Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

McSquizzy schreef:Nou even voor de duidelijkheid : na lang aanmodderen met foute instructeurs ed zitten wij pas nu op B niveau. Anyway, ik als ruiter toch... Mijn paard aan de andere kant kent dus oefeningen tot M en verder blijkbaar, hoewel ik dit bij de koop niet wist en tot voor enkele maanden niet mogelijk achtte.
Maar nu we terug heel serieus gaan dressuren en ook wedstrijden willen gaan starten wil ik dus ook een bijruiter die op een bepaald niveau zit. (kreeg van instructrice de tip iemand te zoeken die evengoed of beter kon rijden, en ik vermoed dat er dus wel heel wat ruiters zijn die beter kunnen rijden).
Ik wil maneges ABSOLUUT niet afbreken aangezien ik tientallen jaren hier zelf gereden heb, maar individueel aan de slag gaan met een paard dat gewend is aan 1 rijstijl is moeilijker dan op manege rijden. En er zijn wel mensen komen kijken : maar die reden een half uurtje gewoon rechtdoor door de piste en maakten niet 1 oefening. Ook qua springen strompelde hij over de hindernis.
Dus ja misschien zijn mijn eisen op dat gebied wat hoog...
Maar ik denk dus ook niet datk er nog iemand anders, dan mezelf of instructeur, er ga op laten. Het is fijn dat je een paardje hebt dat 100% naar je hand staat. Nog nooit eerder meegemaakt!!
Ik merkte ook dat de dag nadat de anderen gereden hadden hij idd heel anders aanvoelde. Vaak was al het werk dat ik er instopte er meteen ook weer uitgereden.
Nu rijd ik zelf dus ook een pony van iemand anders bij: de eigenaar is ALTIJD in of naast de piste en geeft me dus ook begeleiding of les. Het is dus ook de bedoeling wedstrijd te starten. Ik probeer ook te rijden en te verzorgen zoals zij dat zou willen en ik let er dus ook heel fel op. Momenteel nog geen problemen!