Viëgro in de training en op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Re: Viëgro in de training en op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:42

Mag ik even als rasechte Penny zeggen... Joooooooooo Sjuim wat een gaaf paahaard...!!!!!!! Ja Ja Haha!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:12

Remember schreef:
Ik weet zeker (nou ja, bijna zeker dan Clown ) dat Sjuim niet al haar paarden zo traint/getraind heeft, is ook zeer triest als je ze niet een andere manier in het werk kan zetten en het dus altijd nodig hebt. Haar keus om dat bij deze wel te doen is duidelijk Ja, al zet ik (en sommigen met mij) daar mijn vraagtekens bij. Maar ik denk niet dat je zo zwart-wit kunt stellen dat de meeste paarden van Sjuimpje zo fijn op de foto staan omdat ze er altijd een slof strak omknoopt, ik geef haar wel meer credits dan dat Knipoog

Ik heb even in hetb profiel van Sjuim gegluurd en daar staan ook foto's van dit paard in. Daar rijdt ze ook met slof, maar daar ziet het er lang niet zo grof uit als op deze foto's in dit topic...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:15

Remember schreef:
[Ik weet zeker (nou ja, bijna zeker dan Clown ) dat Sjuim niet al haar paarden zo traint/getraind heeft, is ook zeer triest als je ze niet een andere manier in het werk kan zetten en het dus altijd nodig hebt. Haar keus om dat bij deze wel te doen is duidelijk Ja, al zet ik (en sommigen met mij) daar mijn vraagtekens bij. Maar ik denk niet dat je zo zwart-wit kunt stellen dat de meeste paarden van Sjuimpje zo fijn op de foto staan omdat ze er altijd een slof strak omknoopt, ik geef haar wel meer credits dan dat Knipoog

Ging er vanuit dat je het over dit paard had Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:20

Wat een prachtige uitstraling heeft dit paard! Dat tuig staat hem ook heel mooi. Ik ben het ermee eens dat de slof toch te strak erbij genomen wordt, ik weet zeker dat de ruiter het talent heeft om zonder te rijden, en werkend aan de ontspanning toch ook het achterbeen eronder kan laten komen. Gun hem de tijd om zijn balans te vinden op zijn eigen benen en met jouw hulpen, maar hier ga je een stap te vlug denk ik.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:37

Ik denk niet dat de TS "het paard aan zijn kop trekt met de slof", maar eerder dan het paard zelf aan de slof trekt. Als ze hem dus ruimte geeft van voor komt hij alleen met zijn hoofd omhoog omdat hij erg moeilijk vindt wat ze van hem vraagt. Voor de rest is dit volgens mij een goede manier om te trainen wat ze met dit paard wil bereiken. Ze ziet er niet uit alsof ze niet weet wat ze doet.

Veel plezier nog met je mooie paardje!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:42

Wat een prachtig paard en tuig OK dan!

En over al het commetaar op het slofgebruik: Ik denk dat de topic starter echt wel weet waar ze mee bezig is gezien haar ervaring met verschillende paarden.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:03

Misschien vind hij dan zo erg moeilijk omdat het gewoon nog te veel gevraagd is van hem?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:08

Wat een mooi paard. En prachtig hoofdstel (vind het nu al helemaal jammer dat ik nooit geen bruin zadel gekocht heb, anders onmiddelijk zo'n hoofdstelletje, de kleur staat hem prachtig).
Over het commentaar en slofgebruik. Tja ik zie wel wat spanning in je armen, maar ik denk ook eerder dat dit komt doordat het paard zich wat sterk maakte. Oppassen dat je hem niet te kort neemt met die slof, die laatste twee foto's zonder slof vind ik er heel goed uitzien eerlijk gezegd. Hij loopt wel fijner zonder voor het oog. Maar ik ken het paard niet en kan dus ook niet oordelen of die slof nu nodig is of niet. Aan je andere foto's (in je profiel) enzo is wel te zien dat je hem vaak losser gebruikt.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:55

Mooie combinatie, denk dat jullie het nog ver gaan schoppen en ja er is nou eenmaal een verschil tussen trainen en trainen. Ga gewoon zo door, volgens mij heb je genoeg professionele leiding om het goed aan te pakken. Moet je eerlijk bekennen dat je foto's mij hebben overgehaald om bruin op bruin te doen. Liep er al een tijdje over te emmeren. Succes op de volgende wedstrijd!!!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:04

gelukkig zijn er veel verschillen in paarden en ruiters. en zo ook in trainingen. geen ene trainingen past bij elk paard. niet elk paard past bij elke training.
dus als dit paard er behoeft aan heeft om op dezemanier begeleid te worden.je kan het wel anders nog zo graag zonder slof doen. maar schijnbaar heeft dit paard een slof nodig. en elk paard moet soms wat korter van voor gepakt worden. om elke reden dan ook. ik denk niet dat het paard zo zou lopen als de ts er niet goed mee om zou gaan.
mensen die niet zo slof-fobiesch!!
een paard is niet van suiker

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:13

Ik zat me af te vragen hoe een topic wat vanochtend geplaatst is nu al op zofveel pagina's kon zitten. Haha! Maar ik zie geen cap en een slof. Clown Succes verzekerd.
Die tweede foto was het volgens mij, van zijn hoofd, is echt schitterend.

Ik zie helaas dat bepaalde frustraties nog steeds hoog zitten. Misschien eens een idee om het verleden in het verleden te laten, dit is echt triest.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:14

Ehm.. het is volgens mij niet de bedoeling dat het topic deze kant uitgaat..

Nogmaals : Je paard is echt práchtig!!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:14

Prachtig paard!
En echt een hele mooie foto's.
Hij heeft een lief koppie. Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:15

Mleeniej schreef:
Ehm.. het is volgens mij niet de bedoeling dat het topic deze kant uitgaat..

Nogmaals : Je paard is echt práchtig!!

Mee eens. Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:16

sandra1986 schreef:
gelukkig zijn er veel verschillen in paarden en ruiters. en zo ook in trainingen. geen ene trainingen past bij elk paard. niet elk paard past bij elke training.
dus als dit paard er behoeft aan heeft om op dezemanier begeleid te worden.je kan het wel anders nog zo graag zonder slof doen. maar schijnbaar heeft dit paard een slof nodig. en elk paard moet soms wat korter van voor gepakt worden. om elke reden dan ook. ik denk niet dat het paard zo zou lopen als de ts er niet goed mee om zou gaan.
mensen die niet zo slof-fobiesch!!
een paard is niet van suiker

Even reactie op dit hier, geen enkel paard hoort een slof nodig te hebben volgens mij...
Ok, dat je zegt dat je het paard iets korter wil pakken, maar waarom kan niet met een vriendelijke, doorvragende hand?

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:17

Ik vindt het een vreselijk leuk paard.

Het rijden zelf vindt ik ook goed,ik zie het probleem niet zo,bedoel ze weet vast en zeker wat ze doet.

Ik wens je veel succes met de wedstrijden die zullen volgen Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:28

Tjonge, het lijkt wel alsof je niks meer mag zeggen als je iemand buiten Bokt om ook kent.

Als je foto's op HAW zet, dan vraag je om een reactie. Die kan positief en negatief zijn. Wat de een mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk.

Tjah... daar is het een openbaar forum voor.

Laten we nou geen persoonlijke kwesties naar voren halen, dat haalt niets uit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:39

*edit laat ook maar. Haha!

Gave bok is het Sjuim!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:12

Paard is gaaf, trainingsmanier staat mij tegen.
Reden: Het ziet er gedwongen uit. Geef hem iets meer lucht aan de voorkant en dan kun je alsnog je oefeningen rijden, zij het met wat meer rijtechnische oplossingen toe te passen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:34

Allereerst prachtig paard (en prachtig hoofdstel op het paard Clown ), front vind ik in tegenstelling tot sommige anderen niet eens zo heel verkeerd Haha!
Slof ben ik ook niet op tegen, maar ik vind hem op de foto's te vaak, te strak staan. Het zijn natuurlijk moment opnamen, maar je moet het paard ook lucht kunnen geven Lachen Op deze foto's is dat helaas niet terug te zien (wellicht in het irl rijden wel, daar twijfel ik niet aan Knipoog ) Maar op de foto's vind ik het er te streng uit zien, er moet ook beloning volgen om ontspanning te bereiken Lachen
Maarja dat weet jij natuurlijk als geen ander Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:58

echt wat een prachtig paard. het tuig en setje staan hem super
en ook hele mooie foto's echt een leuke combi het rijden ziet er goed uit
xxx flamon

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:03

Prachtpaard! Ja
Over de slof zeg ik niets aangezien ik het zelf ook wel eens gebruik.
wel zou ik hem ; als dat kan; ietsjes meer ruimte geven en wat meer met de teugel proberen te doen ipv slof Lachen

verder vind ik julie een mooie combintatie!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:08

Sja en dan ga je kwijlen.
Wat een prachtpaard. Kwijl

Nog veel succes in de toekomst Knipoog

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:20

tsja wat moet je op deze foto's zeggen:
het lijkt wel dat heel bokt over iedereen en mening mag geven behalve over ruiters die "hoger" rijden of een bekendere naam hebben Clown

de slof word alles behalve vriendelijk gebruikt, zet er vd 15 foto's de helft op waarbij de slof iets luchtiger word gelaten en je krijgt al hele andere reactie Bloos

ik vind het een aansprekend paard maar ook de manier van rijden staat mij niet aan
sorry kan er niks anders van maken

succes verder

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:37

Wat een prachtdier, en prachtig tuig! Vingers aflikken

Ik vraag me af hoeveel mensen hier überhaupt weleens met slof hebben gereden. Voor het oog staat er al gauw te veel spanning op, maar in je handen voel je het soms héél anders.