mijn ijslander op training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: mijn ijslander op training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:37

Cowgirl schreef:
Citaat:
Daarbij is het "normaal" om ze in te rijden als ze 5 zijn, omdat ze later volgroeid zijn maar daarintegen langer door te rijden *Meestal*

Is het niet dat elk paard ongeacht ras pas op 7 of 8 jarige leeftijd uitgegroeid is(waar is dat plaatje met die groeischijven).

Alleen de ijslandruiters houden daar rekening mee en daar komt het verhaaltje 'ijslanders zijn laat rijp' vandaan. Dus pas inrijden met 5 jaar.

Maar als we alle paarden eens op eenrijtje zouden zetten zouden we bij elk ras pas op 5 jarige leeftijd in kunnen rijden...want dan is het lichaam ECHT sterk genoeg en zal het dier langer mee gaan.

Ik he mijn fjord ingereden met 4 jaar maar als ik de foto's terug bekijk denk ik echt "wat een slappe hap..had nog wel een half jaartje langer mogen wachten"

Ben blij dat er toch nog iemand is die net zo denkt als ik.

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 14:53

bedankt voor jullie reacties.

en idd ik zou voor de bouw foto's een foto moeten maken waar je eht beter kunt zien.

en nog een keer over dat ielige *zucht* het ligt aan verandering, hij was een tijd veel te dik dus hadden we hem minder op de wei in het gras gezet. nu heeft hij bij mij even geen gras maar wel hooi en brok, en hij was toen nog steeds te dik dus hebben we nog een beetje geminderd. mensen hij krijgt ech GENOEG voer!!!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:23

pas op met brok bij ijslanders i.v.m VEP en VREP waarden.
Bij ijslanders verloopt dit vaak heel anders dan bij bijvoorbeeld een arabier of new forest; ervanuitgaande dat de meeste ijslander mensen ponybrok voeren.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:46

Citaat:
Over zijn bouw; hij is idd. nog wat iel..

Precies!!! Dat betekend dat zijn botstructuur nog niet goed is ontwikkeld...dit paard is er lichamelijk nog helemaal niet klaar voor.

Ach ja, modder lekker aan met je paard, als hij 12 is dan is die versleten....

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:59

grappig om dit over te kijken. volgens mij zijn veel mensen een beetje jaloers, misschien onbewust, maar toch.
Siebjelover, en de rest: je kunt nooit van een foto goed opmaken hoe hij er in het echt uit ziet. ik ben er nu vaak genoeg geweest en hij is nu gewoon goed, jullie kunnen niet verwachten dat hij na 4 weken al helemaal gespierd is, logisch dat hij nog iel is!!!
en ik word er ook zwaar moe van dat er de hele tijd dezelfde reacties worden gegeven op zo'n negatieve manier dus STOP DAAR ALSJEBLIEFT MEE!!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:08

Jaloers?
Jaloers op jou? Omdat jij verkeerde dingen met je IJsje doet Verward
Volgens mij twijfel jij ook aan je eigen keuze maar durf je dat niet toe te geven
En het topic was al een paar dagen stil, dus je lokt zelf weer reacties uit ..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:14

precies.....en jaloers? Nou ik ben echt niet jaloers op een paard die al gereden word met 3 jaar Boos!. Die is binnen de kortste keren versleten...dus jaloers???...sorry maar nee Knipoog

Hij is iel omdat hij nog niet voldoende ontwikkeld is qua bouw etc...heb ik al eerder gezegt...

Waarom rijd je ooit met bontje Verward
Laatst bijgewerkt door Coconut op 11-04-07 18:20, in het totaal 3 keer bewerkt

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:14

nou op pagina 1 was ie flink breed hoor Knipoog.

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:24

haha!! Jaloers!!!?? Wij niet gelukkig! Haha!
Geweldig topic dit!!
Nee, ik heb enkele geweldige paarden staan die ''niet'' verknoeit worden maar met serieus denk werk gereden worden. Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:25

haha Frosti precies, wat hebben wij nou aan een te vroeg ingereden paard die op zijn 12e helemaal op is? Nagelbijten / Gniffelen

Nee, geef mij mijn IJslandse temperamentvolle dame maar van 20 jaar die nog jaren mee gaat, dan jouw knol die zo versleten is....

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:28

Siebjelover schreef:
haha Frosti precies, wat hebben wij nou aan een versleten paard? Clown

Inderdaad, helemaal niks!!

Haha! Haha! Haha! Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:31

Daarom....dus jaloers zijn wij beiden niet Haha! Lang moge onze IJslanders leven Knipoog

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:33

Ik ben wel een klein beetje jaloers Bloos
maar alleen op die ovaalbaan zo lekker dichtbij Vork

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:34

hahaha ja dat zo ook het enige zijn waar ik jaloers op kan worden ja Knipoog op de ovaalbaan Schijnheilig

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:46

leuke foto's ook leuk ijslandertje!
maar waarom dat gezeur over dat inrijden als zij dat een goede tijd vind moet zij dat toch weten ?!

het lijkt trouwens net op de eerste foto dat er niemand of zit of is dat nou ook zo?!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:47

Op de eerste foto zit er ook niemand op...

en zij kan het wel een goede leeftijd vinden, maar dat is het niet...net als dat je een KWPN-er inrijd die net 2 is...dat doe je toch ook niet Boos!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:48

nou en het is toch haar paardje moet ze lekker zelf weten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:52

dat weten wij ook wel, maar dan nog vinden wij het gewoon hartstikke sneu voor haar paard! Geef toe.....het is gewoon te gek voor woorden dat ze dit doet...

toch ook abnormaal dat haar instructrice haar paard al zo in "training" zet Nagelbijten / Gniffelen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:54

ik zou het ook niet doen zo vroeg maarja..

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:58

Ziet er allemaal heel leuk uit Haha!
Ik hoop dat jullie samen nog een leuke toekomst hebben Haha!
kussies.... moi!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:59

tamlin schreef:
ik zou het ook niet doen zo vroeg maarja..

daarom...wij vinden het gewoon dom en wij hebben medelijden met dat paard...want dat beest is zo versleten...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:07

@ siebjelover: volgens mij was je mening al duidelijk, je bent net een cd die blijft hangen.. (heb even in je profiel gekeken, kan aan je pubertijd liggen) maar nogmaals: je hebt jezelf duidelijk gemaakt, dus nu graag weer ontopic, en als je alleen maar in bent om ongezellig te doen: ga dan gerust weer een ander topic verpesten met ENKEL negatieve drama.. je moet nog veel leren op het gebied van argumenteren, en opbouwende kritiek/feedback geven.

@TS: jij zal als geen ander je paardje kunnen inschatten, niks mis mee! heel veel plezier met je leuke ijslander, en maak er iets van met zn 2! Het ziet er leuk uit!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:09

Ik kon het niet laten om niet te reageren. Ik ga niks zeggen over het te vroeg inrijden, ben het met de rest eens.

Maar vind het wel echt ronduit belachelijk dat je zegt dat hij officieel 4 is Verward
Op een leeftijd van 4 jaar is een pony/paard 48 maanden oud... niet 36 maanden plus de maanden tot het begin van het nieuwe jaar Verward echt...naja, ben gewoon sprakeloos van deze uitspraak (en zeker niet op een positieve manier)
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 11-04-07 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:12

CtjeLief schreef:
@ siebjelover: volgens mij was je mening al duidelijk, je bent net een cd die blijft hangen.. (heb even in je profiel gekeken, kan aan je pubertijd liggen) maar nogmaals: je hebt jezelf duidelijk gemaakt, dus nu graag weer ontopic, en als je alleen maar in bent om ongezellig te doen: ga dan gerust weer een ander topic verpesten met ENKEL negatieve drama.. je moet nog veel leren op het gebied van argumenteren, en opbouwende kritiek/feedback geven.

@TS: jij zal als geen ander je paardje kunnen inschatten, niks mis mee! heel veel plezier met je leuke ijslander, en maak er iets van met zn 2! Het ziet er leuk uit!

Nah wat een opmerking zeg!! Gestoord

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:13

CtjeLief schreef:
@ siebjelover: volgens mij was je mening al duidelijk, je bent net een cd die blijft hangen.. (heb even in je profiel gekeken, kan aan je pubertijd liggen)

Wil jij je grote mond wel eens heel gauw even houden? In de pubertijd blijven hangen...kijk eerst eens even naar jezelf wil je! Jemig mens...

Ik doe het gewoon uit medelijden met dat paard en het blijft me gewoon verbazen....Veel mensen rijden hun IJslander te vroeg in omdat ze niet kunnen wachten...en dat vind ik gewoon niet kunnen. Dan heb ik zoiets van: Koop dan een ouder paard!