Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mik_ schreef:Ik vind het heel gaaf voor je dat je op zo'n paard mag rijden!
Pharagirlke, ik sta te kijken van jouw opmerking, jij zou toch beter moeten weten.
Een paard dat door een Z ruiter naar het Z is gereden, dan kun je toch niet verwachten van een meisje dat net begint dat ze hem ook op dat niveau kan rijden? Gewoonweg omdat ze zelf niet op dat niveau zit...
Lijkt me vrij logisch nietwaar?!
Kit_for_ever schreef:Elaine schreef:Ik moest eerlijk gezegd even slikken toen ik de fotos zag.
Een paard moet naar beneden lopen omdat hij ontspannen is en jouw hand het prettig maakt voor hem om daar te lopen.
Probeer je minder te concentreren op de krul en meer op de ontspanning.
Overigens heeft niemand gezegd dat je op een Z paard gelijk weg moet kunnen rijden, dat is bullshit. Maar van een Z paard mag je toch inmiddels wel aannemen dat hij netjes is aangeren en dus gemakkelijk ontspannen is te krijgen dan een groentje
Volledig mee eens! Paard hoeft echt niet makkelijk te zijn, maar idd de basis moet wel zodanig zijn bij een Z paard dat er met kleine hulpen, die een beginner kan maken, het paard er fijn doorheen krijgt. Dat hoeft niet in de oprichting etc, maar wel de ontspanning. Fijn verder oefenen!
Kimmie_girl schreef:als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..
Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..
dlientjuh schreef:Kimmie_girl schreef:als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..
Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..
dat kan toch ook iets aardiger
je moet erop letten dat je je ellebogen naast je lichaam houd
en je moet je handen hoger houden en meer sluiten.
Kelly_Taco schreef:We hebben ook nergens gezegd dat het niet aan de ruiter ligt
Maar in dit geval ligt het ook echt deels aan het paard.
Kan me voorstellen dat sommige mensen denken dat dit onzin is maar degene die Taco kennen weten dat dit wel degelijk waar is.
Fieke heeft haar fout zelf allang aangegeven en vind tips helemaal niet erg, daar kan ze juist iets mee.
Maar alleen de opmerking dat ze haar teugels aan haar singel moet knopen en dat ze haar handen te laag zet is niet echt opbouwend commentaar.
pharagirlke schreef:En daar benk nou al weetk heoveel berichten over bezigDan is er gewoon iets fout gegaan bij het doorrijden. Als het een dagje of een weekje is is het een dipje, maar als het dier zich altijd zo gedraagt (wat ik hieruit wel op maak) dan is het gewoon niet helemaal goed gegaan. En das absoluut niet om jou te jennen oid Kelly, nog minder om je ruiter te jennen, maar het is gewoon zo jammer dat het altijd het paard geweest is
Als het paard bokt en steigert dán kan je zeggen dat je zo zit/rijd door het paard. Maar niet als het doet wat hem eerder geleerd is.
Beeniebrenie schreef:Nou, ben ik dan de enige die het nog mee vind vallen.. dit voldoet totaal aan mijn verwachtingen van een topsportfjordWat een vooruitgang Kelly! Ik heb Taco nog nooit zo mooi zien lopen! ga zo door!
Beeniebrenie schreef:Nou, ben ik dan de enige die het nog mee vind vallen.. dit voldoet totaal aan mijn verwachtingen van een topsportfjordWat een vooruitgang Kelly! Ik heb Taco nog nooit zo mooi zien lopen! ga zo door!