Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mijn osteopaat werkt samen met de man van deze methode, dus ik heb net een dvdtje gekregen met een begin van zijn methode, als revalidatietraining. Mijn vriendin loopt inderdaad zo mee, met een zweepje achter om te toucheren. Ze werkt naar mijn idee veel aan de lengtebuiging, toucheren van het achterbeen met het zweepje om het paard te leren het binnenachterbeen beter onder te zetten. Zij doet schouderbinnen traver etc, ook in een rustig drafje. Ik doe nu als revalidatie bijv. een hele steile schouderbinnen, waarbij je het binnenachterbeen steeds meer vraagt te doen, maar ondertussen met het halster wel het hoofd laag houdt, achter de de schouder buiging vragen, zo krijg je een super strech van de rugspieren. 
(zo komt het tenminste over als ik de foto's bekijk, kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn
)
lailapri schreef:Er zijn idd ook mensen die wel gewoon reageren. Daar ben ik ook heel blij mee maar als ts lijk ik beter niets te kunnen zeggen want alles is toch fout toch? ik zal eens kijken of ik vanmiddag ofzo uitleg kan geven. Als ik daar zin in heb.
dan de andere hand nog even schouder binnen en ook hier moet hij net een of 2 stapjes meer dan zijn grens die hij aangeeft bij nu wil ik niet meer en als hij dat doet stop ik. Dan is het tijd voor massage en rek en strek oefeningen. 2 meter van de plaats af waar andere staan te eten staat hij te genieten en heeft absoluut geen behoefte aan het eten. Alle spiertjes lekker oprekken en hij staat er van lekkerte bij te slapen. als laatste zijn staart, die vind hij het lekkerst, en gaat hij helemaal voor staan. Dan nog beide handen een rondje schouder binnen, die hij ineens heel goed kan en is dan trots op zichzelf en dan nog even zijn hele lichaam stevig aaien en dan mag hij gaan, ik moet hem dan meestal naar het eten brengen omdat hij anders nog blijft staan nagenieten.
Als je maar open staat voor andere manieren, dat je niet stug vast wilt klampen aan één techniek omdat die volgens jou het beste is.....er zijn vast ook wel dingetjes die je nog van andere mensen kunt leren! lailapri schreef:Dat is idd zo en als mensen dat zo brengen zoals jij en een paar andere dan geeft dat niet meteen een negatief ik doe het toch nooit goed ik plaats vorlopig maar geen foto's meer gevoel, en denk dat mensen dan hun doel niet erg raken, want ik zal vast niet de enige zijn die het niet fijn vind van veel mensen te horen hoe slecht het allemaal wel niet is etc.
lailapri schreef:Nee les ernaast en zit op me mobiel dus straks weer antwoord
CtjeLief schreef:een groen paard moet ten alle tijde spieren en balans ontwikkelen als je erop gaat, dus daar kun je zowiezo niet omheen... die zal ie ook pas ontwikkelen als je erop gaat! al longeer je hem 10 jaar lang, en loop je er 10 jaar naast..