Mijn paard reageert nergens meer op !!!!!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeffreymom

Re: Mijn paard reageert nergens meer op !!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:10

ik zie me al over een hindernis heen jumpen en paard blijf staan ahhahaha

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:12

in een groep zal hij waarschijnlijk wel volgen maar ik zou zelf toch wat zekerheid willen hebben dat ik ook iets kan doen als er wat gebeurd, je weet het nooit met die gekken op de weg!

sjorsie

tax schreef:
Leuke gedachte. Maar het paard is niet voorwaarts!!! Hoe wil je gaan springen met een paard dat niet van zijn plek afkomt? Het paard zal eerst naar voren moeten gaan!!

dan ga je eerst balkjes draven desnoods met een paard ervoor wat dit vaker heeft gedaan en daarna een kruisje springen de meeste paarden vinden dit heel spannend en worden meteen een stuk voorwaartser

randalinpony

se7entje schreef:
nou dan moet ik die cursus ook eens volgen!

??????

En ik ben benieuwd welke methode van Tax je nu eigenlijk gaat opvolgen jeffreymom?
Lijkt me nogal van het karakter van je paard afhangen en daar heb je ons niets over verteld.
Stilstaan is effectiever op een bloedpaard met veel go, dan op een koele kikker die graag staat te lummelen.

Verder, haal er nou maar iemand bij.
Een ervaren africhter zal gelijk aan het paard zien of die je loopt uit te proberen of dat het probleem ergens anders zit.

Kunnen wij zo echt niet beoordelen hoor.

EDIT: trouwens, op welke dressuurstallen heb jij paarden ingereden dan?
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 15-06-07 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:13

Citaat:
Als je paard niet naar voren wil gebruik ik ook mijn sporen hoor. Ik ga echt niet eerst af zitten wachten totdat ik bij een zweep kan onder het mom van.. tja, mijn sporen zijn om hulpen te verfijnen. Daarbij.. sporen zijn ook om hulpen te verduidelijken en daar gebruik je ze in dit geval toch voor Haha! . Nee geintje, ik vind als je paard niet naar voren wil.. dan moet je maar zorgen dat je paard naar voren wil en dan maakt het echt niet uit welke hulpmiddelen je daar voor gebruikt!

...nou.. ik ben er klaar voor hoor Haha!

Hee dat bedoel ik dus. Was ook wat mijn instructrice zei: als het paard niet reageert op jouw voorwaartse hulp, dan paar rondjes flink gas geven!!!

Voordat ik mezelf weer inpopulair maak... mijn paard snapt echt de hulpen wel en heeft ook nergens pijn.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:14

ik bedoelde de typ cursus...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:14

tax schreef:
Maar daar los je het probleem in de bak niet mee op Knipoog

je werkt dan wel aan het voorwaarts weer willen lopen en als je dit een tijdje doet zal het willen blijven lopen gewoner worden, ook in de bak Knipoog

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:16

sjorsie schreef:
tax schreef:
Leuke gedachte. Maar het paard is niet voorwaarts!!! Hoe wil je gaan springen met een paard dat niet van zijn plek afkomt? Het paard zal eerst naar voren moeten gaan!!

dan ga je eerst balkjes draven desnoods met een paard ervoor wat dit vaker heeft gedaan en daarna een kruisje springen de meeste paarden vinden dit heel spannend en worden meteen een stuk voorwaartser

Denk je dat een paard dat staakt in de bak een ander paard volgt in de bak? Echt niet hoor... ja hoogstens een paar meter achter het andere paard kleven en als je de andere kant op wil dan staakt het paard opnieuw. En ik wil niet achter een ander paard aangekleefd zitten en niet meer weg kunnen.. zo wordt het probleem groter!

Je adviesen zijn goed bedoeld maar IMO niet werkzaam. Je lost hiermee niet het probleem op... en dat is in mijn ogen toch echt ongehoorzaamheid aan de ruiter. Met allerlei trucjes en dingetjes zoals volgen, daarmee los je het probleem echt niet op. Misschien tijdelijk jah... maar de bron van het probleem wordt zo niet aangepakt!

jeffreymom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:17

pff en voor al met een jong beest die eigenlijk weinig gewent is

whaaaaaaaa sjorsie hij stroppelt zo nu en dan over zijn eigen benen dus laat staan dat er een balkje ligt...

en ten 2 ik wil er niet mee springen want heb geen spring gefokt paard gekocht maar dresuur . ooi t zal hij wel balkjes gaan lopen en een klein sprongetje maar daar is hij nu nog lang niet aan toe

en tenm 3 derde ik hoef geen klever zou als de meeste manege paardjes en ponytjes

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:18

se7entje schreef:
ik bedoelde de typ cursus...

Lang leve PICA Haha!. Konden we volgen via basisonderwijs!

Overigens @horsiej.. ik denk dat ik hier gewoon een andere mening over heb dan jij.. geeft niet. Ik heb het al eens fout zien gaan namelijk Knipoog. Wellicht dat het wel werkt, maar ik geloof er gewoon niet 100% in

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:19

jeffreymom schreef:
sjorsie

Ik wandel ook veel met hem door de bossen als ik niet rij gaat hij mee door de bossen aan de hand een rijden voor ook wel vervangen door een keer longeren

voor de duidelijkheid hij is met 3 ingereden in is bijna 4 met 5 maand

klinkt goed hoor, probeer wat paarden te vinden met mensen die echt rustig blijven buiten en ga met ze mee, je kan hem ook eerst longeren als je dat saver vind, maar paarden zijn echt kuddedieren die willen echt bij elkaar blijven

met naar buiten bedoel ik ook in het bos of hei of natuurgebied, niet een stukkie langs de weg, dat is zelfmoord Tong uitsteken

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:19

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig wat voor paard het is, bedoel dus welke afstamming, maar als je dit niet wilt vertellen is ook goed hoor want het heeft tenslotte niets met het probleem te maken ( sommige karaktertrekken vererven natuurlijk soms weleens)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:20

dan moet ik toch terug naar m'n kinderjaren!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:21

Ik zet een slotje op dit topic.

Er wordt hier niet respectvol met elkaar om gegaan.