vrijspringen ..erg hooog!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Re: vrijspringen ..erg hooog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:24

Naja, het is allemaal wel duidelijk, maar ik vind het egt vet knap Haha! zelf hep ik een keer erop 1 40 gespronge Haha! Haha! en mijn pony is 1.46 maar ik vind het vet knap!!

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:48

Je zegt net wel dat die uit eigen wil springt ( ik wete niet al dit al gezecht is )'
Ik heb een keer meegemaakt dat het paard bang was dat die geslagen werd als die niet sprong is dat het niet bij balou ??

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:56

rosieloverrr schreef:
even tussendoor:
het zijn niet mijn paardjes, maar van mijn buur.
Princess is mijn verzorg-en berijdpony en met haar mag ik alles doen. mijn buur rijd op balou.

ik zou echt niet blij zijn als mijn verzorgster dat zou doen met mijn paard!(alleen om die reden heb ik al geen verzorgster!)
die wees ik direct de deur!als zo'n dier een blessure krijgt wie gaat dat dan betalen?weet je wel hoe vreselijk duur een kliniek of een bezoekje van de va al is??? Knipoog
en dan nog niet te denken aan alle pijn die zo'n diertje heeft voor jullie plezier!ik vind het er namelijk ook niet zo uitzien alsof het echt uit vrije wil is!
maar ja zo denk ik erover en denk ik nog wel mee!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:08

het is toch al gezegt dat de eiggenaar het goed vond.. ik begrijp niet waar jullie zo'n groot probleem van maken, het is idd nogal hoog, en het is idd nogal een zooi.
maargoed, ik denk dat het punt inmiddels wel duidelijk is, volgens mij weet de ts inmiddels ook wel dat ze fout bezig was. en als haar het niks kan schelen wat jullie zeggen, dan is dat over 100 pagina's ook nog niet zo.. dus waarom zo door blijven zagen.. je berijkt er verder echt niets meer mee..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:18

Nou dat bericht van jou helpt ook niet mee.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:22

jeetje wat een gedoe hier weer Rolleyes

de hindernissen zijn zo gebouwd dat ze bij het minste tikje al omverliggen, zien jullie dat niet ofzo of zijn jullie te druk bezig met al een post voor te bereiden om de mensen af te zeiken???

hier TEM ik want de TS heeft er echt geen r**t aan als er al tig keer hetzelfde is gezegt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:35

tessyke schreef:
jeetje wat een gedoe hier weer Rolleyes

de hindernissen zijn zo gebouwd dat ze bij het minste tikje al omverliggen, zien jullie dat niet ofzo of zijn jullie te druk bezig met al een post voor te bereiden om de mensen af te zeiken???

hier TEM ik want de TS heeft er echt geen r**t aan als er al tig keer hetzelfde is gezegt

Je zegt dat ze bij het minste tikje omliggen ok. maar doordat er meerder dingen onderliggen / naast staan / enz. kunnen die het paard ook raken of hij trekt iets mee he Knipoog. Dus daardoor gevaarlijker.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:37

Nou ik ga niet zeuren over je hindernisen dat doen de anderen al Haha!

Vind het echt heel knap van die paardjes dat ze zo hoog kunnen springen, vooral die bruine *LOL*

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:39

x_Marr schreef:

hoezo niet, ik denk dat er genoeg mensen zijn (zoals bijvoorbeeld de ts Clown )
die willen dat dit gezeur ophoudt..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:39

alhoewel.. ik kan er ook wel om lachen..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:41

TS: trek je hier gewoon niets van aan.
uiteindelijk zitten deze mensen achter een beeldscherm ergens heel erg ver van jou Knipoog
wie zijn zij om jou te vertellen wat je wel en niet kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:11

rosieloverrr schreef:
__Marloes schreef:
Meid, je hebt niet in de gaten hoe gevaarlijk je bezig bent?
1. springmateriaal. Balken kunnen er af, meestal niet. Stenen? lekker, springen ze dat om, kreupel paard/paard met gebroken been, geen paard meer dus.
2. De plaats. Ook leuk, bij een deur ofzo gaan springen, dan komt het paard der met zijn hoofd ertegen, hersenschudding. Trouwens, lekker zo'n gaas tegen de muur, als dat ervanaf vliegt dan kan je ook de da laten komen Knipoog
Een paard springt nooit uit z'n eigen. Je jaagt hem op. En de afstammelingen zegt niets over dat een paard uit zichzelf springt.

Maarja, ieder zijn eigen paard. De ene doet onveilig en de ander veilig. Eigen risico.
Wat zijn de afstamelingen van de beestjes? Zijn super gave beestjes joh! Ze hebben ook gave springmanieren!

ze kunnen niet bij de deur. de deur staat niet in de piste. het staat ernaast.
rond de piste is een houten omheining..ze kunnen niet eens bij de deur.
en je kan het gaas tegen de stal vastzetten, omdat het prettiger is bij het rijden als je er langs moet..daar hebben ze ook geen last van..

Maar wel bij die punt voor de deur waar de omheining begint Knipoog Of tegen de omheining, Dat is ook lekker, blijft het paard met zijn halster daar aan hangen, dan hangtie zichzelf op...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:23

Soet schreef:
sprinGcrack: Nogal kinderachtig om achter de ouders te vragen is het niet?

Ik zie liever al die rotzooi eronder, dan niets er onder. Zo kan een paard de hindernis teminste inschatten, en het kan aan mij liggen, maar ik zie de balk echt niet stevig vast liggen, en daarnaast zie je op een foto dat hij er zo van gaat.

Ik snap heel deze discussie niet, moet iedereen perfect springmateriaal hebben, voor alleer het veilig is? Rolleyes

Ehm, ja sommige balken liggen er zo af..

Maar deze balk niet, de 1e kan zit op een randje in de muur.. De andere kant zit op een houten ding, met een balk erop en het loopt omhoog.. Ommogelijk dat deze er bij een aanraking er gemakkelijk afvalt Knipoog
http://img512.imageshack.us/img512/5249/fotos047nw9.jpg

@Ts: Je hebt hele leuke pony's.. de bonte vind ik echt heel gaaf Lachen Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's van het nieuwe materiaal Lachen Want je pony's hebben er wel veel plezier in zo te zien Lachen
Spring je ook met je bijrijdpaardje onder het zadel?
Veel succes nog met deze leukerds!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:15

Jaimyliefje schreef:
x_Marr schreef:

hoezo niet, ik denk dat er genoeg mensen zijn (zoals bijvoorbeeld de ts Clown )
die willen dat dit gezeur ophoudt..

plaats dan geen topic denk ik dan dan weet je bijna wel zeker dat dit komt! ze vraagt om een mening toch?waarom plaatst de ts het anders? nou dan mag iedereen die mening geven en als jou die niet aan staat heb je pech!
en idd jou berichtje is ook nutteloos! Knipoog Clown

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:04

wat een gedoe over dat springmateriaal zeg! Boos!,, het zijn mooie pony's en ze springen super! Haha! iedereen hier heeft het er over ALS er wat gebeurt, maar wie zegt dat er wat gebeurt? die beesten springen er zo ruim over heen dat ze het toch niet raken, en de ts had ze zeker niet zo hoog laten springen als het niet vertrouwd was (want meestal voel je dat wel aan) en die paarden zijn ook echt niet zo gek dat ze tegen de deur aanspringen hoor! Lachen ,, ff weer ontopic: echt knap dat ze zo hoog springen! Haha!

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:13

@ Rosalover ik denk dat geen enkel paard bewust tegen een deur aanspringt, door een hindernis knalt, in de sloot glijdt of door prikkeldraad rent. toch gebeurt het.... Ik bedoel te zeggen dat een ongeluk in een klein hoekje zit (het blijven beesten) en dat het imo aan de eigenaar/ verzorger is om gevaarlijke situaties, voor zover mogelijk, uit te sluiten. Hetgeen hier niet het geval is. Ik denk dat de meeste hier daarom zo over dat 'ALS' praten/ waarschuwen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:16

een keer zeggen is wel genoeg hoor.. het word 100x gezegt, en het ziet er inderdaad nogal gammel uit, maar als iedereen het gaat zeggen, is het ook niet leuk meer

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:20

Ik begrijp dat het niet leuk is (dat maakt het niet minder waar) Zie het eens wat meer als een waarschuwing/ bezorgdheid en wat minder als aanval. Het lijken me hele gave pony's wees er maar zuinig op!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:23

Hoi,

Vrijspringen is altijd leuk om te doen. Alleen ff tipje: leg bij een oxer de achterste balk niet lager dan de voorste, dat noemen ze in de springsport: trixen. Bewust of onbewust gedaan; maakt niet uit, maar dat hoort niet.

Zie deze foto: Afbeelding

Ajjjjj.... Haha! zou ik anders gedaan hebben. Verder succes met je ponies!

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:39

Vind het een beetj onveilig als de hindernissen nouw niet zo hoog waren
maar je mag het zelf weten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:49

Ik wil er niet eens aan denken wat er gebeurd als een van de paarden een keer verkeerd uitkomt voor de sprong en met een van zijn benen landt in de open(!!) koker die hier als staander wordt gebruikt.
Nachtmerrie's krijg ik van deze foto's en sorry, kan er niets positiefs bij bedenken.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:53

Leuke paardjes en springen hoog, over de rest geef ik geen commentaar

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:13

davincilover schreef:
hele leuke pony's keigoed in springen! maar eerlijk gezegd vind ik het een puinhoopje. ik zou echt even wachten op je nieuwe hindernissen. straks komt je paard wat verkeerd uit en klapt hij met zijn bekkie tegen die muur ernaast... riskant hoor! Verdrietig

helemaal mee eens

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:32

Een paard kan sowieso wel zijn benen breken door het springen. Wat dacht je van zo n huizenhoge muur, alsof dat lekker veilig is? je kunt ook overdrijven hoor, okee de hindernis is niet echt super maar het kan ook nog stukken erger!

Riannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:16

Precies, zo te zien vinden de paarden het leuk! veel plezier nog verder!