Paardje 2 work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: Mishandeld paardje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:10

Het ziet er inderdaad nog niet echt vriendelijk uit,
probeer wat aan de ontspanning te werken, rustig aan opbouwen en vooral eerst het vertrouwen!

Dit is niet om je af te kraken, maar voor het welzijn van je paardje zei L0rdJ al... Knipoog
Probeer ook veel "lucht te geven" tussendoor zodat je paardje na gaat geven, en nog goed oefenen om stil te staan Lachen

Shakira_

Re: Paardje 2 work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:13

heey leuk paardje groetjes sharona fury en shakira

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:14

ik vind het er ook niet echt vriendelijk uit zien. en dan hoe ze er op rijd het ziet er niet echt uit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:14

Wow! Dat dat paardje zich nog niet verslikt heeft in het bit! Ik vind het er vrij ruig uitzien, probeer liever eens aan de ontspanning te werken dan juist aan de spanning.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:23

Ok, dat het hier niet goed gaat lijkt me duidelijk he...

TS, jij zegt dat als je het paard voor het rijden loslaat, dat ze gewoon blijft staan. Dus dat ze pas gaat rennen als je erop zit en gaat rijden.
Ideetjes/Mogelijheden:
- Het paard is hartstikke bang onder het zadel en wil van jou wegrennen: Oplossing: meer ontspanning en juist niet laten gaan rennen! Door het crossen bouwt het beestje nog meer spanning op en wordt het erger ipv beter
- Het paard ziet jou niet als leider en speelt met je: Oplossing: Niet laten rennen, wat strenger zijn en correct gaan rijden ipv maar wat doen
- Het paard heeft pijn en rent daarvan weg: Oplossing: benen en hoeven controleren, hoofdstel en bit controleren, zadel controleren, rug controleren, en daarnaast heel hard aan jouw houding werken.

Laatste tip: Maak je beugels korter. Je knie hoort op de kniewrong te liggen, op deze manier heb je geen enkele steun.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:12

hey kimmie

Je hebt de foto's er al snel op staan.
T gaat gelukkig al iets beter met magic, maar ze blijft wel vervelend he?

de foto's van moon kun je via hotmail doorsturen als je wilt.
kan ik ze ook op bokt zetten.

Er staan goede dingen bij om op te letten.

Je komt er wel. geduld is nodig.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:20

kimpjj schreef:
en de fotograaf had ook nog een ander paardje om te fotograferen daarom zijn het bij mij alleem maar galop foto`s maar we hebben ook middendraf en zo gedaan. maar de galop daar wordt ze helemaal gek daarom zet ik haar meestal op een volte

Dan galopeer je voorlopig toch niet. Zorg eerst maar dat ze vertrouwen in je krijgt en in stap en draf lekker loopt; galop komt dan vanzelf goed.
Want op deze manier maak je meer kapot dan dat je goed doet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:25

Een paardje van 16 (met een nare geschiedenis) die op zo'n manier gereden wordt, vind ik ook niet echt uitmuntend. Je zou in eerste instantie naar je paard moeten kijken. Gun het paard nu een lekker leven en laat het genieten ipv op deze manier in de bak 'jakkeren'. (Zo ziet het eruit, misschien is het een verkeerd beeld) Verder veel succes, ontspanning en plezier voor jou én je paard!

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:51

Ik vind het er, zoals veel anderen, ook niet zo leuk uit zien.
Ik geloof dat het grootste probleem is dat de ontspanning ontbreekt en dat je paard alleen maar hard wil. Ik heb zelf een pony die hetzelfde altijd wilde. Misschien kan ik je helpen.
Probeer niet te trekken aan de teugels. Daar zal ze denk ik alleen maar tegenin willen.
Als ze in de galop zo hard wil, galopeer dan een tijd helemaal NIET. Begin in de stap, desnoods stap je een half uur achter elkaar. Probeer dr lang en laag te rijden, en rij veel figuren, zodat ze op jou blijft letten. Als je d'r bezig houdt kan ze geen trucjes gaan verzinnen om onder het werk uit te komen.
Als dat stappen goed gaat, kun je draven. (als de stap al niet goed gaat, gaat de drar waarschijnlijk ook niet goed! Dus ga niet te snel draven). Rij veel overgangen en voltes, zodat ze niet de kans krijgt heel hard te gaan. Veel afwisseling, dan blijft het leuk. En NIET aan de teugels trekken als ze hard wil, maar zet haar op een kleine volte. Dan moet ze wel afremmen. Ik denk dat het, zeker bij een paard dat is mishandeld, belangrijk is dat je de rust terugkrijgt. Misschien is ze wel heel bang onder het zadel, en gaat ze daarom zo rennen. Als je dan veel rustige oefeningen doet, die goed lukken, krijgen jullie er allebei lol in en krijgt zij het vertrouwen terug. Je zal merken dat je dan veel meer lol hebt met je pony, en (even belangrijk!) je pony met jou!
Ik zou echt een tijd niet galoperen. Misschien wel een maand niet. Ik heb dat zelf ook een tijdje gedaan, en het heeft echt gewerkt. En als je dan na een tijdje weer gaat galoperen, begin dan met hele kleine stukjes. 2 sprongen ofzo, dan krijgt ze niet de kans zo hard te gaan. En als je dan terug bent in de draf, meteen de teugels 'los' laten. Dus niet die druk houden, want daar wordt ze alleen maar sterk van.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, en als je vragen hebt mag je altijd pb'en!
Heel veel succes ermee!

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:01

Dat paard is zo getresst, een keertje rug laten kraken misschien een idee..?

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:13

hoi

ik ken het paardje en ook de huidige eigenaar.
De eigenaar reed er altijd leuk op, maar het blijft een moeilijk pony.

@ kim, je zou der veel meer toe moeten staan, op moment dat jij gaat trekken gaat ze alleen maar harder. Wat ook van je foto's af is te zien.
je zet je handen ook vast. ( je houd ze ook te breed.)
probeer ook recht op te zitten, en eerst gewoon normaal te kunnen rijden voordat je haar ana de teugel wil rijden.
ga werken aan overgangen. Stap - draf.
en laat galop eventueel even zitten.
Probeer haar vooral rustig te rijden en vooral op je zit. ( geen handen ! )
dit is even hoe ik er over denk Lachen omdat ik je ook zat zie rijden. suc6
ohwja 1 ding, ik vind je houding op Moon stukken netter probeer je schouders naar achteren te brengen je tenen naar binnen en vooral toestaan.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:16

Mooi pony'tje om te zien. Maar inderdaad wat iedereen al zegt ziet het er niet echt ontspannen uit en je houding kan natuurlijk worden verbeterd Lachen

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:19

ja ik ga er aan werken ga vanavond gelijk beginnen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:21

Hoihoi..

Ik heb dit beestje ook een half jaar gereden.. Voor Kim..
En ik moet zeggen het is absoluut geen gemakkelijk paard..
Vind het al heel knap van Kim dat ze dit aandurft! Met dat gesteiger van dr..
Ze rijdt dr nog niet zolang.. Dus ja.. Logisch dat het nog gespannen is..
Toen ik er voor het eerst opstapte had ik ook zoiets van.. Jeetje wat is dit nu weer..
Als ze je vertrouwen heeft gewonnen en jij dat van haar..
Doet ze alles voor je.. Het zal altijd een pittige tante blijven..
Dat zal er nooit uitgaan..
Maar met begeleiding kom je er wel hoor Kim..
Vind jullie een leuke combinatie zo!!
Kijk ik ga de foto's niet goed praten.. Want het ziet er idd gespannen uit..
Maar ik heb haar een keertje op mn bijrijpaard zien rijden.. En dit zag er gewoon goed uit!
Mooie zit.. Lekker ontspannen dus ze kan het wel degelijk!!
Alleen is Magic gewoon ff anders en ze moeten aan elkaar wennen..

Probeer in iedergeval veel draf oefeningen met dr te doen.. Daar is ze nog het meest op dr gemak vond ik altijd..
Probeer dr ook als het lukt lekker lang en laag te rijden.. En met je zit terug te rijden..
Dan begint ze te ontspannen en zodra jij ontspannen bent en je brengt dit over op haar komt het helemaal goed!!!

Groetjes en geef Magic een dikke knuffel van me Lachen
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 29-03-07 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:23

ja is goed zal ik doen

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:16

Pff mensen hier kunnen wel beetje zeuren zeg.
Ik heb de foto's gemaakt en had idd alleen maar foto's van galop gemaakt (sorry kim volgende keer maken we mooie/goeie foto's Haha! ).
En het is idd geen makkelijk paard, heb der ook een keer op gereden en ze stond hele tijd overeind, en dan liep ze stukken weer netjes en dan deed ze weer vervelend.
Maar Kim je komt der wel hoor OK dan!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:18

kimpjj schreef:
ja ik heb les op de manege. en we gaan binne kort op stal lessen. maar soms doen we 1 dagje een beetje lol en de andere dag gewoon serieus.

kan best zijn he, maar dit moet je serieus blijven doen en niet de ene dag "je crost maar raak"
en de rest van de dagen moet ie luisteren,

Pas als dat gelukt is kun je een dagje lol er tussendoor doen
(lol: Buitenritje ofzo)
de rest van het commentaar heb ik niet gelezen want moet nu weg , sorry als het een herhaling is maar wou het toch ff kwijt Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:36

Sorry maar ik vind het er niet zo fijn uitzien hoor.
altijd het tegenovergestelde: of je zit te crossen of je hangt helemaal.
dat ze mishandeld is kan wel maar dan nog, 1 woord: les, want ik zie dat jullie het wel zouden kunnen hoor. Lachen
als je wat meer oefent komt het wel goed.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:43

Al het commentaar is al gegeven en herhaald, ga ik het nog niet een keer herhalen..

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:55

Helaas ben ik het met de personen boven mij eens..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:02

Het commentaar is idd al gegeven..
Dus als jullie nu eens iets opbouwends zeggen.. ipv commentaar is al gegeven..
Is ook fijner Knipoog
En niet een heel topic van.. Goh wat slecht of bla bla bla..

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:31

Leuke pony,
erg jammer dat deze pony mishandeld is.
wat ik ook erg jammer is dat je pony zo alleen maar weer het voel krijgt dat het er bij jou ook niet beter aan toe gaat.
je crosst je crosst en je crosst.
echt gefeliciteerd,dat zie je mij niet nadoen met een paard dat mishandeld was geweest.
Ten eerste je paard heeft nog geen vetrrouwen in je, doe wat grondwerk poets hem lekker enzovoorts. maar hoe jij erop rijd word het er echt niet beter op.
je trekt hem een beetje in zijn mond,hallo logisch dat je pony er vandoor gaat.
Hij wil vluchten, had ik ook gedaan als ik zo'n gek op mijn rug had.
beetje hard gezegt maar het is wel de waarheid.
nog succes met je Verzorgpony.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:33

kimpjj schreef:
ja ik heb les op de manege. en we gaan binne kort op stal lessen. maar soms doen we 1 dagje een beetje lol en de andere dag gewoon serieus.

Voor wie is dit lol? Voor jou of voor het paard?

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:34

BrittKitt schreef:
kimpjj schreef:

Voor wie is dit lol? Voor jou of voor het paard?

volgensmij voor haar.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:35

Voor de mensen hier: er is door de ts (dacht ik) juist een topic geopend met iets nieuwd. 'vrijspringen' Dus volgens mij werkt ze er wel aan Knipoog