Beauty (2de keer erop) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticcie

Re: Beauty (2de keer erop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 11:34

Ik ga zien wat we ermee doen, misschien ga ik met systeem rijden (*nog bezig met elkaar steken*), maar zonder zadel is denk ik uitgesloten met dat ze zo fijn is..
Ik laat wel weten wat er gebeurd, oké?

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:00

TS schreef
Citaat:
Er zit alsinds al iets in van New Forest en ook Draver. Ze heeft, voor ze op de wei ging, nog voor de sulky gelopen en ook bereden in de koers.

Ik dacht het al te zien, maar toen ik dit las wist ik het zeker: dit is 100% een draver, er mogen namelijk geen kruisingen met andere rassen meedoen met koersen voor de sulky en in de montékoersen (onder het zadel). M.a.w. je hebt een gevoelig, pittig beestje onder je kont. Ik vind het een mooi paardje, maar de basis ontbreekt inderdaad. Ik zou veel longeerwerk doen om te beginnen, zodat ze alles rustig leert en dan rustig aan opbouwen onder het zadel. Als je er zelf ong. 1 keer per maand op zit mag je niet van haar verwachten dat alles goed bevestigd is, dat zal dan echt een poos duren. Als je meer info wilt over het hoe en wat met dravers als rijpaard, kijk dan eens op deze site: http://www.dravers.nl, hier is een hele hoop handige info te vinden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:23

Ticcie schreef:
Dat jullie zeggen dat ik alles beter weet over het zadel en de lessen enzo.
Ik weet nu dat het zadel niet goed is, maar 't is niet ik die beslis wat daarmee gebeurd, maar de eigenaar. Ik heb gezegd dat er een ander zadel voor haar nodig is, ook voor jullie dit zeiden, maar ik ben niet de persoon die het zadel gaat veranderen, dat moet de "eigenaar" dan doen, neen? Ik kan daar dus niets aan veranderen.. 't Is ook die persoon die beslist of er lessen met worden genomen of niet, daar heb ik niets over te beslissen, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ik kan en wil wel lessen nemen, maar 't kan niet volgens de "eigenaar".

Ticcie, ik snap je helemaal hoor, je kunt niet alles met een paard van een ander...

Ik ken het probleem, ik heb ook verzorgpaarden gehad. Tsja, ieders voor zich moet die keuze maken, maargoed in dit geval had ik waarschijnlijk besloten (en tegen de eigenaar gezegd!) Dat ik zou stoppen met rijden wanneer het zadel echt niet goed ligt. Ik zou me er zelfs schuldig over voelen, als ik iemands anders paard kapot zou rijden met een niet goed passend zadel, zélfs als diegene het niets uitmaakt. Het gaat in dit geval niet om jou, niet om de eigenaar, maar om het welzijn van het paard...

Knipoog Dus dat is ook nog een mogelijke keuze... Net als dat het voor mij net zo logisch is dat ik niet ga springen/vrijspringen als ik geen behoorlijke hindernissen heb (tuurlijk bedoel ik dan geen superdeluxe staanders etc. maar meer; als ik balk in hek moet hangen e.d. dan ga ik maar níet springen... op die manier) Knipoog

Ik hoop dat je mijn mening, en die van vele anderen, óók begrijpt. Het paard rijden is niet volstrekt noodzakelijk, en al hélemaal niet als het zadel totaal niet goed past...

_Tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:50

mooie pony

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:30

wat een verschil zeg. jij op die haf en op de draver.
ik persoonlijk denkk dat je meer kan doen met de haf, en misschien er niet voor moet kiezen om de draver te beleren( het lijkt mij geen fijne combi)
en je beschrijft zelf 1x pw los laten springen en dat je veel aan de hand stapt en langs de baan.
ik vraag me daarom af of dat paardje daadwerkelijk wel er aan toe is om dit allemaal te vragen.
en een pony/paard beleren met deze achter grond zonder les vindt ik pers not done.
je zal daar wel hele goede redenen voor hebben, maar dit paard verdient een eerlijke kans.
( ik wil nu niet zeggen dat jij niet eerlijk bent naar je paarden toe hoor).
misschien moet je je wat meer gaan verdiepen in de "dravers".
of je lekker bezig houden met je haf want daar ben je erg goed weg mee.
Ach gut
ik wil je niet afvallen of beledigen hoor. maar soms is er geen gewoon weg geen klik, nu kan ik en de rest op bokt dat niet beoordelen van een paar foto's.
succes hoor vooral met je haf.
en ik hoop dat die draver een fijne eigenaar gaat krijgen
groetjes Pling

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:58

ik ga niet zeuren over je zalde of lessen, ik ind het een leuke pony,, ik denk als hij helemaal beleerd is, msichien wel wat mee kan gedaan worden in de springsport, omdat hij dat zo leuk vindt, ga nu dan nog neit té veell springen, anders vind hij het straks niet leuk meer, en wordt dat een heel probleem voor zijn hele leven,,,verder suc6;) ik vind het een heel leuk beesie:D

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:56

Hey,
Ik denk dat je zelf misschien wat teveel met het plaatje bezig bent Xenia. Probeer misschien wat minder van de eerste keer te verlangen. Ik krijg een beetje idee dat je een paar stapjes overgeslagen hebt en je een beetje omgekeerd aan het werk gegaan bent.
Je bent nu bezig met het hoofdje op z'n plaats te krijgen en met de rest minder, terwijl het op dit moment enkel belangrijk is om gewoon voorwaarts en ontspannen te lopen, dan komt dat hoofdje wel vanzelf op z'n plaats.
Gewoon geduld hebben en zelf rustig en consequent blijven rijden, dan komt het allemaal in orde. Probeer het niet te overhaasten omdat ze voor de handel is, je hebt alle tijd.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt?
Groetjes en veel succes verder,
Céline