Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Re: Ik en Target(Welsh cob)@ Onderling L2-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:36

Lijkt erop dat de TS niet tegen commentaar kan zolang het niet 100% positief is. Ik snap wel dat je voornamelijk leuke reacties had verwacht vanwege die eerste plaats en dat winstpunt, maar alle voor jou niet leuke reacties zijn heel eerlijk.

Want manegepaard of niet, als het niet L2 waardig is is dat het niet, en zeggen dat het een manegepaard is maakt niks goed. In de L2 is aan de teugel rijden nou eenmaal verplicht, vandaar dat Bokt er steeds over begint. Je klikt op "Ik en Target(Welsh cob)@ Onderling L2-debuut" en verwacht een topic met een paard dat lekker op L2 niveau loopt, maar dan krijg je inneens iets heeel anders te zien.

Bovenstaande is niet mijn mening maar een toelichting van hoe Bokt werkt, en hoe het op HAW gaat.

Ik vind het er namelijk leuk en vriendelijk uit zien voor een manege-koppel, vraag me zelfs af waarom jij niet een paardje gaat leasen of verzorgen ofzo. Als ik de foto's zo zie geloof ik ook direct dat je dit paard na 50 minuten rond kan rijden, het is gewoon een kwestie van loswerken en af en toe een beetje doorvragen, en volgens mij moet je dat wel kunnen.

Succes verder, leer lekker door, en weet voortaan wat je kan verwachten als je foto's in het HAW topic zet.

BasiNami

Re: Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:46

Topic gaat wel hard, vanmiddag nog een reactie op pagina 2 geplaatst, nu ineens pagina 5..

TS reageert imo helemaal niet onredelijk op het commentaar, legt telkens weer rustig uit dat dit een onderlinge wedstrijd is op een manege. Vind de eerste regel uit de reactie boven mij dus ook niet echt gepast..
Ik weet niet hoe de manegepony's van de meeste bokkers in dit topic het deden, maar op de manege waar ik heb leren rijden liepen de meeste pony's ook niet rond. Volgens mij is dit op de meeste maneges zo. Ook geeft de TS in het eerste bericht EN in de titel al duidelijk aan dat dit een onderlinge wedstrijd is en dat het er dus niet als een officiele L2 combinatie uit zal zien.
Ik verwachte dat dus ook niet...
Nogmaals; lekker door oefenen en hartstikke leuk dat je de eerste prijs kreeg Haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:48

Jaa idd. Gaat hard met dit topic. Maar waarom word het paard met martingaal gereden als hij toch na lang rijden nagefelijk is? Dan heeft die martingaal helemaal geen zin..

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:52

mis omdat het de keus is van de manege?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:54

och jeetje zeg, wat een práchtige pony! wat zonde dat het een manege paard is, en dat hij zo'n moeite heeft om te ontspannen.

Ik ben het er mee eens dat dit niet L-2 waardig is, maar jij hebt naar eigen zeggen je andere wedstrijden op andere paarden gereden, en ik denk niet dat dit toegeschreven kan worden aan jouw rijkunsten. als je wilt bereiken dat ze netjes rond loopt terwijl ze dit nooit gewend is geweest, heb je wel even een tijdje intesieve aandacht voor haar nodig. en dat kan niet, bij een manege paard.

berta_koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:18

Sorry maar ik ga helemaal met de meeste hier mee. Ik vind ook dat dit absoluut niet L2 waardig is. Eigelijk vind ik het niet zo goed dat er op dit soort wedstrijden voor dit soort rijden een winstpunt wordt gegeven, want het geeft alleen maar "valse hoop", zeg maar. Helemaal niet negatief bedoeld hoor, maar dat is mijn mening. Verder zou ik zeggen ga gewoon zo door want opzich ziet het er helemaal niet verkeerd uit. Ik zou gewoon lekker verder rijden en plezier maken!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 21:41

milo schreef:
och jeetje zeg, wat een práchtige pony! wat zonde dat het een manege paard is, en dat hij zo'n moeite heeft om te ontspannen.

Ik ben het er mee eens dat dit niet L-2 waardig is, maar jij hebt naar eigen zeggen je andere wedstrijden op andere paarden gereden, en ik denk niet dat dit toegeschreven kan worden aan jouw rijkunsten. als je wilt bereiken dat ze netjes rond loopt terwijl ze dit nooit gewend is geweest, heb je wel even een tijdje intesieve aandacht voor haar nodig. en dat kan niet, bij een manege paard.

Neej ik juist vrijwel álle wedstrijden en wp's met deze pony behaald Knipoog Een tijdje terug is Target uit de running geweest door een peesblessure... Toen heb ik veel wedstrijden op andere paarden gereden, stuk of 10 en toch maar 1 wp gehaald, en dat was ook nog maar krap aan... Ik heb gewoon een hele fijne klik met dit paard Lachen

Ik heb wel es(lees; heel vaak) aan mijn ouders gevraagd of ik target mocht huren... Dat houdt op mijn manege in dat ik er dan 2 keer of meer(verschilt ook nog weer in prijs Knipoog) in de week in de lessen vast op de pony mag... En dat ik er dus meer mee kan trainen Knipoog Maar mijn ouders hebben er simpelweg geen geld voor... Dus dat feestje kan niet doorgaan... En nogmaals, en gewoon voor de laatste keer; Hij heeft zijn mooie momenten... Ik voelde tijdens de proef heus wel dat hij enigzins ontspande, zoiets voel je gewoon... Maar ik kon hem niet dat zetje geven dat ie na gaat geven.... Dat is inderdaad een tekortkoming van mij, dat geef ik gerust toe...

Ik rij niet perfect, maar gelukkig doet niemand dat Knipoog En ik had HEUS wel commentaar verwacht... Maar niet dat ik COMPLEET de grond in werd gedrukt... Tot zover dat ik blij was met mijn eerste plek en wp... die ik TOTAAL niet verwacht had, maar toch kreeg omdat de JURY vond dat ik hem verdiende... Ik dacht in mijn enthousiasme; goh laat ik de foto's waar ik zo trots op ben met bokt delen... Maar dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen... van de 5(!!!!) pagina's reacties, is er ongeveer 1 met nog enigzins positieve reacties... En ik vroeg nog zó om onderbouwd commentaar, dus niet van; ik vind dat het er niet goe duit ziet... ja maar waaróm dan... Maar bokt kan klaarblijkelijk niet goed lezen... Ik weet in theorie ook zooooooooooveel over paarden(om het maar eens lekker te overdrijven...) maar breng het dan maar eens in praktijk Knipoog Ik weet in theorie ook wel hoe je moet appuyeren, maar in praktijk lukt het niet... Dus iedereen zegt hier wel zo leuk van; het moet anders... Maarja er wordt niet gezegd hoe dan wel....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:46

Nou er zijn echt wel meer als 1 iemand geweest die leuk en positief commentaar gaf,

Kijk voor een manege proef vind ik het prima, maar vergelijk je het bij het landelijke officiele dan is het natuurlijk lang niet voldoende,

Als jij er zelf maar lol in hebt is het goed, als je zelf maar inziet dat je dit niet kan vergelijken met landelijk nivo, dan is het prima,

Op naar de volgede wedstrijd en het volgende puntje zou ik zeggen,

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 21:48

Ik heb toch ALLANG aangegeven dat ik weet dat dit nog niet eens voldoende zou zijn voor een officiele B proef? Waarom moet ik het nou 10 keer zeggen?

En ik hda het over 1 pagina he Knipoog Niet 1 reactie Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:52

O zo, nee maar ik zeg ook niet dat je dat nu hoeft te bevestigen, is meer een samenvatting van mijn kant,
waarom lees je nu net de laatste regel niet goed,

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:59

Ik vind het er leuk uit zien, jullie zijn een leuke combi.
Ik zie dit liever, dan een topic met een paard dat in de krul wordt getrokken.
Zij geeft temniste toe dat ze nog niet handig genoeg is, om het paard er op sommige momenten doorheen te vragen. Ipv vele die er dan aan gaan lopen rukken en plukken, blijft ze vriendelijk en doet zij dit absoluut niet!
Wat ik heel normaal vind, maar wat niet zo vanzelfsprekend is.

Het is een onderlinge wedstrijd, op een manegepaarden, hiermee wil ik niet zeggen dat ik vind dat het paard niet nageeflijk hoort te lopen, maar vinden jullie dit nou verder geen fijn beeld geven?!
Jullie weten ook verder niet wat voor concurrentie ze heeft gehad.
Als ik jury was dan zie ik liever zo'n combi, dan 1 die d'r paard grof rijdt. Zij zou wtb van mij ook eerder een punt verdienen, dan zo'n iemand anders.

Ik snap gewoon niet het punt van jullie, zijn het gewoon niet de plaatjes waar jullie op gehoopt hadden?
Het ziet er gewoon leuk & vriendelijk uit, ze hebben er beiden plezier in, waarom wordt er dan zoveel ophef gemaakt!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:10

Dankjewel Lachen Je bent zowaar de eerste die me HELEMAAL snapt Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:17

Amethyst_ schreef:
Dankjewel Lachen Je bent zowaar de eerste die me HELEMAAL snapt ;)

En zo lastig was het niet hoor! Haha! Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:19

Nou, voor de rest dus blijkbaar wel Knipoog

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:23

Ooh, dat is lang geleden dat ik Target heb gezien <3
Wat is het ook een toppony heh. Lekkerding. Lovers
Ik denk dat de meeste commentaar je zelf al heb gegeven, met wedstrijden is het toch altijd anders dan in de les.
Veel gehaaster etc.

Zeg, hoeveel kost dat dan een paard/pony huren op de hearst?
Niet dat ik target ofzo ga huren, maar ben al weer een tijdje paardloos/manege en wil het graag weer doen.

Graag via pb! Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:28

Heerlijk hé Bokt, het blijft fantastisch Haha!.

Het ziet er netjes en vriendelijk uit hoor Ja, toch knap, al is het onderling dat je maar mooi L2 bent met een manegepony Knipoog. (En sommige mensen hier hebben nog niet helemaal door dat dat NIET het L2 is van de KNHS)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:52

Ik heb niet alles gelezen want eerlijk gezegd vind ik dat teveel moeite, maar ik denk dat je een onderlinge manegewedstrijd nooit kan vergelijken met een onderlinge privepaarden wedstrijd en al helemaal niet met officiele wedstrijden. Het niveau dat ik zie is ook het idee dat ik altijd gezien op de manegewedstrijden. Daarbij het paard is happy en dat vind ik belangrijker dan die eeuwige krul. Een manegepaard dat happy is is al een wonder op zich.

Maar goed ik ben heel blij dat sommige van die geweldige manegepaarden hebben. Ik heb alleen goede manegepaarden gezien in Duitsland, in Nederland nog nooit een goed gegymnastiseerde leerpaard gezien in een manege

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:55

Heee meis!
Ziet er best goed uit voor een manegepaard hoor Knipoog
Gefeliciteerd met je wp en je 1e plaats Haha!.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:57

pff ik zou d'r ook zo kopen als het kon. jammer dat het niet gaat, maar ja, paarden kosten ook veel geld. ik vind haar er ook goed uitzien voor een manege paard. hoe oud is ze?

ontspannen rijden is ook fijner dan een krul, maar een krul is oo ergens goed voor: rug bollen,ontspannen,loslaten, nageven.
een paard datzijn rug vast houdt tijdens het rijden krijgt hier gigantisch last mee.
dus het ís beter om nagevelijk te rijden, maar de manier waarop, daar kan het misgaan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:59

Milo ik zou niet zomaar elke manegeruiter een paard in de krul laten rijden, want dan krijg je een hoop gezaag geruk en gepluk. Als je manegepaarden dan toch in de krul wilt dan maar volgens het systeem van de goede Duitse maneges bijzetten; geen geruk en gepluk en toch een ontspannen paard

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 23:00

Het is n hij Vork Maar ik zal het even vragen hoe oud ie is Lachen Ik denk ergens tussen de 15 en de 20....

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:01

Waarom schiet je na ieder bericht in de verdediging? Ik vind dat zo vervelend als mensen dat doen.
Als je niet tegen commentaar kunt, plaats voortaan dan geen foto's meer.

Ik vind het een prachtige pony en ik feliciteer je met je punten. En over de rest van de reacties: zij geven alleen hun mening aan, omdat je hierom vroeg. En compleet de grond in gedrukt word je echt niet hoor

Een onderlinge manegewedstrijd L2 is ook heel wat anders dan een officiële wedstrijd, dus dit valt gewoon niet te vergelijken. Wanneer je officieel wedstrijden zou gaan rijden, begin je in de B en zal het zeker nog wel even duren voordat je de L hebt behaald!

Ik ben van mening dat je een keurige onderlinge proef hebt afgelegd, anders zou je die punten vast niet verdiend hebben! Gefeliciteerd!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 23:04

Ik reageer gewoon graag snel als ik wat te vertellen heb Haha! Ik ervaar het(laat ik het zo zeggen Knipoog) alsof ik de grond in gedrukt wordt... Kan misschien ook komen omdat mensen mijn proef met een officiele gaan vergelijken... en dat is gewoon niet te vergelijken...

En ik dacht juist eindelijk een keer foto's te kunnen plaatsen die WEL goed waren... Maarja, ik denk er inderdaad sterk over om maar gewoon nooit meer foto's te plaatsen, hoe trots ik er ook op ben, en hoe graag ik ze ook met de hele wereld deel omdat ik er zo trots op ben....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:34

sannuhh schreef:
Ik vind het er leuk uit zien, jullie zijn een leuke combi.
Ik zie dit liever, dan een topic met een paard dat in de krul wordt getrokken.
Zij geeft temniste toe dat ze nog niet handig genoeg is, om het paard er op sommige momenten doorheen te vragen. Ipv vele die er dan aan gaan lopen rukken en plukken, blijft ze vriendelijk en doet zij dit absoluut niet!
Wat ik heel normaal vind, maar wat niet zo vanzelfsprekend is.

Het is een onderlinge wedstrijd, op een manegepaarden, hiermee wil ik niet zeggen dat ik vind dat het paard niet nageeflijk hoort te lopen, maar vinden jullie dit nou verder geen fijn beeld geven?!
Jullie weten ook verder niet wat voor concurrentie ze heeft gehad.
Als ik jury was dan zie ik liever zo'n combi, dan 1 die d'r paard grof rijdt. Zij zou wtb van mij ook eerder een punt verdienen, dan zo'n iemand anders.

Ik snap gewoon niet het punt van jullie, zijn het gewoon niet de plaatjes waar jullie op gehoopt hadden?
Het ziet er gewoon leuk & vriendelijk uit, ze hebben er beiden plezier in, waarom wordt er dan zoveel ophef gemaakt!!

de ophef word gemaakt over het feit dat er in het onderwerp staat ons L1 debuut
en dat dit totaal geen L1 is
ik rijd dan zelf geen wedstrijden of zo (nog niet )
maar dan zou ik al inmiddels Z onderling moeten rijden

ik snap zowieso niet dat zo jureén op onderlinge wedstrijden
het is en blijft onderling Clown

en er zijn op westrijden zeker rotte appels

en het zijn meestal de onwetende ruiter die plukken en trekken
iemand die verantwoord les krijgt zie ik dat ook niet doen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:36

Amethyst_ schreef:
Ik reageer gewoon graag snel als ik wat te vertellen heb Haha! Ik ervaar het(laat ik het zo zeggen Knipoog) alsof ik de grond in gedrukt wordt... Kan misschien ook komen omdat mensen mijn proef met een officiele gaan vergelijken... en dat is gewoon niet te vergelijken...

En ik dacht juist eindelijk een keer foto's te kunnen plaatsen die WEL goed waren... Maarja, ik denk er inderdaad sterk over om maar gewoon nooit meer foto's te plaatsen, hoe trots ik er ook op ben, en hoe graag ik ze ook met de hele wereld deel omdat ik er zo trots op ben....

en ik denk dat je je wat meent en dat je echt denkt dat je wat voorstelt.

zo dat was mijn zegje

ik vind het wel een leuke pony trouwens de rest is al gezegd