**De beloofde foto's van Nikita en mij**

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: **De beloofde foto's van Nikita en mij**

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:20

de basis is niet zo bovenin maar over de rug en sprong maken in de galop.

Op het fimpje zie ik dat je veel middendraf rijd, maar lange stukken. Ik zou korte stukken pakken om het achterbeen sterker te maken en het dier over de rug te houden.
Verder zie ik een galop zonder sprong (veel korte tempowisselingen rijden) en met weg gedrukte rug (iets ronder instellen).
Het appuyeren wat je laat zien kan het paard wel, daar hoef je je niet druk over te maken.

Als je nu bezig gaat met de echte basis is dat inderdaad super, maar dat laat je op zowel de foto's als het filmpje nog niet zien Knipoog

sylvanarvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:27

ja klopt dat doe ik thuis ook veel hoor overgangen rijden juist voor een goed ondertredend achterbeen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:35

super! Dan zou ik ook wel eens een foto en filmpjes daarvan willen zien. Denk dat ik dan weer helemaal blij wordt, en velen met mij. Het is volgens mij een dier met verschikkelijke kwaliteiten en als je haar goed traint is het een echte blikvanger Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:35

saskiakefie schreef:
pharagirlke schreef:
vind het er eerlijk gezegd niet uit zien. Zeker niet nu ik lees dat Je Z hoort te zijn.

Behalve op 1 middendraf foto heeft het paard nergens de achterhand erbij...Z of niet ik zou eerst terug basis werk gaan doen met dit dier. Ik ga er vanuit dat je les hebt?

Wat stelt de laatste foto voor?

Ik krijg het ide dat je enkel wilde showen en dus uitgestrekte draf eruit reed. Maar dat is veel meer dan enkel met voorbenen laten gooien. Het enige wat ik zie is een paar dat op pure kracht in elkaar gerukt word en met een paar schoppen vooruit gereden word om wat te laten showen. (sorry dat ik het zo grof beschrijf)

heb nog maar weinig Z paarden gezien die zo gespannen lopen en hun rug zo weg drukken...

Hoe dan ook, veel succes op wedstrijd.

Inderdaad erg overdreven!! Meen je dit nou serieus wat je allemaal schrijft? Of ben je gewoon shagerijnig omdat je zo moe bent? Verward

Meen het serieus en was niet moe, alsk moe ben ga ik slapen ipv me af te reageren op andere bokkers. En ik zal het nog sterker maken, na het filmpje word dat vermoeden enkel bevestigt Knipoog Het is daar wel iets beter, maar lang niet wat je zou verwachten van een Z paard. Ook ik zou lekker terug gaan op een trensje en daarmee maar eens eerst wennen aan het paard en de gangen enz voordat je er s&t in gooit. Als je met een trensje kan rijden. Kan je nog overschakelen op S&T
(sinds wanneer is S&T weer zo in de mode trouwens?)

Ik zou ten eerste proberen zelf iets meer ontspannen te gaan zitten. Ga je automatisch ook makkelijker kunnen zitten, vervolgens zou ik inderdaad kleine stukjes uitstrekken en weer terug. Ook in galop zou ik proberen te verzamelen, en vooruit te rijden. Rijd met je zit, niet op je teugels. Duw hem vooruit met je zit, en rijd hem weer terug met je zit.
verder natuurlijk heel veel overgangen en in zijn arbeidsdraf goed voorwaarts rijden, als die draf op zijn filmpje arbeidsdraf is, zitten daar nl ook haken aan. Ik vind hem daar nl erg kort draven. Ook zijn galop zie je het achterbeen niet echt eronder komen. Ook dat is weer op te lossen door in arbeidsgalop met je zit mee te werken en hem vanvoor wat losser te laten, niet zo hoog in die krul. Gewoon ontspannen omlaag.

Ik denk ook dat je hem iets te hoog instelt dan jij zelf aan kan. Probeer eerst lager in te stellen en te werken aan boven staande punten. Ga van daar uit verder met hoger instellen. van achter naar voren, niet andersom.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:55

sylvanarvs schreef:
ik heb les van Gerard van de Berg dat is de vader van Angela van de berg met Mix kennen jullie denk ik wel zijn dochters rijden allebei internationaal ik vertrouw volledig op hem.

Dat je les hebt van een goede ruiter betekend natuurlijk niet meteen dat je alles ook goed kan uitvoeren... niet altijd werkt je eigen motoriek mee Knipoog
Ken veel voorbeelden van stalgenoten die lessen bij vd Meer of v. Lieren... maar die er ook nog lang niet zijn, maar ze zijn wel hard op weg Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:51

Erg mooi paard zeg, en wat een gangen zeg! Erg mooie foto's ook. Let alleen wel op dat ze niet uit elkaar valt. Vind het hoofdstel echt prachtig staan, en vind jullie leuke combi Ja

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:01

Wat Pharagirlke zegt is idd waar.
De foto's zien er niet ontspannen uit, gereden door de rug en zeker niet soepel.
Veel mensen kijken: Wauw dat voorbeen strekt mooi !
Maar het is meer dan dat, en dat weten blijkbaar veel mensen niet.
Het achterbeen moet idd meer onderin komen, soepel door de rug en dan pas kan je werken
aan de oprichting van je paard.
Als je vanvoor naar achter werkt, zet je je paard gewoon vast en vraag je om problemen.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:45

ps -> ik irriteer me nog steeds aan de spelfout ik de titel van deze topic *geheel niet relevant...maar goed Haha!*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 06:22

waarom zet je het dan nog een keer neer? Verward Inderdaad niet relevant. Om nou een mod te pb'en om het te veranderen vind ik nogal ver gaan...

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 06:46

Veloz schreef:
Mooi dier Haha! , alleen die opgetrokken flanken... Bloos geeft geen fijn beeld. Maar daar was je al mee bezig las ik. Verder erg gaaf dier om te zien.

Die opgetrokken flanken is ook wel een beetje Elcaro-achtig hoor. Heb meerdere nakomelingen gezien die gewoon zo gebouwd zijn. Heeft niet altijd wat met voeren te maken.

Mooie plaatjes Sylvana. Begreep dat Gerard je even op de aanleuning gewezen heeft Knipoog
Komt wel goed met jullie Ja

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 06:47

PKN_ schreef:
De foto's zien er niet ontspannen uit, gereden door de rug en zeker niet soepel.
Het achterbeen moet idd meer onderin komen, soepel door de rug en dan pas kan je werken
Als je vanvoor naar achter werkt, zet je je paard gewoon vast en vraag je om problemen.

Ben ik geheel met je eens, maar de vierde foto laat zien dat het er wel degelijk inzit... Als de aanleuning voor elkaar is, zal de verbinding door het gehele lichaam beter worden...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:10

Je hebt haar nog maar 8,5 week dus je zal nog wel moeten wennen, is helemaal niet erg. Ik persoonlijk zou nog even op een trens rijden ipv met S&T.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:07

Ik heb helaas niet genoeg rijtechnische kennis op dit niveau om te zeggen wat er precies mis is, maar ik kan wel zien aan vooral het filmpje dat er iets niet helemaal klopt. Daarom wil ik gewoon alleen even melden dat je werkelijk een schitterend paard onder je bips hebt zitten!

En, @ CharlyBrown, als ik dan ook even een off-topic reactie mag geven op jouw niet relevante opmerking over de spelfout in de titel, het is niet deze topic maar dit topic Knipoog

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:11

mooi paard

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:15

Hahaatje schreef:
En, @ CharlyBrown, als ik dan ook even een off-topic reactie mag geven op jouw niet relevante opmerking over de spelfout in de titel, het is niet deze topic maar dit topic Knipoog

Daar zou ik niet te zeker van zijn, het is nl. ook de topic ipv het topic.

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:39

ik vind dat je een erg mooi paard hebt, laat daar geen twijfel over zijn Haha!
Maar waarom rijd je haar met S&T als je haar nog maar zo kort hebt?? Bloos gewoon nieuwsgierig hoor..
verder heb ik het idee dat ze haar rug nogal wegdrukt en wat hoog in de hals loopt.. Lachen

Succes verder met je paardje!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:36

hé sylvana jij hier, alles goed leuk paard heb je hoor wel wat anders dan de beestjes die je hebt gehad. Helaas zie ik het filmpje niet dus kan daar niks over zeggen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:45

commentaar is al veel gegeven, super mooi paard Ja

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:50

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:52

ik ga me verder niet mengen in het rijtechnische commentaar/discussie
Maar ik snap het hele gedoe niet over wel/niet S&T, ze gebruikt de bitten super goed! De stang werkt niet te scherp in, het ziet er ontspannen uit. Menig Z ruiter kan nog wat leren van dit S&T gebruik!

Toch me iets mengen in het rijtechnische gedeelte. Als dit allemaal zo slecht zou zijn als iedereen zegt, haalt ze haar punten echt niet hoor!

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:58

BGGBWM schreef:
Als je maar genoeg betaald wel, hoor! Haha!

Jasper vind het niet leuk meer om te doen.. Dus ben ik overgestapt naar Maria Tong uitsteken
Bevalt ook super!!!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:21

Wat een prachtig paard zeg! Vierde foto vind ik erg mooi! Mooi hoofdstel ook. Lachen
Ik zou je schouders iets naar achteren doen en je benen iets naar achter leggen, ziet er een stuk netter uit. Ja

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:27

PKN_ schreef:

viel mij ook direct op!!!!

Wat zo jammer is: 8 jaar en al zo'n bit... Mja ben dan ook een beetje tegen bitten
verder vind ik het paard ook wat in de krul getrokken...

aan het paard zelf te zien, heb je er wel heel wat moeten van vragen omdat ie zo'n opgezette aders heeft...

voor de rest mooi paard.

Charlot

ikke__1409

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:14

super mooi paard

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:19

LaFunkyJazz schreef:
ik ga me verder niet mengen in het rijtechnische commentaar/discussie
Maar ik snap het hele gedoe niet over wel/niet S&T, ze gebruikt de bitten super goed! De stang werkt niet te scherp in, het ziet er ontspannen uit. Menig Z ruiter kan nog wat leren van dit S&T gebruik!

Toch me iets mengen in het rijtechnische gedeelte. Als dit allemaal zo slecht zou zijn als iedereen zegt, haalt ze haar punten echt niet hoor!

Sorry hoor, maar k vind dit neit echt onstpannen.. kan ook aan mij liggen natuurlijk..Bloos
Vraag me af of je het filmpje hebt gezien??.. Als mijn paard ontspannen loopt, heeft hij zijn achterhand eronder en loopt ontspannen over zijn rug.. (niet aanvallend bedoeld voor de TS, want ik weet dat je het beste voor hebt met je paardje Lachen )
Sorry moest het even kwijt.. Bloos
Succes samen jullie komen er wel!! Haha!