Hoe lomp kan je paard springen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe lomp kan je paard springen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:10

Helemaal je eigen schuld!!

@Nakisha: Amen Afgod

ruth_basje

Het meeste commentaar is al gegeven! Ik spring zelf altijd met grondbalk, ik vind het handiger en de techniek van het paard en mij is dan veel beter dan zonder. Ik denk dat je maar eens naar je instructeur moet gaan en vragen of je het een keer mét grondbalk mag proberen en daarvan een foto maken, als je die 2 foto's dan naast elkaar legt kan je kijken waar jij en je paard het meest in uitkomen. Als je die dan hier in je topic zet, kunnen mensen daar weer misschien complimentjes overgeven.
Het is maar een voorbeeld.
Verder schrijf je ook: hoe lomp kan je paard springen: het is ook al gezegd, maar dat ligt bij jou. Als je iets meer je handen naar voor plaats en iets meer met je paard doet voor de sprong, kan het helpen om je paard mooier te laten springen.
Het is ook maar een voorbeeld.
Je zou het kunnen proberen.. Verder veel succes met je paard.Haha!

c_alsemgeest

Is idd op pagina 2 al erg vaak verteld, sowieso moet de ts (betere) les nemen... vanaf een internet pagina is het erg moeilijk uitleggen Knipoog

Sowieso moet de ts het paard minder in de weg zitten aan de voorkant, beter haar balans bewaren boven de sprong en het paard aageven wanneer hij de sprong moet inzetten... dmv beenhulp en eventueel begrenzen bij de vroege afzet e.d.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:14

Ik weet niet hoor, een spring les nemen is niet het einde van de wereld. het kan echt geen kwaat en miss wordt je paard er iets minder 'lomp' van.
zo als jij dat dan zegt.
Je leert gelijk de goede hulpem en je paard krijgt gelijk betere beweging.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:18

Tja, toen ik begon met springen was t niet veel beter... Veel oefenen en goede les, dan kom je al een heel eind...

Gewoon lekker onder begeleiding door oefenen, dan komt het goed Haha!

Enne volgende keer wel een cap opdoen als hij zo onhandig springt, omdat het voor jullie beide zo te zien nog erg moeilijk is.

Vind dat je een braaf paard hebt, en denk zeker dat jullie er samen met wat hulp vast wel zullen komen!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:05

Moderatoropmerking:
Ik neem aan dat jullie de submodopmerking allemaal gelezen hebben Schijnheilig

Graag commentaar geven wat direct met de foto's te maken heeft en op een respectvolle manier blijven discussiëren met elkaar.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:34

Bedankt voor de mensen die wel nuttig commentaar hebben gegeven.

Zoals ik al eerder zei; ik spring voor de lol ik hoef er verder niks mee te doen.
En mijn houding zou misschien ook wel wat beter kunnen maar helaas heb ik een erg scheve rug en dit belemmerd het soms ook wel een beetje.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:51

Ook als je voor de lol springt moet je zorgen dat je je paard niet in de weg zit Lachen Ik spring ook alleen maar voor mijn lol, heb helemaal geen behoefte aan wedstrijden, maar wil wél graag goed leren springen, in ieder geval zo goed dat het paard/pony waarmee ik spring, zichzelf goed in balans kan houden, en ons samen veilig aan de andere kant van de hindernis brengt Lachen

Probeer eens goed in de verlichte zit te gaan zitten, en daarbij niet te steunen op je handen, maar ze juist naar voren brengen. Raak zijn oren maar eens aan tijdens het springen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je altijd je handen zo naar voren steekt, maar je zet ze nu heel erg vast, om je eigen evenwicht te zoeken. Lachen
Kun je in galop wel gewoon rustig blijven zitten, galoppeerd hij over zijn rug, nageeflijk, en kan hij normale voltes en rechte lijnen galopperen? Zo nee, moet je éérst nog hard aan de dressuurbasis werken. Als je met de galopsprongen nog níét goed kan blijven zitten, en goed je best moet doen om je eigen evenwicht én die van je paard te bewaren, is het zaak om daar eerst maar eens aan te werken.

En neem gewoon eens les. Hoeft echt niet van een beroemde springruiter te zijn, maar gewoon één keertje, zodat in ieder geval de basis er goed in zit Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:36

hey,
ik keek net weer in je profiel Clown
en toen zach ik dus dat jou paard met lage sprongen zo raar doet en met hoge springt hij super!
mischien vind je paard het saai om zo laag te springen. Clown (klinkt stom maar mijn pony weigerde lage sprongen en hoge deed ze super)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:08

@Littlerose; als jíj springt voor de lol, dan wil je toch ook dat je paard met lol springt? Geloof me, op deze manier doe je hem geen plezier om te gaan springen. Daarom nogmaals; neem goed les. en neem de tips hier gegeven ter harte.

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:13

Littlerose.

Jij kent je paard het beste. En jij weet zelf ook wel dat er dingen zijn die beter kunnen. En als je daar aan werkt, kan je hier de echte adviezen vanuit plukken. Laat ze allemaal maar kletsen en probeer jezelf te verbeteren. We zijn niet allemaal proffesionele ruiters alhowele sommige hier dat wel denken te zijn. Mijn merrie springt op hele lage sprongetjes ook apart. en vroeger was dat nog erger. Dat was groenigheid. Dus door je paard duidelijk te maken wat jij verlangt van hem en idd een grondbalk zoals op jouw toegevoegde foto kan je beter inschatten. Wat bij mij erg goed werkte om afstanden te schatten is, dat ik kijk naar de plek waar ze af moet zetten. En dan zie ik de afstand dus weet ik of je galopsprongen groter of kleiner moeten. Ik weet niet of ik dta alleen heb of dat heel veel het zo doen/voelen.

VIND HET ALTIJD ERG JAMMER DAT OP BOKT ZO'N NEGATIEVE SFEER HANGT ALS HET GAAT OM FOTO's. Vind altijd de foute zoekende mensen zeer trietst. ojee neusriem zit een mm scheef. en al dat soort gedoe.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:56

@ Myukkii en Feroza_W bedankt voor jullie tips, daar heb ik tenminste wat aan Lachen !!

@ Daphne_ : hij springt hogere sprongen idd wat beter, soms heeft ie met lage sprongen dat ie ze benen nieteens optilt. Maar nu ik met een dressuurzadel moet springen (heb geen andere) doe ik maar lage sprongen want ook is dat niet bevordelijk voor mijn zit zo'n zadel Knipoog

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:29

Michella, heb je op het moment les met Ruben?
En zo ja van wie?
Mag ook per PM.

Ik denk dat je jezelf lekker op de dressuur moet focussen, zodat Ruben lekker ontspannen over z'n rug gaat lopen.
Start je nog steeds en gaat het inmiddels al wat beter dan vorig jaar?

_showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:46

hmmm om eerlijk te zijn,, het ziet er erg beroerd uit!
Misschien moet je eerst wat meer je paard leren controleren, zodat je gerichter kunt gaan rijden

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:16

trekt op niet veel, maar ja al je het voor je lol doet, wat nog?
maar als ik in je profiel kijk heeft hij toch best wel veel springbloed in
zich zitten! ik zou nog even wachten met springen, en hem meer naar
onder rijden en zijn rug en achter benen laten gebruiken!
kan hij dit al aardig, ga dan eens gewoon over balkjes draven!
en als je nog eens voor de lol springt maak dan altijd gebruik
van een grond/draf balk (hoe je het wil noemen)
ps: mijn houding is ook niet geweldig dus kan ik daar geen commentaar op geven Knipoog
verder vind ik het een leuk paard!
en nog veel succes verder

ik hoop tot we eens mooie dressuur fotos van haar krijgen te zien!

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:34

Hoi
Ik vind het persoonelijk grappig met dat pootje:d
(Heb topic niet volledig doorgelezen)
Over die grondbalk, vroeger ging mijn verzorgpony soms in cross naar de sprong en kon ik hem niet meer inhouden, maar met een grondbalke gaat het veel beter en rustiger, als ik dan nu geen grondbalk gebruik, gaat hij juist voor de sprong in galop(1galop pas) precies zoals hij doet met grondbalk.Bj hogere sprongen zit hij meestal wel al in galop hoor.Das heel nuttig.

IK wens je nog veel succes met je paardje

Rowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:54

Lomp zou ik het zelf niet noemen.. probeer wel mee te geven.
En ja oefening baart kunst ? Tong uitsteken

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 01:04

ik snap dat je je paard lomp noemt en die van mij is ook af en toe behoorlijk lomp! ja mensen ik noem mijn knol lomp!! hij maakt ENORME sprongen over de balkjes en een sprongetje daar stapt hij overheen....ik zou zeggen geef mee met je handen tijdens de sprong, dan heeft hij zn nek tenminste. Als die van jou net zo maf is als die van mij dan kom je er uiteindelijk wel maar na ongeveer tig keer vallen en het fout doen. Blijf dus geduldig met hem (en van mij mag je hem gewoon lomp noemen als hij lomp doet) en zet een cap op meis!!
verder wens ik je veel succes en plezier met je leuke lompe knol!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 08:33

Bedankt Lachen

@ Denise : nee maar ga als het goed is binnenkort les nemen.
Het rijden zelf gaat wel steeds beter, heb afgelopen zaterdag ook wedstrijd gehad (onderling) en die ging ook wel redelijk (2e en 4e). Mjaa we hebben nog veel te doen Clown

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:53

nog 1 tip doe je beugels een paar gaatjes korter, dan word je niet zo naar voren gegooid en kan je beter boven je paard blijven zitten. je voeten moeten bij de singel blijven en je billen iets uit het zadel. en met je hand ga je richting de monde van het paard. oefen het eerst op lage sprongetjes, zadat je het gevoel te pakken hebt. Je hadden naar voren steken moet je altijd even leren durven te doen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:39

nou het ziet er niet echt heel spetterend uit, maar als je t voor de lol doet zie ik niet veel problemen,oja ik zie trouwens wel een grondbalk bij die ene foto van springles hoor.. diegene die dat niet zien moeten zelf maar eens springles nemen. Wat zij bedoelen is een drafbalkje ervoor. Nou daar spring ik dus ook nooit mee, want niet alle paarden springen daar fijner mee, mijn paard ook niet dus....

iig probeer iets meer met je paard mee te geven boven de sprong, maar dat is al wel meer gezegd Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:40

LittleRose schreef:
Bedankt Lachen

@ Denise : nee maar ga als het goed is binnenkort les nemen.
Het rijden zelf gaat wel steeds beter, heb afgelopen zaterdag ook wedstrijd gehad (onderling) en die ging ook wel redelijk (2e en 4e). Mjaa we hebben nog veel te doen Clown

Moest PB zijn...
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 25-06-07 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:02

heej mies

het was echt grappig toen hoe ruben deed echt was echt lache die filmpjes krijg je nog wel als je op msn bent. maar ruben had geen zin in springen want de vorige keer deed hij het gewoon echt raar. Magic was ook niet de liefste hoor nou ik zie je nog wel kus kim

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 20:30

Bedankt weer Lachen

@Roos-s : nee idd met een drafbalkje springt die van mij ook niet fijner, hij breekt dan half ze benen over die balk Knipoog