Knappe 4 jr. Redford x Havel @ wedstrijd,foto's made by Sand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Knappe 4 jr. Redford x Havel @ wedstrijd,foto's made by Sand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:51

Andere kijk... andere mening.

Ja ik ben ambitieus, ja ik wil winnen, anders doe ik niet mee... en al helemaal niet voor een envelopje.
Ik rijd geen wedstrijden om "mee te doen". Ik rijd omdat ik wil winnen, maar ben wel realistisch!

Kilometers maken in de wedstrijdring is voor beiden belangrijk, dat ik niet altijd kan winnen heeft met realisme te maken, maar dan wil ik nog wel het allerbeste uit mezelf én uit mijn paard halen.

Wanneer je niet officieel start, kán die spanning minder zijn, het is maar net hoe je erover denkt.
Je kunt peilen hoever je paard is en hoe jullie ervoor staan, plus de ervaringen die je opdoet zullen stuk voor stuk uniek zijn en je trekt er lering uit.
Vervolgens ga je dan weer officieel mee doen, want daar doe je het immers voor, je staat dan sterker, je hebt ervan geleerd, waardoor je die ervaringen en de lering die je eruit getrokken hebt, kunt gebruiken in de ring.

We kunnen ons verschuilen achter de leeftijd, de spanning, de conditie etc van het paard, maar daar bereik je niets mee. Trek lering uit de resultaten, de ervaring van de vorige keer en doe daar iets mee.

Citaat:
Deze periode is een FUNdamentele fase, en daar hoort waarschijnlijk bij (voor de meeste) dat je niet (altijd) vooraan meerijdt.

Fundamentele fase... De basis dus, ja dat is het zeker. Maar hier wordt niemand beter van, door je opnieuw te verschuilen achter leeftijd, niveau etc.
Het plaatje klopt niet punt. Als de concurrentie van TS bagger is en zij wordt eerste, dan kan zij nog niet op haar lauweren rusten, er is werk aan de winkel want, nogmaals, het plaatje klopt niet.

De basis wordt nu gelegd, dus moet de TS ervoor zorgen dat haar paard op eigen benen gaat lopen, net als ie thuis doet, zoals ze zegt. Daar ligt de uitdaging...

pientje4

Re: Knappe 4 jr. Redford x Havel @ wedstrijd,foto's made by Sand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:46

Als ik het goed lees zeg (typ) je dat het feit 'fundementele fase' gebruikt wordt om achter te verschuilen (leeftijd/nivo)?
Ik begrijp niet helemaal wat je met die zin duidelijk wil maken....

Zeker is er werk aan de winkel, TS geeft dat ook zelf aan (een heleboel anderen ook op veel of weinig subtiele wijze).
De laatste zin slaat echter de spijker op zn kop!

edit: typfoutje Bloos Haha!