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:35

dat het paard te 2.5 jaar is vind ik nog genens zo erg
ik heb liever dat je op en paard van 2,5 stapt met en cap op dan zonder cap Knipoog
ik vind je hoofd tog wel wat belangrijker dan hoe oud en paard is het moet weer niet en paard zijn wat 1 jaar is. Dan zouw ik wel boos worden.
maar en paar reactie strug las ik wat en ik noem me fjord soms ook en knol Knipoog Tong uitsteken
volgens mijn was dat pagina 1 Bloos
niet alls van dit bericht negatief op vaten maar ok positief ! zal fijn zijn Knipoog

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:01

Rijan_ schreef:
dat het paard te 2.5 jaar is vind ik nog genens zo erg
ik heb liever dat je op en paard van 2,5 stapt met en cap op dan zonder cap Knipoog
ik vind je hoofd tog wel wat belangrijker dan hoe oud en paard is het moet weer niet en paard zijn wat 1 jaar is. Dan zouw ik wel boos worden.
maar en paar reactie strug las ik wat en ik noem me fjord soms ook en knol Knipoog Tong uitsteken
volgens mijn was dat pagina 1 Bloos
niet alls van dit bericht negatief op vaten maar ok positief ! zal fijn zijn Knipoog

sorry hoor, maar ik heb liever dat ze er van af valt, en dat ze dan wat breekt, zodat ze er wat van leert...
want zij is echt onwijs dom bezig, maarja als je 12 bent dan weet je nog wat wel kan en wat niet he...

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:10

leuk campingpaard (als je naar dat filmpje kijkt van haar vriendin: links in beeld zie je een hekje dat toegang geeft naar de camping.. verder weide-uitgangen zijn er niet) zo te zien ook een lekker knuffelbeertje Lachen ik weet alleen niet of de eigenaren er zo gelukkig mee zijn dat je hun paard zomaar op internet zet met onjuiste informatie?

*edit* en ervaring? Wat is ervaring in hemelsnaam? Ik heb mijn verzorgpony ingereden op 4 of 5 jarige leeftijd mét 2 keer per week privéles, en dat dan een half jaar lang. Nu, 5.5 jaar later rijd ik het beestje nog steeds - ik heb zó gruwelijk veel van haar geleerd! Dat wil niet zeggen dat ik nu ervaring heb met paarden, ik heb ervaring met haar en ik wéét vantevoren wat ik kan verwachten. Dit neemt niet weg dat ik er in het bos een keer gruwelijk hard vanaf gevallen ben, evenals in de wei toen ik er met paard en al finaal onderuitging. Ik zag haar hoef zó op mijn hoofd afkomen terwijl ik daar in de wei lag, het scheelde een krappe cm maar ze miste me precies! Ik heb nooit van mijn leven zonder cap gereden, vertrouwen klinkt leuk maar de lol is er snel af als zo'n moment voorbijflitst en je voelt dat je het niet meer houd Hamer

een paard is en blijft een vluchtdier, hoe goed de band ook is