Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:43

Zoals in het andere topic. Mooi paard. Ik vindt hem bij Karin fijner lopen. Hij laat hier meer beweging zien, maar ik vindt dat het nu nog tenkoste van de aanleunig gaat. Verder weinig op aan te merkenhoor

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:44

Sjonge jonge mensen moet dit nu??
Het kan ook allemaal wel op een normale manier gezegt worden denk ik zo!

Goed even mijn mening!

Ik heb Olijf ook zien rijden en ze rijd gewoon goed Ja Op Winston lijkt denk ik door de handhouding dat ze er veel druk opzet aan de voorkant, maar als dit werkelijk zo zou zijn zou hij idd afbreken in de rug en het achterbeen zou compleet ergens anders lopen.
Ja hij is jong, maar hij gaat niet dood van een beetje werk hoor.
Wat Olijf ook zegt.. soms moet dit gewoon kunnen en daarbij worden ze er vaak wel wat fijner van en kan je weer verder.
Karin gaat echt niet 7 dagen in de week zo door de baan rijden.

Karin je hebt volgens mij gewoon een wereldpaard gekocht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:03

Gaaf dier hoor! Ja

Ik heb het hele topic niet gelezen, maar ik vind het geen fijn beeld geven. Je moet een paard idd af en toe best aan het werk kunnen zetten, maar hij loopt constant te diep en het oogt nogal gespannen op de foto's...

Maarrr ik ga er vanuit dat het helemaal goedkomt! Knipoog Het filmpje van Karin zag er iig erg goed uit! Lachen

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:06

Ik snap best dat jullie wat mooie strekfotos op bokt willen zetten van de nieuwe aanwinst, dat is wat veel mensen misschien graag zien, maar dit vind ik een beetje overdreven, ik zie liever een ontspannen paard, die voorbenen kunnen later altijd nog tussen zijn oren, als hij er aan toe is. Ik vind het een heel erg mooi paard, en prachtige gangen, maar van mij dus niet één en al lofzang.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:34

Een schitterende schimmel Karin, gefeliciteerd met je aanwinst. Mooi zo met dat Eurostar dekje Lachen

En als recreatieruiter (met pennyneigingen) en paard zonder potentie weet zelfs ik dat je een paard niet zo kan laten lopen zonder eraan te werken.
Ik heb nog nooit een paard goed zien worden zonder af en toe een strengere hand te hebben. Uiteindelijk is het beter voor het paard als de juiste bespiering ontwikkeld raakt. Je ziet in het verloop van de foto's al geweldig resultaat en loopt hij met een juiste hoofdhouding. Een paard zo laten strekken kan alleen als hij werkt vanuit de achterhand. Prima leerfoto's zie ik hierin.

Het paard ziet er niet zielig en ongelukkig uit, ik denk dat de enige die "auw" had achteraf, Olijf zelf was met haar gekneusde hand.

Karin, veel plezier met je topper.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:01

Jeetje, wat een overdreven reacties zeg. Ik denk dat Olijf wel goed genoeg weet wat ze doet en dat is bij deze foto's ook te zien. Voor de tere zieltjes lijkt die erg, maar kijk even verder dan je neus lang is en kijk eens hoe dat dier zijn achterhand + rug gaat gebruiken. Loopt echt super hoor!
Olijf, jij rijdt echt overal mee weg he Haha! .
Karin, proficiat met je knappe nieuwe aanwinst!

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:05

Hij ziet er echt mooi uit! en Elke86, met jou ben ik het eens.. zij weet waarscheinelijkw el wat ze doet;)
hij is nog jong, maar hij loopt in iedergeval wel heel mooi!!

en nog veel plezier met je paardje!!;)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:06

Wat een gaaf paard zeg Bloos!
Ik wordt ook zo jaloers allemaal mensen die een eigen paard krijgen mijn vriendin krijgt nu ook al een eigen paard natuurlijk ben ik heel lbij voor haar Haha! alleen ben toch hardstikke jaloerss Nagelbijten / Gniffelen
Maar veel plezier met dit beeldschone paard Bloos

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:08

wat een gaaf paard onder het zadel!!!!
ik denk dat je hier heel ver mee komt!!
waat vinden jullie die mooie/ goeie paarden toch?

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:16

jah heel mooi dier maar ik ga met de meeste meej, olijf trekt hem van wat ik zie in een krul idd veel te diep en gespannen. de foto's geven idd geen fijn beeld ervan.
het is een hele mooie schimmel daar houd ik van en ik denk dat jullie wel eens ver kunnen komen.

Ben niet zon zieltje die niets kan zien ik vind dat je een paard eens flink mag laten werken maar wel op een leuke en vriendelijke manier.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:45

Misschien is het handig om even de tijd te nemen om het topic door te lezen.
Kaatje ik denk dat je heel erg veel plezier heb en zal krijgen met Schimpiemeneer!
En ik denk dat je ook weer met meer zelfvertrouwen op Winston zal gaan rijden, nu je heb gezien wat een inzet en werklustig karakter deze kanjer heeft!
Laatst bijgewerkt door Sall op 22-04-07 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:47

Erg mooi, fijn, actief paard! Loopt heel netjes, alleen vind ik hem persoonlijk ook iets te kort in de hals lopen. Het zou een ontspannender beeld geven als ze hem iets meer ruimte zou geven.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:51

Wirobelgje schreef:
gaaf paard, erg mooi die donkere vacht en die lichte manen.
Maar eerlijk gezegd vind de foto's er niet fijn uitzien, ik heb al veel betere rijfoto's van Olijf gezien.
Dit ziet er door de hoge handhouding erg "getrokken" uit. Misschien is het een sterk paard, dat kan je op de foto's niet zien, maar deze foto's geven helemaal geen fijn beeld

Hier ben ik het helemaal mee eens Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:01

Ik vind het ook een gaaf dier, maar een vierjarige in zo'n houding laten gaan is echt nergens goed voor. Spiertechnisch maar ook mentaal is niet te verwerken voor zo'n jong dier. Snap ook niet helemaal dat iemand met ervaring, zoals jij die hebt, zo aan de slag gaan met je nieuwe jonge aanwinst!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:04

Gave knol Karin! Echt super beest.
Persoonlijk vind ik hem niet zo fijn gereden hier, te veel hand en te weinig rug, maar ik weet zeker dat jij zelf dat zo voor elkaar hebt, gezien je ervaring met andere paarden!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:07

Wauw Karin!
Wat een ontzettend gave bok zeg! Wow!

En even lekker aan het werk gezet, hij loopt echt super!
Daar ga je vast nog heel erg veel plezier van krijgen! Haha!

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:10

Vind de reacties erg overdreven vind dat ze hem wel goed rijd hoor,lekker achterbeen erbij en mooi van voor naar achter,jullie rijden hem vast ook weleens rond en laag neem ik aan dus dan is er niks mis mee! Haha! En ik vind het echt een heel stoer paard hoor,lekker gebouwd!

Wat is zijn(ruin?!) stokmaat? En heeft hij al wedstrijdervaring?

xxxx! Succes ermee Knipoog

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:34

Leuk paardje hoor gaat vast wel goedkomen met jullie Haha!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:37

Bounce schreef:
Wirobelgje schreef:
gaaf paard, erg mooi die donkere vacht en die lichte manen.
Maar eerlijk gezegd vind de foto's er niet fijn uitzien, ik heb al veel betere rijfoto's van Olijf gezien.
Dit ziet er door de hoge handhouding erg "getrokken" uit. Misschien is het een sterk paard, dat kan je op de foto's niet zien, maar deze foto's geven helemaal geen fijn beeld

Hier ben ik het helemaal mee eens Lachen

Hier ben ik het ook mee eens!

Wel een erg mooi paard zeg! Al het commentaar is al gegeven! Succes met dit geweldige paard! Haha!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:55

wat een prachtig dier zeg! leuke combi Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 13:38

Tjongejonge wat een ophef om niks...

Ik heb Winston eerst zelf een kwartiertje gereden en daarna is Olijf er, op mijn verzoek, opgestapt.
Zij heeft hem even wat meer onder druk gezet om me te laten zien wat hij allemaal in zich heeft. Eerlijk gezegd beviel het me wel wat ik zag. Lachen Ik rijd hem zelf nog 'op braaf' omdat ik m'n zelfvertrouwen momenteel wat kwijt ben. Dat je bij Olijf wat reactie aan de voorkant ziet is logisch. Je stopt er aan de achterkant meer in en het paard moet daar mee leren omgaan.
Het peerd is niet geschopt, geslagen of op welke wijze dan ook mishandeld.
Hij staat nu in het zonnetje te genieten van een vrije dag. Ik zie er geen kwaad in om een paard af en toe wat meer onder druk te zetten en hem eens wat aan z'n gevoel te zitten, maar dat doe ik uiteraard niet iedere dag. Maar als ik hem zo blijf rijden als ik het nu doe, dan wordt het ook niet wat!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:30

Wat een geweldig mooi paard zeg!!
Ben helemaal weg van schimmels en vooral eentje met witte manen en staart.
Hij loopt ook supergeweldig, mooi voorbeengebruik!
Zou er alleen zelf zijn neusje wat meer eruit rijden, verder helemaal top Knipoog !

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:34

Knap paard Ja mag ik vragen waar je hem vandaan hebt, want ik heb sterk de indruk dat ik hem pas nog in de ogen gekeken heb Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 14:45

Dat zou kunnen McLaren, hij stond in Oud-Beijerland.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:12

KarinvdM schreef:
Tjongejonge wat een ophef om niks...

Ik heb Winston eerst zelf een kwartiertje gereden en daarna is Olijf er, op mijn verzoek, opgestapt.
Zij heeft hem even wat meer onder druk gezet om me te laten zien wat hij allemaal in zich heeft. Eerlijk gezegd beviel het me wel wat ik zag. Lachen Ik rijd hem zelf nog 'op braaf' omdat ik m'n zelfvertrouwen momenteel wat kwijt ben. Dat je bij Olijf wat reactie aan de voorkant ziet is logisch. Je stopt er aan de achterkant meer in en het paard moet daar mee leren omgaan.
Het peerd is niet geschopt, geslagen of op welke wijze dan ook mishandeld.
Hij staat nu in het zonnetje te genieten van een vrije dag. Ik zie er geen kwaad in om een paard af en toe wat meer onder druk te zetten en hem eens wat aan z'n gevoel te zitten, maar dat doe ik uiteraard niet iedere dag. Maar als ik hem zo blijf rijden als ik het nu doe, dan wordt het ook niet wat!

Dat is jouw mening. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je een jong dier gewoon lekker ontspannen rijdt, wat stukjes schakelt en hem hierbij constant fijn aan de hulpen houdt, je hem ook goed ontwikkelt. Het is geen opheft he, maar op een forum mag je mening worden gegeven (daar is het immers een forum voor). Natuurlijk mag je er af en toe aan de achterkant wat in stoppen, maar zoiets moet je dozeren he! Zijn houding op de foto getuigt niet van mishandeling of wat dan ook, maar ik zie een jonkie gewoon niet graag zo lopen . Dit alles neemt niet weg dat ik het echt een leuk beest vind vanaf de foto's en ik je alle succes ermee toe wens!