capriole

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Re: capriole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:56

Zwartwitje schreef:
Sorry, ik heb het topic met een diagonaal oog doorgelezen Knipoog

Het maakt me geen drol uit wat mensen hier op bokt doen met hun paarden, al leer je hem een salto achterover, ik vind alleen de houding die de TS hier heeft ietwat zorgelijk. Hoop niet dat meer mensen zo gaan nadenken.

nog een vraagje uit nieuwgierigheid muiske: met wat voor bedoelingen heb je dit filmje geplaatst? Je zegt toch zelf dat de oefening nog niet helemaal goed gaat? Had je dan verwacht dat we 'ooh' en 'aah' zouden roepen? Lachen

ik had opbouwende kritiek verwacht bv van dit of dat kan beter, mensen die ervaring hebben met capriole hun advies is laten horen.
maar blijkbaar zitten er enkel zeikers op bokt die er zelf niets van afweten, jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:57

Nerwen schreef:
Anoniem schreef:
mss nog een keer lezen ik snapte het nl wel en was je trouwens van plan het ook aan te leren Clown

Als ik het aan wil leren zal ik eerst een paard moeten hebben hè Knipoog. Wat ik niet heb Lachen.

En nee, ik snap het nog steeds niet, had het al 3 keer gelezen, maar kon er niet echt wijs uit woorden. Misschien wil jij het even voor mij vertalen? Schijnheilig Clown
Maar goed ik wil het wel even illustreren door de uitleg erbij te pakken..

muiske07 schreef:
hoe doe je dat: je neemt een halster en een stalkoord, liet hem vlot doorstappen, vroeg om kort te stoppen zonder snokken, dan begon ik met mijn zweep te zwiepen en zippo vloog de lucht in, had gehoopt op 5cm bij hem was het namelijk al meer dan een meter dat hij omhoog vloog en ik mee Haha! had hem vast aan een koord dusja, hij trekt je zo mee de hoogte in Knipoog
dan heb ik zachtjes beginnen prikkelen op zijn zijflanken (ik had in men hoofd poep uitslaan) en zippo deed dat.
niet normaal hoe hij mijn gedachten kan lezen als het ware.
verder dan combineren, comando steigeren en terwijl hij naar omhoog gaat tik je met een lange dressuurzweep op de zijkant van zijn poep.
inbegin kan hij wel wat rare sprongen maken omdat hij nog niet goed snapt wat de bedoeling is.
ook is dit voor zippo lastig, steigeren en bokken zit niet in hem, nog nooit gedaan trouwens.
inbegin kon hij mij raar aankijken van "moet ik niet braaf zijn?"
als ik hem geen comando geef maakt hij er ook geen misbruik van, tis echt wel een zaligerd hoor Tong uitsteken

Wat zijn snokken? Wat versta je onder prikkelen? Wat is in godsnaam "poep uitslaan"?
Anyway, als ik het dikgedrukte lees vind ik het niet heel fijn overkomen Lachen. Maar goed, als ik het goed begrijp heb je 'm dit dus eerst aan de hand geleerd en je bent er later op gaan zitten?

das belgie's snokken weet ik ook niet poep uitslaan bokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:58

Nu wordt 'ie helemaal goed... Alsof jij er wél wat van weet.

Overigens, gefelicteerd met deze gelukte quote!

Anoniem

Nerwen schreef:
Anoniem schreef:
mss nog een keer lezen ik snapte het nl wel en was je trouwens van plan het ook aan te leren Clown

Als ik het aan wil leren zal ik eerst een paard moeten hebben hè Knipoog. Wat ik niet heb Lachen.

En nee, ik snap het nog steeds niet, had het al 3 keer gelezen, maar kon er niet echt wijs uit woorden. Misschien wil jij het even voor mij vertalen? Schijnheilig Clown
Maar goed ik wil het wel even illustreren door de uitleg erbij te pakken..

muiske07 schreef:
hoe doe je dat: je neemt een halster en een stalkoord, liet hem vlot doorstappen, vroeg om kort te stoppen zonder snokken, dan begon ik met mijn zweep te zwiepen en zippo vloog de lucht in, had gehoopt op 5cm bij hem was het namelijk al meer dan een meter dat hij omhoog vloog en ik mee Haha! had hem vast aan een koord dusja, hij trekt je zo mee de hoogte in Knipoog
dan heb ik zachtjes beginnen prikkelen op zijn zijflanken (ik had in men hoofd poep uitslaan) en zippo deed dat.
niet normaal hoe hij mijn gedachten kan lezen als het ware.
verder dan combineren, comando steigeren en terwijl hij naar omhoog gaat tik je met een lange dressuurzweep op de zijkant van zijn poep.
inbegin kan hij wel wat rare sprongen maken omdat hij nog niet goed snapt wat de bedoeling is.
ook is dit voor zippo lastig, steigeren en bokken zit niet in hem, nog nooit gedaan trouwens.
inbegin kon hij mij raar aankijken van "moet ik niet braaf zijn?"
als ik hem geen comando geef maakt hij er ook geen misbruik van, tis echt wel een zaligerd hoor Tong uitsteken

Wat zijn snokken? Wat versta je onder prikkelen? Wat is in godsnaam "poep uitslaan"?
Anyway, als ik het dikgedrukte lees vind ik het niet heel fijn overkomen Lachen. Maar goed, als ik het goed begrijp heb je 'm dit dus eerst aan de hand geleerd en je bent er later op gaan zitten?

Snokken is hard en kort trekken...... Maar goed...vind dit topic beetje overdreven aan het worden. Een paard dat iedere dag bereden word en ook van zulke sprongen maakt omdat hij nogal druk is, heeft toch ook de nodige spieren niet.
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen hoor...

Flabbergast

Trekken, beetje kietelen, en achterbenen achteruit slaan.. Spoedcursus Belgisch Knipoog!

Wat reageren sommige hier kinderachtig zeg, dat het jouw manier van rijden/omgaan met je paard niet is betekend niet dat het niet mag of niet kán. Als zij denkt dat het lukt is dat haar goed recht. Háár paard.

Mij lijkt trouwens ook dat je het beter kan oefenen aan de hand, want je valt enorm naar voren en zo komt er nog meer gewicht op de voorhand, wat mij toch niet de bedoeling lijkt?

Anoniem

muiske07 schreef:
ik had opbouwende kritiek verwacht bv van dit of dat kan beter, mensen die ervaring hebben met capriole hun advies is laten horen.
maar blijkbaar zitten er enkel zeikers op bokt die er zelf niets van afweten, jammer

meid MEET BOKT (zo is bokt noueenmaal alleen maar afzeiekn ) en gelukkig heb je dan nog mensen die wel aardig zein tegen anderen

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:59

Nouks schreef:

ik weet hoe het moet ja Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:59

Citaat:
heb geen hoge dunk van men eigen, ik weet waar ik met bezig alleen kan ik dit niet aan je verstand brengen.
jij probeert mij en men paardje af te breken, dat we niet goed genoeg zijn en dat ik er mee zou moeten stoppen.
doe ik allesinds niet, na een paar maand maakt hij mooie caprioles.

Ik zeg niet dat jullie dit niet kunnen, je kan het vast als je goede begeleiding heb, heb je dit al eerst op de grond geoefend ???
Ik zeg al helemaal niet moet stoppen dat is nog je eigen keus, maar doe het dan niet in je eentje iedereen heeft hulp met rijden dus hoezo zou jij dat niet hebben, echt niet zo erg hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:59

Ezumii schreef:
Trekken, beetje kietelen, en achterbenen achteruit slaan.. Spoedcursus Belgisch Knipoog!

Wat reageren sommige hier kinderachtig zeg, dat het jouw manier van rijden/omgaan met je paard niet is betekend niet dat het niet mag of niet kán. Als zij denkt dat het lukt is dat haar goed recht. Háár paard.

Mij lijkt trouwens ook dat je het beter kan oefenen aan de hand, want je valt enorm naar voren en zo komt er nog meer gewicht op de voorhand, wat mij toch niet de bedoeling lijkt?

Snokken gebruiken we hier in Zeeuws Vlaanderen ook hoor Clown Maar goed..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:00

stond duidelijk in niet snokken dus niet trekken voor degene die geen oost-vlaams kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:00

muiske07 schreef:
ik weet hoe het moet ja Knipoog

Wat, quoten of een capriole aanleren/uitvoeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:00

Nouks schreef:

Ik kan wel quoten, goed he??

Trouwens jouw eigen inbreng doet ook niet echt motiveren. Wij weten nu wel hoe jij er over denkt. Wij gaan straks ook kijken hoe jij kunt rijden, toch??

Ik denk dat het topic zo langzamerhand wel een slotje verdiend. Helaas voor TS, die had andere ideeen toen ze enthousiast een Oefening, want het is een oefening, liet zien.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:00

Laura24 schreef:
Maar als je in het team zit, waarom leer je het daar dan niet? ipv va filmpjes? Want in het echt kan men toch betere adviezen geven lijkt me...

ze tonen voor met hun paarden.

hier julien en caratano op salon du cheval in charleroi zonder zadel en zonder hoofdstel:

Afbeelding

niet de meest beste dat hij hier doet maar het is zonder iets, en vind het prachtig Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:01

ROFL Ooit een Belgisch meisje gekend, die zei dit ook altijd *LOL*, dus dacht dat het Belgisch was.
Kom zelf heeeeeelemaal van de andere kant af Vork .

Nouks, lijkt me niet echt van belang of ze kan quoten of niet.. Is ook geen zinnig commentaar op HAW.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:02

tjonge jonge, is bokt weer aan de gang...
Hebben jullie niks beters te doen??

ik vind dat je het knap doet, ik heb al je ander foto's en filmpjes gezien,
Je hebt een uitstekende band met je paarden.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:02

Nouks schreef:
Jij zegt iets als "ik ben geen verwend nest die alles van anderen geleerd moet hebben", ik zeg alleen dat je geen verwend nest bent omdat je hulp durft te vragen bij iets waar je zelf BLIJKBAAR nog niet voldoende ervaring mee hebt om het een paard te leren. DURF hulp te vragen, voorkom je veel problemen mee.

En daarnaast: leer quoten.

geeeuw ik val haast in slaap.
boring gedoe hier.
ik ben is door, ga met mijn arab lekker vd doen, die zaagt tenminste zo niet.

Afbeelding

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:03

Zie je het verschil met deze ruiter en met jezelf ?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:03

muiske07 schreef:

dat we er niets vanaf weten klopt, daarom proberen we (okee, ik dan, laat ik voor mezelf spreken) het niet uit mij mijn paard die ik overigens niet heb Vork
Dus daarom ben ik een zeikerd? Ik schat dat 99% van bokt nog nooit een capriole heeft gedaan, laat staan het heeft aangeleerd aan haar paard. Beeld je niet teveel in hoor, wij zijn ook maar gewoon mensen. En nee, ik ben niet jaloers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:04

Ezumii schreef:
ROFL Ooit een Belgisch meisje gekend, die zei dit ook altijd *LOL*, dus dacht dat het Belgisch was.

[***], lijkt me niet echt van belang of ze kan quoten of niet.. Is ook geen zinnig commentaar op HAW.

Nou ja, aangezien iedereen plotseling dingen "zegt" die ze nooit gezegd hebben, quotes door elkaar lopen en dergelijke, lijkt het me in zo'n verhitte discussie redelijk belangrijk dat de TS (die toch verreweg het meeste post in dit topic) wel de juiste opmerkingen bij de juiste persoon weet te houden door fatsoenlijk te quoten. Iemand die totaal anti-rollkur is, zou het tenslotte ook niet leuk vinden om plotseling gequote te worden met een opmerking als "ja ik ben afgelopen dinsdag ook maar eens begonnen met rollkur, mijn paard liep al mooi met zijn neus tussen zijn voorbenen, nu zijn achterhand nog".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:05

muiske07 schreef:
Laura24 schreef:
Maar als je in het team zit, waarom leer je het daar dan niet? ipv va filmpjes? Want in het echt kan men toch betere adviezen geven lijkt me...

ze tonen voor met hun paarden.

hier julien en caratano op salon du cheval in charleroi zonder zadel en zonder hoofdstel:

Afbeelding

niet de meest beste dat hij hier doet maar het is zonder iets, en vind het prachtig Knipoog

Kijk en dan kan ik mij heel goed voorstellen dat jij dat ook wil gaan leren met je paard, als ik zie dat je al veel aparte dingen met ze doet.

Er zijn idd meer mensen op bokt die zover met hun paarden gaan. Ik zit te denken, hoe heet ze ook weer, ze is ook een boek aan het schrijven, een aparte boktnaam. Als ik het weet pb ik je wel. Zij weet wellicht wel meer voor je.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:06

Russel: bedoel je xyzutu2?

Bojangles

Nouks schreef:

Zo kan die wel weer dacht ik wat betreft dat gezeur over dat gequote.
Lekker sarcastische opmerking weer.

Zwartwitje

liannes schreef:
tjonge jonge, is bokt weer aan de gang...
Hebben jullie niks beters te doen??

he, is het me toch gelukt me een keer bij het zeurende gedeelte van bokt te voegen, dat ik dat nog eens mag meemaken Haha! Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga denk ik maar eens temmen, want ik vind het zonde van je topic. Ik ben (en dat meen ik serieus) benieuwd naar een volgende filmpje van een wel goed uitgevoerde capriool en ik hoop dat je jezelf en je paardje niet onderschat daarin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:07

Nouks schreef:
Ezumii schreef:

Nouks, lijkt me niet echt van belang of ze kan quoten of niet.. Is ook geen zinnig commentaar op HAW.

Nou ja, aangezien iedereen plotseling dingen "zegt" die ze nooit gezegd hebben, quotes door elkaar lopen en dergelijke, lijkt het me in zo'n verhitte discussie redelijk belangrijk dat de TS (die toch verreweg het meeste post in dit topic) wel de juiste opmerkingen bij de juiste persoon weet te houden door fatsoenlijk te quoten. Iemand die totaal anti-rollkur is, zou het tenslotte ook niet leuk vinden om plotseling gequote te worden met een opmerking als "ja ik ben afgelopen dinsdag ook maar eens begonnen met rollkur, mijn paard liep al mooi met zijn neus tussen zijn voorbenen, nu zijn achterhand nog".

De discussie is verhit geworden, mede dankzij jouw posts, lees ze nog maar eens door. Kun je ook nog wat leren, nl je eigen inbreng in discussies die verhit raken, overigens nodeloos verhit raken vanwege nodeloos geopperde "dingen die gezegd" zijn en niets met het onderwerp te maken hadden. Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:09

*getemd