Bijou le Cheval Unique By Jody Wignand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Re: Bijou le Cheval Unique By Jody Wignand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:43

Ik vind het een beetje raar dat mensen zeggen dat die pony verdriettig is, mijn paard heeft met rijden ook bijna nooit de oren naar voren omdat ze het moelijk vind, maar dat moet ze juist leeren(Dingen die ik van haar vraag). Die pony ziet er harstike vrolijk uit en loopt mooi ontspannen. Toppie OK dan! .

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 14:36

tummielover : thanks Lachen klopt helemaal Haha!

lilian : dank je wel voor het compliment, en idd....als je zelf iets nieuws leert kijk je ook geconcentreert Knipoog
mooi verwoord

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:22

Vlokkie schreef:
estja schreef:
Sorry LADYLAY maar ik ga met GERNER mee. Idd zijn de foto's zonder meer prachtig te noemen maar ik zie geen blij paard. Vooral die derde foto van onder (foto van alleen hoofd) drukt voor mij erg uit wat ik bedoel. Ik ken verder jou of paard niet dus weet er te weinig van om verder commentaar te geven maar dit valt me gewoon op. Dit is voor mijn gevoel niet het hoofd van een paard dat "gewoon" geconcentreerd aan het werk is. Wel een prachtige haflinger!

Ook ik ga mee. Ik kreeg bij de foto's meteen de indruk van een verdrietige, zeer onderdanige pony, niet bij hoe haar oren en staart stonden, maar gewoon het gevoel dat van de foto komt. Ik heb het idee dat ze jou heel graag tevreden wil stellen, maar zichzelf daarbij behoorlijk voorbij loopt. Misschien een idee om die vlechten en tutteprutjes er een keertje af te gooien en wat meer buiten te rijden? Lekker vrij en niet steeds aan het werk? Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je dat doet. Maargoed, dat was wat ik even wilde zeggen.

Ik zie een paard dat luistert, zich concentreert en zich voldoende ontspant. Ik zie geen teken van 'verdriet'
Af en toe 'streng' dressuren is nodig, als je achteraf maar lekker lief bent.
Ik zie in het profiel van de TS een meid met een vrolijk paard die samen activiteiten doen; zowel 'lollige' als inspannende. Ik snap je reactie gewoonweg niet.

heel mooie foto's, paard loopt heel lekker vind ik.
Ik rijd soms ook met de handen lager dan andere; dat heeft niks te maken met 'niet kunnen', maar gewoon een manier van rijden dat niet per sé slecht hoeft te zijn. Hele sterke combinatie

succes!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:35

Wat een mooie haflinger zeg en want kan ie lopen Kwijl
Je rijdt netjes Ja

xLiisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:19

Ziet er goed uit!!
Veel succes nog Knipoog

XBoortjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:23

ik vind echt dat je een prachtig paardje hebt en je hebt hem lekker aan het lopen, jullie komen er wel!
veel succes nog samen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 23:33

bedankt allemaal voor de reacties

Frannie klopt idd Lachen , zo train ik ook

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 02:48

ik vind het er echt super uit zien en het strekken begint er ook al goed op te lijken! top!
x sharona

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 05:59

Ik heb genoeg ongelukkige paarden gezien in mijn leven dacht ik zo. Dit is er NIET 1.

Ik vind het er super uit zien!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:32

Mooie foto's zeg Lachen
Jullie zijn wel duidelijk vooruit gegaan, tot zover ik dat kan zien op de foto's..
Soms vind ik het er wel wat sterk uitzien.. probeer je handen iets naar voren te brengen. Ja
Strekken vind ik trouwens meer veruimen dan strekken..

Succes verder Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:48

bedankt Lachen

Roosje_ : klopt Lachen
het is idd nog verruimen, maar dat komt door het feit ik hier nog maar 1.5 ongeveer mee bezig was Lachen
dank je wel

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:52

Frannie schreef:
Vlokkie schreef:
Ook ik ga mee. Ik kreeg bij de foto's meteen de indruk van een verdrietige, zeer onderdanige pony, niet bij hoe haar oren en staart stonden, maar gewoon het gevoel dat van de foto komt. Ik heb het idee dat ze jou heel graag tevreden wil stellen, maar zichzelf daarbij behoorlijk voorbij loopt. Misschien een idee om die vlechten en tutteprutjes er een keertje af te gooien en wat meer buiten te rijden? Lekker vrij en niet steeds aan het werk? Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je dat doet. Maargoed, dat was wat ik even wilde zeggen.

... Ik snap je reactie gewoonweg niet. ...

Hoi Frannie. Ik kan begrijpen dat je het niet snapt. Het is ook niet te snappen. Maar het is gewoon de waarheid dat je soms van mensen of dieren gevoelens door krijgt. En in dit gevoel kreeg ik een heel negatief gevoel door. En dat heeft verder niets te maken met de manier waarop ze gereden wordt ofzo. En ook niet met het feit dat haar oren naar achteren staan, want dat zegt vrij weinig. Ze concentreert zich gewoon op Hannah. Het heeft ook niets te maken met het feit dat ik Hannah én Bijou 'ken' (ze stonden eerst op de manege waar ik ook kom).

Maargoed, ik kan er wel op blijven doorgaan, maar dat maakt toch niet uit. Knipoog Het is iets dat ik waarneem en wat ladylay daarmee doet (niets dus Knipoog) moet ze zelf weten, het is tenslotte haar pony! Ik houd er dus nu over op.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:32

Wat rijd jij hem netjes zeg!
echt een pracht beest echt een blikvanger zegg Dromen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 14:20

Citaat:
Hoi Frannie. Ik kan begrijpen dat je het niet snapt. Het is ook niet te snappen. Maar het is gewoon de waarheid dat je soms van mensen of dieren gevoelens door krijgt. En in dit gevoel kreeg ik een heel negatief gevoel door. En dat heeft verder niets te maken met de manier waarop ze gereden wordt ofzo. En ook niet met het feit dat haar oren naar achteren staan, want dat zegt vrij weinig. Ze concentreert zich gewoon op Hannah. Het heeft ook niets te maken met het feit dat ik Hannah én Bijou 'ken' (ze stonden eerst op de manege waar ik ook kom).

Maargoed, ik kan er wel op blijven doorgaan, maar dat maakt toch niet uit. Knipoog Het is iets dat ik waarneem en wat ladylay daarmee doet (niets dus Knipoog) moet ze zelf weten, het is tenslotte haar pony! Ik houd er dus nu over op.

Lachen de reactie zoals je al zei Knipoog
dat kan idd dat je dat soms kan hebben, dat ontken ik ook niet...
maar in dit geval klopt het niet Lachen
dat kan niks mis mee, dus dat houdt in dat ik er ook niks aan kan veranderen.

knolle_krack : Bloos dank je wel Haha!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:35

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:09

Vind het er goed uitzien hoor. Lachen

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:17

Lilian__ schreef:
http://i9.photobucket.com/albums/a80/ladylay_/img_4828-border.jpg
*Even uit laylay profiels gejat*

Vind je hier dan ook dat die pony ongelukkig(negatief) is? Knipoog

Sorry dat ik me er mee bemoei, maar ik snap niet hoe je van een paar rijfoto's kan zien dat die pony ongelukkig is. Lachen

Op deze foto, is ze vrolijk en blij.
Ik ben erover begonnen aan het begin van deze topic, vandaar nog een reaktie. Dat Ladylay er niets mee wil doen, verbaasd mij niets. Geeft ook niet, ieder zijn ding.
Maar desalnietemin, zijn er erg veel mensen die wel veel uit een foto kunnen halen, er zijn zelfs mensen die vanaf een foto kunnen zien hoe de gezondheid is, etc etc.
Als je hierin niet gelooft, is ook oke. Deze mensen dit dit wel kunnen, kijken en zien een foto, dat is wat anders dan alleen een plaatje kijken. Lastig uit te leggen als je dit niet snapt. Het maakt ook niet uit, het is een gevoel wat je krijgt als je een foto bekijkt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:20

Gerner schreef:
Lilian__ schreef:
http://i9.photobucket.com/albums/a80/ladylay_/img_4828-border.jpg
*Even uit laylay profiels gejat*

Vind je hier dan ook dat die pony ongelukkig(negatief) is? Knipoog

Sorry dat ik me er mee bemoei, maar ik snap niet hoe je van een paar rijfoto's kan zien dat die pony ongelukkig is. Lachen

Op deze foto, is ze vrolijk en blij.
Ik ben erover begonnen aan het begin van deze topic, vandaar nog een reaktie. Dat Ladylay er niets mee wil doen, verbaasd mij niets. Geeft ook niet, ieder zijn ding.
Maar desalnietemin, zijn er erg veel mensen die wel veel uit een foto kunnen halen, er zijn zelfs mensen die vanaf een foto kunnen zien hoe de gezondheid is, etc etc.
Als je hierin niet gelooft, is ook oke. Deze mensen dit dit wel kunnen, kijken en zien een foto, dat is wat anders dan alleen een plaatje kijken. Lastig uit te leggen als je dit niet snapt. Het maakt ook niet uit, het is een gevoel wat je krijgt als je een foto bekijkt.

dat klopt....dat mensen dit kunnen..
of dit goed is of niet laten we buiten wege.
maar verbaast je niets...jammer dat je dat erin zet.
ik ken bijou beter dan wie dan ook, en voel haar beter aan dan wie dan ook..
dat jullie het niet willen aannemen dat het niet zo is in dit geval is jammer..

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:38

Het verbaasd mij niets is niet vervelend bedoeld. Ik weet dat jij anders denkt over de dingen waar ik mij mee bezig houd. Maar daar hebben we het al eens over gehad.
Jij vat het nu alleen verkeerd op, en ziet het als een verwijt naar mijn idee. Dit hoeft niet, je kan het zien als een tip, waar je wel of niet iets mee wil doen. De tijd zal het allemaal uitwijzen.
Ik zal je niet meer lastig vallen met mijn denkwijze.

p.s. de foto van hierboven is volgens mij al 2 jaar oud.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:45

Gerner schreef:
Het verbaasd mij niets is niet vervelend bedoeld. Ik weet dat jij anders denkt over de dingen waar ik mij mee bezig houd. Maar daar hebben we het al eens over gehad.
Jij vat het nu alleen verkeerd op, en ziet het als een verwijt naar mijn idee. Dit hoeft niet, je kan het zien als een tip, waar je wel of niet iets mee wil doen. De tijd zal het allemaal uitwijzen.
Ik zal je niet meer lastig vallen met mijn denkwijze.

ik vatte het idd op als een verwijt...
maar zoals je zegt nu is dat niet zo bedoelt Lachen
ik denk er zeer duidelijk anders over, daar is niks mis mee...
en ik zeg ook niet dat je dat niet meer mag doen, ik geef juist aan hier in dit topic dat mensen dat idd ervaren...ik stem er dus mee in dat het gebeurt Knipoog
en als anekdote zette ik het erbij of het positief of negatief is achter wege blijven Lachen
maar ik weet dat bijou juist wel een vrolijke spruit is, en dat ze niet verdrietig is...
en ik vind het dus zo jammer dat jullie dat niet willen aannemen dat ze niet verdrietig is op deze foto's
dat is dus wat anders dan het bekritseren van de denkwijze ervan/erover.
men hoeft niet altijd gelijk te hebben toch, tenminste bij mij gaat het niet om gelijk hebben.
maar het verduidelijken dat ze niet verdrietig is Lachen

ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen verduidelijken met de dingen die ik bedoel Lachen

dus tuurlijk mag je blijven reageren op dingen, daar is helemaal niks mis mee...
maar het kan voorkomen dat het niet correct is Knipoog

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:45

ik vind het een heel mooie haflinger!
en van je handen: het is waar je zelf het fijnst bij voelt en als de trainer bevalt is het toch helemaal goed. nog suc6 verder

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:56

Ziet er netjes uit, goed dat je zo serieus met je pony bezig bent! Moet wel zeggen dat ik je linkerhand vaak streng/vast over vind komen,maar wat k al teruggelezen heb ben je er hard mee aan het werk! Ja

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 11:26

LisaenNatan : dank je wel

Petulan : thanks, en idd ben d'r hard mee in training dank je wel Lachen

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:29

dus tuurlijk mag je blijven reageren op dingen, daar is helemaal niks mis mee...
maar het kan voorkomen dat het niet correct is

Sorry Hanna, maar je vergeet nu toch echt iets. In mijn eerste reaktie schreef ik dat ik mij zorgen maakte om Bijou. Omdat ik erge staartzwaaien zag en strakke oren naar achteren. Dit duidt altijd op verzet. Welke oorzaak dan ook. Dit zou zelfs pijn kunnen zijn. Daarbij zei ik dat ik haar mooie sprankeling in haar ogen mistte. Dit is ook iets wat ik zie.
En ook weet dat dit zo is. Ik weet ook hoe ze een half jaar geleden liep en hoe ze toen eruit zag. Ik concludeerde iets wat ik zag. En dit is een correcte conclusie geweest. Jij maakt er nu van dat mijn reaktie niet correct is. Sorry hoor.
Dit is echt de laatste reaktie van mij aan jou gericht. Je weet het tenslotte toch altijd en altijd, zelf beter.
Je denkt dat je enorm op de goede weg zit, de tijd zal het uitwijzen.
Succes!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:59

Wat een gek gezeur Haha! .
Zwaaien met de staart is idd een teken van verzet/nietwillen
Maar oren naar achter, dat is gewoon iets zoeken om iets negatiefs over te zeggen .

Heb al eerder gereageert hier, maar nogmaals! Vind het er heel erg goed uit zienhoor! *LOL*