andalusier en ik @ work (nu pas 3 kleine weekjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: andalusier en ik @ work (nu pas 3 kleine weekjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:46

Curly85 schreef:
Mooi dier zitten volgens mijn schitterende gangen in maar hij loopt nu niet op zijn eigen benen en dat is jammer. Ik zou eerder het voorwaarts neerwaarts gaan rijden op eigen benen over de rug en dan pas meer druk en het liefste natuurlijk zo min mogelijk druk.
Bovendien vind ik je houding niet echt heel mooi (beetje de stoelhouding) ik weet niet of dit door het zadel komt of door onwennigheid maar misschien je beugels 2 gaatjes langer is al een vooruitgang.

ik weet dat mijn houding klo te was/is hoe je het ook wilt noemen
heb hier gister met rijden aan gedacht en heb veel in de spiegels gekeken
het zag er gister dus beter uit als eergister

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:50

Sies schreef:
vind dat de merrie erg diep loopt, liever nog met het koppie in e lucht in deze situatie en ik mis je cap

Dat vind ik ook dat die te diep loopt
maar het gezeur over de cap begint weer

Ik vind dat het eigen keuze is Clown

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:51

Ok, laten we ophouden te vertellen dat de merrie te diep loopt? Dat is wel duidelijk denk ik Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:40

Biieniie schreef:
Ok, laten we ophouden te vertellen dat de merrie te diep loopt? Dat is wel duidelijk denk ik Lachen

ben ik het helemaal mee eens
maar als ik het me goed herinner heb ik dat zelf ook beschreven

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:40

missanous schreef:
ik weet dat ze te diep loopt en probeer hier ook aan te werken en cap is eigen keus Lachen

kijk hier heb ik het

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:47

Ook ik vind het geen fijn gezicht.
Probeer wat te doen met de tips die je hebt gekregen,waarschijnlijk zul je er al veel mee bereiken.
Is het een optie om met de pony naar buiten te gaan?
Kan ze daar lekker op haar eigen benen leren lopen en dat met een los teugeltje.
Dat "ronde" komt later nog wel.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:20

anniee schreef:
Ook ik vind het geen fijn gezicht.
Probeer wat te doen met de tips die je hebt gekregen,waarschijnlijk zul je er al veel mee bereiken.
Is het een optie om met de pony naar buiten te gaan?
Kan ze daar lekker op haar eigen benen leren lopen en dat met een los teugeltje.
Dat "ronde" komt later nog wel.

ik ben al bezig met de tips die ik heb gehad (heb haar gister wat losser gelaten en heb ook aan mn houding gedacht
ik wil heel graag naar de hei of naar het bos met haar maar dan moet er iemand mee die een braaf paard heeft
want dit beestje is nog nooit buiten geweest

lindyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:22

ik vind het er wel goed uit zien voor 3 weekjes .. alleen hij loopt wel een beetje diep .. maar dat is hier al vaker genoemd

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:11

Heel mooi alleen jammer dat hij zo diep loopt :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:01

Citaat:
ze kwam nu meer met haar hoofd omhoog en heb toen voorzichtig de druk in haar mond iets verhoogd
hierop kwam ze weer omlaag (soms te diep en soms had ik het gevoel dat ze wel goed liep)
zodra zij nagaf deed ik dat ook

En dit is volgens mij de reden dat je paardje zo achter de loodlijn loopt Lachen Jij moet eerst ontspannen en dan pas je paard. Niet eerst het paard en dan pas jij. Ook rijd je een paard niet met het hoofd omlaag door druk op de teugel te geven. Het hoofd omhoog los je niet op door de druk te verhogen.

Probeer iets meer teugel te geven zodat ze niet zo kort gehouden wordt, en als je merkt dat ze dan achter de teugel kruipt, waardoor je contact weg is, drijf je haar weer naar je hand toe waardoor ze weer met haar hoofd op of voor de loodlijn komt.
Als ze vanzelf haar hoofd niet mooi op de loodlijn brengt, dus het hoofd omhoog heeft, los je dat niet op aan de voorkant.. maar door met je been naar je hand toe te rijden. Probeer veel figuren te rijden, (schijn)overgangen en gewoon lekker bezig te blijven. Zolang je met een contactteugel rijdt en een stille hand hebt komt het 'hoofd omlaag' vanzelf wel.

Wel een ontzettend mooi beest heb je onder je kont zitten zeg Haha! Daar mag je wel trots op zijn Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:21

bedankt voor de reacties weer

@ wildwings:
het is idd een prachtbeest wat ik onder mn kont heb Haha!
alleen jammer dat ze niet van mij is
ik rij haar totdat ze verhuurd wordt

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 23:13

vanaf aanstaande maandag ga ik met haar lessen (bij dezelfde instructise als die ik met mijn eigen paard heb)
dit wordt betaald door de staleigenaar Haha!
ben heel benieuwd

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:33

Leuk paard.
Jammer dat jij er een beetje beroerd op zit, en dat je hem met zo'n korte teugel rijd.
Geef hem een beetje meer lucht tijdens het rijden.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 00:00

Liesje89 schreef:
Leuk paard.
Jammer dat jij er een beetje beroerd op zit, en dat je hem met zo'n korte teugel rijd.
Geef hem een beetje meer lucht tijdens het rijden.

met dat meer lucht geven en mijn beroerde houding ben ik mee bezig Haha!

0olOv3o0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:01

ik heb net alle pagina's doorgelezen en bijna iedereen zegt telkens hetzelfde na een paar keer weet ze het wel hoor

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:09

Ze loopt wat opgekropt maar verder loopt ze wel lekker. Opkroppen doen veel jongen paarden. Als je voelt dat ze zich gaat opkroppen laat je teugels dan wat losser en gewoon naar voren rijden haar reactie wordt dan waarschijnlijk dat ze der hals langer laat Knipoog

Je houding agh ja wat kan ik daarover zeggen Knipoog ik heb slechter gezien hoor en ik vind je houding echt niet bagger slecht ofzo Lachen

Welshcobfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:14

TS:
Laat je niks wijsmaken!

Je kunt zo zien dat jij meer gereden hebt, die pipos hier moeten het eerst eens nadoen!!!!
De beste stuurlui zitten achter hun pc op Bokt.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 00:19

0olOv3o0 schreef:
ik heb net alle pagina's doorgelezen en bijna iedereen zegt telkens hetzelfde na een paar keer weet ze het wel hoor

raad je ook aan om niet alle pagina's door te lezen Tong uitsteken

Dancie schreef:
Ze loopt wat opgekropt maar verder loopt ze wel lekker. Opkroppen doen veel jongen paarden. Als je voelt dat ze zich gaat opkroppen laat je teugels dan wat losser en gewoon naar voren rijden haar reactie wordt dan waarschijnlijk dat ze der hals langer laat Knipoog

Je houding agh ja wat kan ik daarover zeggen Knipoog ik heb slechter gezien hoor en ik vind je houding echt niet bagger slecht ofzo Lachen

dat met die teugel losser laten als zij zich op kropt ben ik mee bezig
en ja ik heb ook wel eens mensen nog slechter zien zitten als mij haha
maar ja het kan beter he Tong uitsteken

Welshcobfan2 schreef:
TS:
Laat je niks wijsmaken!

Je kunt zo zien dat jij meer gereden hebt, die pipos hier moeten het eerst eens nadoen!!!!
De beste stuurlui zitten achter hun pc op Bokt.

ik heb inderdaad vrij veel paarden beleerd maar ben het wel met de mensen eens dat ze te diep loopt
maar ja daar was ik zelf al uit voordat ik de foto's plaatste
en ja mn houding die kan ook beter maar daar ben ik mee bezig

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:20

missanous
Mooi dat je daarmee bezig bent. En uhm we kunnen ons ook niet allemaal voorstellen als anky nakomelingen

Naja ehm als je je helemaal niks wil laten wijsmaken moet je ook geen topic bij HAW zetten daar krijg je dit nu eenmaal. Al vind ik het zonde dat er 5 pagina`s over hetzelfde gaan.

Cap praat ik niet over ik rijd zelf al mijn paarden zonder cap van jong tot oud. 3 jarige rijd ik in zonder cap dus van mij zal je niks horen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 00:27

Dancie schreef:
missanous
Mooi dat je daarmee bezig bent. En uhm we kunnen ons ook niet allemaal voorstellen als anky nakomelingen

Naja ehm als je je helemaal niks wil laten wijsmaken moet je ook geen topic bij HAW zetten daar krijg je dit nu eenmaal. Al vind ik het zonde dat er 5 pagina`s over hetzelfde gaan.

Cap praat ik niet over ik rijd zelf al mijn paarden zonder cap van jong tot oud. 3 jarige rijd ik in zonder cap dus van mij zal je niks horen.

en vanaf maandag ga ik lessen met haar dus komt helemaal goed
en nee we zijn niet allemaal anky (al zou ik zel zo willen leren rijden Haha! )

vind het ook stom dat er 5 pagina's vol staan met hetzelfde maar ja dat heb je als je een beetje een slecht topic opent (noem het maar f slecht)
maar als je nou een topic opent waar het allemaal goed gaat dan mag je blij zijn als je 15 reacties krijgt (heb dit al wel eens mee gemaakt)

en ik rij ook altijd zonder cap
ik vind dat dat eigen keus is
het enige waar je mij met een cap ziet is op wedstrijd en met springles (moet van mn instrucreur)

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 02:54

Leuk paardje en 1.46 is niet echt heel erg klein voor een anda hoor.

Ik denk dat het lessen erg goed voor jullie zal zijn, erge leuke merrie trouwens

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 05:59

Je hebt een mooi beestje onder je kont
Ik ga geen commentaar geven over hoe die loopt, en heb verder geen tips
Voor je houding heb ik wel een tip, geen idee of het al is genoemd, maar ik zat eerst ook zo krom als was(veeeeeel erger als jou). Ik heb toen mijn beugels een paar gaatjes langer gemaakt, toen moest ik wel rechtop zitten Knipoog

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 07:05

WildWings schreef:
Citaat:
ze kwam nu meer met haar hoofd omhoog en heb toen voorzichtig de druk in haar mond iets verhoogd
hierop kwam ze weer omlaag (soms te diep en soms had ik het gevoel dat ze wel goed liep)
zodra zij nagaf deed ik dat ook

En dit is volgens mij de reden dat je paardje zo achter de loodlijn loopt Lachen Jij moet eerst ontspannen en dan pas je paard. Niet eerst het paard en dan pas jij. Ook rijd je een paard niet met het hoofd omlaag door druk op de teugel te geven. Het hoofd omhoog los je niet op door de druk te verhogen.

Probeer iets meer teugel te geven zodat ze niet zo kort gehouden wordt, en als je merkt dat ze dan achter de teugel kruipt, waardoor je contact weg is, drijf je haar weer naar je hand toe waardoor ze weer met haar hoofd op of voor de loodlijn komt.
Als ze vanzelf haar hoofd niet mooi op de loodlijn brengt, dus het hoofd omhoog heeft, los je dat niet op aan de voorkant.. maar door met je been naar je hand toe te rijden. Probeer veel figuren te rijden, (schijn)overgangen en gewoon lekker bezig te blijven. Zolang je met een contactteugel rijdt en een stille hand hebt komt het 'hoofd omlaag' vanzelf wel.

Wel een ontzettend mooi beest heb je onder je kont zitten zeg Haha! Daar mag je wel trots op zijn Knipoog

Dit zijn trouwens top adviezen voor je.. idd teugel iets langer en je paardje naar je hand toedrijven (zonder dat ze versnelt), kost veel tijd hoor.. Heb er zelf ook ze één die continu achter de teugel gaat lopen, en niet omdat ik hem ernaartoe trek, maar omdat hij nog enorm zoekende is. Gewoon zelf ontspannen en blijven inwerken en hem naar je hand toe drijven. Ook veel overgangen rijden en wat ook wil helpen is veel voltes rijden, dan heb je zelf toch wat meer controle, waardoor je zelf waarschijnlijk meer gaat ontspannen.

Over je houding. Ik heb liever dat je als een natte krant op je paard zit, maar de goede hulpen geeft en zelf ontspant (dat is echt heel belangrijk!!), dan dat je perfect zit, maar zo gespannen als maar kan.
Gewoon rijden, de rest komt vanzelf..

En je hebt echt een geweldig mooi beestje onder je kont zeg!!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:18

ah nee, neem les!
je paard loop veel te diep en je trekt hem naar zn borst..
laat hem lang en laag over z'n rug lopen...!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:23

phi schreef:
Echt super leuke merrie! Als ik haar zo zie lijkt ze wel n beetje op mijn paard in looplustigheid en ik herken mezelf ook in jou Clown Doordat ze zo vlug is (denk ik) steek je je been eraf naar voren ipv er licht tegenaan te leggen. Je paard wordt rennerig zonder steun van je been en gaat wat op de kop lopen, maar om toch van t bit af te blijven gaat ze heel diep. Probeer dus toch je been eraan te houden, ook als ze vlug wordt en iets lucht geven aan de voorkant. Best moeilijk hoor, lukt mezelf ook niet altijd, in het begin helemaal niet Bloos Heb ook niet t idee dat je zelf trekt hoor of dat het de bedoeling is dat ze zo diep gaat. Super leuk beesje Lachen

Ik kan me hier wel bij aansluiten eigenlijk... Clown
Door het loperige ben je geneigd naar voren te gaan zitten, tegen te houden en zo min mogelijk been te geven...
Precies zo ging het bij mij toen ik met het rijden van mijn merrie begon, die ook vreselijk gespannen en loperig was onder het zadel...
Probeer inderdaad toch stukje bij beetje met meer been te gaan rijden en te kijken of ze kleine stukjes je hand wil gaan volgen en je zo haar hals wat naar voren uit kan schuiven.
Ik weet het, het is een lange moeilijke weg, maar stukje bij beetje zul je resultaat zien.
Als ik jou was zou ik ook proberen begeleiding te vinden bij een rustige consequente instructeur die dit soort paarden begrijpt.

Succes!

oja, ik vind het een erg leuke merrie met mooie actieve beweging!