friese hengst, slechts 1 week onder zadel :D trots!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: friese hengst, slechts 1 week onder zadel :D trots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:37

jillie1994 schreef:
Dat gaat allemaal veel te snel, laat je pony eens lekker rustig eraan wennen!
Als jij aan het werk gaat, moet je in het begin ook wat wennen! Dan krijg je oOk niet stapels vol met werk!

Dit heeft ook niks te maken met stapels met werk jillie. Stap draf of galop maakt niks uit. Als jij een jong paard aan het rijden bent is het belangrijk om het paard voorwaarts te houden. gaat hij uit zichzelf in draf? liever voorwaarts dan een fikse bok en stuiterpartij door middel dat je je paard tot rust breng om gelijk in die rug te gaan zitten.

De basis is onderandere het voorwaarts houden. Dat heeft niks te maken nog even met of jij je paard de hulp tot de draf geeft. Ontspanning krijg je ook uit voorwaartse drang. Als je paardontspannen is, en al enkel een klein beetje het bit opzoek en al wat reageerd op de hulpen maakt de volgende stap alleen maar makkelijker.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:40

Pff dat denk je! Ik zou het niet fijn vinden als paard, maarja, mensen niet geen paardengekken zijn snappen dat niet denk ik.
Maarja, ik heb genoeg op internet gelezen! Ik heb genOeg in boeken gelezen! ik heb veel geleerd met mijn verzorgpony's! Denk je nou echt dat ik niet begrijp dat ze het nou wel of niet goed doet?!
En dan vooral met Wytske! Daar hadden we de 7e keer ook al op gegaloppeerd, en daarna kOn je er niets meer mee! omdat het veel te zwaar voor haar werd! Ja en dan moet je proberen om op te stijgen met een pony die dan de kont naar je toe omdraait en gaat trappen! En als je er dan eenmaal opzit haar in bedwang te houden! Dat werd Wytske toen nadat we hadden gegaloppeerd! Toen ze de singel al hoorde probeerde ze al weg te komen! Toen heb ik heel veel oefeningen met het zadel met haar gedaan en toen was ze aan het zadel gewend, toen zijn we weer aan het proberen met stappen, dat zo'n maand vol gehouden, daarna dus kleine stukjes draf, enn een hele tijd later pas gegaloppeerd, en toen konden we blijven rijden! Dus ik weet wel wanneer het nou te zwaar is voor een pony of niet!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:41

blensink schreef:
Ben het met je eens Es79
En we gaan maar door Slapen jammer dat dit mooie plaatje van deze prachtige hengst en deze mooie vrouw zo naar beneden gehaald word.

Sorry maar ik haal niemand naar beneden absoluut niet. Maar deze reackties kan je gewoon verwachten op bokt. Heb ik ook hoor als ik een keer foto's plaats. Vind het niet zo heel erg. staan best wel bruikbare dingen tussen, en alles valt altijd een keer te over wegen. Of je wat doet met tips is je eigen keuze. Verder staat er ook in mijn bericht dat ik het niet aanvallend bedoel naar de ts zelf.

En dit neemt ook niet weg dat ik het een prachtpaard vind, want dat is het zeker wel.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:44

jillie1994 schreef:
Pff dat denk je! Ik zou het niet fijn vinden als paard, maarja, mensen niet geen paardengekken zijn snappen dat niet denk ik.
Maarja, ik heb genoeg op internet gelezen! Ik heb genOeg in boeken gelezen! ik heb veel geleerd met mijn verzorgpony's! Denk je nou echt dat ik niet begrijp dat ze het nou wel of niet goed doet?!
En dan vooral met Wytske! Daar hadden we de 7e keer ook al op gegaloppeerd, en daarna kOn je er niets meer mee! omdat het veel te zwaar voor haar werd! Ja en dan moet je proberen om op te stijgen met een pony die dan de kont naar je toe omdraait en gaat trappen! En als je er dan eenmaal opzit haar in bedwang te houden! Dat werd Wytske toen nadat we hadden gegaloppeerd! Toen ze de singel al hoorde probeerde ze al weg te komen! Toen heb ik heel veel oefeningen met het zadel met haar gedaan en toen was ze aan het zadel gewend, toen zijn we weer aan het proberen met stappen, dat zo'n maand vol gehouden, daarna dus kleine stukjes draf, enn een hele tijd later pas gegaloppeerd, en toen konden we blijven rijden! Dus ik weet wel wanneer het nou te zwaar is voor een pony of niet!

Uhuh ja je heb helemaal gelijk Ach gut

Maar dat je kan oordelen dat ik en meerdere hier geen paardengekken zijn, nou ja dat vind ik heel knap van je. Weet zeker dat de ts ook een paardne gek is. En iedereen maakt fouten en ja dat jij alles goed doet oke, daar kan geen anky tegenop.

Graag weer ontopic, ik tem even!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:46

Navidad ik had het ook niet speciaal tegen jou ik ging alleen even op de reactie van jillie1994in.
Inderdaad bokt is fijn en je kunt om raad vragen maar als ze het al zo vaak gehoord heeft,(want het is steeds hetzelfde) kan ik me voorstellen dat je je meer gaat ergeren dan dat je er wat van opsteekt.
En misschien zelfs in het ergste geval je zelfvertrouwen kwijtraakt.
Een beetje respect is denk ik niet erg ze heeft een paar keer gevraagt om niet meer over de sporen,cap en merrie te beginnen. Waarom dan toch doorgaan is niet fair denk ik.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:50

mensen er komen nu hele discussies. terwijl deze bokker trots haar foto`s laat zien. Ik ben geen voorstander van zo rijden maarja niemand rijdt hetzelfde.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:01

Ik ben wel voorstander van zo rijden hoor, ik zie niets verkeerd aan haar rijstijl! Ik vind het er super uitzien.
Mooie meid op een mooi paard!
Knappe combi hoor!

En nee, ik ben geen pot, ik ben gelukkig getrouwd met mijn man. Ja

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:02

ieder heeft zijn eigen mening over het rijden, manier van beleren, en gelukkig maar Knipoog Als iedereen hetzelfde denkt zal heel bokt niks aan zijn.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:04

es79 zo bedoel ik het ook niet ik bedoel meer. geen cap, enzo

ik heb zelf ook wel sporen op mijn 3 jarige gebruikt maar niet binnen een week. pas na 3 weken eerst kijken hoe hij echt is.

ik vind deze bokker ook vreselijk leuk rijden en echt knap met een hengst.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:06

Hey mensen ik ga slapen. zit morgen ochtend weer vroeg te paard. Ts succes met je topic, en mijn berichten zijn zeker niet aanvallend bedoeld Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:11

Dancie schreef:
es79 zo bedoel ik het ook niet ik bedoel meer. geen cap, enzo

ik heb zelf ook wel sporen op mijn 3 jarige gebruikt maar niet binnen een week. pas na 3 weken eerst kijken hoe hij echt is.

ik vind deze bokker ook vreselijk leuk rijden en echt knap met een hengst.

Nee, iedereen doet dat anders zoals ie denkt dat hij/zij het goed doet.
Ik rijd nu na 4 jaar met de kleinste spoor die er is.
Ieder zijn ding! Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:12

Die loopt best lekker voor net onder het zadel. Ik vind alleen dat je hem niet moet laten ruiken aan een merrie als je hem onder het zadel hebt. Werken is werken en dekken is dekken. Dat moet je goed gescheiden houden want anders krijg je een groot probleem.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:14

Es79 schreef:
Ik ben wel voorstander van zo rijden hoor, ik zie niets verkeerd aan haar rijstijl! Ik vind het er super uitzien.
Mooie meid op een mooi paard!
Knappe combi hoor!

En nee, ik ben geen pot, ik ben gelukkig getrouwd met mijn man. Ja

Ik vind het er ook prachtig uitzien, maar dat had ik al gezegt.
En net wat jij zegt ben ook geen ..., maar als iemand mooi is mag je dat toch gewoon zeggen.
Laatst bijgewerkt door blensink op 08-07-07 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:21

Navidad schreef:
ieder heeft zijn eigen mening over het rijden, manier van beleren, en gelukkig maar Knipoog Als iedereen hetzelfde denkt zal heel bokt niks aan zijn.
Dat zie je helemaal verkeerd. Er is maar 1 manier en als je daarvan afwijkt dan doe je het natuurlijk helemaal fout. [einde sarcatische modus]

Als een jong paard zo weinig voorwaarts wil zijn als jij omschrijft dan zou ik hem een keer goed na laten kijken. Klinkt niet helemaal normaal.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:24

Waar is jouw cappie?? Schijnheilig

Ik vertrouw mijn vriendje ook 100%, maar daar ging ik toch mooi vanaf afgelopen vrijdag Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:50

daarom er is maar 1 manier van inrijden maar er zijn kleine dingen die bij ieder paard verschillen. De een reageerd heftig op je been de ander reageerd totaal niet. De ene staakt als je in zijn mond komt de andere weer niet.

maar zoiets zie je later pas en niet binnen een week. Dat is wat ik bedoel.

ik vindt het idd ook een prachtbeest een super combi .

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:26

Mooie hengst! Veel succes met inrijden verder Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:58

Ziet er goed uit!
Mooie hengst Lachen

Je woont toch in L'warden, en hij staat richting meppel of verkeerd gezien ?
Is dat niet eind rijden elke keer voor je Haha!

Ene wat een gezeik weer op "bokt..." zucht zucht zucht!
Ga een ander toppic lopen te vergallen, oude miepen hier Gaaaap

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:24

Offtopic discussie verwijderd, graag ontopic blijven.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:17

Anne_GTI schreef:
Die loopt best lekker voor net onder het zadel. Ik vind alleen dat je hem niet moet laten ruiken aan een merrie als je hem onder het zadel hebt. Werken is werken en dekken is dekken. Dat moet je goed gescheiden houden want anders krijg je een groot probleem.

Mee eens! En daarbij is het ook nog eens gevaarlijk zo in die smalle gang! Als hij hengstenkeuren krijgt als hij die merrie ruikt of ziet etc Er gevaarlijk en niet echt over na gedacht...

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:32

waarom rijd je in zonder cap? ik vind het er wel netjes uit zien, ik zou hem ook niet laten ruiken aan jou merrie

Janedaddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:04

Geeft niks een beetje voor de merrie's, wordt ie alleen maar echt hengst van, en gaat ie wat makkleijker doorlopen, wordt ie wat pittiger van. De combinatie, is een plaatje om te zien en ik weet zeker dat je het ver gaat schoppen met deze Hengst. Ans heel erg veel suc6 en laat sommige mensen maar lekker door miepen over de zelfde herhaalde dingetjes.

Groetjes Jolly

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:24

Citaat:
Geeft niks een beetje voor de merrie's, wordt ie alleen maar echt hengst van, en gaat ie wat makkleijker doorlopen, wordt ie wat pittiger van.

Ik weet niet hoe je hieraan komt, maar in mijn ogen klopt hier helemaal niets van..
(en ik heb met wel tientallen hengsten gewerkt)
waarom zou je een hengst onnodig opfokken? komen alleen maar problemen van. 'word ie lekker hengst van' ?? rare opmerking, normaal gezien wil je juist dat een hengst zich fatsoenlijk gedraagt zodat ie juist normaal tussen merries e.d. kan lopen en normaal naar buiten kan zonder door de omheining te vliegen zodra ie een merrie ziet.. dus dit vind ik persoonlijk een rare visie op hengsten!

en een hengst gaat echt niet voorwaartser worden als je hem ff voor een merrie zet hoor.. Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:57

Janedaddy schreef:
Geeft niks een beetje voor de merrie's, wordt ie alleen maar echt hengst van, en gaat ie wat makkleijker doorlopen, wordt ie wat pittiger van. De combinatie, is een plaatje om te zien en ik weet zeker dat je het ver gaat schoppen met deze Hengst. Ans heel erg veel suc6 en laat sommige mensen maar lekker door miepen over de zelfde herhaalde dingetjes.

Groetjes Jolly

En ga dan maar lekker met een levensgevaarlijk hengst op wedstrijd.. zo ga je het vast ver schoppen.. Slapen Als je de wedstrijden in wil heb je geen donder aan een opgefokte hengst alleen maar nadeel...

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:21

levensgevaarlijk zonder cap op een groen paard.
vergeet niet dat je met dieren werkt en die zijn altijd onbetrouwbaar!Een misstap en je knalt met je hoofd op de bakrand, kan ej de rest van je leven kwijlend in een rolstoel gana zitten. Joehoe.
Die caps van tegenwoordig zijn niet zo erg.
Cap is altijd eigen keus, nu heb je nog een keus. Als je niet meer kan praten door hersenbeschadiging dan kan je jezelf wel killen.