Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikki_

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:51

leuk paardje, maar ga met de rest mee Ja

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:52

Ja ik heb ook wel wat aan die tips en wat mensen zeggen alleen soms vind ik het een beetje oneerlijk als ze zeggen dat ik zonder bijzet teugel moet rijden mogen ze dr zelf wel eens op voelen hoe het is zonder.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:53

tja zo heeft iedereen een mening he Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:54

Janne92 schreef:
Ja ik heb ook wel wat aan die tips en wat mensen zeggen alleen soms vind ik het een beetje oneerlijk als ze zeggen dat ik zonder bijzet teugel moet rijden mogen ze dr zelf wel eens op voelen hoe het is zonder.

Lijkt me een leuke uitdaging, jammer dat ik niet zo bij je in de buurt zit.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:58

Janne92 schreef:

Je bent de fout zélf ingegaan door dit paard een hulpteugel aan te hangen, en dit niet rijtechnisch op te lossen. Dus dit heb je toch echt aan jezelf te danken, geef je paard nu niet de schuld.

Ik vraag me af waarom je zo'n jong paard hebt gekocht, en niet een meer ervaren paard waar je wat van kan leren?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:09

Omdat hij in het begin veel liever was en toen stond hij open om te leren, en ik geef helemaal niet schuld aan me paard, maar me instructeur zei in het begin dat er een bijzetje aan moest en toen wist ik niet wat t zou doen maar ik vertrouw me instructeur 100%

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:11

janne92

waarom staat er in je onderschrift replay(L) net alsof je zegt dat je L dressuur bent of springen dan moet je iig B gestart hebben

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:13

Het is gewoon een hartje van MSN taal snuggerd

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:14

ten eerste mag msn taal helemaal niet op bokt en ten tweede ik zie daar dus echt geen hartje in hoor

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:18

Is het een misdaad? Bloos

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:20

Hé Jan. Wat toevallig dat k op jouw ding zit! Net hadden we al eff gepraat, maar ik was wel helemaal vergeten dat ie nog pas 3 is. Toch wel errg jong om met iets van bijzet ofzo te rijden. Vooral omdat hij al zo lastig is ben ik bang voor wat de gevolgen zijn van je rijden nu.
Maar ik ga nu geen commentaar geven. [hw roept] En ik vind ook dat et een plaatje van een dier is! Maar wat heb jij toch altijd een pech als je een paard koopt eh meid? Boos!
Je komt er wel boven op, want idd als je tenminste wel nog met plezier naar Rplay gaat, zul je je er wel door heen bijten en andere opties inzien!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:21

iik lees morgen even bij.. ben benieuwd wat de mensen te melden hebben over hulpteugels in dit geval!

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:22

tita schreef:
ten eerste mag msn taal helemaal niet op bokt en ten tweede ik zie daar dus echt geen hartje in hoor

Chick, je mag geen msn taal gebruiken als in TAAL! Dit is een tekentje, in dr onderschrift nota bene. En als je (L) op msn gebruikt, wordt dat een hartje Knipoog

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:22

Ja idd heb dr al 6 gehad en met ze allemaal is het mis gegaan...of ben dr mee bedrogen Boos!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:24

Janne92 schreef:
Omdat hij in het begin veel liever was en toen stond hij open om te leren, en ik geef helemaal niet schuld aan me paard, maar me instructeur zei in het begin dat er een bijzetje aan moest en toen wist ik niet wat t zou doen maar ik vertrouw me instructeur 100%

Even voor de duidelijkheid, een bijzet is wat anders dan elastieken. Een bijzet geeft mits op de goede manier bevestigd alleen druk op de mond als het paard zijn hoofd omhoog gooit/hoofd naar beneden trekt. Een elastiek, en zeker zoals bij jou bevestigd, geeft constante druk in de paardenmond...

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:25

aha Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:25

Janne92 schreef:
Ja idd heb dr al 6 gehad en met ze allemaal is het mis gegaan...of ben dr mee bedrogen Boos!

Gaat jouw instructeur of iemand anders die verstand heeft van paarden dan niet mee bij de aanschaf van een nieuw paard?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:31

Toen ik hem kocht had ik geen instructeur.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:32

Ik heb een paardje gedaan die van de baan af kwam. Echt een zenuwpeesje, hoe meer je hem vastzette.. hoe meer hij zich verzette. Ik heb op dit heethoofdje zitles gekregen... een bokriempje aan het zadel door dat bokriempje zaten de teugels (deze had ik niet vast). Hierdoor moest hij dus op eigen benen gaan lopen. Hij kon in mijn handen geen steun vinden en juist doordat hij geen steun kon vinden 'bleef hij bij me'. Hij liep dus niet onder mij vandaan. Door dit vaak te oefenen, zal je paard beter op je zit reageren en zul je merken dat je paardje veel beter zal ontspannen. Dit was mijn ervaring...

Verder een onwijs leuk dier Ja

Edit: bovenstaand advies kun je het beste samen doen met je lesgeefmens, eventueel met een longeerlijn (jij dus op je paard en je lesgeefmens houdt dan de longeerlijn vast).
Laatst bijgewerkt door Damber op 21-03-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:35

patos schreef:
Janne92 schreef:

Lijkt me een leuke uitdaging, jammer dat ik niet zo bij je in de buurt zit.

idd! rijden leer je trouwens met vallen en opstaan, cap op bodyprotector aan en lessen met die hap, bij een instructeur die voor ontspanning gaat en niet voor hulpteugels.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:38

Oke met dat advies ga ik zeker iets doen Bloos

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:40

Janne92 schreef:
Toen ik hem kocht had ik geen instructeur.

En bij de andere 5 paarden dan? Sorry maar vindt het persoonlijk niet echt slim om 'zomaar' een paard te gaan kopen, dan is het ook niet zo raar dat je bij 'verkeerde' paarden uitkomt.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:41

Nou het is wel duidelijk dat janne niet besloten heeft die bijzetteugel eraan te hangen, en dat ze nu ook begrijpt dat dit niet goed is weten we ook... Is dat tenminste uit de lucht!
En verder kan ze qua gewicht zeker nog op het dier...dit is geen enkel probleem, het dier moet ook nog voller worden en volwassen worden.
Janne heb het er gewoon een keer met je instructeur over, en zeg duidelijk! hoe jij over alles denkt, alleen dan krijg je begrip en kun je verder werken.
Veel succes! je houd van je dier, dat is al veel waard. Knipoog
Laatst bijgewerkt door MeMar op 21-03-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:42

En idd is het verstandig om met iemand een pony/paard te kopen die er verstand van heeft, dit scheelt een hoop in problemen...

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:46

Ja ik heb 5 andere paarden wel met instructie gekocht