Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niekoezz schreef:Ten eerste vind ik het een super mooi beest, hij ziet er echt 'machtig' uit!
Dan het commentaar over jou rijden. Ik denk dat deze fries zich erg 'opkropt'. Zo te zien hoef jij niet veel aanleuning te hebben om je paard hier te laten lopen, waar hij nu loopt. Friezen hebben altijd sterk de neiging om uit zichzelf omhoog te komen. Misschien is het een ideetje om juist de uitdaging te zoeken in het naar beneden rijden van het hoofd/hals van je paard. Hierbij zet je dan je handen naar voren en probeer je rechtop te blijven zitten. Zorg er eerst voor dat je paard ontspannen is aan een lage lijn, rijd van been naar hand. Pas dan hoor je hem omhoog te rijden.
Succes!
.. 
Net als hier boven wordt gezegt. ( te hoog en opgekropt
) 
merel90 schreef:dat vind ik trouwens altijd wel apart, bij friezen hoor ik vaak dat mensen vinden dat die hoog horen te lopen, omdat ze zo gebouwd zijn, maar bij een KWPN'er werk je toch ook eerst aan de basis een laag rijden, en naarmate je verder komt in de training ga je naar de oprichting toe werken? dan is dit bij een fries toch precies hetzelfde? eerst ontspannen laag kunnen lopen, goed ruggebruik en achterhand, dan pas oprichting?
klomp schreef:GentleZ schreef:Jezus jullie overdrijven wel zeg.. Wij hebben twee friezen (gehad) dus neem maar van mij aan dat dat niet zo'n fijn paard is als een KWPN'er, en ook lang niet zo gevoelig, dus die zweep valt vast wel mee. En ze lopen van nature hoog en in elkaar gereden...
hahahaha...sorry hoor, maar dit vind ik echt complete onzin, als je op de juiste manier naar je hand toerijd heb je daar geen last van hoorbovendien is elk paard, of dit nu KWPN is of fries, zo gevoelig als dat je er zelf mee omgaat. ben je hardhandig...sja dan wordt ie vanzelf ongevoelig..
xLuus schreef:Denk jij soms dat ik dat niet gedaan heb?
Prima, dat jullie dat zweepgebruik te veel vinden, ik zal het heus wel minder gebruiken.
En wat doen jullie als jouw paarden plots stilstaat? Of probeert terug te zakken? Sporen luistert ze al vanaf dat we haar kochten al heel slecht naar! Ik heb sporen van misschien 5 MM! en dan nog knopjes ook. De vorige eigenaresse gebruikte al wieltjes, nou dan ben ik heus nog niet zo slecht voor haar!
Ik kan haar beter 1x duidelijk maken dat ze flink naar voren moet met de zweep, dan 20x met die spoor erin drukken!
En dat "getrek" in haar mond valt ook reuze mee, Ik geloof foto 3 is gewoon een moment opnamen is. Ik heb 2x in de week privéles, en natuurlijk ik vraag soms flinke ophoudingen, en ja ik heb de neiging om mijn rechts wat meer los te halen, en dan terug te brengen.. maar dan hoeft het nog niet neer te komen op "trekken" in haar mond want dat doe ik namelijk niet!
Ik kan met níet voorstellen dat iedere bokker rijdt als Anky, prima ik ben open en eerlijk over dit soort dingen, ik zet gewoon die foto's op bokt. Ik had ook net zo goed andere foto's erop kunnen zetten waar ze poeslief loopt, en netjes rond en ik mijn hakken wel uitdruk.
Bij deze hoef ik geen reacties meer en laat dit topic maar zakken
Bedankt.
GentleZ schreef:xLuus schreef:Denk jij soms dat ik dat niet gedaan heb?
Prima, dat jullie dat zweepgebruik te veel vinden, ik zal het heus wel minder gebruiken.
En wat doen jullie als jouw paarden plots stilstaat? Of probeert terug te zakken? Sporen luistert ze al vanaf dat we haar kochten al heel slecht naar! Ik heb sporen van misschien 5 MM! en dan nog knopjes ook. De vorige eigenaresse gebruikte al wieltjes, nou dan ben ik heus nog niet zo slecht voor haar!
Ik kan haar beter 1x duidelijk maken dat ze flink naar voren moet met de zweep, dan 20x met die spoor erin drukken!
En dat "getrek" in haar mond valt ook reuze mee, Ik geloof foto 3 is gewoon een moment opnamen is. Ik heb 2x in de week privéles, en natuurlijk ik vraag soms flinke ophoudingen, en ja ik heb de neiging om mijn rechts wat meer los te halen, en dan terug te brengen.. maar dan hoeft het nog niet neer te komen op "trekken" in haar mond want dat doe ik namelijk niet!
Ik kan met níet voorstellen dat iedere bokker rijdt als Anky, prima ik ben open en eerlijk over dit soort dingen, ik zet gewoon die foto's op bokt. Ik had ook net zo goed andere foto's erop kunnen zetten waar ze poeslief loopt, en netjes rond en ik mijn hakken wel uitdruk.
Bij deze hoef ik geen reacties meer en laat dit topic maar zakken
Bedankt.
Waarom sluit je het topic dan niet?