Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bojangles schreef:Ik was erbij, en het veulen ging wel degelijk uit zich zelf over de sprong heen.
Avelienvd schreef:En waarom een strobaal?
Die geeft minder mee dan dit hoor!
ThePast03 schreef:Avelienvd schreef:En waarom een strobaal?
Die geeft minder mee dan dit hoor!
Komt in ieder geval minder hard aan tegen een veulenbeen, maar wel weer het risico dat het veulen over de kop slaat.
Eigenlijk is het dus gewoon altijd verstandiger om te wachten tot een paard minimaal 3 jaar is.
Avelienvd schreef:Ja jolanda jouw mening weet ik nu wel.
Avelienvd schreef:Je moet natuurlijk wel in kunnen schatten hoe het veulen springt, en wat die er dus mee doet.
Maar gezien hoe hoog ze altijd over de draden en dergelijke heen gaat durfde ik dit wel aan.
snoeske schreef:Avelienvd schreef:Je moet natuurlijk wel in kunnen schatten hoe het veulen springt, en wat die er dus mee doet.
Maar gezien hoe hoog ze altijd over de draden en dergelijke heen gaat durfde ik dit wel aan.
Deze zin van jou, doet me denken.... Hmmm als je je veulen al heb zien springen over draden, waarom dan expres laten springen over een hindernis? Als je het al gezien heb hoe ze springt?? Ik snap het niet helemaal.
Avelienvd schreef:Ja dat is wel anders.
Dan worstelt ze zich er overheen.
Ook omdat dat eigenlijk te hoog is voor dr.
Dus nee dan kan je niet goed zien hoe de techniek en dergelijke is.
Avelienvd schreef:Ja ik kan dat zeker wel inschatten.
En Gezien we met de oude merrie ook verder gaan fokken is het voor ons wel belangrijk om te kijken wat het veulen in huis heeft.
Want we hebben plaats voor 2 paarden in principe.
En als het volgende veulen beter is dan gaat deze weg.