Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:54

Ook hier vind ik het erg onverantwoordelijk...
Ik heb ook 2 drachtige merrie's en no way dat ik daarmee ga springen. Ik heb heel de dracht niet gesprongen. Nu hooguit wat wandelen en korte stapritjes.
Kijk alsjeblieft uit, je slaat jezelf echt voor je kop als het nu nog mis gaat...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:13

ik weet dat er op de manege ook een keer een merrie een veulen had geworpen, terwijl t de dag er voor nog had gesprongen in de les.. geloof me... veulen is uitgegroeit tot een geweldige pony en heeft al meerdere kampioenschappen op zn naam staan...
zolang t rustig aan gebeurt zie ik geen problemen... succes met de dames mandy

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:22

KindnessM schreef:
ik weet dat er op de manege ook een keer een merrie een veulen had geworpen, terwijl t de dag er voor nog had gesprongen in de les.. geloof me... veulen is uitgegroeit tot een geweldige pony en heeft al meerdere kampioenschappen op zn naam staan...

Weljah.. Moedig ze nog even aan ook!
Morgen zien we bij haw hoogdrachtige fjord springt 1 m!!

Kom op dit KAN NIET!
Mensen gaan toch ook niet voor niets met zwangerschapsverlof??

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:22

KindnessM schreef:

natuurlijk kan het ook goed gaan, maar waarom het risico nemen? tenzij je een serieuze rij- en springverslaving hebt lijkt dit me nergens voor nodig.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:31

poehhh z e i k e r s !!!!!! echt bokt weer hoor laat dat kind...
kunnen jullie niet is gewoon normaal gaan doen ????
en anders bij animal hospital gaan werken ofzo ??? dan doen jullie wat nuttigs inplaats van dit topic verzieken !!!!!!
ik vind het leuke ponies commentaar is al gegeven (al 100 x geloof ik)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:35

ulinoco_maud schreef:
en anders bij animal hospital gaan werken ofzo ??? dan doen jullie wat nuttigs inplaats van dit topic verzieken !!!!!!

Z e i k e r s ??

Zeikers vind ik mensen (bokkers)
die het onterecht zeggen.
Dit is geen gezeik dit is namelijk Belachelijk!
En al helemaal mensen die nog voor deze kinderen opkomen..
Wat willen jullie dan?? dat ze lekker doorgaan??
Als je de db hiervoor belt kunnen ze nog een boete krijgen ook.
Kom op denk eens na!!!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:03

0maris0 schreef:
ulinoco_maud schreef:

Z e i k e r s ??

Zeikers vind ik mensen (bokkers)
die het onterecht zeggen.
Dit is geen gezeik dit is namelijk Belachelijk!
En al helemaal mensen die nog voor deze kinderen opkomen..
Wat willen jullie dan?? dat ze lekker doorgaan??
Als je de db hiervoor belt kunnen ze nog een boete krijgen ook.
Kom op denk eens na!!!

ja tuurlijk ze doet echt niks verschrikkelijks hoor !!!!
en dan ga jij lekker bellen veel plezier !!!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:08

ulinoco_maud schreef:

Vind en zegt een Puber van 17?!
ulinoco_maud schreef:

Blijkbaar kan je niet lezen ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:25

Mickey schreef:
Moderatoropmerking:
Letten jullie er wel op dat jullie op een respectvolle wijze met elkaar blijven discussiëren?

Mag ik jullie hier even aan herinneren?

De reacties op de vorige pagina en deze zijn niet bepaald netjes te noemen Lachen Graag nu normaal reageren of dit topic kan beter dicht Lachen

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:33

ik vind dat jullie wel een beetje overdreven reageren hoor
je ziet toch dat ze heel laag springen met die fjord, en dat er maar een heel klein meisje op zit
jullie doen net of dat dierenmishandeling is.

mij is altijd geleerd dat als je een paard zolang mogelijk nog blijft gebruiken dat de bevalling dan ook veel makkelijker gaat omdat ze nog voldoende conditie heeft

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:38

Laat ik er trouwens bij zetten dat t veulen wel te vroeg geboren was! (en denk dan niet aan 2wekn)
Maar goed, dan nnog... ik denk dat je gewoon naar blieven van t paard moet kijken...
ik ken mandy en weet wel dat ze goed voor dr dieren zorgt

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:42

Ik kan dat eerlijk gezegd niet echt springen noemen, het is meer een huppeltje Clown

De reacties hier vind ik allemaal wat overdreven, ik heb zelf een behoorlijk aantal fjorden gereden, ook drachtige, en als die niet willen, gaan ze ook niet Haha!
Je kan een drachtige merrie beter in conditie houden dan dat je ze stil op de wei zet, daar worden ze vaak ook niet bepaald gelukkig van.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:47

Je moet ze zeker in beweging houden, maar dan ga je toch lekker stappen ofzo iets? het zou niet in mijn hoofd op komen om met een hoog drachtig paard te gaan springen..Denk is logisch na dat doe je toch niet??!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:00

anita_Sab schreef:
je ziet toch dat ze heel laag springen met die fjord, en dat er maar een heel klein meisje op zit

mij is altijd geleerd dat als je een paard zolang mogelijk nog blijft gebruiken dat de bevalling dan ook veel makkelijker gaat omdat ze nog voldoende conditie heeft

Zoals je in het begin van het topic kan lezen was er ook een foto met de hindernis die je nu alleen nog maar van de haflinger ziet..
(de hogere steile) waar de drachtige fjord ook overheen sprong.
Die heeft de ts verwijderd.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:01

Piera schreef:
Ik kan dat eerlijk gezegd niet echt springen noemen, het is meer een huppeltje Clown

De reacties hier vind ik allemaal wat overdreven, ik heb zelf een behoorlijk aantal fjorden gereden, ook drachtige, en als die niet willen, gaan ze ook niet Haha!
Je kan een drachtige merrie beter in conditie houden dan dat je ze stil op de wei zet, daar worden ze vaak ook niet bepaald gelukkig van.

Zie mijn bericht hiervoor.
En als ze niet willen? waarom rijden ze dan met zweep?

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:30

0maris0 schreef:
Piera schreef:

Zie mijn bericht hiervoor.
En als ze niet willen? waarom rijden ze dan met zweep?

Toch heb ik niet het gevoel dat die fjord over de hindernis heen geslagen is. Zeker gezien het meisje 10 jaar is, dan loopt hij er echt wel langs al hij niet wil.

Maar goed, als die fjord echt dat steiltje heeft gesprongen vind ik het wel verkeerd, dat is inderdaad te hoog voor een drachtige merrie. De cavalleti kan daarintegen best, dat heeft namelijk ongeveer dezelfde hoogte als het opstapje bij ons in de spuitplaatst Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:31

Piera schreef:

conditie is belangrijk, maar dit heeft daar niets mee te maken. verder zijn de foto's waarop de fjord hoog sprong weggehaald. en niet alle fjorden zijn werkweigeraars, er zijn ook paarden die altijd luisteren, ongeacht het ras. een goede opvoeding (ja er is in principe niks mis mee, als de eigenaar dan de verantwoordelijkheid maar neemt) doet wonderen.

[edit] ik zie dat het al gezegd is, haha!

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:58

0maris0 schreef:
anita_Sab schreef:

Zoals je in het begin van het topic kan lezen was er ook een foto met de hindernis die je nu alleen nog maar van de haflinger ziet..
(de hogere steile) waar de drachtige fjord ook overheen sprong.
Die heeft de ts verwijderd.

ooohw heeft ie ook over het steiltje gesprongen?
dan vind ik het wel een beetje te veel voor een hoogdrachtige fjord, dat wist ik niet.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:12

0maris0 schreef:
ulinoco_maud schreef:

Vind en zegt een Puber van 17?!
ulinoco_maud schreef:

Blijkbaar kan je niet lezen ook..

heb respect voor pubers Vork Clown

nee maar ik vind het ook geen verstandige keuze om met een drachtig paard te gaan springen
ga jij maar eens met een hoog zwangere buik sporten , dan word je gek ROFL
beweging is goed maar dit is TE , ik zou het er op houden op 20 minutjes licht rijden ,
ik zou zeggen doe wat met het commentaar van de mensen hier ondanks sommige mensen het niet netjes houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:15

Best leuk dat er meisjes zijn die op jou pony's (ga ik vanuit) rijden. ze doen het ook niet al te slecht.

Het sprongetje met det de fjord maakt niet veel uit alleen ik vraag mezelf af waarom je met een pony gaat springen die net van zijn hoefbevangenheid af is? dat lijkt mij niet zo verstandig.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:19

__KELLY schreef:

Geen respect meer voor Pubers..
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:21

0maris0 schreef:
__KELLY schreef:

Geen respect meer voor Pubers..
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

pffff Haha!
discriminatie Nagelbijten / Gniffelen
Koe

daanlolygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:24

ik heb al meerdere malen verhalen over jou gehoord, hoe jij met je paarden omgaat. Geloofde t eerst niet, welke paardengek gaat zo met haar/zijn paarden om? Maar dit bewijst het maar weer. Hoop dat je je realiseerd waar mee je bezig bent en dat je voortaan nadenkt over hoe je met je paard om gaat. Iedereen zegt wel het is haar paard en zij weet wel hoe ze er mee om moet gaan maar blijkbaar heeft ze dit paard nog niet zolang en je had toch na de dierenarts kunnen gaan om te kijken wanneer ze was uitgerekend? en je praat er ook allemaal rare dingen om heen om maar van t onderwerp af te wijken... Vind het allemaal een btje apart..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:34

Piera schreef:
Toch heb ik niet het gevoel dat die fjord over de hindernis heen geslagen is. Zeker gezien het meisje 10 jaar is, dan loopt hij er echt wel langs al hij niet wil.

De pony waar ik het net ook over had heeft nog een M parcour rond gesprongen hoogdrachtig dus als ze voelen dat het niet goed is wil dat nog niet zeggen dat ze er mee stoppen.

overigens wisten ze bij deze pony niet dat ze drachtig was maar dachten ze dat ze gewoon dikker was geworden.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:37

Breitling schreef:
Piera schreef:

De pony waar ik het net ook over had heeft nog een M parcour rond gesprongen hoogdrachtig dus als ze voelen dat het niet goed is wil dat nog niet zeggen dat ze er mee stoppen.

overigens wisten ze bij deze pony niet dat ze drachtig was maar dachten ze dat ze gewoon dikker was geworden.

nou dat vind ik knap van ze Nagelbijten / Gniffelen
je weet tog hoeveel je de pony voert ? dan weet je tog ook hoe dik ze kan worden ? ,