Knappe Dancer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knappe Dancer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:11

haha.. nu kun je wel zegge dat ze wete waar ze over prate.. maar!!
t zijn enkele fotows! mssn net op dat moment genome!
enne dat meisje weet denk ook wel waar ze mee bezig is anders late ze haar nie een pony van een ander rijde!!
kom op zeg t kan wel wat aardiger!! Bloos[/quote]

wist je dat msntaal verboden is op bokt?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:12

zei is toch ook niet eerlijk tegenover de pony Knipoog

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:13

Ben het eens met het andere commentaar. Lachen
Om je beenhulp te verfijnen zou ik je sporen af doen en met de zweep gaan rijden.
Want op een keer gaat hij niet meer reageren op je sporen.
Maak hem wakker voor de zweep.
Laat iemand naast jou lopen en diegene heeft jou zweep vast en die geeft een zacht tikje
op de kont van het paard. reageert hij daar niet op? een harde.
Dat is de enige manier om van zijn lui heid af te komen.
Maar '' ransel '' hem niet af om even grof te zeggen Bloos
Wees streng doch rechtvaardig Knipoog

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:13

Ik vraag me af, heeft deze pony eigenlijk wel plezier in zijn werk? Hij loopt M2 en ondertussen moet hij naar voren worden getrapt. Misschien dat er eerst eens back to basic gegaan moet worden en de ruiter moet stoppen zijn ideaalbeeld op te dringen aan het paard. Want als ik het zo zie heeft het paard geen plezier in zijn werk en ik kan me niet voorstellen dat je als ruiter hier erg veel voldoening uit kan halen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:14

Ik vind het wel echt een leuk paardje!! Loopt mooi met zijn beentjes Lachen

Maar ik denk dat qua sporen de anderen wel een beetje gelijk hebben.. Ik heb dat probleem ook een beetje gehad.. In het begin wilde mijn paard nooit fatsoenlijk doorlopen en ipv een tik te geven bleef ik dan duwen maar daar werd het absoluut niet beter van! Nu ik ook af en toe op een andere manege rijd waar het echt erg wordt afgestraft gaat het al een heel stuk beter door te rijden hoe hierboven ook al gezegd word.. (en is mijn hele zit ook beter geworden) Lachen
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 10-05-07 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:15

sorry ga hier niet meer op reageren!
het heeft toch geen zin!
ik ken de pony erg goed en weet hoe hij is dus laten we het er maar gewoon ophoude dat ieder zijn eigen ding doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:16

inkiepinkie schreef:
het heeft toch geen zin!
ik ken de pony erg goed en weet hoe hij is dus laten we het er maar gewoon ophoude dat ieder zijn eigen ding doet!

Je kan de pony nog wel kennen en beweren dat hij lui is, maar dat is nog geen reden om zo met sporen om te gaan Knipoog

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:17

Cinnepin schreef:
inkiepinkie schreef:
het heeft toch geen zin!

Je kan de pony nog wel kennen en beweren dat hij lui is, maar dat is nog geen reden om zo met sporen om te gaan Knipoog

je kan er nu wel op door gaan maar het heeft toch geen zin!
mij overtuig je niet bij deze pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:19

misschien zou het wel zin hebben als je eens naar de adviezen van andere luisterd. Op deze manier rijd je gewoon geen paard! Maarja doe vooral wat je niet laten kunt, nog ff en je moet messen aan je laars binden want hij reageerd nergens meer op

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:19

Ik kom even terug op die post hierboven ( van mij dan )
Ik had dat probleem ook eerst. Ik dacht ik ga met sporen rijden.. maar dat hielp
helemaal niet en hij werd er steeds '' dooier '' op.
Ik kreeg toen op een keer les van een vrouw en die maakte hem wakker van de zweep
wat ik heb uitgelegd . We hoefden hem 2 keer een harde tik te verkopen, en hij had het al door Knipoog
Niet te hard natuurlijk maar gewoon een strenge tik.
Nu loopt hij super door ik hoef gewoon maar been te geven en hij loopt al door en ik hoef
helemaal niet meer elke pas te drijven. ( ik rij ook niet meer met sporen... ik reed trouwens
niet altijd met sporen toen die nog lui was. 1 keer per week ongeveer. )
Je kan ook gewoon merken dat hij lol in het rijden heb. Lachen

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:22

Cinnepin schreef:
misschien zou het wel zin hebben als je eens naar de adviezen van andere luisterd. Op deze manier rijd je gewoon geen paard! Maarja doe vooral wat je niet laten kunt, nog ff en je moet messen aan je laars binden want hij reageerd nergens meer op

daar gaat het niet om!!
er is al alles bij die pony geprobeeerd! en je heb het over een stel foto's
die iemand er neer zet omdat ze trots is op de pony
jij zou het toch ook nie leuk vinde als je door zoveel mense het zelfde hoort!
en je weet dat je er niets aan kan doen?
maar stop er gwoon over!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:27

Cinnepin schreef:

Ik vind het prima dat mensen naar andermans adviezen moeten luisteren, maar dan wil ik je vragen om ook andermans posten iets beter te lezen. En laat dat arme meisje dan met rust, want die vraagt er toch niet om, om uitgemaakt te worden voor dierenbeul?

-->
sjaantje schreef:
Voor iedereen die het gepast vond om zo heftig te reageren op het feit dat de pony 'traag' is; hij is echt gewéldig lui. En dat is een understatement. Om even duidelijke taal te gebruiken: Mijn instructrice (GP amazone en geweldig fanatiek en gedreven) heeft hem ooit een weekje gereden omdat ik op vakantie was en haar (letterlijke) woorden waren: Als ik hem nog langer had moeten rijden, had ie me van het paardrijden af kunnen helpen.
Oké, ik zal niet goedpraten dat TS haar hakken optrekt, maar geloof me, of niet, de pony is echt héél lui.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:27

ik zou er persoonlijk niet trots op zijn op zulke foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:37

nee idd geit, ik ook niet!
en al helemaal niet als je M rijd.
En dan nog beweren dat het de schuld is van het paard, want die is lui.
Btw heb ik nergens gezegt dat ze een dierenbeul is, alleen dat als ze zo doorgaat het paard niet meer op het spoor zal reageren en je steeds scherper moet en ja dan worden het messen

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:45

Jongens wat een reacties zeg !

Ik wilde deze pony gewoon even met jullie delen, maar nee kan geen leuk grijntje van af, ik word hier compleet uitgekafferd..

Ik snap dat niet hoor, alsof je hier alleen nog maar het IDEAAL beeld kan vertonen, zonder die reacties over je heen te krijgen!

INtusen ben ik met zweep gaan rijden en gaat het super goed..
Ik post geen fotos meer, want voor k t weet heb ik weer 114 (negatieve) berichten aan mn laars, dus meiden wat ik wil zeggen:

ZOEK IEMAND ANDERS ALS PISPAALTJE, IK HEB NU WEL GENOEG GEHOORD! vergeet alsjeblieft dit topic met deze fotos, en ga iemand anders de grond in boren..

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:47

Mrmiami schreef:
Jongens wat een reacties zeg !

Ik wilde deze pony gewoon even met jullie delen, maar nee kan geen leuk grijntje van af, ik word hier compleet uitgekafferd..

Ik snap dat niet hoor, alsof je hier alleen nog maar het IDEAAL beeld kan vertonen, zonder die reacties over je heen te krijgen!

INtusen ben ik met zweep gaan rijden en gaat het super goed..
Ik post geen fotos meer, want voor k t weet heb ik weer 114 (negatieve) berichten aan mn laars, dus meiden wat ik wil zeggen:

ZOEK IEMAND ANDERS ALS PISPAALTJE, IK HEB NU WEL GENOEG GEHOORD! vergeet alsjeblieft dit topic met deze fotos, en ga iemand anders de grond in boren..

jaa inderdaad!! ik vond wel leuk om die pony weer te zien!!!
succes

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:48

je bent niet het pispaaltje van bokt maar je zet wel foto's neer waarvan je kan verwachten dat je zwaar commentaar gaat krijgen.
maar goed je hebt er van geleerd neem ik aan aangezien je met zweep en zonder sporen bent gaan rijden?
ik zou zeggen maak er foto's van en plaats ze hier.
niet om je te hoeven bewijzen ofzo hoor maar ben wel benieuwd hoe hij nu loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:49

geit schreef:
je bent niet het pispaaltje van bokt maar je zet wel foto's neer waarvan je kan verwachten dat je zwaar commentaar gaat krijgen.
maar goed je hebt er van geleerd neem ik aan aangezien je met zweep en zonder sporen bent gaan rijden?
ik zou zeggen maak er foto's van en plaats ze hier.
niet om je te hoeven bewijzen ofzo hoor maar ben wel benieuwd hoe hij nu loopt

mee eens

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:55

Ik denk het niet, heb echt geen zin meer in dit gezeik.
Niet omdat ik niet meer durf, maar ik ben dit gewoon zat..
De pony is intussen opgehaald, eigenaars waren zeer tevreden over zijn vooruitgang (die hebben jullie niet kunnen afleiden van de momentopnames)

Nu hoop ik dat dit topic een slotje krijgt ofzo, want er zijn nog altijd mensen die de behoefte hebben om toch nog even te zeuren

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:05

Cinnepin schreef:

Punt 1: leer eerst fatsoenlijk Nederlands voordat je hier iets plaatst
Punt 2: de manier waarop je iets probeert te brengen is echt zinloos voor de TS. Van iemand afbranden is nog nooit iemand wijzer geworden
Punt 3: (ondertussen even je profiel bekeken)... ik maak mijzelf verder maar niet meer druk over jouw reacties! Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:06

talented schreef:
Anoniem schreef:

Punt 1: leer eerst fatsoenlijk Nederlands voordat je hier iets plaatst
Punt 2: de manier waarop je iets probeert te brengen is echt zinloos voor de TS. Van iemand afbranden is nog nooit iemand wijzer geworden
Punt 3: (ondertussen even je profiel bekeken)... ik maak mijzelf verder maar niet meer druk over jouw reacties! Slapen

he dit kreeg ik ook in pb, pb's mag je niet openbaren hoor Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:07

Wel als je ze zelf hebt getypt. Je mag die van andere niet openbaren. Nu doe je het weer, je valt iemand af terwijl je geen idee hebt waarover je het hebt ! Kom op, verdiep je eens wat meer in theorieen, kijk wat meer om je heen, en wanneer dat je lukt mag je opnieuw proberen een discussie te starten!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:08

1 vraagje talented
hoe ver moet je je verdiepen om te weten dat sporen niet de oplossing zijn voor een lui paard?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:10

geit schreef:
1 vraagje talented
hoe ver moet je je verdiepen om te weten dat sporen niet de oplossing zijn voor een lui paard?

Daar had ik het niet over, in hoeverre moet je het IQ van een gemiddeld Nederlander hebben om te weten dat messen aan je voet NIET te vergelijken zijn met sporen? Dat zij, aan de hand van deze foto's, afleidt dat het paard lui aan het been is vind ik prima, maar de manier waarop zij dit ter sprake brengt is werkelijk waar nietszeggend!
Laatst bijgewerkt door talented op 10-05-07 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:11

Ze struikelt over mijn profiel, zou alleen niet weten waarom..staan alleen foto's in dat ik kan rijden zonder zadel en hoofdstel....slecht hoor Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt