Talonius (groninger) @ work 1e keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Re: Talonius (groninger) @ work 1e keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:05

An_J schreef:
Wat is ie knap geworden!!!!!!! Ik heb hem ooit gezien (jaar of 5 terug) toen nog van TP was en ergens in Woudenberg stond. Hij lijkt wel exact op zn vader hoor (Test). In Nootdorp heb ik m nooit gezien. Alleen zijn halfbroer Toro, volgens mij is die nog wel van TP is het niet?

Mijn complimenten!

Bedankt voor je compliment!
Toro is idd nog van TP, maar durf je niet te zeggen waar hij staat. Taloon is de afgelopen 1,5 jaar een heel ander paard geworden kwa uiterlijk en beweging. Grappig dat je hem kent Haha!
We zijn inmiddels drukaan het trainen voor de M2 en hopen maart volgend jaar Z te gaan starten.

Heb snel in je profiel gekeken en Juni is echt een plaatje zeg!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:08

wow wat een onwijs lekker ding...
ga nu even in je prof kijken Lachen

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:50

wauw wat een gigantisch mooi paard zeg! Super hoor! Hou echt van groningers!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:39

Talonius schreef:
Bedankt voor je compliment!
Toro is idd nog van TP, maar durf je niet te zeggen waar hij staat. Taloon is de afgelopen 1,5 jaar een heel ander paard geworden kwa uiterlijk en beweging. Grappig dat je hem kent Haha!
We zijn inmiddels drukaan het trainen voor de M2 en hopen maart volgend jaar Z te gaan starten.

Heb snel in je profiel gekeken en Juni is echt een plaatje zeg!

Dank je Bloos Ik ken Taloon omdat ik destijds met TP bijna de hele bloedlijn ben wezen bekijken. Puur omdat ik een NEWP hengst wilde om June te dekken. Ik heb heel lang over Taloon getwijfeld omdat ik hem een ontzettende betrouwbare blik vond hebben en echt (toen al) een geweldig paard vond om te zien. Ik durfde het alleen niet. Omdat June in haar bloedlijn zowel (25%)Gelders als (25%) Gronings draagt was ik bang dat het veulen te zwaar zou worden voor een eerste bevalling. Uiteindelijk heb ik voor Toro gekozen maar het veulen (wat sprekend op moeder leek) is helaas 3 kwartier na de geboorte overleden.

Overigens heb ik destijds ook Test zien springen en ik kan me heel goed voorstellen dat Taloon straks heel behoorlijk over een hindernis kan komen. :-D

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 13:29

An-J: Jeetje wat jammer dat je het veulen bent verloren, hoe was de merrie daarna? Zijn toch altijd weer nare ervaringen, ga je het later nog een keer proberen?

Taloon is idd reuze betrouwbaar ook met wedstrijden, soms een beetje jolig maar dat is vaak met 5 minuten weer over. Zelfs m'n dochter van 5 staat met hem te knuffelen en hij is 1.70.
En wie weet, als we beter gaan met de dressuur, dat we eens gaan springen. Ik heb zelf op Z niveau gesprongen met m'n oude paardje, dus aan ervaring ligt het niet. T'is meer dat ik de doelstelling heb om volgend jaar maart Z1 te starten en daarna misschien springles te nemen. Kunnen niet alles tegelijk, toch..

ziggygirl2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:31

wat een mooi beest is dat zeg.....!!:oo

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:34

Wat een stoer paardje heb je zeg!
Rijden ziet er ook erg leuk uit Knipoog

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:17

De merrie heeft een moeilijke tijd gehad (net als wij). Eerst een adoptieveulen erbij (de haflinger uit mijn profiel). Toen bleek dat ze een zware baarmoedervergifteging had. Dus gelukkig is mijn vriendin/da gekomen en hebben we na 4 dagen baarmoeder spoelen haar kunnen redden. Toen kreeg ze dr nog een droesje overheen. En vervolgens had ze geen melk meer (logisch). Dus hebben we ruim 7 weken flesvoeding aan de haflinger kunnen geven. Gelukkig zijn ze nu allebei kerngezond. Maar dan denk je nog wel een keer na voordat je 'de hengst' weer laat komen Knipoog

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:35

An_J schreef:
De merrie heeft een moeilijke tijd gehad (net als wij). Eerst een adoptieveulen erbij (de haflinger uit mijn profiel). Toen bleek dat ze een zware baarmoedervergifteging had. Dus gelukkig is mijn vriendin/da gekomen en hebben we na 4 dagen baarmoeder spoelen haar kunnen redden. Toen kreeg ze dr nog een droesje overheen. En vervolgens had ze geen melk meer (logisch). Dus hebben we ruim 7 weken flesvoeding aan de haflinger kunnen geven. Gelukkig zijn ze nu allebei kerngezond. Maar dan denk je nog wel een keer na voordat je 'de hengst' weer laat komen Knipoog

Dat is idd geen lolletje, gelukkig maken merrie en haflinger het nu goed! Wees maar zuinig op ze.