Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:weet ik, heb ik ook gelezen, maar dat verandert niks dat ie nú (op déze foto's) onnodig met een te lage mex loopt. En dáár gaat het me om. Niet wat er in de toekomst gebeurt, niet wat er in het verleden gebeurt, maar wat er op déze foto's gebeurt
Amanda schreef:Zeuren? Stef heeft het beste met je paard voor.
Ik ben het overigens helemaal met haar eens.
Je hebt een ontzettend leuk paard onder je kont. Eentje die alles nog moet leren.
En juist met die jongere paarden moet alles gewoon goed zijn.
Harnachement, omgang, rijden, enz.
Wat het rijden betreft is het beter als je hem eerst leert om op eigen benen te lopen ipv hem in de krul te trekken.
Je houding is niet al te best waardoor je je pony hindert in zijn bewegingen. Bij een jong paard is het juist belangrijk dat je licht zit.
Liefst met je bovenlichaam iets naar voren, ipv naar achteren.
Jammer dat je zo aanvallend overkomt. Je kan het ook als opbouwende kritiek opvatten en meenemen in het vervolg van de africhting.
Succes met je haf. Het is een leuk dier!
elsie1 schreef:Zoals ik al zei en terug herhaal ik ben het eens over het hoofdstel.
Wat ik ook al zei is dat hij zes maanden vwnw heeft gelopen, is wel genoeg om dat eens toch de teugels op te nemen en hem wat nageeflijker te maken. Het is niet in de krul trekken, maar als je het zo ziet goed dan.
Hinderen is zijn beweging denk het niet anders zou hij zo geen achterbeen hebben en nageeflijk lopen. Naar voren met je lichaam is helemaal niet goed want dan ga je je paard nog meer op de voorhand duwen dan dat hij al loopt.

elsie1 schreef:Ik denk dat Stef alleen maar het beste wilt voor je paardje
En meissie.. als (bijna) iedereen hetzelfde commentaar geeft, betekent dat dan dat zij het allemaal fout hebben..?
. Als je het beter kan dan wil ik het wel eens zien. Want met hun hoofd in de lucht lopen is ook niet zo gezond voor de rug dacht ik.

En geef haar eens ongelijk..?
elsie1 schreef:Amanda schreef:Zeuren? Stef heeft het beste met je paard voor.
Ik ben het overigens helemaal met haar eens.
Je hebt een ontzettend leuk paard onder je kont. Eentje die alles nog moet leren.
En juist met die jongere paarden moet alles gewoon goed zijn.
Harnachement, omgang, rijden, enz.
Wat het rijden betreft is het beter als je hem eerst leert om op eigen benen te lopen ipv hem in de krul te trekken.
Je houding is niet al te best waardoor je je pony hindert in zijn bewegingen. Bij een jong paard is het juist belangrijk dat je licht zit.
Liefst met je bovenlichaam iets naar voren, ipv naar achteren.
Jammer dat je zo aanvallend overkomt. Je kan het ook als opbouwende kritiek opvatten en meenemen in het vervolg van de africhting.
Succes met je haf. Het is een leuk dier!
Zoals ik al zei en terug herhaal ik ben het eens over het hoofdstel.
Wat ik ook al zei is dat hij zes maanden vwnw heeft gelopen, is wel genoeg om dat eens toch de teugels op te nemen en hem wat nageeflijker te maken. Het is niet in de krul trekken, maar als je het zo ziet goed dan.
Hinderen is zijn beweging denk het niet anders zou hij zo geen achterbeen hebben en nageeflijk lopen. Naar voren met je lichaam is helemaal niet goed want dan ga je je paard nog meer op de voorhand duwen dan dat hij al loopt.

elsie1 schreef:Jij kan iedereen hier ook vertellen hoe mijn hengsten zijn want een goed week geleden was jij aan het rijden en ik kwam op jullie hof gereden in dubbelspan en dit waren de twee hengsten. Waren ze braaf of niet en gemanierd of niet?

)
runningkawa schreef:Als je zulke brede en vaste handen hebt, dwing je...zo simpel is paardrijden zelfs
En als je dat ziet op 1 foto praat je over een moment opname
Zie je dat op elke foto is dat het gewone rijden
tears_85 schreef:runningkawa schreef:Als je zulke brede en vaste handen hebt, dwing je...zo simpel is paardrijden zelfs
En als je dat ziet op 1 foto praat je over een moment opname
Zie je dat op elke foto is dat het gewone rijden
Ik heb nog even naar de foto's gekeken, en op de 1e en 2e foto heeft ze idd de handen uit elkaar, maar dan wil het nog steeds niet zeggen dat je dwingt, dan kan je ook vragen.
En op de 3e en 4e foto heeft ze haar handen bij elkaar, dus kan het nog steeds moment opname zijn.
Vind je dat nu zelf niet n beetje onvolwassen?