Paardrijden wordt té wedstrijdgericht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep3

Re: Paardrijden wordt té wedstrijdgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:05

Iedereen moet doen, waar ze zichzelf prettig bij voelen..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:23

blackstar schreef:
Ben ik het ook mee eens.
Nu zijn tegenwoordig heel veel ouders die de kinderen te ver pushen in het moeten. Moet zoveel uur per dag rijden, moet zoveel op wedstrijd, moet dit en moet dat. Ik ben ook van mening dat het vooral plezierig moet zijn, het paardrijden.
En als het kind dat chagie is op een wedstrijd om wat voor reden dan ook, dan gaan de ouders lopen dreigen van dan nooit meer op wedstrijd. Dat vind ik ook niet kunnen. Heb het in mijn omgeving meegemaakt en letterlijk gehoord.
Als je alleen maar recreatief rijd dan hoor je er vaak genoeg niet bij. Als mensen dan vragen of ik ook wedstrijden rij, dan kijken ze me soms raar aan als ik zelg dat ik een boscrosser ben, met voor de leuk een onderling wedstrijdje van 1 of 2 keer per jaar.

Ik ben het met je eens, ik zie het ook vaak genoeg Knipoog

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:46

ben ik het helemaal mee eens ik ben 19 en ben nog nooit gestart maar dat wil helemaal niks zeggen

ALB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:14

ik vind het ook.... paardrijden is veel meer dan zo hoog mogelijk komen.... ik vind het niet natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:24

Wat is er niet natuurlijk aan? Lachen
Erop gaan zitten is al niet natuurlijk, maakt niet veel uit wat je dan doet, als je maar naar je paard kijkt.

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:27

inderdaad je heb gelijk ik dacht dat ik het vroeger voor me lol deed maar dat is nu echt niet meer zo. GIsteren wedstrijd gehad iedereen had ruzie met de jury had 2 punten te kort voor een wp :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:31

Dan had je gewoon beter moeten rijden Haha! Tong uitsteken
Hoe kun je daar nu ruzie om maken? Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:31

Ik rijd zelf door meerdere redenen geen wedstrijden. Vorig jaar kon mijn instructrice ee tijdje niet en heb ik eens een andere geprobeerd om in de tussentijd toch les te hebben. Die instructrice vond dat je moest rijden op hoe het eruit zag, niet op hoe het voelde... Alle instructie die ze gaf was dus ook alleen op hoe het plaatje eruit zag, niet op wat ik aangaf hoe het voelde.

Zij was duidelijk echt wedstrijdgericht aan het lesgeven. Het is dan ook bij die ene keer gebleven, gezien ik wil dat mijn paard lekker loopt, plaatje komt dan toch wel.

Ik zie dus wel dat er mensen zijn die te wedstrijdgericht denken. Denk dat dat in alle sporten wel voor komt. Er zijn er gelukkig heel veel, die rijden voor het plezier en die trainen voor een goede manier van rijden, niet voor de manier die er het snelst goed uit ziet van een afstandje...

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:34

runningkawa schreef:
Dan had je gewoon beter moeten rijden Haha! Tong uitsteken
Hoe kun je daar nu ruzie om maken? Lachen

Hahah had nog nooit zo goed mijn proef doorstaan maar ach.
Maar de jury dreigde allemaal dat ze weg ging. En we mochten niet losrijden want de jury wou snel naar huis. ALles was 2 uur ingelopen en veel konden niet meer rijden omdat ze dan nog werkt enz. gewoon een poedersuiker dag geweest

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:35

blackstar schreef:
En als het kind dat chagie is op een wedstrijd om wat voor reden dan ook, dan gaan de ouders lopen dreigen van dan nooit meer op wedstrijd. Dat vind ik ook niet kunnen. Heb het in mijn omgeving meegemaakt en letterlijk gehoord.

Dat vind ik juist niet erg. Het is toch niet normaal dat er alleen maar chagerijnige kindergezichtjes rondlopen?

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:35

Ik vind ook dat je plezier moet hebben in het paardrijden en dat je niet zo word gepust en vooral niet op zoon jonge leeftijd..
wat je ook ziet bij heel veel mensen die op hoog niveau rijden dat die rijke ouders hebben, en een goed paard onder de kont krijgen.. en somige met ouders die zelf ook al (goed) paardrijden, en van jongs af aan al op een paard zitten.. en daar zit veel verschil in..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:38

Ik ben 26 en ben dit jaar pas voor het eerst officieel gestart.
We hebben nu een paar wedstrijden gehad.
Ik ganiet erlk weekend al zou dat voor mn paard op dit moment wel even beter zijn, zodat ze meer ervaring op doet.

Maar bij ons blijven de buitenritten er wel in hoor.
Ook staat ze gewoon lekker 24/7 op het land met inloop naar binnen.

Ik vind wedstrijden leuk en wil op den duur natuurlijk wel richting het Z maar wel op omn eigen manier en ons tempo.

Gisteren mn laatste wedstrijd gehad en de 1e is pas weer in September, ik ga eerst lekker met mn paard op vakantie Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:43

Elzepelze schreef:
blackstar schreef:

Dat vind ik juist niet erg. Het is toch niet normaal dat er alleen maar chagerijnige kindergezichtjes rondlopen?

En niet eens 'alleen' kindergezichtjes',ben zelf 16 en rijd bij de paarden, en hoor het hier ook erg veel!
Bij mezelf ook hoor,kan heel zenuwachtig zijn en dat dan botvieren op mijn ouders. En ja,die zeggen dan ook van: dit is de laaste keer.
En dat menen ze natuurlijk niet,maar neem het ze niet kwalijk,zij zijn uiteidelijk degenen die hun weekend opgeven en de hoge kosten betalen(in mijn geval)
Maar het mag absoluut geen gewoonte worden om vloekende gefrustreerde mensen te zien rijden! dan is de lol en de betekenis van het paardrijden er snel af.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:03

ik rijd nu 2,5 jaar wedstrijden en ben direct begonnen bij de paarden ( moest ook was de 18 al gepasseerd)
daarvoor nooit gestart. wedstrijden rijden vindt ik erg leuk.
ik heb natuurlijk wel een doel met bepaalde dingen, en waar ik dan ook voor train. maar het belangrijkste is dat ik er plezier in heb en mijn paard ook. okay mijn paard vindt dressuur soms echt niks aan, maar variëren is daarom ook goed.

en lol met je knol moet altijd kunnen, dit is goed voor allebei al dat serieuse getrain altijd is echt niet goed.

als ik slechte punten heb ook slecht gereden heb, pech gehad volgende keer maar beter, zo denk ik
er zijn idd heel veel die echt boos en chagie enz. worden nou sorry daar kan ik ook slecht tegen soms.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:39

panni199

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

helemaal mee eens hoor mijn dochter zat ook op les maar dat ging allemaal veel te streng en strak
nu rijd ze western en dat gaat voor allebei een stuk beter