Baas Zazou @ work (les) + Blooperfoto !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neffesh

Re: Baas Zazou @ work (les) + Blooperfoto !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:43

kvind het er niet zo vriendelijk uit zien, ik vind dat je duidelijk ziet dat het paardje ergens last van heeft, hoe hij met zijn hoofdje omhoog loopt... volgens mij is er zwaar druk door het zadel dat niet past ofzo of dat jij te zwaar bent. Ik zou op wat striuzere pony's rijden als ik jou was. En die blooberfoto daar moet je niet echt trots op zijn !!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:47

ik vind het er werkelijk verschrikkelijk uitzien, mede door de redenen die allang allemaal opgenoemd zijn.

Ik ben het dan ook niet met je eens als jij er 'lekker drafje'onderzet want het is geen lekker drafje.
het paard is erg in verzet.
maar dit hoeft uiteraard niet jou schuld te zijn..
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 26-07-07 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:48

Neffesh schreef:
kvind het er niet zo vriendelijk uit zien, ik vind dat je duidelijk ziet dat het paardje ergens last van heeft, hoe hij met zijn hoofdje omhoog loopt... volgens mij is er zwaar druk door het zadel dat niet past ofzo of dat jij te zwaar bent. Ik zou op wat striuzere pony's rijden als ik jou was. En die blooberfoto daar moet je niet echt trots op zijn !!

helemaal mee eens!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:09

Ok, ik ga mogelijk zo heel bokt over mee heen krijgen, maar dat moet dan maar

Vind het geheel er absoluut niet fijn uitzien, om zo ongeveer alle bovengenoemde redenen. Ik snap ook eigenlijk niet dat je opgestapt bent bij het zien van bijvoorbeeld het tuig. Ik zou persoonlijk heel snel weer weggegaan zijn daar.
Eigenlijk vind ik je wat zwaar voor deze pony... Is natuurlijk eigenlijk de taak van de instructrice om dit op te merken, maar vind dat, als je zelf een pony mag kiezen, je beter een iets grotere/bredere pony of een paard kan kiezen. Klinkt misschien een beetje hard, sorry daarvoor, maar ik vind dat je je daar wel bewust van moet zijn.
Ik ben zelf ook aan de zware kant, en hou hier altijd rekening mee als ik een paard zelf mag kiezen. Als ik (per ongeluk) een keer op een pony wordt ingedeeld, zeg ik hier ook direct wat van, die beestjes werken al hard genoeg...

seahorse12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:32

Ben jer niet te groot voor?!
en ook een beetje te zwaar?
ik had ook net zoals Laura24 een andere pony uitgekozen.
Ik vind het er ook gespannen uit zien, en als je niet zo lang rijdt vind ik ook niet dat je "aan de teugel" Of "door de hals" moet gaaan rijden, er zijn dan nog vééél meer dingen waar je op moet letten toch?

Ik zal ook wel heel bokt over me heen krijgen, maarja het is namenlijk wel zo.
sorry dat het zo hard klinkt.

Edit: Heb jij wel een veilig goedgekeurde cap? Bloos

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:44

Ik vind het beeld echt niet mooi..

Enkele punten waar je aan moet werken:
* Benen wat meer naar achteren
* Handen iets lager dragen
* Ontspannender in de hand zijn, het lijkt nu net of je in z'n mond zit te trekken

Het je bent volgens mij ook een beetje te groot/zwaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:23

Ik denk dat de ruiter er hier niets zo veel aan kan doen dat hij mensen eraf gooit. Kijk eens naar het zadel, een en al druk op de rug van het dier!!!
Het heeft geen zin om het zadel na te kijken, 1 blik is genoeg Tong uitsteken
Ik ga ervan uit dat het onwetendheid is van TS.
@ topic opener: Geef goed aan wat je wel en niet kan als je ergens gaat rijden en kies een pony die goed bij je lengte en gewicht past en kijk eerst of je het tuig wel goed genoeg vind om mee te gaan rijden.
Vaak zijn die bruine zadels waar geen vering meer inzit rijp voor de vuilnisbak.
Doet een pony moeilijk ga dan eerst daar aan werken voordat je nog meer van hem vraagt.
En nog 1 tip: Ben je het niet eens met je instructrice dan mag je dat best zeggen!
succes Knipoog

u2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:26

Na alle commentaar die je gekregen hebt wil ik nog zeggen dat het belangrijkste is dat je plezier hebt houd in het paardrijden, ondanks er in de les al 2 keer afgevallen bet! Dat vind ik goed dat je toch doorzet!. Het is een manegepony, jij kunt niets aan het zadel etc doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:28

daantjuhhh schreef:
Jij kan daar waarschijnlijk weinig aan doen maar zo op de foto's lijkt me dit echt een heeeeel slecht zadel!
Kan mij goed voorstellen dat als ik pony was iedereen er ook af zou flikkeren als ik z'n zadeltje op mijn rug kreeg!
(niet dat dat de reden is, maar kan het mij wel voorstellen!)

Dat viel mij nou ook gelijk op..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:28

Welke manege is dat eigenlijks? En waar zittie? Het ziet er inderdaad behoorlijk bagger uit, misschien kan meisje er weinig aandoen sowieso aan het zadel kan ze weinig doen. Maar het rijden ziet er niet erg ontspannen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:58

Jeetje zeg waar is de nek van dat paard Tong uitsteken
Tja ik kan er weinig commentaar op geven aangezien er op alles al 100x gehamerd is.
Leuk dat je er zoveel plezier van had, en vliegles is soms ook best grappig Tong uitsteken

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:16

onder sommige foto's staat : lekker drafje.

nou ik vind het dus alles behalve een lekker drafje..

ten eerste: volgens mij ligt het zadel niet goed,ben je of te groot of te zwaar voor je pony,en het lijkt net of je pony last heeft van zijn rug ofzoiets want hij heeft constant zijn hoofd omhoog,en verder commentaar over je houding,:recht zitten, ellebogen geknikt, hakken naar beneden.
en ik zou volgende keer ook een andere pony uitzoeken die wat groter en steviger is

succes! Knipoog