Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fabienne schreef:Jura misschien moet je eerst dan eens nakijken wat HoefKatrolOntsteking nou precies is:
Even kort en vereenvoudigd uitgelegd: Het straalbeen wordt daarbij aan de onderkant ruw, daarover loopt een pees, de diepe buiger, dit vormt samen het hoefKATROLmechanisme. Bij elke beweging schuurt de betreffende pees over het ruwe botje. Dit veroorzaakt de pijn bij HKO. In verder stadium beschadigt de diepe buiger. (Zoals een touw dat over een scherpe rand wordt geschuurd) Dit proces is onomkeerbaar.
Tallie1979 schreef:Ik weet helemaal niet wie Antoine De Bodt is? Kan iemand me daar over bijpraten? Mag via PB hoor!
fabienne schreef:Cassidy ik denk dat dat een tamelijk ongenuanceerde uitspraak is!
Ken jij zo veel ruiters dan die dat mee hebben gemaakt????????????? Ik niet hoor! Sterker nog ik ken verschillende ruiters die een aantal paarden hebben gereden, en er dan ineens een treffen met HKO........hoe verklaar je dat dan?
Lusitano schreef:Lovely, waar haal jij de zekerheid vandaan dat HKO erfelijk is? Hier zijn nog helemaal geen bewijzen voor!! De oorzaak van HKO is nog helemaal niet zeker!!!! Als dat zo was is HKO dus een gevolg van een slecht fokbeleid! (geloof wel dat sommige paarden er gevoeliger voor zijn.)
Lusitano schreef:Lovely, waar haal jij de zekerheid vandaan dat HKO erfelijk is? Hier zijn nog helemaal geen bewijzen voor!! De oorzaak van HKO is nog helemaal niet zeker!!!! Als dat zo was is HKO dus een gevolg van een slecht fokbeleid! (geloof wel dat sommige paarden er gevoeliger voor zijn.)