haflinger hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: haflinger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:27

weet ik, heb ik ook gelezen, maar dat verandert niks dat ie nú (op déze foto's) onnodig met een te lage mex loopt. En dáár gaat het me om. Niet wat er in de toekomst gebeurt, niet wat er in het verleden gebeurt, maar wat er op déze foto's gebeurt

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:29

stef schreef:
weet ik, heb ik ook gelezen, maar dat verandert niks dat ie nú (op déze foto's) onnodig met een te lage mex loopt. En dáár gaat het me om. Niet wat er in de toekomst gebeurt, niet wat er in het verleden gebeurt, maar wat er op déze foto's gebeurt

Ik weet het al. Ik heb toch niet gezegd dat je ongelijk hebt. En dat ik het ga veranderen, waar zit je nouw alweer over te zeuren. Mens, zeg eens iets wat ik nog niet weet en dan nog eens terecht is ook.
Aub, stop ermee.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:30

Moderatoropmerking:
Wanneer je geen commentaar wil op je foto's, plaats dan geen foto's op Bokt.
Sterker nog op HAW mag je niet eens foto's plaatsen als je er geen commentaar op wil.
Commentaar wat je kunt krijgen kan positief zijn, maar kan net zo goed negatief zijn en niet in je straatje liggen. Kun je daar niet mee omgaan, open dan geen topic op HAW!

Het is niet de bedoeling om foto's uit iemands profiel te halen die totaal niets met dit topic te maken hebben en die dan vervolgens gaan voorzien van commentaar. Dat is namelijk totaal Off-topic!.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:32

Zeuren? Stef heeft het beste met je paard voor.
Ik ben het overigens helemaal met haar eens.
Je hebt een ontzettend leuk paard onder je kont. Eentje die alles nog moet leren.
En juist met die jongere paarden moet alles gewoon goed zijn.
Harnachement, omgang, rijden, enz.
Wat het rijden betreft is het beter als je hem eerst leert om op eigen benen te lopen ipv hem in de krul te trekken.
Je houding is niet al te best waardoor je je pony hindert in zijn bewegingen. Bij een jong paard is het juist belangrijk dat je licht zit.
Liefst met je bovenlichaam iets naar voren, ipv naar achteren.

Jammer dat je zo aanvallend overkomt. Je kan het ook als opbouwende kritiek opvatten en meenemen in het vervolg van de africhting.

Succes met je haf. Het is een leuk dier!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:38

Amanda schreef:
Je hebt een ontzettend leuk paard onder je kont. Eentje die alles nog moet leren.
Wat het rijden betreft is het beter als je hem eerst leert om op eigen benen te lopen ipv hem in de krul te trekken.
Je houding is niet al te best waardoor je je pony hindert in zijn bewegingen. Bij een jong paard is het juist belangrijk dat je licht zit.

Jammer dat je zo aanvallend overkomt. Je kan het ook als opbouwende kritiek opvatten en meenemen in het vervolg van de africhting.

Zoals ik al zei en terug herhaal ik ben het eens over het hoofdstel.
Wat ik ook al zei is dat hij zes maanden vwnw heeft gelopen, is wel genoeg om dat eens toch de teugels op te nemen en hem wat nageeflijker te maken. Het is niet in de krul trekken, maar als je het zo ziet goed dan.
Hinderen is zijn beweging denk het niet anders zou hij zo geen achterbeen hebben en nageeflijk lopen. Naar voren met je lichaam is helemaal niet goed want dan ga je je paard nog meer op de voorhand duwen dan dat hij al loopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:39

ik zal ermee stoppen, maar ik denk wel dat excuses betreft je veroordeling over mijn rijden en mijn paard op zijn plaats zijn. Ik vind dat gewoon verre van netjes (zacht uitgedrukt), en dáár werd ik fel van.
Verder ga ik met mickey mee en is voor mij de kous af....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:52

elsie1 schreef:
Wat ik ook al zei is dat hij zes maanden vwnw heeft gelopen, is wel genoeg om dat eens toch de teugels op te nemen en hem wat nageeflijker te maken. Het is niet in de krul trekken, maar als je het zo ziet goed dan.
Hinderen is zijn beweging denk het niet anders zou hij zo geen achterbeen hebben en nageeflijk lopen. Naar voren met je lichaam is helemaal niet goed want dan ga je je paard nog meer op de voorhand duwen dan dat hij al loopt.

Al 6 maanden onder het zadel? Wanneer is hij 3 geworden?
Achterbeengebruik en nageeflijk zijn volgens mij 2 verschillende dingen.
Achterbeengebruik is zeker goed. Nageeflijk vind ik 'm niet echt.
Het is te afgedwongen, teveel spanning. Het is moeilijk beoordelen van een paar foto's, maar dat is wel wat ik op de foto's zie.
Naar voren zitten is wel degelijk goed. Meer in de zin van verlicht zitten.
Dan belast je zijn rug minder, maar kan je 'm nooit op de voorhand rijden.

Nogmaals, zie het als opbouwende kritiek, niet als afkraken.
Het zou jammer zijn als je na een paar maanden verzet krijgt omdat hij het niet aankan of overbelast is.
Daar is het een veel te leuke pony voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:06

Ik heb de hele discussie hier niet gevolgd maar reageer op de begin post

Laat aub die handjes eens een stuk losser
Je zegt dat je hem van achter naar voor rijd, maar dat betekend niet dat je voor 100 kg per hand moet hebben.
Als je zo door gaat heb je over een poosje een scherp bit nodig omdat deze niet meer genoeg inwerkt.

Ook met je houding kun jij je paard niet op je zit inwerken, wat nog altijd de belangrijkste hulp is.

Ik mag hopen dat je met 3 jarige bedoeld als hij word eind juni 4...want anders is hij al veel te lang onder het zadel met veel te veel druk

Passend tuig is verder ook iets waar je mee begint voordat je gaat rijden.

Maar het meeste storen mij toch je handen en daarbij jou uitleg dat het wel oke is...
Ik hoop echt dat je dat niet als afkraken ziet, maar dat je daar mee aan de slag gaat.
Want anders horen we snel, ja maar een haf is sterk, zie je wel...

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:35

Stef, Ik ben het helemaal met je eens Lachen

Edit : Ik heb net het heeeele topic gelezen en ik vraag me af wanneer je paardje 4 word.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:01

elsie1 schreef:
Ik denk dat Stef alleen maar het beste wilt voor je paardje Knipoog
En meissie.. als (bijna) iedereen hetzelfde commentaar geeft, betekent dat dan dat zij het allemaal fout hebben..?

Ze hebben het niet fout maar wat wel is dat alles sterk overdreven is hoor.

Probeer anders zelf maar eens jouw paard aan de teugel te rijden en laat daar dan eens een foto zien met een goed onder gezet achterbeen Knipoog . Als je het beter kan dan wil ik het wel eens zien. Want met hun hoofd in de lucht lopen is ook niet zo gezond voor de rug dacht ik. Haha!

Als je niets vraagt aan je paard op een vroegere leeftijd dan ga je het idd op uw paard van 9 niet zo makkelijk kunnen vragen zonder enig verzet of een steigerende merrie krijgen. Beter vroeg geleerd dan oud gedaan.[/quote]

Uhm oh dus het is óf sterrenkijken óf in de krul getrokken worden?
Sorry maar er bestaat ook zoiets als ontspannen lopen zónder geruk aan de teugels Knipoog

Mijn paard is wél GEVRAAGD om aan de teugel te lopen maar niet zoals hier GEDWONGEN om in de krul te lopen Knipoog
Mijn paard kan er niet tegen als ik aan de teugels ga trekken en dán gooit ze me er af Knipoog En geef haar eens ongelijk..?

Vrágen is ook niet erg, maar dwingen wel.. Paardrijden doe je mét je paard.. Knipoog

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:03

elsie1 schreef:
Amanda schreef:

Zes maanden..? In je beginpost zei je dat hij een paar keer ohz was geweest.. Verward

Te ver naar voren is niet goed.. Te ver naar achteren ook niet.. Waar "te" voor staat is nooit goed Knipoog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:10

hij heeft al 6 maand vwnw in de koets gelopen, niet onder het zadel..
en ik denk écht niet dat ze hem DWINGT, dat lijkt mss zo omdat haar handen wat hoger en breder zijn, maar het is niet omdat je handen breder zijn dat je je paard in de krul trekt!
dan kan je je handen ook erg open/zacht hebben..
Ze heeft Agios trouwens door profs laten beleren in de koets, en ik denk niet dat zij hem gaan beleren als hij er echt nog niet klaar voor zou zijn..
als de neusriem los zit kan het helemaal geen kwaad.. want dan word deze niet gebruikt..
en ik denk wel dat ze hem los heeft want ze zal wel weten dat een neus op die plaats gevoelig is..
ze is heel zacht en goed voor haar paarden (heb ik met mijn eigen ogen gezien!)
van foto's kun je (vind ik) niet zien of iemand hard is met de handen ofniet..
ik heb mijn handen soms wat te laag, maar niet te vast..

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:33

elsie1 schreef:
Jij kan iedereen hier ook vertellen hoe mijn hengsten zijn want een goed week geleden was jij aan het rijden en ik kwam op jullie hof gereden in dubbelspan en dit waren de twee hengsten. Waren ze braaf of niet en gemanierd of niet?

Dat kan ik inderdaad, ik weet niets over mennen maar ze zagen er toch ontspannen uit en keken lekker rond toen ze stil stonden. Ze hadden uitzicht op de piste waar ik samen reed met een merrie (je kunt duidelijk zien dat het een merrie was en ze stond hengstig) in de piste. De hengsten hadden de merrie wel gezien maar ze lieten geen hengste manieren zien en waren heel braaf. Ze stonden aan een redelijk losse teugel (of hoe je dat ook noemt bij mennen) en verzetten geen stap. Je kon duidelijk zien dat ze goed gemanierd waren en gewend waren om met (vreemde) merrie's en ruinen in contact te komen. Ze moeten trouwens langs de piste lopen om van het erf te komen en toen keken ze ook niet om. De hengsten zijn al eerder bij ons op het erf geweest met het mennen en ik heb ze nooit lastig gezien, ook niet toen er een merrie langs hen liep.

Ik ben ook al op Ter Sloepe geweest en heb nooit gezien of gehoord van de andere mensen die daar staan dat de TS slecht voor (haar) paarden zou zijn en ze altijd met liefde en met respect behandeld. Ook heeft ze bij ons op stal een aantal keer 2 arabieren gereden en ook dit ging vlotteloos.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:34

Maar op alle foto's heeft het paard de oren in z'n nek.. Niet geconcentreerd naar achter wijzend.. Maar écht met z'n oren in z'n nek boos kijkend..

Ik zei niks over het voor de kar beleren Knipoog

Ook op elke foto zie je (te) veel druk op de teugels.. Lijkt me niet fijn voor het paard Knipoog

En juist omdat die neusriem te laag ziet werktie in op het extragevoelige deel van de neus.. Paard moet maar ineens z'n hoofd omhoog gooien, kantie z'n neus breken..

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:00

op 2 foto's zijn zn oren naar voor en de andere twee zijn echt wel geconcentreerd hoor.. (Hier kijkt hij 'boos', een verschil vind ik toch hoor.. eigenlijk is dit zowat de enige foto dat ik van hem heb waar hij 'boos' kijkt.. )
en ik heb trouwens ook gemerkt toen ik naar Agios ging kijken dat hij haar wel graag had..
dus moest hij het echt niet leuk vinden zou hij haar niet graag hebben he..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:44

Bino_Pino.. Sorry maar uhm.. Elsie1 kan zelf reageren lijkt me..?
Niet aanvallend bedoelt maar het commentaar is gericht op haar.. niet op jou Knipoog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:51

weet ik, maar ik zeg gewoon wat ik denk en vind..
en ik ken haar, mag ik toch zeggen dat ze er goed mee omgaat.. want sommige mensen kunnen dit blijkbaar niet geloven.. helaas.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:23

Hoe kunnen jullie allemaal weten dat ze haar paard nagevelijk DWINGT dan?? Waren jullie er allemaal bij (was vast heel gezellig Koe )
Ze heeft al 100x gezegd dat ze hem ontspannen over zijn rug rijdt, en foto's zijn moment opname's, dus daar kan je niet altijd alles goed op beoordelen.
En hij is nog jong en moet alles leren. En dat vroeg voor de koets, volgens mij is dat toch redelijk normaal om een paard met 2,5 voor de koets te beleren?? Omdat dat veel minder belastend is dan erop te rijden, of heb ik het nu weer verkeerd.

@TS Ik vind het verder echt een super leuk beest, net als de andere hafjes en tinker die er in je profiel staan. Veel plezier er nog mee, en je gaat vast ver met ze komen.

Gr tears

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:40

Als je zulke brede en vaste handen hebt, dwing je...zo simpel is paardrijden zelfs Lachen
En als je dat ziet op 1 foto praat je over een moment opname
Zie je dat op elke foto is dat het gewone rijden

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:43

Ach, de 3/4 jarigen zijn nou eenmaal niet allemaal talentjes zoals deze. Frustrerend niet dan?

Je hebt wel veel bekijks naar je foto's Haha!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:44

runningkawa schreef:
Als je zulke brede en vaste handen hebt, dwing je...zo simpel is paardrijden zelfs Lachen

Ik heb nog even naar de foto's gekeken, en op de 1e en 2e foto heeft ze idd de handen uit elkaar, maar dan wil het nog steeds niet zeggen dat je dwingt, dan kan je ook vragen.

En op de 3e en 4e foto heeft ze haar handen bij elkaar, dus kan het nog steeds moment opname zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:20

We kunnen ook eens vragen om een filmpje van haar dat we het zelf beoordelen en dan niet ineens anders gaan rijden of iets want op sommige foto's trek je echt wel aan zijn bit(bit trek je er half uit). Niemand zegt dat ze onvriendelijk is en ze zal ook echt het beste voor hebben met haar pony's maar dat hebben ze hier ook en daarom geven we zulk commentaar.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:35

Een heel aansprekende haflinger! Wat een beauty!
Een tip voor je: als je je paard wilt ondersteunen in de wending door je hand te openen let er dan ten alle tijden op dat je je hand opzij opent en niet naar je been toe. Doe hem liever een stukje naar voren en dan opzij, maar nu "trek" je je hand teveel naar je toe. Succes nog met hem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:21

tears_85 schreef:
runningkawa schreef:

Ik heb nog even naar de foto's gekeken, en op de 1e en 2e foto heeft ze idd de handen uit elkaar, maar dan wil het nog steeds niet zeggen dat je dwingt, dan kan je ook vragen.

En op de 3e en 4e foto heeft ze haar handen bij elkaar, dus kan het nog steeds moment opname zijn.

Het gaat dus niet alleen maar om het breed..

Je ziet dat ze op elke foto kracht op de handen heeft staan. samen met breed versterkt dat alleen maar. Breed alleen is niet erg, maar dan naar voren zonder kracht.
Vraag me verder ook af wat het met jalozie te maken heeft?
Ik hoop dat mijn instructrice me eraf schopt als ik dit ga doen over een poos bij zanda....
Jaloers ben ik niet snel en als ik het zou zijn is dat wel op digen die er goed uitzien Lachen

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:18

Ik ga mee met wat er gezegd geweest is ivm je handen , de leeftijd, en dan vooral nog het tuig! Mijn paard is ondertussen wel al wat ouder maar ik heb er steeds voor gezorgd dat het materiaal piekfijn in orde was en ook perfect paste. Dus ik vind de argumenten die je daarover echt niet voldoende.

Ik vind het ook jammer dat je zo aanvallend reageert op iedereen hier.
Het is geen persoonlijke commentaar op jou maar ze willen je hier nuttige tips geven over hoe je het (nog) beter zou kunnen doen allemaal, en jij begint meteen met slijk te gooien en zelfs foto's uit profielen te halen!? Gestoord Vind je dat nu zelf niet n beetje onvolwassen?
Als je daar niet tegen kunt had je zeker al niets op bokt moeten plaatsen : de foto's met niet passend tuig + de leeftijd alleen al zorgen voor een dergelijke discussie. Dat had je toch wel kunnen verwachten?

Het is een pracht van een haflinger trouwens! Tong uitsteken