Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mevrouwtje_

Re: Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:20

't lijkt er een beetje op dat je er nog niet echt veel verstand van heb,, En zeker niet van jonge paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:25

Er komt zomaar een woord in me op zeg, als ik al de TS haar berichten leest.....
Evengoed, ik heb hetzelfde commentaar als iedereen hier, maar dat heeft zo te zien er weinig nut...
Als ik jou was zou ik eerst eens les nemen op je paard, misschien dat je dan nog wat bereikt. Tenzij je zijn/haar commentaar ook niet goed vind natuurlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:28

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xxkmBly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:39

van de foto's zeg ik maar niks dat begrijp je denk ik wel nu.. over de gympen en de leeftijd van het paard hou ik dan ook maar me mond,, maar doe jezelf en je pony een plezier en ONTSPAN een beetje.. t paardje is nog jong! net als jij!!! als je les gaat nemen, zoals je zelf zei, dan komt het goed met jullie.. maar leer je alsjeblieft een beetke volwassener gedragen met je" hij schopt we lnaar haar en niet naar mij Haha!" .. dat kan ECHT niet.. maargoed ik hou me mond er verder over want al het overige wat ik te zeggen heb is niet al te vriendelijk en dat wil ik je besparen Bloos
succes met je paardje.

*Edit: die mensen die hun paard op hun 2e in rijden zijn echt HEEL maar dan ook HEEL fout bezig!! ik heb een half jaar geleden mijn beste vriendin geholpen met net hinrijden van haar paard (Die ze al van af zijn geboorte heeft) en die was 5 jaar! inmiddels is hij 6 jaar en dus net een half jaar onder het zadel.. moest het even kwijt want dit vind ik eigenlijk pas verantwoordelijk, dat paard heeft 5 ½ jaar lekker kunnen genieten op de wei met vriendjes en heeft vrijheidsdressuur geleerd.. zo hoort het vind ik Bloos maar nu weer ontopic Knipoog

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 17:33

@ mevrouwtje.. ik heb degelijk verstand..
en van jonge paarden ook.
ik zit hier gespannen want het ging niet echt heeeeeel goed.. maarja.. wat weet jij ervan? je weet niet eens hoe ik rij

@ liins.. HET ZIJN MAAR FOTO'S NORMAAL GAAT HET BETER HOOR..

@ nine.. wat kun je dan van foto's aflezen.. amper hier.. het zijn ook moment op namen..

@ darkadia .. ER WAS BEGELEIDING BIJ.. de eigenaar gaat altijd mee als ik ga rijden over een tijd mag ik alleen gaan rijden met hem in de wei. (loopt ook mijn verzorgveulen bij)..

@ silence.. ik neem wel dingen aan.. en KEN jij mij dan? weet je hoe ik in elkaar zit? NEE. amper iemand weet hoe ik ECHT in elkaar zit..

ALS JULLIE WILLEN WETEN WAAROM IK NIKS AAN NEEM..
omdat ik dat zat ben. JIJ BENT EIGENWIJS JIJ BENT DIT JIJ BENT DAT..ik hoef niet te weten hoe ik ben.. dat weet ik zelf wel ik vraag om ADVIES en niet wat jullie ervan vinden als ik met nikes rij of dat ik over een NATUURhindernis spring
het komt wel goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:48

Ik vind jou onverantwoordelijjk en zelfs dom als je dat zelf niet inziet.

Op een joong paard kruip je niet zonder fatsoenlijk schoeisel. Zéker niet op een jonge hengst! Waar zit jou verstand in godsnaam?!

Voor zover ik lees heb je neit veel ervaring met jonge paarden en dat is ook heel duidelijk te zien aan hoe je deze pony leert springen helaas. Het ziet er een goede pony uit, jammer dat ie verpest word door zo'n ruiter.
Vermoed dat je hem, door die houding, nog verschrikkelijk in de weg zit ook.µ

Als je niet wil weten wat we er van vinden had je de foto's niet moeten plaatsen! Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:49

.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:52

Heb het topic niet helemaal gelezen, maar als ik deze post zie;

Citaat:
@ mevrouwtje.. ik heb degelijk verstand..
en van jonge paarden ook.
ik zit hier gespannen want het ging niet echt heeeeeel goed.. maarja.. wat weet jij ervan? je weet niet eens hoe ik rij

@ liins.. HET ZIJN MAAR FOTO'S NORMAAL GAAT HET BETER HOOR..

@ nine.. wat kun je dan van foto's aflezen.. amper hier.. het zijn ook moment op namen..

@ darkadia .. ER WAS BEGELEIDING BIJ.. de eigenaar gaat altijd mee als ik ga rijden over een tijd mag ik alleen gaan rijden met hem in de wei. (loopt ook mijn verzorgveulen bij)..

@ silence.. ik neem wel dingen aan.. en KEN jij mij dan? weet je hoe ik in elkaar zit? NEE. amper iemand weet hoe ik ECHT in elkaar zit..

ALS JULLIE WILLEN WETEN WAAROM IK NIKS AAN NEEM..
omdat ik dat zat ben. JIJ BENT EIGENWIJS JIJ BENT DIT JIJ BENT DAT..ik hoef niet te weten hoe ik ben.. dat weet ik zelf wel ik vraag om ADVIES en niet wat jullie ervan vinden als ik met nikes rij of dat ik over een NATUURhindernis spring
het komt wel goed.

Begrijp ik niet helemaal waarom je deze foto's hebt geplaatst. Als je geen kritiek kunt hebben, en geen gebruik maakt van tips die misschien wel handig zijn, heeft het weinig zin om foto's te plaatsen op dit forum.

xx

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:56

Wow hier schrik ik echt van, ik heb hier al eerder gereageerd met de beste bedoelingen. Iedereen reageert hier om jou en je paard te helpen. Maar jij kat tegen iedereen en doet net alsof je alles beter weet.
Als je het commetaar aanneemt en er de volgende keer iets mee doet en dan foto's maakt dan weet ik zeker dat de mensen dan ook positief zullen reageren.

Zei worden pist omdat je tegen ons schreeuwt,, terwijl wj het goed bedoelen.

Als je het zelf zo goed weet moet je vooral niet naar ons luisteren, maar de foto's liegen er niet om No Cheer

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:00

merrieveulen schreef:
AniiQue schreef:
ik vind dat anky niks kan .. want zij durft niet eens buiten te rijden bang dat iets aan haar paard komt :S.. maar normaal zit ik echt beter hoor!! .
maar de eigenaar denkt dat beauty aan het omslaan is van lieve hengst naar stoute hengst..

als dat zo is, dan komt dat door degenen die hem in handen hebben. een paard slaat pas om als hij daartoe uitgenodigd wordt (lees: er de kans voor krijgt) en dat ligt NOOIT aan het paard, altijd aan degene die hem in handen heeft. in dit geval jijzelf en de eigenaar.

There's no such thing lika a 'no good horse', every 'no good horse'
was made by a 'no good human' Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:01

Citaat:
There's no such thing lika a 'no good horse', every 'no good horse'
was made by a 'no good human' Knipoog

Je hebt absoluut gelijk!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:05

alsof ik er iets aan heb al 1000000 mensen gaat zeggen dat ik eigenwijs ben??... wat helpt dat.. ik weet dat ik eigenwijs ben..
goed bedoelen he.. wat helpt het als iedereen weer zegt dat ik strondeigenwijs ben?? niks geloof ik toch.. weet je.. laatst komt zo'n meisje naar me toe (zat op HEM) zij zo.. jij kan niet rijden ik kan het beter.. ik zo.. zal wel maar IK rij hem.. niet jij.. de eigenaar kon dat meisje.. die reed slechter dan mij
en met die schoenen heb ik nu al 100x gereden.. nog nooit daarmee blijven steken.. met laarzen blijf ik eerder steken.
maar ik HEB geen laarzen.. nou ja heb ze wel maar zijn te klein.
en die eigenaar weet ook wel wat wel of niet goed is voor dat paard..
als ik zooooooo slecht reed en niet wist wat wat was.. had hij het me gezegt hoefde ik niet meer verder te rijden.

in dat geval.. beauty heeft een eigen willetje wij behandelen hem met respect ik moet hem soms nog een beetje trekken anders gaat hij gewoon heen waar hij wil.
binnenkort gaan we in de wei rijden dan weet ik zeker dat hij nergens heen kan..
en die eigenaar heeft het beste voor met zijn paardn en ik ook.. en ik ga niet op de ruwe manier om met mijn paarden de eigenaar ook niet ok ik geef wel eens een klap de eigenaar ook.. maar dat is alles..we trekken nooit hard wel eens als hij echt niet wil.. hij leert en leert.. hij is ook nog maar jong.. ik ook dat weet ik ook.. ik zeg niet dat ik zo super rij als Jos lansink ofzo.. maar ik weet wel hoe ik met een paard moet omgaan.. en jullie gaan me nu niet zeggen dat ik dat niet kan want dat kan ik wel.. heb veel paarden verzorgt van een shet tot tinker van a tot paard.. en ook enkele sterke en lastige
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 16-04-07 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:08

Nu word je weer zo boos ! Als je je caps lock eens uit zou doen dan zou dat voor ons veel aardiger over komen Lachen

Verder; ik weet niet wie die eigenaar is, maar met laarzen rijden is veiliger of je koopt chaps dan kun je die er over heen doen Knipoog

Nee ik ken je niet maar van deze fotos afgezien ben je niet zon hele goede ruiter Lachen (dit komt verschijnlijk door de momentopnames door de fotos ; voor het zelfde geld rijdt je op andere ponys wel super) Heb je geen foto van jou op een ander paard of van beauty van een andere keer? Ik ben benieuwd naar jullie volgende topic. En uiteindelijk gaat het heus wel beter ,, (volg je trouwens al lessen ? Lachen )

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:14

ik heb chaps.. maar ik moet ze weer naaien Clown.. zijn kapot..
ik rij op sandra (moeder van beauty ook paardgefokt) veel beter maar zij is wel al goed doorgeredn tot m1 dressuur m springen, maar die heeft ook wel eens kuren maar daar zit ik veeeeeeeeeeel beter op. binnenkort waarschijnlijk rij foto's van sandra en mij Knipoog beauty zal denk ik nog wel even duren..
lessen komen over misschien een week weet nog niet moet nog afspraak maken. en even mt de eigenaar praten.. want hij is namelijk nog NOOIT in een manege geweest... alleen buiten en op gras..
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 16-04-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:26

Ik heb niet alles gelezen maar vind hem iig wel mooi (je zou aan zijn uiterlijk wel niet direkt zeggen dat hij hengst is). Is dit de eerste keer dat hij echt springt of heeft hij dat al los gedaan ook? Mijn commentaar waar ik mij het meeste aan stoor en wat ze er bij mij ook hard hebben "ingedramd" is dat je boven je sprong niet naar beneden maar naar voren moet zien (is trouwens ook beter voor je paard zijn balans) en voor de rest ik zit op mijn 4 jarige ook niet echt normaal hoor, alles is nog een beetje onwennig (ziet er toch zo uit) dus dat zal wel goed komen. Veel succes met hem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:31

Als jij je door haar profiel aangesproken voelt dan zegt dat genoeg nee? Haha! Haha! Haha!

Als het paard om slaat geef jij hem daar de gelegenheid voor, oh en btw; welcome in the world of a stud Knipoog Die blijven proberen, blijven testen, blijven ''''onbetrouwbaar''''. Ik heb toen ik mijn hengst kocht een hele goede tip gekregen van een aantal bokkers (eveneens de enige waark ooit wat aan gehad heb Haha!) Draai nóóit je rug naar een hengst. Al is hij nog zo braaf etc etc.
Wees nu even ruimdenkend genoeg om deze niet al te letterlijk te nemen (al mag je hem ook letterlijk nemen Knipoog ) maar bekijk hem ook eens iets dieper.

Ik hoop ooit betere foto's te zien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:37

.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:50

@ MiJn_PaArDjE.. dit was de eerste keer dat hij MET ruiter sprong.. de eigenaar heeft het wel al eens aan de longe geoefend.. zonder succes.. hij heeft 2x geweigerd.. (de eerste keer van die kant en van de andere kant)

@pharagirlke.. hij is echt wel lief meer een ruin alleen met een merrie in de buurt.. maar hij is zo lief omdat hij niet naar de opfok is gegaan... hengsten blijven onbetrouwbaar ik weet het.. ik ben wel heel voorzichtig maar niet dat hij kan gaan denken van zij is bang..

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:54

Je vraagt om advies: Mensen geven je advies: jij neemt het advies niet aan en wijst ze af met een smoesje: Mensen noemen je eigenwijs: Jij zegt dat ze niet moeten ze*ken en gewoon advies moeten geven. Maar dat is toch wat iedereen in eerste instantie al heeft gedaan?

Nou mijn advies:
In eerste instantie zou ik zeggen dat je een ander paardje zou moeten gaan rijden(zoals idd die moeder van het paardje op deze foto's, die al goed doorgereden is). Maar ik snap ook wel dat je niet wilt stoppen met deze. Toch denk ik dat een jonge hengst die net 20 x onder het zadel is geweest, niet de beste keuze is voor jou.
Maargoed, les ga je al nemen, dus daar zal ik niet over zeuren. Over de schoenen is ook al genoeg gezegd en de hindernis ook.
Dat probleem dat je paardje bokt, ligt denk ik aan het feit dat hij nog jong is en niet veel evenwicht heeft. Als jij dan erg gespannen erop zit, zit je je paard in de weg. Dan is het voor hem nog lastiger om fatsoenlijk te galopperen.
Ik denk heus wel dat het goed gaat komen hoor, met jullie twee, maar dat gaat je sowieso NIET zonder begeleiding lukken. Wees dus slim en neem begeleiding en luister naar andere mensen.

Wat misschien ook nuttig is: Haal even een paar keer diep adem en lees dit hele topic nog een keer door. Alle tips die op jou als een aanval overkomen, kunnen best nuttig zijn. Neem de tijd om er goed over na te denken en na te gaan of je er écht iets aan hebt. Zo ja, doe er dan wat mee.

Oja, en dat je zegt dat Anky niet kan rijden, vind ik echt de grootste onzinopmerking die jij kan maken. Jij bent 14 en zit op een jonge hengst met gympies terwijl je handen en voeten alle kanten op vliegen en zegt dat je goed kunt rijden, en Anky rijdt GP met haar paarden en is voorzichtig met haar paarden door geen risico te nemen in de bossen. Dat doe jij dus wel. Wordt ik een beetje geirriteerd door.

Nogmaals, het komt heus wel goed met jullie als jullie het meteen vanaf nu goed aanpakken.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:57

dat bokje is ook nog van jongheid, dat zegt de eigenaar ook. als hij nog een paar keer is gereden MOET dat over zijn volgens hem.. 1x bokken mag de 2de x doet hij om mij te pesten dus dan krijg een klets voor die billen.. hij galoppeerd steeds beter aan zonder te bokken..

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:00

Dat bokje is inderdaad van jongheid: Jonge paarden die net onder het zadel zijn hebben geen evenwicht. Kan best dat ie ook wat fris is, maar om jou te pesten doet hij het niet hoor, dat geloof ik niet. Het paard trapt toch ook niet naar jou, waarom zou hij dan wel bokken om jou te pesten?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:00

.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:03

nee want soms als ik hem door duw om door te galopperen doet hij geen 2de keer bokken.. doe ik het niet. bokt hij..

ps denk je dat ik dat niet kan lezen?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:04

ROFL Huilen van het lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:06

.