Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:32

Riant schreef:
KiWiKo schreef:
zal ik je vertellen.......... IK had de stangteugel eraf gehaald.

Ik had er een gewoon trens hoofdstel in gehangen .. beetje goed Z paard is daarop ook wel na te rijden Knipoog

Andere kant, ik vind dit een betere manier van "een oefenen en voelen" zo op een ervaren paard met de instructeur er de hele tijd naast, dan god mag weten wat aan ijzerwaren in de bek te proppen en maar te gaan sturen. En dat zijn er helaas ook genoeg Bloos S&T moet je leren rijden, en dat leer je niet door langs een Z ring te gaan staan kijken. Neem aan dat de meiden niet dagelijks S&T in handen hebben en dat dit dus een leerzame ervaring is geweest, met een heel vriendelijk en braaf paard.

Ik wou net zeggen: Waar maakt iedereen zich druk over. Deze meiden hebben 1 keer onder begeleiding op een ervaren paard mogen voelen hoe zo'n paard voelt en hoe zo'n S&T voelt. Je kan niet verwachten dat dat gelijk perfect gaat. Liever zo dan een minder ervaren paard naar de knoppen door er maar wat in te hangen. Ik kan niks anders zeggen dan Hulde aan de eigenaresse.
Hier leer je meer van dan een doorsnee les en zul je weer een heel eind mee vooruit kunnen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:39

YentlKG schreef:
Ik ga volledig mee met Kiwiko. Jammer vindt ik dat als bokt een keer met mensen mee gaat het gelijk wordt gezien dat 'heel bokt zeurt'.
Het gaat niet om deze 1e keer, dat het paard niet 'verpest wordt' , maar als de meisjes zo blijven rijden en verder gaan op anderen paarden met S&T, kan zo'n paard wel verpest worden. dat zou zonde zijn, en ik denk ook dat daar een verschil tussen zit?

Het is ook nooit goed. Jullie zullen toch snappen dat het de eerste keer nooit perfect gaat. Beter zo onder begeleiding dan wanneer je aan rommelt, want dat is dan ook weer niet goed. Dus wat jullie nu zien??
Trek een lijn. Of altijd onder begeleiding ( waar ik bokt altijd over hoor) of zonder begeleiding ( waarbij bokt gaat zeuren dat je er begeleiding bij moet zoeken)

Soms snap ik er niks meer van. Wat willen jullie nu zien?

Daarbij: Denk je echt na een eerste keer dat de dames zo zullen blijven rijden? Nee ze staan onder begeleiding. Deze foto's zijn enkel getuige van een leermoment en niet van een geoefende Z combinatie. Dan hadden we ons zorgen moeten maken.

Ik zie dit idd als heel bokt zeurt. Ga niet eerst roepen dat je beter onder begeleiding kan gaan rijden. (algemeen gezien) En dan vervolgens deze dames afvallen omdat ze onder begeleiding een super dag hebben gehad waarbij ze ontzettend veel hebben geleerd. Je kan moeilijk gaan verwachten dat het gelijk helemaal foutloos gaat. Dat is wel wat bokt wil zien. Gelijk goed en zonder fouten. Wake up! Dat zal nooit bij iedereen in 1 keer goed gaan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:42

Ik zeg alleen dat IK vind dat de begeleiding hierin dan net even te makkelijk is. De stangteugel is TE streng aanwezig. Als ik het stel had moeten begeleiden dan had ik een knup gelegd in de stangteugel en deze verder los laten hangen.

Verder heb ik ook gezegd dat het natuurlijk een super leerzame ervaring is waar je vooral heel veel van moet genieten.

Alleen is val wat over het teugelgebruik, en ik zeg daar wat van......

Big Deal

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:43

Go jij! Go jij! Go WinBinChes Go jij! Go jij! Helemaal mee eens!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 20:58

nogmaals: Het was een keer om te VOELEN hoe goed hij stelling en buiging nam!!
Wie zegt dat ik in de toekomst met stang en trens ga rijden?
Ik ben veel meer een springruiter!
En ik ben soms wat streng in m'n handen, maar wat willen jullie dan zien? Foto's waarop alleen maar lange teugel word gegeven?
En er word aan mijn handen gewerkt.
En dan nog, je kunt toch beter zo ervaring opdoen op een paard die al weet hoe het moet, met een instructrice erbij dan dat je een keer gaat proberen op een paard die er nog niks vanaf weet, zonder begeleiding!?
Maar goed, voor de laatste keer ..over de stang en trens hoeft niet meer gediscusseert te worden, ik wou hier graag een leuk topic van maken met leuk, opbouwend commentaar.
Dus geen dikke discussies over wat beter is of niet, want van 1 keer zo rijden, verknoei je zo'n paard echt niet.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:06

Maar oke, voor diegene die het percee willen zien, ik zal even de andere foto's uploaden.
Kunnen jullie je daar even op uitleven! Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:19

KiWiKo schreef:
Ik zeg alleen dat IK vind dat de begeleiding hierin dan net even te makkelijk is. De stangteugel is TE streng aanwezig. Als ik het stel had moeten begeleiden dan had ik een knup gelegd in de stangteugel en deze verder los laten hangen.

Verder heb ik ook gezegd dat het natuurlijk een super leerzame ervaring is waar je vooral heel veel van moet genieten.

Alleen is val wat over het teugelgebruik, en ik zeg daar wat van......

Big Deal

Dit klinkt al heel anders dan je voorgaande berichten. En daarbij doelde ik niet alléén op jouw. Kijk uit hoe je je reacties verwoord. Dit leest al een stuk anders en een stuk vriendelijker. Helemaal in vergelijking met je eerste reactie. Ik ben het vaak met je eens, maar je komt nu wel erg uit de hoek gezet.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:35

Oke KiWiKo, met zulk commentaar kan ik wel wat, dankje Tong uitsteken .

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:36

Ik kon de laatste 2 foto's nooit zien op de laptop..zit nu op andere pc.. ik zie nu wat jullie bedoelen, daar heeft hij de S&T idd wel erg strak Bloos
maar jullie vroegen om extra foto's.. en om jullie een extra indruk te geven hier nog 4 foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nog wat andere foto's...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 23:04

Ik blijf bij wat ik eerder zei: meiden, ik ben erg blij voor jullie, dat jullie op dit goede paard hebben kunnen rijden. Jullie zeggen zelf al dat jullie er erg veel van hebben geleerd, er zouden veel ruiters met een dergelijke ervaring erg geholpen kunnen worden.

Het is jammer dat je hier op Bokt gelijk iedereen over je heen krijgt, als je in je enthousiasme zo'n ervaring probeert te delen. Persoonlijk vind ik dat allesbehalve terecht, zeker omdat de eigenares er m.i. verantwoordelijk genoeg mee om is gegaan. Aangezien ze jullie vaste instructice is kan ze ongetwijfeld jullie rijkunsten beter inschatten dan al die betweters hier.

@Kiwiko: Je gebruikt wel erg veel hoofdletters om je punt te maken. Ik vind dat er wel andere dingen in andere topics belangrijker zijn om een punt over te maken. Als bemiddelaar zou je misschien iets minder je persoonlijke overtuiging op de voorgrond kunnen plaatsen en dit gewoon zien voor wat het is: twee meiden die een boel leren van een ervaren paard. Volgens mij, afgaande ook op de eerste foto's, heeft het paard er niet al te veel last van, dus waar doe je zo moeilijk over?

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 07:02

Gaaf he zo'n ervaring! Kun je echt nog dagen van nagenieten!
Ik heb laatst ook les gehad op het ZZ-L paard van mijn instructeur. Ook om aan te voelen welke richting ik op moet rijden! Ik heb de paarden meestal maar tot de M1 soms M2 en dan zijn ze alweer verkocht. Heb zelf maar een paard op S&T gereden, en dat kost inderdaad heel wat trainingsuurtjes om het een beetje door te krijgen. Als ik dan weer op het ZZ-L paard stap, voel ik me echt weer een beginner hoor. Heerlijk om te voelen hoe los een paard moet/ kan zijn. Mocht ook nog even voelen hoe een passage/ piaffe aanvoelt. Echt ik hoop dat jullie net zo hebben genoten als ik doe als ik zo'n extra les krijg van mijn instructeur!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 07:04

gelukkig ben ik naast bemiddelaar ook gewoon bokker Lachen Lachen

De laatste 4 foto's geven een veel fijner beeld!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 07:55

KiWiKo schreef:

Maar door je positie als bemiddelaar ben je wel een Bokker, wiens mening vanwege dat "kleurtje" voor veel Bokkers zwaarder zal wegen, dan die van een willekeurige andere "gewone" Bokker.

Mi. brengt dat de verantwoording met zich mee om je standpunt, waarover dan ook, zorgvuldiger te verwoorden dan "gewone" bokkers dat hoeven te doen en eens een keertje extra na te denken voordat je er zomaar wat uit blaat. Op dit moment is mijn indruk dat je je daar soms onvoldoende van bewust lijkt te zijn.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:47

Die laatste foto's zien er heel goed uit meiden! Geven een (nog) beter beeld van jullie! Ja Paard is ook wel een erug lekkerding hoor!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:25

Dankjewel Prinslover Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:23

EricPrast schreef:
KiWiKo schreef:

Maar door je positie als bemiddelaar ben je wel een Bokker, wiens mening vanwege dat "kleurtje" voor veel Bokkers zwaarder zal wegen, dan die van een willekeurige andere "gewone" Bokker.

Mi. brengt dat de verantwoording met zich mee om je standpunt, waarover dan ook, zorgvuldiger te verwoorden dan "gewone" bokkers dat hoeven te doen en eens een keertje extra na te denken voordat je er zomaar wat uit blaat. Op dit moment is mijn indruk dat je je daar soms onvoldoende van bewust lijkt te zijn.

graag per PB

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:00

als je deze gelijk had geplaatst, was er denk ik niet zoveel commentaar. Dit vindt ik al een fijner beeld Lachen. Nogmaals fijne ervaring, maar mijn commentaar was niet voor deze 1e keer, maar dat er op gelet wordt dat als je ooit verder gaat rijden met S&T daar wel aan gedacht wordt.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:00

YentlKG schreef:
als je deze gelijk had geplaatst, was er denk ik niet zoveel commentaar. Dit vindt ik al een fijner beeld Lachen. Nogmaals fijne ervaring, maar mijn commentaar was niet voor deze 1e keer, maar dat er op gelet wordt dat als je ooit verder gaat rijden met S&T daar wel aan gedacht wordt.

daarom plaatsen we ze alsnog..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:11

Riant schreef:
KiWiKo schreef:

Ik had er een gewoon trens hoofdstel in gehangen .. beetje goed Z paard is daarop ook wel na te rijden Knipoog

Andere kant, ik vind dit een betere manier van "een oefenen en voelen" zo op een ervaren paard met de instructeur er de hele tijd naast, dan god mag weten wat aan ijzerwaren in de bek te proppen en maar te gaan sturen. En dat zijn er helaas ook genoeg Bloos S&T moet je leren rijden, en dat leer je niet door langs een Z ring te gaan staan kijken. Neem aan dat de meiden niet dagelijks S&T in handen hebben en dat dit dus een leerzame ervaring is geweest, met een heel vriendelijk en braaf paard.

Ik moet zeggen dat ik het met beide punten wel eens ben. Het eerste wat mij namelijk bij het zien van deze foto's opviel, was ook dat ik de stang nou niet bepaald vriendelijk gebruikt zie worden. Bloos Aan de andere kant vind ik het een fantastische leerervaring voor beide dames, helemaal omdat de instructrice er steeds bij is gebleven om aanwijzingen te geven, en idd, dat is de beste leerschool. Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:35

geweldig mooi paard !!!!!!!

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:09

joy76 schreef:
Ik blijf bij wat ik eerder zei: meiden, ik ben erg blij voor jullie, dat jullie op dit goede paard hebben kunnen rijden. Jullie zeggen zelf al dat jullie er erg veel van hebben geleerd, er zouden veel ruiters met een dergelijke ervaring erg geholpen kunnen worden.

Het is jammer dat je hier op Bokt gelijk iedereen over je heen krijgt, als je in je enthousiasme zo'n ervaring probeert te delen. Persoonlijk vind ik dat allesbehalve terecht, zeker omdat de eigenares er m.i. verantwoordelijk genoeg mee om is gegaan. Aangezien ze jullie vaste instructice is kan ze ongetwijfeld jullie rijkunsten beter inschatten dan al die betweters hier.

@Kiwiko: Je gebruikt wel erg veel hoofdletters om je punt te maken. Ik vind dat er wel andere dingen in andere topics belangrijker zijn om een punt over te maken. Als bemiddelaar zou je misschien iets minder je persoonlijke overtuiging op de voorgrond kunnen plaatsen en dit gewoon zien voor wat het is: twee meiden die een boel leren van een ervaren paard. Volgens mij, afgaande ook op de eerste foto's, heeft het paard er niet al te veel last van, dus waar doe je zo moeilijk over?

Goed verwoord Ja
Het was ook maar voor 1 keer!
En Megin weet heust wel wat ze doet, zeker weten!
Leuke foto's meiden, ook die erbij gekomen zijn! *LOL*

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:52

KiWiKo schreef:

hoe wil je dan rijden? dan hangt dat stangbit maar wat los in de mond? Nee dat is helemaal fijn voor zo'n paard Tong uitsteken

maare ik ben het voor de rest helemaal met prinslover eens, je krijgt niet elke dag zo'n kans aangeboden en ben daar toch wel stiekem een beetje jaloers op jullie hoor Lachen En voor de rest: een GEWELDIG paard Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:13

dus een bit ligt stabiel in de mond door de teugels Haha! Haha! Haha!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:24

ROFL

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:27

KiWiKo schreef:
dus een bit ligt stabiel in de mond door de teugels Haha! Haha! Haha!

Ach ja, men weet wel beter. [Zie profiel, ziet er echt eh, uit alsof ze er veel van weet] Tong uitsteken

*sorry moest ff reageren*