Met Tops in de wei rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

November

Re: Met Tops in de wei rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:40

Margot_VH schreef:
Misschien toch maar s laten kijken naar het zadel? de laatste persoon zit helemaal beroerd op het zadel Scheve mond. waarom hebben jullie dan niet ff het zadel naar achter gelegd jullie gingen toch wisselen Knipoog

wou k ook gaan zeggen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:41

lisa_jpeine schreef:
leuk beestje!
alleen zijn jullie er niet iets te groot voor?
het commentaar heb je zelf al gegeven.

Ze heeft gelijk.. waarom rijden jullie er dan op ?? Verward Verward Verward Verward

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:48

Ik zou zeggen: Kijk eens in mijn profiel. Daar zie je een 26 jarige pony die nog volop van het leven geniet. En ja: daar rijd ik ook nog 3 a 4 keer in de week op. Maar het kan, ze heeft er plezier in.

Dit diertje mag genieten van zijn verdiende rust. En de opmerking van de TS dat ze niet snapt dat een pony van die leeftijd al aan een oude dag toe is, getuigd van onwetendheid...

Elke pony heeft een eigen leeftijd waarop het allemaal niet meer zo lekker gaat. Luister ernaar!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:05

Submodopmerking:
Als je foto's op HAW zet, kun je verwachten dat je er commentaar op krijgt.
Dan kun je er zelf voor kiezen wat je er mee doet, maar 't is wel verstandig om er eens goed over na te denken.
Het commentaar wordt niet voor niets gegeven.

Maar het is ook weer niet nodig om het commentaar ontelbare keren te herhalen.

Voortaan weer rustig hier, alstublieft. Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:19

Helaas pakt de ts dingen niet in één keer op en wordt het daarom ontelbare keren herhaald Haha! Wel jammer zijn de opmerkingen van mensen die het topic niet gelezen hebben...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:42

Ellis, handen minder vastzetten, je geeft niet mee. je handen zitten op één plaats, en als de pony naar voren wil trek je zo in de mond, en als ze terugkomt dan hangen de teugels te los.

Martine, meer een knik in je ellebogen, ook jouw handen zijn veel te gespannen, en je moet ze meer rechtop houden.

verder ziet het er supergaaf uit, wat maakt het uit dat jullie te zwaar zijn, jullie voelen toch lekker niets van de rugslijtage! en te groot, tja wat is te groot? jij hebt er toch geen last van dat je met je voeten tegen de benen van de pony komt en hem uit balans trekt, en ja, wie geeft het rijden nou op omdat het slecht zou zijn voor de pony? lekker boeie, je hebt toch nog een verzorgpony als deze écht kromloopt van de pijn? nee hoor, gewoon lekker zo doorgaan, en denk aan de verbeterpunten voor de handhoudingen die ik gegeven heb!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:08

@Merrieveulen: Doe eens rustig!! Er heeft net een submod een opmerking gegeven precies op wat jij nu weer doet.
Ze weten het nu wel, waarom moet iedereen dan nog even zout op de wond strooien. Verward
Erg onnodig. Ik hoop dat ze dit topic helemaal doorlezen, alle goede tips verzamelen en ze in praktijk brengen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:14

volgens mij ben ik de eerste die ook rijtechnisch commentaar geeft juist...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:18

Ja ok, maar waarom laat je het daar dan niet bij...

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:19

Lara_Silver schreef:
Ja ok, maar waarom laat je het daar dan niet bij...

Nu ga jij er ook op door, Knipoog

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:55

Siets schreef:
Ik zou zeggen: Kijk eens in mijn profiel. Daar zie je een 26 jarige pony die nog volop van het leven geniet. En ja: daar rijd ik ook nog 3 a 4 keer in de week op. Maar het kan, ze heeft er plezier in.

Dit diertje mag genieten van zijn verdiende rust. En de opmerking van de TS dat ze niet snapt dat een pony van die leeftijd al aan een oude dag toe is, getuigd van onwetendheid...

Elke pony heeft een eigen leeftijd waarop het allemaal niet meer zo lekker gaat. Luister ernaar!

Ben ik het me daar even helemaal mee eens. Ik heb jaren een paard gereden die toen ik begon al 38 was wel rustig aan en relexed maar wel vrij regelmatig.
En nu m'n Sjors, in de bloei van zijn leven, net een maandje 13 jaar totaal versleten en dus nu al met pensioen. Ik vindt, dat je dat soort dingen nu eenmaal niet van een foto kunt zien.

Ik vind Tops trouwens een poepie!! Is het een welshje? Ik heb een zwak voor welh en voor schimmels Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:59

koop eerst eens een fatsoenlijk passend zadel, neem dan een lesje ópzadelen, en open dan nog eens een topic.....

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:03

Je zou misschien een deken onder de achterkant van het zadel kunnen doen? Mijn zadel moest een keer opgevuld worden, omdat hij achterover helde en toen heb ik een tijdje met een zachte deken onder de achterkant gereden. Dat zorgde ervoor dat mijn zadel wel recht lag en dat het zadel het paard niet in de weg zat. Misschien een idee? Zonder zadel rijden is trouwens ook geen verkeerde oefening. Kan je alvast oefenen op een goede zit totdat je een goed zadel hebt. Succes ermee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:07

Dautsen schreef:
Je zou misschien een deken onder de achterkant van het zadel kunnen doen? Mijn zadel moest een keer opgevuld worden, omdat hij achterover helde en toen heb ik een tijdje met een zachte deken onder de achterkant gereden. Dat zorgde ervoor dat mijn zadel wel recht lag en dat het zadel het paard niet in de weg zat. Misschien een idee? Zonder zadel rijden is trouwens ook geen verkeerde oefening. Kan je alvast oefenen op een goede zit totdat je een goed zadel hebt. Succes ermee.

zonder zadel (drukverdeling) is de puntdruk op de rug door de te zware/ grote ruiter nog erger, plus dat je balans erg goed moet zijn wil je dit kunnen zonder schade aan te richten als je zo groot bent. een deken is niet de oplossing voor dit zadel, een zadelmaker wel.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:12

Ok bij nader inzien geef ik toe dat je voor dit zadel wel een hele dikke deken nodig hebt. Maar toch beter dat dan niks, toch?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:14

@Merrieveulen, die opmerking van mij net was niet vervelend bedoeld ofzo, maar het verziekt de topic een beetje, wat niet wegneemt dat je helemaal gelijk hebt met dat stukje. Nagelbijten / Gniffelen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:16

Dautsen schreef:
Ok bij nader inzien geef ik toe dat je voor dit zadel wel een hele dikke deken nodig hebt. Maar toch beter dat dan niks, toch?

ja zeker, zou wel helpen.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:23

Ik vind jullie hoofdstelletje erg leuk, lekker neutraal.

Verder: met rijden zou ik vooral proberen te ontspannen in je gehele houding, en probeer je te concentreren op de bewegingen van het paard. Dus voelen wat hij doet. Nog een tip: als je je pony behandelt alsof hij breekbaar is, wordt hij steeds alerter op jullie, wellicht creeerd hij dan een beetje respect.

Tops lijkt me een pony met een heel vriendelijk karakter, niet?

Oh, en nog wat vragen: is er nooit begeleiding bij als jullie gaan rijden? Van wie is de pony? En lessen jullie ook wel is op een manege ofzo?

Ik geloof echt helemaal dat jullie het beste voor je pony willen, maar vind jullie eerlijk gezegd niet kundig genoeg om zonder begeleiding/alleen met de pony aan de slag te gaan. De Bokkers hier hebben dit jullie al duidelijk gemaakt, maar ik wilde het toch op een vriendelijke manier bij jullie aan het licht te brengen. Als je een echte paardenliefhebber bent, wacht je tot je meer ervaring en verantwoordelijkheid hebt voor je zonder ervaren persoon erbij aan een verzorg-rij-pony beginnen. Poetsen en wandelen etc. kan natuurlijk wel altijd gewoon! Lachen

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:25

om even door te gaan over het zadel: er worden vaak zat 2e hands paardenmarktjes gehouden waar je goedkope zadels kunt kopen. als je weinig geld hebt is dit misschien een idee

verder commentaar zal ik voor me houden dat is al genoeg gegeven, vind het trouwens wel een erg leuke pony Haha!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:29

manoo86 schreef:
om even door te gaan over het zadel: er worden vaak zat 2e hands paardenmarktjes gehouden waar je goedkope zadels kunt kopen. als je weinig geld hebt is dit misschien een idee

verder commentaar zal ik voor me houden dat is al genoeg gegeven, vind het trouwens wel een erg leuke pony Haha!

Nee, zou ik niet doen. Want er is heel veel kans dat ook dit zadel niet goed ligt. Er moet gewoon een deskundige bijkomen die een passend zadel uitkiest, maar zoals de TS al zij is daar geen geld voor. Dus ze zullen maar ff niet kunnen rijden, heel rot natuurlijk, maar wel het beste.

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:39

@chocolaatje ben ik met je eens, ze kunnen beter zonder zadel rijden of niet rijden... maarja als je een zadeltje over kan nemen van een soortgelijke pony zou dat wel wat zijn.
ik zou der ook lekker op het land gooien en van der oude dag laten genieten, maar ik begrijp ook wel dat die meiden dat jammer vinden als ze net een verzorgpony hebben

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:19

Jammer dat jullie je eigen 'behoeften' belangrijker vinden dan het welzijn van jullie pony. Ik denk dat jullie deze pony beter lekker kunnen vertroetelen en poetsen, misschien nog is longeren maar zeker niet meer rijden. Op het moment dat je een ander ruitertje er opzet begint het namelijk weer van voor af aan. Bekijk deze foto's nou eens rustig 1 voor 1, en ik denk dat je wel kan begrijpen waarom je deze reakties krijgt. Heel bokt *en dat zijn er veel Knipoog, heeft het beste met de pony voor en proberen de pony te behoeden voor ernstige rugproblemen. Dat willen jullie toch ook niet op je geweten hebben Lachen?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:27

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7DI7FD6L

Kijk maar eens goed naar deze foto en bedenk je dan nog maar eens 10 x voordat jullie pony er ook zo uitziet, zij is pas 14 jaar die pony op de foto we hebben haar vorig jaar gekocht en alleen mijn dochtertje mag erop ze is 5 jaar dus dat kan nog wel een beetje rondstappen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:33

die kant gaat het wel op met deze tops.....

Bovendien kwam ik in het andere topic van jullie ook al een vrij aparte opmerking tegen:

Citaat:
Ja, maar we zitten eigenlijk meer op dat léuke commentaar te wachten

............? Nou meiden, wat doe je hier dan op bokt?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:37

Mag toch aannemen dat het nu duidelijk is dat jullie niet meer moeen rijden. zal Het zadel past voor geen meter en jullie passen er ook niet meer lekker op.

verder geen commentaar geven want alles is al gezegd.

Misschien kunnen jullie andere leuke dingen met de pony gaan doen?