Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tax schreef:Leuke gedachte. Maar het paard is niet voorwaarts!!! Hoe wil je gaan springen met een paard dat niet van zijn plek afkomt? Het paard zal eerst naar voren moeten gaan!!
se7entje schreef:nou dan moet ik die cursus ook eens volgen!
Citaat:Als je paard niet naar voren wil gebruik ik ook mijn sporen hoor. Ik ga echt niet eerst af zitten wachten totdat ik bij een zweep kan onder het mom van.. tja, mijn sporen zijn om hulpen te verfijnen. Daarbij.. sporen zijn ook om hulpen te verduidelijken en daar gebruik je ze in dit geval toch voor. Nee geintje, ik vind als je paard niet naar voren wil.. dan moet je maar zorgen dat je paard naar voren wil en dan maakt het echt niet uit welke hulpmiddelen je daar voor gebruikt!
...nou.. ik ben er klaar voor hoor
tax schreef:Maar daar los je het probleem in de bak niet mee op
sjorsie schreef:tax schreef:Leuke gedachte. Maar het paard is niet voorwaarts!!! Hoe wil je gaan springen met een paard dat niet van zijn plek afkomt? Het paard zal eerst naar voren moeten gaan!!
dan ga je eerst balkjes draven desnoods met een paard ervoor wat dit vaker heeft gedaan en daarna een kruisje springen de meeste paarden vinden dit heel spannend en worden meteen een stuk voorwaartser
se7entje schreef:ik bedoelde de typ cursus...
. Konden we volgen via basisonderwijs!
. Wellicht dat het wel werkt, maar ik geloof er gewoon niet 100% in jeffreymom schreef:sjorsie
Ik wandel ook veel met hem door de bossen als ik niet rij gaat hij mee door de bossen aan de hand een rijden voor ook wel vervangen door een keer longeren
voor de duidelijkheid hij is met 3 ingereden in is bijna 4 met 5 maand