Ziezo Voor het eerst bereden [HAW]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leandros

Re: Ziezo Voor het eerst bereden [HAW]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 11:32

het komt zeker weten goed daar ben ik helemaal niet bang voor.
en het zijn moment opnamen.
kijk is naar de echte zadelmak makers.
de eerste dag zijn die allang in galop geweest en zitten ze ook allang aan de teugels.
dus ik vind dit dan nog heel erg meevallen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:35

volgens mij loopt die op alle foto's met zijn kop in de lucht, en er bestaat zoiets als momentopname's.

En waarom zou ze er af vallen?? daarnaast ooit gehoord op een jong paard zijn rug nog te ontlasten.

Ik heb mijn paard niet zo ingereden. het omgekeerde, maar ik weet dat het op 9 van de 10 plaatsen wel zo gebeurd.. Geloof dat jij eens op een proffesionele stal moet gaan kijken hoe ze het daar doen. Misschien is het handig het te respecteren hoe andere mensen het doen.. Denk dat de TS nu inmiddels wel weet dat er mensen zijn die het er niet geheel mee eens zijn... maar ik heb nog nooit een paard gezien die direct als een Z paard door de bak loopt, netjes met zijn koppie op 1 lijn ontspannen en nageeflijk...

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:38

leandros schreef:
de eerste dag zijn die allang in galop geweest en zitten ze ook allang aan de teugels.

dat zijn dan ook professional's....
probeer je daar niet aan te spiegelen, die mensen hebben echt wel heel veel ervaring en dat is iets dat je niet krijgt door naar anderen te zien of door boeken te lezen

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 11:39

ik zit er niet op nogmaals.
en ik denk dat dat echt niet hoeft hoor!
als meerendeel zegt dat zadelmak maken zo gaat dan ga ik echt niet kijken hoe proffesionele stallen het doen en nogmaals dit is voor mij(ons) niet de eerste keer.
we hebben wel vaker gezien dat proffesionele zadelmakmakers de pony zadelmakmaken en dat gaat er heel wat sneller en ruiger aan toe.
en ieder zijn eigen manier.
ik weet toch zeker weten dat het later helemaal goed komt.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:43

Whisperke schreef:
En waarom zou ze er af vallen?? daarnaast ooit gehoord op een jong paard zijn rug nog te ontlasten.

ik zeg niet dat dat zowiezo gaat gebeuren, ik zeg dat al elke keer zo gaat velropen van lange naar te belachelijk korte teugel het paard er op een dag wel genoeg van zal hebben Lachen
ik denk niet dat iemand hier kan beweren dat die laatste rijfoto een voorbeeldfoto is he, dat ziet er echt te erg uit en ja foto's zijn momentopname's maar het kan nooit kwaad om iemand te waarschuwen als er zo'n beeld tussenzit he Lachen
Kan je daar niet tegen, moet je maar geen foto's plaatsen of een filmpje, dan kan iedereen het gehele beeld zien ipv momentopname's en is de comment mss anders

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 11:46

ik kan er wel tegen maar je doet of dit een misdaad is en daar kan ik niet tegen.
ik zie ook in je iegen berichten dat je op elk bericht dat je typt commetaar leverd.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:48

Gewoon zo doorgaan het ziet er niet slecht uit voor eerste keer ik zou wel misschien ff springzadeltje erop leggen kan net wat makkelijker allees uitzitten en wat m,eer naar voren zitten weant verwacht wel dat die flink gaat bokken

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 11:52

ja oke volgende keer doen we veelzijdigheid op

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:56

ja dat is wel verstandig haha Knipoog

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:40

wat een leuk paard zeg! ik vind het er netjes uit zien, je kunt toch niet verwachten dat een paard de eerste keer meteen helemaal ontspannen loopt? de eerste keer is altijd een beetje spannend en wennen..ik ben het ook niet eens met de kritiek die is gegeven over dat ze meteen gaat draven. naar mijn mening kun je een paard beter laten lopen als hij vooruit wil dan hem tegen te houden, dan krijg je toch alleen maar extra spanning? als je hem laat lopen voelt hij zich niet opgesloten en wordt hij vanzelf rustig. het lijkt me beter dat je paard even harder gaat dan dat hij niet wil lopen of gaat bokken of steigeren.
TS: heel veel succes met het verdere inrijden (je zusje dan), zal helemaal goedkomen!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 12:42

heel erg bedankt.
als je de draf gaat forceren weet de pony het straks ook niet meer wat hij wil gaan doen

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:52

Afbeelding

kijk hij zweeft Kwijl

leuk paardje hoor, ik vind het er zelf goed uit zien hoor voor de eerste keer erop Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:07

leandros schreef:

wat is dat voor onzin? Zo iemand komt dan iig niet op mijn paard. Met de juiste, rustige voorbereiding hoeft een paard echt niet uit zijn plaat te gaan als er voor het eerst iemand op komt.
Heb zelf een keer een haf beleerd, beestje was 6 jaar en heel wantrouwig naar mensen toe. k ben een maand dmv grondwerk met haar bezig geweest in de round penn, singeltje om, dekje op, zadeltje op.. Na een maand kon ik er zo opstappen, beest heeft geen enkele keer gebokt of iets. Kwestie van rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:17

Juist Stef, dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Mijn haf doet niks tegen het zadel, het is gewoon een kwestie van voorbereiden.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:21

leandros schreef:

Toevallig werk ik bij mensen die paarden regelmatig zadelmak maken, en er dus erg veel ervaring mee hebben. Die lopen echt niet meteen aan de teugel. Ik heb een paard gereden dat die mensen net in hadden gereden, en die reed na een tijdje ook erg goed aan de teugel maar zeker niet na 1 keer.

On-topic: Het ziet er voor de eerste keer niet slecht uit, zoek wat meer onstpanning en dat bokken met het longeren dat doen er meer, maar het hoeft niet dat je hier met rijden last van hebt, er zijn ook paarden die met longeren erg veel bokken en o.h.z niets doen en andersom. Veel succes nog!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:23

heb het topic niet doorgelezen.

ligt het aan mij of;
zijn de teugels niet wat kort en komt ie daardoor in verzet met z'n hoofd?
en is het niet wat vroeg om bij de eerste keer gelijk al te draven?

maar iig nog veel suc6 met inrijden. het is een super leuk paardje! Haha!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:41

er zijn vele bokt mensen niet op de hoogte van hoe het er in het echt aan toe gaat!!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:48

leandros schreef:
er zijn vele bokt mensen niet op de hoogte van hoe het er in het echt aan toe gaat!!

dat maakt toch niet uit? Knipoog wil je niet het beste voor je paardje? het is niet van: dit maakt niet uit omdat het in het echt veel erger is, zeg liever: wij doen het zoals het het beste is voor ons paard Haha!
(bedoel het niet aanvallend hoor)

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:53

ik bedoel daarmee dat wij rustig aan doen en niet in een keer alles doen zoals velen wel dneken. ik wil me er helemaal niet mee vergelijken.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:59

oke Knipoog

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:01

Spaqunel schreef:
leandros schreef:

dat zijn dan ook professional's....
probeer je daar niet aan te spiegelen, die mensen hebben echt wel heel veel ervaring en dat is iets dat je niet krijgt door naar anderen te zien of door boeken te lezen

Denk maar niet dat ieder paard al bij de eerste keer al zo loopt hoor. Eerst moet je een paard zadelmak maken en dan pas moet je ervoor zorgen dat je hem eerst rustig kunt rijden. Daarna kun je aan de aanleuning werken. Daar zit tijd in en is niet in één dag in één keer gebeurt. En de naam professional zegt mij bijwijle langweg niks meer. Heb vaker al wat met prof´s gezeten en bij de helft zou ik nog niet eens in mijn dromen een paard ernaar toe sturen.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:03

Leuk paardje!
Ziet erg goed uit!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 15:09

dat bedoel ik hns

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:21

Wat een gaven foto's!!
ziet er al goed uit...zo voor de eerste keer.
suc6 verder Knipoog

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:33

leandros schreef:

eerlijk gezegd heb ik het idee dat jij dat niet weet. Natuurlijk zijn er mensen die zoiets niet op de goede manier doen, maar de meeste doen toch echt rustig aan hoor!