Kwaidie Z1, nunspeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: Kwaidie Z1, nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:42

mooi paard zeg, en wat een heissa wordt er gemaakt.
ik heb altijd maar geleerd ( en ik heb en sociale opleiding gedaan dus pas maar op!!!! Knipoog ) je kan alles zeggen, als je maar de goede woorden gebruikt.

misschien kan je gewoon eens een filmpje plaatsen of zo, want dit zijn momentopnames.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:42

CharlyBrown, dat de "dames met de grote bekkies" stil zijn komt omdat zij begrijpen wat een moderator opmerking is. Het is na een moderator opmerking niet de bedoeling nog eens door te gaan en dat doe jij nu wel.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:53

Citaat:
CharlyBrown, dat de "dames met de grote bekkies" stil zijn komt omdat zij begrijpen wat een moderator opmerking is. Het is na een moderator opmerking niet de bedoeling nog eens door te gaan en dat doe jij nu wel.

ow sorry.. wist ik niet.

ik ben niet de enige trouwens die er nog eens even wat van heeft gezegt.

ma ja...
ik zal mn bekkie houden Lips are sealed

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:55

CharlyBrown. Dat had je kunnen zien doordat ik twee reacties heb geplaatst waar van er eentje zelfs in het groen Knipoog .

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:01

okidoki!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:06

RK heeft het goed verwoord: het ligt niet aan de jury of het feit dat je een gewoner paard hebt, dat je geen winst rijdt. Dat ligt aan je rijtechniek.
Dat lijkt negatief, maar is juist positief. Aan je rijtechniek kun je schaven. Meer aan elkaar rijden, betere houding en zit, en de punten zullen al veel hoger uitkomen. Achterbeen draagt nu totaal niet en dat is wel de bedoeling van de dressuur.
Als het achterbeen gaat dragen en jij netjes gaat zitten is er nog flinke groei mogelijk.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 16:39

Venetia: Mee eens, en ik ben redelijk op de goeie weg, want het is al veel beter geworden dan het was, maar kan misschien nog beter! Soms draagt het achterbeen al wel hoor Knipoog, maar kan inderdaad beter! Ik oefen veel door overgangen te rijden en steeds flitsender te maken aan mijn been, dat lukt wel, maar hij zakt in de proef vaak nog even terug, dan is het zo lastig om het flitsende erin te houden! Maar we werken eraan....

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 16:39

milo schreef:
ik heb altijd maar geleerd ( en ik heb en sociale opleiding gedaan dus pas maar op!!!! Knipoog ) je kan alles zeggen, als je maar de goede woorden gebruikt.

misschien kan je gewoon eens een filmpje plaatsen of zo, want dit zijn momentopnames.

Helemaal mee eens...!!!
Filmpje lukt helaas nog niet..., eerlijk gezegd durf ik ook nie meer hoor...haha! Knipoog

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:07

Nou ik kan me best voorstellen dat je zo niet echt staat te springen om nog een keer een filmpje of foto te plaatsen. Toch is het misschien wel een idee om een filmpje te plaatsen. Dan niet in een topic maar die upload je op youtube en dan gewoon als link in je profiel of onderschrift. Dan krijg je niet weer een heel topic vol met opmerkingen, maar zo kunnen de mensen hier die kritiek hebben op jouw zit toch dat filmpje bekijken.. Want foto's zijn natuurlijk altijd momentopnames (Hetzelfde als dat je stills maakt uit een filmpje, geeft toch een ander beeld dan als dat je het in het filmpje ziet) Lachen

superwoman schreef:
Mensen hebben toch een bepaalde verwachting bij zo'n titel. Rolleyes
Je kunt ook je foto's verwijderen waar je ze heb up-geload.
En een tip, wanneer je niet tegen het commentaar in gaat, zal je leukere reacties krijgen.
Een simpele bedankt of je heb gelijk, geeft mensen aan dat je het er mee eens ben.
Voor een ander geeft dat een gevoel dat herhaling niet nodig is.

Het is misschien wel zo, dat als je wanneer iemand een reactie plaatst en je niet tegen het commentaar in gaat je waarschijnlijk een leuker topic hebt omdat je dan geen discussie uitlokt. Maar wat als je het er nou zelf niet mee eens bent? Hier is de TS het met sommige reacties niet eens, dus gaat ze tegen het commentaar in. En dat kan ik me heel goed voorstellen..
Wat je dan natuurlijk als TS ook zou kunnen doen is zeggen ‘bedankt’ en even een PB sturen naar diegene die die reactie plaatste met het commentaar waar de TS het dus niet mee eens is en het via PB gewoon verder uitvechten. Zo heb je ook een leuker topic.
Want als TS hoef je natuurlijk niet op elke reactie ja en amen te antwoorden toch? Lachen

Leuk paard heb je! Ik vind de aftekening op zijn hoofd erg mooi Ja
En super dat je er zo veel lol in hebt, daar gaat het om. Dat straalt zeker en ook echt van de eerste foto af trouwens Haha!

Je zou je idd de aankomende tijd extra op je houding kunnen concentreren, want niet ieder paard op hoger niveau zit lekker, integendeel. Maar met veel oefenen en trainen komt het zeker goed en kun je het voor jezelf al veel makkelijker maken om zo’n uitgestrekte draf uit te zitten..

Heel veel suc6 met je paard! Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:18

Figo schreef:
Het is misschien wel zo, dat als je wanneer iemand een reactie plaatst en je niet tegen het commentaar in gaat je waarschijnlijk een leuker topic hebt omdat je dan geen discussie uitlokt. Maar wat als je het er nou zelf niet mee eens bent? Hier is de TS het met sommige reacties niet eens, dus gaat ze tegen het commentaar in.

Tuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn.
Echter zitten er veel waarheden in.
Dus zeg dat je ergens niet mee eens bent en zeg waar je wel mee eens bent.
of reageer niet op die persoon, dat wil ook helpen Haha!

Wat mij een beetje steekt is haar reactie op de jury.
Als je zelf kritisch naar deze foto's kijkt, (en ja , dat zijn momenten, maar meerdere foto's
kunnen een aardig beeld geven) dan denk ik niet dat het aan de jury ligt.
En deze foto's láát ze zien, dus daar baseren wij onze mening op.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 16-07-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:36

Wat het ook vaak is, je hebt voor je gevoel en voor normaal gesproken goed gereden. Maar een jury ziet jou alleen voor die ene keer, dus als momentopname. Wie weet is het voor jouw gevoel wel een 10 waard maar ziet de jury een fatsoenlijk uitgevoerde oefening maar niet spetterend en geeft je dus een 6. Vanuit de jury gezien terecht maar voor je gevoel niet.
Daar moet en kun je ook altijd rekening mee houden!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:48

Bonnie_Theun schreef:
Zo, even alles bijgelezen Clown

Wat een gezeur in dit topic zeg! En dat alleen maar ovder de foto in de uitgestrekte draf! idd, je houding is daar niet echt wat, maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk dat is om z'on hele diagonaal door te zitten!! Het is gewoon een momentopname, vind ik.
Meid, ik vind het er super uitzien en heel knap van je!! Ga zo door en je weet zelf wel waar je op moet letten, idd je houding en die wordt ook wel beter, dat weet ik zeker! Maar dat heeft tijd nodig, de Z is ook niet makkelijk!!
Succes ermee!! Knipoog

edit: Lekker uitvergroten die eerste foto! Jullie hebben er waanzinnig veel lol in, dat is op de foto duidelijk te zien!!! Knipoog

hier ben ik het helemaal mee eens...
dit gaat werkelijk waar nergens om Clown

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:52

Kwaidie schreef:
milo schreef:

Helemaal mee eens...!!!
Filmpje lukt helaas nog niet..., eerlijk gezegd durf ik ook nie meer hoor...haha! Knipoog

Dat snap ik heel goed dat je dat niet zo snel meer doet! Maar ik denk dat de moderator erg duidelijk is geweest tegen die lui 'met hun grote bekkie', dus plaatsen die hap!! Ben heel erg benieuwd naar een filmpje. Ik weet zeker dat dat er wel goed uit ziet!! En vanaf nu komt er alleen maar 'opbouwende kritiek', dus waar jij iets mee kan!!! Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:54

nouja, je hoeft jezelf niet te bewijzen...
jij weet dat je gelijk hebt, dat is genoeg lijkt me Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:57

Kwaidie schreef:
Venetia: Mee eens, en ik ben redelijk op de goeie weg, want het is al veel beter geworden dan het was, maar kan misschien nog beter! Soms draagt het achterbeen al wel hoor Knipoog, maar kan inderdaad beter! Ik oefen veel door overgangen te rijden en steeds flitsender te maken aan mijn been, dat lukt wel, maar hij zakt in de proef vaak nog even terug, dan is het zo lastig om het flitsende erin te houden! Maar we werken eraan....

Komt wel goed dan, als ie sterker wordt zal het in de proef ook wel lukken straks. Misschien even een wedstrijdpauze om flink door te trainen? Anders krijg je snel zo'n stigma op de wedstrijden.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 19:04

Op zich wel en goed idee om even pauze te houden, krijgt tie ook wel, want ik ga binnenkort lekker op vakantie Knipoog ! Maar dan trainen we niet echt door, dus dat is ook weer niet goed. Ik rijdt op de "gewone' wedstrijden, waar niet alle grote namen aan mee doen, altijd heel dicht bij een punt of zelf een punt! Dus dat komt wel goed. Ik vond het nu alleen een keertje leuk om mee te doen aan een wedstrijd waar veel goeie rijden!! Knipoog Ik wist van te voren al wel dat ik minder punten zou krijgen, dat geeft ook niet! Toch vind ik het soms wel eens onterecht dat ik allemaal 6jes krijg, het is misschien wel zo dat het op sommige foto's niet zo goed is, maar Kwaidie kan bijvoorbeeld heel goed travers, ook op de middenlijn, en ook appuyeren, dan krijg ik vaak toch een 5, zonder commentaar.
Ik heb afgelopen zaterdag zelfs van de andere deelnemers een complimentje gehad, dat de travers op de middenlijn zo mooi was in de proef, zo mooi recht en dat zij dat zo moeilijk vonden, en dan denk ik, hoe kom ik nou weer aan een 5? Ook heb ik vaak allemaal 5en voor de gangen, stap, draf en galop...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:08

Ja, dat is dan jammer he. Ik ken dat wel, bij mij is het precies zo. Ik weet nooit zo goed wat je daar nou mee aan moet Clown Tijdens lessen - gaat super!! Bij jou dan ook wel denk ik... en dan toch een laag cijfer in de proef Boos!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 19:25

ja klopt! Ik denk dat het gevoel belangrijker is dan het cijfer!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:37

Kwaidie schreef:
ja klopt! Ik denk dat het gevoel belangrijker is dan het cijfer!

Meestal juist niet.
Je gevoel moet kloppen met hoe het eruit ziet.
Als het er niet goed uit ziet, moet het niet goed voelen. Nors opkijken

edit->idd RK, dat bedoelde ik, maar jij kan het beter verwoorden Haha! OK dan!
Laatst bijgewerkt door superwoman op 16-07-07 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:38

Maar vergeet niet dat je gevoel ook fout kan zijn.
Daarmee bedoel ik, als je eens een keer een slecht punt krijgt en verder altijd de punten die je verwacht, dat er dan een rare jury heeft gezeten.

maar heb je het andersom, altijd slechte punten en eens een enkele keer goede, dan is denk ik je gevoel niet correct in hoe een fijne proef moet aanvoelen voor de betreffende klasse.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:06

ja zo kan je het ook zien....! Alleen het is bij mijn paard allemaal niet zo makkelijk. Als ik ga verzamelen bijvoorbeeld, en ik doe het echt goed, rechtop zitten been erbij, voor wat opvangen, terugzetten, dan bokt tie lekker heel hoog. Hij vind het allemaal moeilijk en het vraagt veel van hem, omdat kwaidie van nature die houding niet heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:12

Paardrijden is niet makkelijk Lachen Knipoog
Maar komt je paard in verzet betekend het dat je op dat moment overvraagt.
Hij daar nog niet aan toe is.
Dan zul je daarin een pasje terug moeten doen, daar je paard sterker of leniger maken en dan pas weer verder gaan Lachen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:28

Ja bedankt! Ik denk ook dat dat het beste werkt, want als ik dan door blijf vragen, ga ik een gevecht aan wat ik niet win. Ik probeer dan juist weer veel voorwaarts te rijden en veel tempowisselingen te doen...! Dat werkt meestal het beste. Maar het is wel moeilijk, want voor de eenvoudige wissels heb ik de verzameling hard nodig, maar daar moet tie dus nog sterker voor worden inderdaad! Ik rijd nu veel "vierkantjes" in galop, ik probeer dan scherp te wenden en daarna recht te maken, dat werkt wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:31

Dat is idd een mooie oefening
Durf je te zpringen?
Lekker gymnastieken door wat in-uitjes
Paard lekker fris tussen de oortjes, moet de achterhand gebruiken en word lekker los in de bovenlijn Lachen

stuurboord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:35

super leuke fotos marloes en zelfs je instructeur er nog afgereden,goed je best doen en op naar de z2 ik vind je een topper groetjes ada john en dorian ps kom je ook op de barbeque donderdag gezellig