Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Charlotjuuh schreef:Jolliegirl schreef:of bezoek d'r eens en kijk met eigen ogen.
Waarom zouden we dat moeten doen? Ze vraagt om commentaar en die krijgt ze ook.
Cassole schreef:LilianR schreef:Ze verziekt het niet, geeft commentaar.
Risico's van topic's openen, tegenwoordig mag je hier geen commentaar/tips meer geven. Blijkbaar kunnen mensen hier niet tegen. Moet je nagaan hoe egoïstisch sommige mensen zijn, niet eens verbeterpunten of commentaar aan kunnen horen...
Als het toegevoegde waarde heeft wel, ja..
Nu ophouden met rellen meiske.. gewoon je hart luchten in een centraal topic, hier is het vaak genoeg gezegd m.i.

.
.
Ezter schreef:Ik heb even niet het hele topic gelezen, omdat ik geen commentaar wil en kan geven op het Join Up gebeuren. Dus dat ga ik ook niet doen.
Er valt mij wel iets anders op:
Je bent de springtechniek van het paard aan het verbeteren volgens je eigen commentaar.
Dat is wel knap! Ik ken geen enkele ruiter of trainen die de (natuurlijke) springtechniek van een paard kan verbeteren! Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet.
IMO is hetgeen de ruiter doet bij springtraining niet meer dan het gymnastiseren en sterker maken van het paard, en het juist aanrijden op de hindernis zodat hij goed uitkomt en op het juiste moment af kan zetten. Dat heeft met de springtechniek van het paard helemaal niks te maken. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die echt verbeterd heeft. Dus als je dat kan verklaren, heel graag.
Verder vind ik het overigens wel leuke foto's en een mooi paard. Hij lijkt wel plezier te hebben in het springen en dat is het belangrijkste!

LilianR schreef:Cassole schreef:
Als het toegevoegde waarde heeft wel, ja..
Nu ophouden met rellen meiske.. gewoon je hart luchten in een centraal topic, hier is het vaak genoeg gezegd m.i.
Sorry? Dit is mijn 2/3e reactie en ik heb nog geen rel geschopt?
Noem me ook maar geen meiske meer
danku

kiss_lotte schreef:Verder ;;
Volgens mij is het altijd de ruiter zijn schuld.
Nouja altijd, meestal wel.
Zoiso jou'n springtechniek, wat kan het paard daar aan doen?
Jij moet het paard lijden, en dus zo ook optijd naar een hindernis rijden
tog?
Dus bij deze wil ik tog nog even zeggen dat je het asjeblieft niet op het paard moet afschuifen,
want het is een pracht bees die goed springt!
Maar wat ik ook wil zeggen dat je niet alles zelf kunt leren,
amen!
Jessol schreef:niet alles zo persoonlijk opvatte
dat heb ik al gemerkt bvij de bokkers, ze vatten vaak iets persoonlijks op, azls er iets in het algemees word gezegt
soubieke schreef:kiss_lotte schreef:Verder ;;
tog?
Dus bij deze wil ik tog nog even zeggen dat je het asjeblieft niet op het paard moet afschuifen,
amen!
dat heb ik ekele reacties geleden al uitgelegd

soubieke schreef:Het is nog maar ong. een maand dat Thor met regelmaat springt.
Daarvoor had hij het misschien 4 keer gedaan in één jaar tijd. En voor dat jaar had hij zelf nog nooit gesprongen dus ik ben best wel trots op Thor
xx tiney
hij is geweldigkiss_lotte schreef:soubieke schreef:Het is nog maar ong. een maand dat Thor met regelmaat springt.
Daarvoor had hij het misschien 4 keer gedaan in één jaar tijd. En voor dat jaar had hij zelf nog nooit gesprongen dus ik ben best wel trots op Thor
xx tiney
Indd,
Ik geef ook niet aan dat ik vind dat dat niet zo is.
Het tegenovergestelde!
Super paard.
Heb jij geen eigen topic waar jij er op rijd?
xx

Annemeik schreef:Leuke paarden zeg, wat voor ras is die thor? (dacht eerst een fryske, maar later toch niet meer, welsh cob?)
De springtechniek van een paard is zeker wel te verbeteren, en dan vooral door het afzetmoment te bepalen zoals de TS al aangaf. Ik zou zelf dan alleen meer gaan werken met grondbalken en drafbalken, je kunt dan iets meer regelen. Je zoud zelfs dan de galoppassen kunnen regelen tussen 2 lage hindernissen in. Hij zal dan iets beter kunnen basculeren en zijn rug beter gebruiken.
De hele conversatie hier over de JU vind ik eigenlijk ontzettend onnodig, zoek even een discussietopic op ofzo? Mischien dat de TS het ook beter een follow-up had kunnen noemen, want voor zover ik hier de posts lees, leek het daar meer op. Hadden jullie er dan minder hard op gesprongen?

Als het baasje maar wel het BAASJE blijft
Zelf denk ik dat sommige mensen al snel een "correctie" en Join Up noemen terwijl het lang niet zo intensief is als een echte Join Up. kiss_lotte schreef:Verder ;;
tog?
amen!

er zit meer achter in dit geval
okee, dus nu toch nog even ook mijn uitleg
) venusjah schreef:Paljassofie schreef:och jongens, ik denk maar één ding meer : het is weer bokt en al die mensen met arrogantieproblemen die moeten zeuren :oo het hele gedoe ging zoals omschreven in mijn boek, het eindigde zoals in mijn boek. Ik heb het getoond gekregen van mensen, uitgelegd gekregen,...
en ik denk dat ik meer vertrouwen heb ik de deskundigheid van mijn bronnen dan in die van iemand op een forum.
Nooit eens aan gedacht dat het probleem bij jou kan liggen & niet bij bokt?