Dressuur saai??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Dressuur saai??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:54

sjaantje schreef:
Natuurlijk is het niet saai. Het is fascinerend en dressuurmatig raakt niemand uitgeleerd.

Dat vindt jij.... Je kan geen mening voor een ander vormen. Je kan dus niet zeggen het is niet saai. Het is geen feit, het is slechts een mening. Die is voor ieder een anders.

Daarom snap ik het topic ook niet helemaal.... Wat wil je nu precies weten?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:21

WinBinChes schreef:
sjaantje schreef:
Natuurlijk is het niet saai. Het is fascinerend en dressuurmatig raakt niemand uitgeleerd.

Dat vindt jij.... Je kan geen mening voor een ander vormen. Je kan dus niet zeggen het is niet saai. Het is geen feit, het is slechts een mening. Die is voor ieder een anders.

Rustig. Het was gewoon een grapje, aangezien dit topic ook niet zo'n hoog niveau heeft dat ik er een intellectueel verhaal van moet maken. En ik zeg al helemáál niet dat andere mensen geen andere meningen mogen hebben.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:55

Nee, IK vind dressuur niet saai. Oké, springen is miss wel spannender, maar dressuur is tenslotte de basis.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:36

sjaantje schreef:
WinBinChes schreef:

Rustig. Het was gewoon een grapje, aangezien dit topic ook niet zo'n hoog niveau heeft dat ik er een intellectueel verhaal van moet maken. En ik zeg al helemáál niet dat andere mensen geen andere meningen mogen hebben.

OKé dan kwam het verkeerd over... Sorry

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:44

Zo'n anderhalf jaar geleden vond ik dressuur ook "saai", maar dat was meer omdat ik nog niet zoveel kon. Nu kan ik al vrij veel, wijken enzo kan ik al redelijk. Nu vind ik het dus wel leuk, leuker als springen soms en dat was anderhalf jaar geleden wel anders Knipoog
Maar ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die het niet zo leuk vinden, er zit tenslotte niet écht actie in, in springen en cross bijvoorbeeld zit wat meer actie (Al zeg ik het zelf!)

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:58

ik vind dressuur niet saai, maar af en toe springen is wel leuk

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:02

Dressuur en saai met mijn paard? Haha!
Dacht het niet, elke dag is ze weer anders en elke dag loop je weer andere problemen op. Bovendien raak je als combinatie nooit uitgeleerd, en uit elke dip kom je sterker Ja

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:00

Ik vind het niet saai omdat het behoorlijk moeilijk is. En bovendien kun je altijd hoger komen en dat houd het leuk.
En zelf vind ik dat niks in de paardenwereld saai is maar dat is mijn mening Tong uitsteken

Love_Merarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:59

ik vind dressuur absoluut niet saai hoor!
het is echt niet zo makkelijk als het lijkt, me moet ook genoeg leren met de dressuur, hoe hoger je komt hoe meer nieuwe dingen je moet leren! Dat vind ik juist super!

WybO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:17

Ik vind dresuur niet egt saai je leerd der een hoop meej
Maar Springen Haha! veel leuker!!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:16

als ik moet kiezen tussen springen of dressuur, dan kies ik zeker en vast voor dressuur. dressuur maak je zo "saai" als je zelf wil... je kan een heel uur rondjes draven in de piste of steeds nieuwe dingen uitproberen en steeds proberen oefeningen beter uit te voeren.
springen of een buitenrit zijn natuurlijke leuk om eens af te wisselen op training of op wedstrijd.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:53

bij mijn vorige instructrice vond ik dressuur vreselijk.... die was ook negatief tegen mij en het paard en we werden er gestresst van... nu vind ik dressuur heel erg leuk : Jippie! vanavond weer les. Want ik ben dus bij een andere instructrice gaan lessen, en al na een paar maanden begon ik het echt leuk te vinden. Het wordt ook leuker als je er ietsiepietsie beter in wordt en je begint van die momenten te krijgen dat je helemaal gedragen wordt of dat echt alles heel erg soepel gaat, schakelen , heel fijn van voren en van achteren, etc.. dan kan ik wel een paar uur zweven na de les (en ik rij echt niet meer dan op B-nivo, nou ja , ok we doen wel wijken en dat gaat regelmatig echt goed.)

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:51

ik heb nu al 7 jaar dressuur gedaan... ben het nu echt helemaal zat geworden Gaaaap t is echt op een gegeven moment ( mijn mening ) saai... en ik heb het idee dat mijn paardje dit ook niet leuk vind,, ik ben sins 1 maandje begonnen met springen te trainen,., dit gaat echt supers Pling ze is meteen veel vrolijker.. en veel relaxter.. Lachen maar alsnog dressuur ik nog wel natuurlijk Vork maar ik doe het wwel wat rustiger aan en ik vraag haar minder moeilijke dingen..

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:29

Ik vind Dressuur erg leuk om te doen. Je kan altijd wel wat bedenken om te doen, en er valt altijd wel wat te verbeteren. Knipoog

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:31

ik vind dressuur wel saai.. ik houd meer van springen, is spannender en ook eerlijker. dressuur is zo`n jurysport en saai om naar te kijken. maar dat is mijn mening Knipoog

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:35

Ik vind dressuur helemaal geweldig Lachen Je paard allerlei bewegingen kunnen laten maken, precies voelen waar hij zijn voeten neerzet, welke spieren hij spant / ontspant. Gewoon het gevoel dat je zeg maar een bent met je paard (niet dat dat met andere disciplines niet kan hoor).
Het is net als jullie zeggen, met springen weiger je, gooi je er een balk af of ben je foutloos. Het is zo zwart wit (vind ik). Bij dressuur heb je er van alles tussen in, wat je zo ver mogelijk probeert te verbeteren..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:50

Dressuur is niet iets wat je 123 kan. Zker niet de hogere dressuur waar veel discipline en gehoorzaamheid voor nodig is.
En als je wil gaan springen heb je toch zeker wel de dressuur nodig om te kunnen sturen enz.

Ik vind dressuur helemaal niet saai, er zit veel variatie in omdat er ontzettend veel verschillende oefeningen zijn.
Met spring heb je er maar een beperkt aantal. stijltje/oxer enz en dan in de hoogte, dan heb je het wel gehad.
Dressuur zijn gewoon mega veel mogelijkheden waardoor het leuker is om terijden.

Dat is mijn mening!

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:07

Ik vind dresssuur ook leuker omdat het veel uitdagender lijkt,
ok de laagste proeven (waarin ik nu rij *LOL* zijn idd alleen maar voltes enz maar iedereen begint bij het begin, maar voor mij is zelf een lage proef rijden en eruit komen met een hoger percentage dan ik ooit haalde ook een grote kick Bloos ookal heeft het geen hoge oefeningen, maar (hopelijk) kom ik daar ooit en dan heb je zelf zo'n grote weg afgelegd lijkt me..
Springen vind ik daarvoor niet saaier of slechter maar wat mij soms opvalt op jumping (niet op nationaal niveau ofzo) dat er van het paard of pony alleen verwacht wordt dat hij over zijn parcourrs geraakt en dan liefst zo snel mogelijk, maakt soms niet uit hoe
én dan ga je echt denken van aub leer je dressuurbasis, hoe saai je het dan ook mag vinden Haha!

In ieder geval, ik heb de smaak voor dressuur echt te pakken, het is een grote uitdaging waarbij alles wordt opgebouwd en als er iets schort op het lagere niveau zakt het erboven vroeg of laat wel ineen..

Groetjes !

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:59

Ik rijd dressuur. Ik vind het heel leuk omdat je altijd wel iets hebt dat je moet verbeteren. En het is ook niet zo makkelijk. Wat ik me wel voor kan stellen is dat sommige het gedult er niet voor hebben.
Ze vinden het saai om te wachten tot een oefening heel goed gaat, tot ze een nieuwe leren. Sommige vinden dat springen meer sensatie is. Ik vind springen zelf ook leuk, voor de afwisseling, maar ik zou het niet altijd willen doen, omdat je altijd hetzelfde doet, altijd maar een hindernis waar je overheen springt.

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:46

Vroeger vond ik dressuur niet zo leuk...omdat ik niet beter wist dan een volte rijden en eens van hand veranderen... Ik reed meestal recreatief. Nu heb ik zelf een jong paardje en hecht ik veel meer belang aan dressuur, een goede africhting en haal ik er enorm veel voldoening uit m'n paard nieuwe dingen te kunnen aanleren en te laten gehoorzamen. Maar springen vind ik ook nog steeds leuk hoor. Ik doe het eigenlijk allebei even graag Lachen

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:27

Als ik 5 dagen in de week dressuur zou rijden dan zou ik het vreselijk saai gaan vinden Bloos
Ik doe het zo'n 2 a 3 keer per week en dat vind ik genoeg, de andere dagen ga ik lekker het bos in of longeer ik haar.

XHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:36

ik vind dressuur helemaaal niet saai.. maar mijn pony kan dat gewoon minder goed;) daarom vind ik springen ook veel leuker.. en springen vind ik iets spanneder:P maar ik snap ook wel dat je dressuur heel leuk kan vinden.. het gaat tog om mooi lopen enzo.. en als je daarvan houd;)

HoofBeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:23

ik kan me voorstellen dat sommigen dresseur "saai" vinden. met springen heb je wel wat meer actie. maar het is ook vooral (niet altijd) zo dat ruiters die nog niet zo ver zijn eerder naar springen toetrekken,omdat ze nog niet echt de uitdagende oefeningen hebben ondervonden. ik neig zelf meer naar springen en western:D

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:21

Ik vind dressuur niet saai, maar ik wil het ook niet iedere dag doen. Afwisseling vind ik wel belangrijk. Ik begin de laatste tijd steeds meer van springen te houden, maar dressuur blijf ik mooi vinden omdat je echt contact hebt met je paard. Springen ook, maar ik zie dressuur toch anders.
Kan het niet uitleggen Knipoog Clown
Dus ik snap dat sommigen dressuur saai vinden. Ik moet zeggen dat ik nauwelijks naar dressuur combinaties kijk bij wedstrijden. Dit gaat snel vervelen. Als er wat tussen uit springt kijk ik wel. Springen is actiever en spannender.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:32

Ik vond dressuur eerst eigelijk wel saai, want ik wist nooit goed waar ik aan moest/kon gaan werken. Of ik wist gewoon niet hoe ik nou precies verder goed. Na een jaar priveles gaat dit al steeds beter. Ik zie beter wat er niet zo goed gaat, waar het probleem zit en vooral beter hoe ik dat ga aanpakken. Als ik niet weet waar ik aan moet werken of wat ik uberhaupt moet doen.. Dan vind ik het inderdaad erg saai worden.