Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geartsjee

Re: Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:15

magda_90 schreef:
De ts gaat zoals eerder gezegd echt niet 24/7 op bokt zitten. Ze heeft zo haar privé leven, ze kan de vorige pagina's net even online zijn gegaan en is nu weer weg.

snap ik ook wel.. het is niet aanvallend bedoeld hoor. ik ben gewoon heel erg neiuwschierig over hoe het ging met engelse neusriem

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:29

[gast1122] schreef:
Ziet er goed uit Carla Lachen Dare wordt al een hele knappe pony !! Sorry, paard bedoel ik Nagelbijten / Gniffelen
Zal best wel goed komen met de knapperd Ja
Het 'dressuur' gedeelte ziet er al heel goed uit voor de 1e X, maar dat losspringen doe ie echt heel geweldig Bloos

offtopic; kom je snel weer een keer naar Ed Toupet kijken Lachen ?
Xx

Bloos

Tuurlijk kom ik naar "mijn" mannetje kijken. Ik moet namelijk nog foto's van hem maken Vork
Kijk je wel uit met hem want zoals de meeste hier aangeven verpest ik paarden. (Pff ben jij effe blij dat je hem klinisch/röntchen hebt laten keuren)
Huilen van het lachen

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:33

Alison schreef:
Toen ik de eerste foto's zag dacht ik: dat gaat wel goed komen *LOL* maar die 'spring'foto's ... Hm
Het paard is nog maar onder het zadel ( waarschijnlijk is het paard ook nog niet goed bewust wat de bedoeling is van al die nieuwe dingen) en dan gaje al over balkjes gaan lopen. Ik vind dat het paard eerst op zijn gemak moet lopen,ontspanning moet creëren . In het begin hoeft het paard nog niet naar beneden te komen , maar moetie juist op z'n eigen benen leren lopen (dat naar beneden lopen komt wel vanzelf Knipoog ). Ik vind als dit alles eens goed gaat en als het paard al wat meer gevorderd is in de 'dressuur' dat je dan wel eens een klein sprongetje kan nemen of gewoon balkjes kan lopen Lachen

Dressuur is de basis van springen. Niet dat je dit echt springen kan noemen maar toch vind ik dat je dressuur eerst komt en dan pas springen .Ook bij dit : balkjes lopen.

Verder een mooi paardje ! Volgens mij word ze schimmel hé? Demijne heeft nu ook zo'n kleurtje alleen ietsje bruiner met van die witte vlekjes Clown

Bloos
Je hebt gelijk.
Zoals ik al eerder zei:Was niet met opzet. Probeer ook dat als er iemand met zijn paard gaat "springen" te wachten. Vork

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:35

doom schreef:
@TS: hoe is het gegaan zonder de mexicaan ..?? Knipoog Haha! laat eens wat van je horen in positieve zin ..???
vond je hem lekkerder aanvoelen zonder of liep hij slechter etc .?

Hij heeft een dagje extra vrij gehad.
De bak is dramatisch en bovendien had ik geen hulp tot mijn beschikking.
P.s ik heb er maar even opgezeten en sta niet op de foto.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:38

ELpatcho schreef:
Saskiaatje schreef:
Mijn instructrice rijdt zelf ook paarden in, maar zij gaat de 1e keer nog geeneens los. Zij blijft de eerste 3 keer aan de longeerlijn en daarna laat ze de begeleider er een paar meter naast lopen, zijzelf op de hoefslag (nog steeds aan de longeerlijn dus).

Ik ging de eerste keer dat mn moeder het paardje vast hield en na een tijdje los gelaten en toen waren we in het bos Knipoog zoals al bekent weet iedereen het natuurlijk weer beter! maarjah net als de TS had ik dit paard ook al vanaf jongs af aan en we vertrouwden elkaar volledig! Iedereen moet denk ik doen wat goed voelt bij dat paard!

Ik zou het met hem ook aandurven. (dan wel met 2 brave paarden erbij voor het geval van.)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:41

eldango schreef:
doom schreef:
@TS: hoe is het gegaan zonder de mexicaan ..?? Knipoog Haha! laat eens wat van je horen in positieve zin ..???
vond je hem lekkerder aanvoelen zonder of liep hij slechter etc .?

Hij heeft een dagje extra vrij gehad.
De bak is dramatisch en bovendien had ik geen hulp tot mijn beschikking.
P.s ik heb er maar even opgezeten en sta niet op de foto.

Dat heb je super gedaan nooit op een jong paard gaan zonder dat er iemand bij is ..!! als er wat gebeurt ..! Ach gut

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:45

@ Doom
Ik ga nooit op een paard zonder dat er iemand in de buurt is. Ongeacht zijn/haar leeftijd. Zelfs een "oudje" (zoals zijn moeder) kan flippen om niets.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:21

eldango schreef:
@ Doom
Ik ga nooit op een paard zonder dat er iemand in de buurt is. Ongeacht zijn/haar leeftijd. Zelfs een "oudje" (zoals zijn moeder) kan flippen om niets.

neeh dat doe ik niet. als ik weet dat een paard te vertrouwen is (zoals mijn eigen) dan ga ik wel alleen.. maar anders niet. Maar meestal zijn er wel anderen in de buurt. ben zonet ook nog even lekker aan het modderpoelen geweest. maar de bak was nog wel te doen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:36

geartsjee schreef:
eldango schreef:
@ Doom

neeh dat doe ik niet. als ik weet dat een paard te vertrouwen is (zoals mijn eigen) dan ga ik wel alleen.. maar anders niet. Maar meestal zijn er wel anderen in de buurt. ben zonet ook nog even lekker aan het modderpoelen geweest. maar de bak was nog wel te doen.

volgns mij gaat dit topic niet over jou ..?? Haha!
maar over eldango ..
maakt in dit topic dus niet uit wat jij wel of niet doet hahahaha Clown

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:09

het was mijn mening daarover en over dat modderpoelenn ging n.a.v. de bak.

ik hoop dat binnekort je bak weer wat beter is, kun je kijken hoe t gaat met engelse neusriem en hoe die dan doet, (of er nu al weer wat verbetering is Tong uitsteken)
ben benieuwd

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:17

doom schreef:
Naja wat ik vooral probeerde duidelijk te maken is ik heb een vriendin die heeft altijd engels gereden toen kwamen van die mooie bling bling mexicanen te voor schijn.
die heeft ze gekocht en letterlijk elke dag mee gereden ..
Tot dat Mw M wedstrijd had en der engelse hoofdstel in deed ..
geen land meer te bezeilen ..
ze moet nu der dresuur proeven doen met mexicaan om Ach gut
ik heb zelf een jong ding war ik 3/4 dagen in de week mee rijd ..
hij wordt juli 4 en omdat ik zelf ook een mexicaan erg mooi vind koop ik er ook straks een .. en dan ook echt alleen voor het springen ..
ik heb van me vriendin geleerd ..!!

en wat widner betreft ik vond het niet netjes hoe fel ze reageerde Knipoog

Sorry, maar je geeft "kritiek" aan de ts.. Maar een neusriem kopen puur omdat je hem mooi vindt.. Sja, dan laat je ook niet echt zien hoe slim je bent. Ik ga ook geen stang en trens kopen omdat ik het zo mooi vindt..

@ Ts; de neusriem en hindernissen is al het nodige overgezegd. Ik zeg daar dan verder ook niks meer over.
Wel zeg ik 1 ding.. Op foto 9 zie je dat je over een balkje draaft. Daar zie je dus dat de ontspannen en stabiliteit verdwijnt die op de vorige foto's wel te zien waren. De teugels zijn opeens strakker en de houding van de ruiter verandert. Kijk, en dat is dus niet slim. Het paard heeft al genoeg te verwerken en kon wel eens in paniek raken omdat de teugels strakker waren, de ruiter anders zat en ook nog een omdat hij over een balk heen moest...
Laat je paard rustig wennen aan alles dan heb je er later veel meer plezier van.
Veel succes er nog mee.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:55

M1 springen bestaat niet ;)
Daarbij, het paard heeft waarschijnlijk geen schade opgelopen van deze gang van zaken, maar dat heeft meer met geluk dan wijsheid te maken. Het gaat de meesten hier erom wat had kunnen gebeuren, en dat dit niet de meest ideale methode is. Maar ik geloof dat TS dat zelf ondertussen ook wel doorheeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:05

Tjaah okee, heb je gelijk in Knipoog Maar wat ik wil zeggen .. Ze weet donders goed waar ze mee bezig is, met als bewijs nu mijn paard Lachen
Bestaat dat niet ? Nagelbijten / Gniffelen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:16

Nessah schreef:
doom schreef:
Naja wat ik vooral probeerde duidelijk te maken is ik heb een vriendin die heeft altijd engels gereden toen kwamen van die mooie bling bling mexicanen te voor schijn.
die heeft ze gekocht en letterlijk elke dag mee gereden ..
Tot dat Mw M wedstrijd had en der engelse hoofdstel in deed ..
geen land meer te bezeilen ..
ze moet nu der dresuur proeven doen met mexicaan om Ach gut
ik heb zelf een jong ding war ik 3/4 dagen in de week mee rijd ..
hij wordt juli 4 en omdat ik zelf ook een mexicaan erg mooi vind koop ik er ook straks een .. en dan ook echt alleen voor het springen ..
ik heb van me vriendin geleerd ..!!

en wat widner betreft ik vond het niet netjes hoe fel ze reageerde Knipoog

Sorry, maar je geeft "kritiek" aan de ts.. Maar een neusriem kopen puur omdat je hem mooi vindt.. Sja, dan laat je ook niet echt zien hoe slim je bent. Ik ga ook geen stang en trens kopen omdat ik het zo mooi vindt..

@ Ts; de neusriem en hindernissen is al het nodige overgezegd. Ik zeg daar dan verder ook niks meer over.
Wel zeg ik 1 ding.. Op foto 9 zie je dat je over een balkje draaft. Daar zie je dus dat de ontspannen en stabiliteit verdwijnt die op de vorige foto's wel te zien waren. De teugels zijn opeens strakker en de houding van de ruiter verandert. Kijk, en dat is dus niet slim. Het paard heeft al genoeg te verwerken en kon wel eens in paniek raken omdat de teugels strakker waren, de ruiter anders zat en ook nog een omdat hij over een balk heen moest...
Laat je paard rustig wennen aan alles dan heb je er later veel meer plezier van.
Veel succes er nog mee.

Ik denk dat je zelf niet zo goed lees wat k neer zet ben wel degelijk slim want anders had k hem nu al om gehad .. Haha!
vertel ook nog een aantal keer dat k een kennis heb die hem alleen maar om had en nu dus niet eens meer zonder kan rijden ..
Dus dat ik wat dat betreft het negatieve er dagelijks van ook heb gezien !!
er staat ook duidelijk aan gegeven dat ik hem alleen voor het springen wil gaan gebruiken ..
omdat het er daar gewoon een goed en mooi hoofdstel voor is Vork
dit is is wat er staat dus niet alleen dat ik het mooi vond ...

en ik wil over een halfjaar gaan springen dus ik heb het duidelijk beschreven ...
en is dus gewoon slim! Clown Clown

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:29

Nessah 1 ding, waar zie jij op foto 9 in hemelsnaam een balkje Verward

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:45

Mloui schreef:
ziet er allemaal heel leuk uit! Wordt in de toekomst vast een springer, maar ik zou het eerlijk gezegd nu nog eventjes laten voor wat het is (snap wel dat jullie niet van plan waren te gaan springen, maar toch). Een paard dat voor het eerst een ruiter op zijn rug heeft mist nog zoveel evenwicht. Een balkje is dan best lastig, en stel voor dat hij zich verstapt of struikelt hierover, dan is het vertrouwen gelijk weg. Voorzichtig zijn dus! Laat hem eerst een maand of wat leren zijn evenwicht te vinden!

Veel succes nog met je grappige paardje!

ik ben het hier volledig mee eens!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:37

Maar het was dus niet de bedoeling dat hij ging springen * die 2de keer* ??

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:47

Nee natuurlijk niet! Ik ga niet springen met een paard wat pas voor de 2e keer onder het zadel is.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:53

Waarom gingen jullie er dan over "overleggen" ?

Citaat:
Na een kort overleg liet ze hem zijn gang gaan[/Quote]

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:07

Omdat hij zelf de heletijd richting het balkje ging dat op de grond lag, ik heb hem daar toen de heletijd voor af laten draaien maar toen hebben we dus overlegd en gezegd van ja als hij het wel laat hem er dan maar overheen stappen.. niks over draf of springen dus

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:05

Ik vind dat er wel weer genoeg commentaar gegeven is over de hindernissen enzo.
Ik vind het een super braaf paard als hij alles zo oppakt. Verder heb ik niets met schimmels, maar vind dat hij wel een leuke bouw heeft. Ik wil niet zeuren ofzo maar met een ding ben ik het wel eens en dat is dat ik nooit attributen in de bak zou zetten. Maarja ik heb net gezegd dat ik daar niet meer over zou gaan lopen zeuren dus ik ben weer lekker tegenstrijdig. Maar goed nog veel succes ermee!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 21:10

erleyne schreef:
[gast1122] schreef:
Noem jij het een paard verpesten als deze tot de M1 springen is gekomen én meegedaan heeft aan Indoor Brabant Knipoog welke ik vervolgens van jou heb gekocht én nog eens helemaal goedgekeurd is ? Nagelbijten / Gniffelen (El Dango dus Knipoog)

M1 springen bestaat niet Knipoog
Daarbij, het paard heeft waarschijnlijk geen schade opgelopen van deze gang van zaken, maar dat heeft meer met geluk dan wijsheid te maken. Het gaat de meesten hier erom wat had kunnen gebeuren, en dat dit niet de meest ideale methode is. Maar ik geloof dat TS dat zelf ondertussen ook wel doorheeft.

Mijn paarden komen nooit zo onder "druk" te staan als hoe ze het bij het Kwpn doen met de 70 dagen test. (Dat is pas mishandeling maar dat kan aan mij liggen,meeste paarden komen er dan ook "gek" vandaan.).

Normaal was het springen over dat balkje niet gebeurd.

@Like_peres We overlegde of hij erover mocht stappen. (we overlegde dus wat Kim wel/niet mocht doen.)

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:37

ik ga maar over iets anders beginnen Tong uitsteken
is btw al voor de 3e x ohz geweest? of was de bak te nat?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 22:03

Moeder en zoon.
Lin en ik Clown
Afbeelding
Oeps mijn teugels.
Afbeelding
Ik was uit aan het leggen dat hij moest zakken met zijn hoofd Clown (Hij loopt zo wel goed nu alleen ik nog recht zitten.)
Afbeelding
Bloos
Afbeelding

Ik heb voornamelijk gestapt. Beetje op de lange zijde gedraaft.
Hij had het er duidelijk meer moeite mee dan toen Kim erop zat (zij weegt ook veel minder Bloos )

Zoals je ziet ander hoofdstel.
Moet alleen nog wel bit verwisselen. (deze was te zwaar in zijn mond) Bloos

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:01

haha Lachen ziet er wel goed uit Lachen
maar ging goed dus Haha! hij is echt braaf Lachen