Don Dancone incognito als de bruine Sjiem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Don Dancone incognito als de bruine Sjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:29

_Florien_ schreef:
Huilen van het lachen Sorry, die was wat flauw.

Maar ik merk inderdaad ook aan mijn paardjes dat ze graag mee gaan met de trailer. Omdat dat voornamelijk bosritten en polocrosse betekenen. Dan zie je ze genieten, en daar heb ik geen neusriem voor nodig.

ik wel, omdat ik anders direct gediskwalificeerd word Clown

Enne: een andere mening betekent niet: niet willen leren.. Knipoog
Zoals gezegd..we hebben gewoon een ander doel..
en andere middelen (ook letterlijk Knipoog )om dat doel te bereiken..

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:30

Born2BCrazy schreef:
Vind gewoon als je iets vriendelijk/redelijk brengt..je ook hetzelfde soort antwoord moet krijgen..en andersom als je een vriendelijk/redelijk antwoord verwacht..je je eigen deel ook zo moet brengen..of ben ik nou zo blond? Clown

uhm nou ik ben ook blond, maar denk er net zo over, dus het zal wel niet aan ons liggen Huilen van het lachen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:30

Born2BCrazy schreef:
_Florien_ schreef:
Ik heb het woord martelwerktuig ook niet gebruikt. Ik zeg alleen dat ik een simpel dubbelgebroken trensje liever zie dan 2 dikke bitten als bij stang en trens.

@ Born2BCrazy: Ik waardeer het heel erg dat je er zoveel over op zoekt en je meningen duidelijk uit legt Ja Al zijn we het over sommige dingen niet helemaal eens Huilen van het lachen

klopt haha..
Maar vind het gewoon jammer dat sommige mensen hun geduld zo gauw verliezen...
ik had eerst ook zo iets van 'goh ze willen toch niks aannemen'..
Maar had toen nog zoiets van..goh geef ze nog één kans..

Vind gewoon als je iets vriendelijk/redelijk brengt..je ook hetzelfde soort antwoord moet krijgen..en andersom als je een vriendelijk/redelijk antwoord verwacht..je je eigen deel ook zo moet brengen..of ben ik nou zo blond? Clown

Dat klopt. Het is echt niet dat ik niets wil aannemen, maar ik heb een gevoel dat wij nogal afgezeken worden en "niet goed" voor onze paarden zouden zijn, terwijl we gewoon op een andere manier rijden en naar paarden kijken. En iedereen heeft daar een andere mening over, dat waardeer ik ook, zolang die mening maar goed uitgelegd wordt Knipoog

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:31

_Florien_ schreef:
Ik word nu eenmaal liever beter in naar mijn paard luisteren en plezier maken met mijn paard, dan in dressuur, springen, of wat dan ook. Ik zeg niet dat mijn paard er slechter van word, ik zeg dat ik er liever niet mee rijd. Want waarom zou ik met stang en trens, neusriem, hulpteugels of wat dan ook rijden, terwijl we zo ook plezier kunnen maken?

Ik zeg ook niet dat jij dat moet doen, als je je liever amuseert dan op een hoger niveau komt, dan is dat net zo fijn voor jou. Maar ik vroeg me gewoon af waarom je zo hard oordeelde over S&T? Het was ook helemaal niet aanvallend bedoelt, maar als je wilt dat mensen jou respecteren op de manier waarop jij wil rijden, moet je andere mensen hun manier ook leren respecteren, vind ik. Dat sommige mensen, naast plezier, ook wat willen bereiken is toch niets mis mee?
Nu ben ik echt weg Nagelbijten / Gniffelen
edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Celine_M op 08-05-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:33

Born2BCrazy schreef:

Tuurlijk, dat zeg ik toch ook. Ik respecteer hun manier ook, maar ik wou gewoon even informeren, waarom de S&T nou zo lachwekkend (wat dus leek door de Huilen van het lachen smiley) is..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:33

RZDLover schreef:
Born2BCrazy schreef:
Heb zelf (nog) geen ervaring met S&T, maar het schijnt wel dat je hier een stillere aanleuning van kán krijgen..

toch nog even piepen sorry Clown
maar waarom een stillere aanleuning? Omdat de stang een strengere inwerking heeft en het paard dus 'beter reageert'.
(en dan is het maar net wat je beter vind, hier komt dan wel weer dwang van het bit bij kijken en dus pijn/ onprettig gevoel)

Um ja ik weet de ins en outs niet zoals gezegd..
maar ik vermoed..door de relatief strengere inwerking..je echte een minieme hulp hoeft te geven..Dwingen wil ik het niet noemen, zie het meer in de trend van hulpen accepteren..
als een paard écht niet wil..kan je deze imo niet dwingen..Hoe kan je m anders lekker los door het lijf hebben/ontspannen..?
ik vergelijk het bv met een spoortje..is een soort verfijning van je hulp..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:36

Celine_M schreef:
Born2BCrazy schreef:

Tuurlijk, dat zeg ik toch ook. Ik respecteer hun manier ook, maar ik wou gewoon even informeren, waarom de S&T nou zo lachwekkend (wat dus leek door de Huilen van het lachen smiley) is..

ws een verkeerde smilie keuze die bij jou een verkeerde indruk achter liet..
Problem solved Cool

_Florien_ schreef:
Dat klopt. Het is echt niet dat ik niets wil aannemen, maar ik heb een gevoel dat wij nogal afgezeken worden en "niet goed" voor onze paarden zouden zijn, terwijl we gewoon op een andere manier rijden en naar paarden kijken. En iedereen heeft daar een andere mening over, dat waardeer ik ook, zolang die mening maar goed uitgelegd wordt Knipoog

Maar het lijkt..op het 1e gezicht alsof jullie een beetje stoer/ondoordacht te werk gaan..Komt mede een beetje door de titel e.d. en ook een beetje door die teugels enz..ziet er gewoon een beetje zo uit..hoe moet ik het noemen..nonchalant/ondoordacht..
Schijn kan bedriegen Knipoog

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:36

S&T is inderdaad bedoeld als verfijning van de hulp en dient om een hogere graad van verzameling te kunnen vragen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat je je paard eerst net zo fijn op een trensje moet kunnen (blijven) rijden. Maargoed, daar ging deze discussie niet over, en nu wijk ik heeeeeeelemaal af Clown

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:37

Born2BCrazy schreef:
maar ik vermoed..door de relatief strengere inwerking..je echte een minieme hulp hoeft te geven..Dwingen wil ik het niet noemen, zie het meer in de trend van hulpen accepteren..
als een paard écht niet wil..kan je deze imo niet dwingen..Hoe kan je m anders lekker los door het lijf hebben/ontspannen..?

voor op hoog niveau is een stang misschien verfijning, maar ik zie het toch meer als 'extra' versterking voor de inwerking van het bit. Een stang heeft een hefboom werking en is dus áltijd onvriendelijker dan een trens (en ik spreek nu even over een algemeen fantsoenlijke hand naar het paard toe en geen ruk en trek werk want dan kun je indd ieder bit zo gemeen maken als je zelf wil)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:38

Celine_M schreef:
S&T is inderdaad bedoeld als verfijning van de hulp en dient om een hogere graad van verzameling te kunnen vragen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat je je paard eerst net zo fijn op een trensje moet kunnen (blijven) rijden. Maargoed, daar ging deze discussie niet over, en nu wijk ik heeeeeeelemaal af Clown

een kleeeein beetje maar Knipoog
Zat dus toch aardig in de richting qua S&T..
(je mag nu toch zónder t/m zz-zwaar?..regels waren veranderd toch? pm mag ook hoor Knipoog )

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:41

Born2BCrazy schreef:
Maar het lijkt..op het 1e gezicht alsof jullie een beetje stoer/ondoordacht te werk gaan..Komt mede een beetje door de titel e.d. en ook een beetje door die teugels enz..ziet er gewoon een beetje zo uit..hoe moet ik het noemen..nonchalant/ondoordacht..

De titel was als geintje bedoeld Huilen van het lachen en ik moet zeggen, ik vond het zelf wel grappig Nagelbijten / Gniffelen de teugels zijn gewoon, gewoon voor ons. Daar is niks ondoordachts of 'stoerdoenerij' aan.
En voor de rest: ziet het er gewoon relaxed uit Haha! misschien is dat het?
Het was geen spontane actie, maar gewoon de manier van doen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:43

RZDLover schreef:
Born2BCrazy schreef:

voor op hoog niveau is een stang misschien verfijning, maar ik zie het toch meer als 'extra' versterking voor de inwerking van het bit. Een stang heeft een hefboom werking en is dus áltijd onvriendelijker dan een trens (en ik spreek nu even over een algemeen fantsoenlijke hand naar het paard toe en geen ruk en trek werk want dan kun je indd ieder bit zo gemeen maken als je zelf wil)

In die zin is het ook wel een extra versterking..en werkt het scherper in..
Maar of het nou echt onvriendelijker is, durf ik niet te zeggen..
Maar kan me wel voorstellen dat het voor een paard fijner (bv voor de concentratie..en voor de ruiter qua aanleuning)is om slechts een hele mininieme hulp te krijgen..dan een paar iets grotere hulpen van een trens(die minder scherp is)..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:44

RZDLover schreef:
Born2BCrazy schreef:

De titel was als geintje bedoeld Huilen van het lachen en ik moet zeggen, ik vond het zelf wel grappig Nagelbijten / Gniffelen de teugels zijn gewoon, gewoon voor ons. Daar is niks ondoordachts of 'stoerdoenerij' aan.
En voor de rest: ziet het er gewoon relaxed uit Haha! misschien is dat het?
Het was geen spontane actie, maar gewoon de manier van doen.

Ik zeg ook het LIJKT..
en LIJKT misschien ook (te) relaxed..
Maar ja schijn bedriegt dus Knipoog

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:47

Born2BCrazy schreef:
Maar kan me wel voorstellen dat het voor een paard fijner (bv voor de concentratie..en voor de ruiter qua aanleuning)is om slechts een hele mininieme hulp te krijgen..dan een paar iets grotere hulpen van een trens(die minder scherp is)..

Je kan het zo onvriendelijk maken als je zelf wil (ik denk dat we het daar wel over eens zijn).
Het gaat voor mij eigenlijk meer om de dwang die erbij komt kijken, maar dit wijkt wel een beetje af van onze 'neusriem' discussie Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:47

Born2BCrazy schreef:
Ik zeg ook het LIJKT..
en LIJKT misschien ook (te) relaxed..
Maar ja schijn bedriegt dus Knipoog

ja dat denk ik dan wel ja Nagelbijten / Gniffelen het wás namelijk ook relaxed Haha!

en ik denk dat we het er beide wel over eens zijn dat plezier en ontspanning het belangrijkste is.
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 08-05-07 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:48

Pfff, flink wat pagina's door gelezen... Ik moet zeggen dat ik de foto's er leuk uit vind zien en je paardje heeft er duidelijk plezier in. Zelf rijd ik ook zonder neusriem (en ik rijd voornamelijk recreatief dressuur, dus (nog) geen wedstrijden) en buiten) en dat vind ik heerlijk. Mijn paardje en ik hebben soms wel eens miscommunicatie, maar we zijn flink aan het leren (uhm, eigenlijk ik dus) en zonder neusriem betekent eigenlijk alleen dat hij zijn mond open zou kunnen doen als hij dat wil. Verder heeft een neusriem volgens mij geen enkele zin. Ik rij overigens ook boomloos, heerlijk is dat! Maar goed, snap dus echt niet waarom een neusriem verplicht een onderdeel van het hoofdstel moet zijn. Reacties als die jij hebt gehad, kreeg ik ook in mijn topic... en ik vind dat altijd zo nutteloos. Discussie is (en verloopt) prima hier, maar inderdaad met respect voor een ieders mening...

Overigens heb ik een keer polocrosse geprobeerd (was een spontane actie Haha! ) maar geloof niet dat mijn paard het netje erg waardeerde, woei....hahahahahaha Haha!

Oh ja, en hoewel ik niets tegen stang en trens heb (mits goed gebruikt uiteraard) zou ik zeggen dat iedere hogere dressuurruiter zijn of haar paard op het simpelste bitje zou moeten kunnen rijden. Helaas is dat niet per definitie zo en hangt de stang teugel er bij veel ruiters (uiteraard niet allemaal!) niet los bij... (wat me dan weer terug brengt bij de werking van de stang, als de teugel toch los(ser) dient te hangen... Knipoog )

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:49

RZDLover schreef:
Born2BCrazy schreef:

Je kan het zo onvriendelijk maken als je zelf wil (ik denk dat we het daar wel over eens zijn).
Het gaat voor mij eigenlijk meer om de dwang die erbij komt kijken, maar dit wijkt wel een beetje af van onze 'neusriem' discussie Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen

In a way niet..
want jij zag neusriem toch ook als een soort dwingen?

Ach en zo houden we de discussie lekker breed Clown

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:50

djinnie schreef:
Helaas is dat niet per definitie zo en hangt de stang teugel er bij veel ruiters (uiteraard niet allemaal!) niet los bij... (wat me dan weer terug brengt bij de werking van de stang, als de teugel toch los(ser) dient te hangen... Knipoog )

nou daar dacht ik dus ook net aan, want als de stangteugel los moet hangen. Wat heeft de stang dan voor een nut? Aan een losse teugel (waar nauwelijks verbinding op staat bedoel ik dan) kun je imo geen duidelijke hulpen mee doorgeven.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:51

RZDLover schreef:
djinnie schreef:
Helaas is dat niet per definitie zo en hangt de stang teugel er bij veel ruiters (uiteraard niet allemaal!) niet los bij... (wat me dan weer terug brengt bij de werking van de stang, als de teugel toch los(ser) dient te hangen... Knipoog )

nou daar dacht ik dus ook net aan, want als de stangteugel los moet hangen. Wat heeft de stang dan voor een nut? Aan een losse teugel (waar nauwelijks verbinding op staat bedoel ik dan) kun je imo geen duidelijke hulpen mee doorgeven.

losser toch? Blond

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:52

Born2BCrazy schreef:
In a way niet..
want jij zag neusriem toch ook als een soort dwingen?

Ach en zo houden we de discussie lekker breed Clown

daar heb je gelijk in Huilen van het lachen
laten we de stang er maar in houden Clown

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:53

Vind het overigens fijn dat er hier wel een redelijke discussie kan worden gevoerd..ipv al dat (af)gezeik wat je soms leest Haha!

@RZDlover: jij houdt wel van die smilie he( Huilen van het lachen )

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:55

ja, floor's schuld zij zet altijd 10.000 keer die smilie neer en wat ik nu vertoon is imitatie gedrag Huilen van het lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:56

Nou ik zal eens richting mijn neusriem (en paarden) gaan Clown
Doei!

haha..psycho's Gestoord

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:57

djinnie schreef:
Pfff, flink wat pagina's door gelezen... Ik moet zeggen dat ik de foto's er leuk uit vind zien en je paardje heeft er duidelijk plezier in. Zelf rijd ik ook zonder neusriem (en ik rijd voornamelijk recreatief dressuur, dus (nog) geen wedstrijden) en buiten) en dat vind ik heerlijk. Mijn paardje en ik hebben soms wel eens miscommunicatie, maar we zijn flink aan het leren (uhm, eigenlijk ik dus) en zonder neusriem betekent eigenlijk alleen dat hij zijn mond open zou kunnen doen als hij dat wil. Verder heeft een neusriem volgens mij geen enkele zin. Ik rij overigens ook boomloos, heerlijk is dat! Maar goed, snap dus echt niet waarom een neusriem verplicht een onderdeel van het hoofdstel moet zijn. Reacties als die jij hebt gehad, kreeg ik ook in mijn topic... en ik vind dat altijd zo nutteloos. Discussie is (en verloopt) prima hier, maar inderdaad met respect voor een ieders mening...

Overigens heb ik een keer polocrosse geprobeerd (was een spontane actie Haha! ) maar geloof niet dat mijn paard het netje erg waardeerde, woei....hahahahahaha Haha!

Oh ja, en hoewel ik niets tegen stang en trens heb (mits goed gebruikt uiteraard) zou ik zeggen dat iedere hogere dressuurruiter zijn of haar paard op het simpelste bitje zou moeten kunnen rijden. Helaas is dat niet per definitie zo en hangt de stang teugel er bij veel ruiters (uiteraard niet allemaal!) niet los bij... (wat me dan weer terug brengt bij de werking van de stang, als de teugel toch los(ser) dient te hangen... Knipoog )

Even totaal offtopic: je woont in Delft en je hebt gepolocrossed? Geweldig! Haha! Waar heb je dit gedaan als ik vragen mag ? Haha!

Jammer dat er altijd commentaar is op topics waar iets "anders" is Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, de discussie verloopt inderdaad goed en het houdt ons weer bezig Huilen van het lachen

En verder aan de rest: Ik ben nou eenmaal redelijk Easy Going ingesteld Bloos Ik doe dingen niet plotseling, denk er goed over na, maar houd het nou eenmaal allemaal het liefst zo simpel mogelijk Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:58

RZDLover schreef:
ja, floor's schuld zij zet altijd 10.000 keer die smilie neer en wat ik nu vertoon is imitatie gedrag Huilen van het lachen

Nouja zeg Huilen van het lachen Meeloper Huilen van het lachen