Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babetteh

Re: Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:25

kas_flower schreef:
Het meisje is L1 ruiter, heeft alle winstpunten voor het M1 al, maar ik denk dat het komt omdat deze combinatie geen L1 is dat het lijkt, maarja, dat is ook qua mening verschillend.

Nou, ik zou wel eens een foto willen zien van dat L1 ruitertje en haar
pony. Lachen Zonodig, pb me het even.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:26

kas_flower schreef:
Haha nee, toen de foto's zijn gemaakt was ze L1 ruiter, ondertussen al in het L2 en nu klaar voor M1 Lachen

Huh wanneer zijn die foto's gemaakt dan?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:27

Ja ben ik okw el nieuwschierig naar, dan zijn het dus hele oude foto's dikke kans dat ze er nu niet eens meer op past dus

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:28

kas_flower schreef:
Haha nee, toen de foto's zijn gemaakt was ze L1 ruiter, ondertussen al in het L2 en nu klaar voor M1 Lachen

Ja idd, wanneer ? Sorry hoor, maar ik vind het hier allemaal nogal
ongeloofwaardig. (Van dat L1-ruitertje.) Staat ze ergens geklasseerd ? Of
heb je een startlijst van in de L1 & L2 waar haar naam op staat ? Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:41

Nu moet ze helemaal bewijs gaan geven in welke klasse het meisje rijd? Doe even zeg, jullie hebben commentaar gegeven en het wordt van harte genomen, een beetje op goed vertrouwen mag wel hoor..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:46

Ja dat vind ik ook wat vergezocht.

Maar ben wel benieuwd of eht meisje uberhaupt nu nog op de shet past dan deze foto's zullen dan wel minimaal half jaar oud zijn neem ik aan?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:47

Ik dacht dat de foto's met de rijkleding en cap van gisteren waren?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:47

toverpaardje schreef:
Nu moet ze helemaal bewijs gaan geven in welke klasse het meisje rijd? Doe even zeg, jullie hebben commentaar gegeven en het wordt van harte genomen, een beetje op goed vertrouwen mag wel hoor..

Nou idd hoor. Wel een beetje ver gezocht, ze gaat hier echt geen onzin lopen vertellen ofzo.

En ik snap eigenlijk niet hoe mensen vanaf een paar foto's kunnen zeggen, of het meisje wel/geen L1/L2 oid. is. Het is zoiezo al een andere pony waar ze op rijd. En niet iedere L1 ruiter zijn/haar zit is keurig, in tegendeel..

Nee, ik vind het echt raar om zo'n reactie te plaatsen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 13-08-07 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:50

Goed dat je nou rijkleding en een cap bij der hebt aangedaan! Ja

Toch denk ik dat het meisje volgend jaar al te groot is voor de pony, zonde van het geld van de startkaart.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:50

het lijkt soms net alsof uit het oog wordt verloren dat het over iemand anders pony gaat en dat niemand om tóestemming van bokt vraag hoor..
sinds wanneer moet men zich verantwoorden tegenover.. ja tegenover wie eigenlijk, mensen die op bokt commentaar posten over wat iemand met zijn of haar pony doet??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:53

Als het om de gezondheid van een dier gaat vidn ik dat terecht, aangezien het meeste commentaar hier ging over een slecht passend zadel vind ik dat dus zeer terecht, daarnaast werd er om meningen gevraagd dus blijkbaar wil de TS wel weten hoe bokt er over denkt.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:55

Het gaat er ook niet om of iedereen VIND of ze wel of niet L1 ruiter is... ze is het. En ik vind dat ze er heel netjes op zit!! Waarschijnlijk ziet het er met een goede pony nog beter uit.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:57

Hoezo is dit geen goede pony dan?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 17:15

Ik kan en wil best bewijzen dat ze L2 ruiter is, maar vind dat eerlijk gezegd onzin. Foto komt ook zeker nog, heb ik beloofd.

De foto's van cap en rijbroek zijn van gisteren dus daarop kunnen jullie zien hoe groot ze nu is en of ze is gegroeid.

Wanneer de vorige foto's zijn gemaakt, geen idee, in de winter ofzo? Zal ik even nakijken.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:44

kas_flower schreef:
Ik kan en wil best bewijzen dat ze L2 ruiter is, maar vind dat eerlijk gezegd onzin. Foto komt ook zeker nog, heb ik beloofd.

De foto's van cap en rijbroek zijn van gisteren dus daarop kunnen jullie zien hoe groot ze nu is en of ze is gegroeid.

Wanneer de vorige foto's zijn gemaakt, geen idee, in de winter ofzo? Zal ik even nakijken.

Ik zou als ik jou was geen tijd in het willen/kunnen bewijzen steken. Moet je eens kijken wie er commetaar geeft en hoe ze zelf rijden. Ik vind haar houding helemaal niet raar. Ik vind dat je heel goed met kritiek omgaat, dat zie je niet zo vaak dus voor mij een dikke OK dan!

(en niet vergeten.....lekker een startkaart aanvragen)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:23

karoliena schreef:
Hoezo is dit geen goede pony dan?

Nee dat bedoel ik niet.
Ik bedoel een pony waar ze volgens de boktnormen wel goed op past.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:35

Nou ja volgens boktnormen, als je te groot bent voor een pony is een gevolg daarvan dat je houding verslechterd

sol__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:44

Wat een leuke shet.. Haha!
Maar zou je haar wel zonder cap en alles ??
Want als ze valt ......
Oooh daar moet ik niet eens aan denken. Kwijl

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:51

Ik snap niet waar sommigen hun probleem ligt ?

ze hebben tog hardstikke plezier met rijden ? en ik vind met deze staartriem die ze nu om heeft het zadel anders al wel redelijk netjes liggen
en de pony afvallen ? dat gaat tog gelijdelijk als je gewoon elke dag (of regelmatig) met de pony rijdt , vind het een beetje overdreven om te zeggen dat de shet eerst moet afvallen en dan pas wat wedstrijdjes kan lopen (en tegen de tijd is de ruiter tog te groot, wat ik een best l*llige opmerking vond maargoed)

als ik jullie was zou ik wat leuke onderlinge wedstrijdjes doen met deze pony en het daarbij laten,
de ruiter kan misschien wel meer maar vind de pony nog niet echt wedstrijd klaar en dr zowiezo ietsje te groot voor het oog.
maar voorderest ziet het er leuk uit vind ik Ja
en ook goed hoe je de kritiek opvat (vind sommige kritiek wel gepast maar sommige echt overdreven)

en nog veel succes verder Ja

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:53

Wat een willige Shet zeg!!

Startkaart al dan niet aanvragen kun je zelf het best inschatten denk ik.
Pony lijkt goed te lopen, houding ruitertje vind ik niet schokkend. Misschien dat
ze inderdaad te groot aan het worden is maar ja, in 5 maanden zal ze geen 5 cm groeien toch??

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:25

Ik denk dat we het maar op lekker oefenen zonder zadel houden, en als we eens een onderling wedstrijdje gaan rijden dan zoeken we wel een zadel.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:32

Volgens mij gaat het bij paardrijden (of ponyrijden) nog steeds om het plezier en als ze plezier hebben lekker laten rijden...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:09

tenzij dat ten koste gaat van de pony. persoonlijk zou ik op deze pony even helemaal geen extra ruitergewicht toevoegen, ze is gevaarlijk dik en haar benen krijgen veel te veel te lijden. de haf van mijn zusje had ook zwaar overgewicht, en in het begin heeft ze alleen maar vanaf de grond gewerkt. mijn zusje weegt 50 kilo ongeveer, maar icm het overgewicht van de haf was het niet verstandig om haar er ook nog bij op te gooien.
als deze pony slanker wordt komen de benen van de ruiter er nog meer onderuit, en daaruit mag je eerlijk concluderen dat ze nu al (meest recente foto's) te groot is voor deze pony. voor een ritje hier en daar, prima, maar niet om regelmatig serieus mee te rijden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:35

Ik en een vriendin die daar langer al verzorgd longeren haar ong. 3x in de week, en Maaike komt af en toe eens rijden, maar sinds korte tijd op Lindsey i.p.v. de andere shet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:36

__KELLY schreef:
en de pony afvallen ? dat gaat tog gelijdelijk als je gewoon elke dag (of regelmatig) met de pony rijdt , vind het een beetje overdreven om te zeggen dat de shet eerst moet afvallen en dan pas wat wedstrijdjes kan lopen (en tegen de tijd is de ruiter tog te groot, wat ik een best l*llige opmerking vond maargoed)

Hoezo banketstaaf? Een shet valt niet in een paar dagen af, ruiter is nu al aan de lange kant, in de sport telt het plaatje zeer zeker mee. Eer dat de shet dus zowel qua gewicht als rijtechnisch zo ver is, is de kans groot dat ze er niet meer oppast.
Niet banketstaaf, maar realistisch