Anoniem schreef:mss nog een keer lezen ik snapte het nl wel en was je trouwens van plan het ook aan te leren

Als ik het aan wil leren zal ik eerst een paard moeten hebben hè

. Wat ik niet heb

.
En nee, ik snap het nog steeds niet, had het al 3 keer gelezen, maar kon er niet echt wijs uit woorden. Misschien wil jij het even voor mij vertalen?

Maar goed ik wil het wel even illustreren door de uitleg erbij te pakken..
muiske07 schreef:hoe doe je dat: je neemt een halster en een stalkoord, liet hem vlot doorstappen, vroeg om kort te stoppen zonder snokken, dan begon ik met mijn zweep te zwiepen en zippo vloog de lucht in, had gehoopt op 5cm bij hem was het namelijk al meer dan een meter dat hij omhoog vloog en ik mee Haha! had hem vast aan een koord dusja, hij trekt je zo mee de hoogte in Knipoog
dan heb ik zachtjes beginnen prikkelen op zijn zijflanken (ik had in men hoofd poep uitslaan) en zippo deed dat.
niet normaal hoe hij mijn gedachten kan lezen als het ware.
verder dan combineren, comando steigeren en terwijl hij naar omhoog gaat tik je met een lange dressuurzweep op de zijkant van zijn poep.
inbegin kan hij wel wat rare sprongen maken omdat hij nog niet goed snapt wat de bedoeling is.
ook is dit voor zippo lastig, steigeren en bokken zit niet in hem, nog nooit gedaan trouwens.
inbegin kon hij mij raar aankijken van "moet ik niet braaf zijn?"
als ik hem geen comando geef maakt hij er ook geen misbruik van, tis echt wel een zaligerd hoor Tong uitsteken
Wat zijn snokken? Wat versta je onder prikkelen? Wat is in godsnaam "poep uitslaan"?
Anyway, als ik het dikgedrukte lees vind ik het niet heel fijn overkomen

. Maar goed, als ik het goed begrijp heb je 'm dit dus eerst aan de hand geleerd en je bent er later op gaan zitten?