june voorjaars fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: june voorjaars fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:07

leuke pony fris koppie

ik heb niet alle reacties van je gelezen hoor maar ik zou die anouk er niet meer op laten haar houding is zeer slecht.
Ze werkt compleet tegen en zet haar handen vreselijk vast rijdt met te korte beugels en pony loopt gespannen.

Tim hetzelfde verhaal hij forceerd de boel en dwingt de pony.

Jij rijdt als enige wat zachter maar je zet je handen vast en jou houding moet iets rechter

komt vast allemaal wel goed

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 12:39

wat nou dus het stomme is, is dat ik als eerst op mijn pony gereden heb. maar omdat de beugels op mijn maat zaten zijn hun gewoon met mijn maat gaan rijden.
ik heb me meisje 2 dagen vrij gegeven
ze wordt trouwens gedekt in mei door een volbloed arabier.
elandro d apdeco..

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:51

june20 schreef:
wat nou dus het stomme is, is dat ik als eerst op mijn pony gereden heb. maar omdat de beugels op mijn maat zaten zijn hun gewoon met mijn maat gaan rijden.
ik heb me meisje 2 dagen vrij gegeven
ze wordt trouwens gedekt in mei door een volbloed arabier.
elandro d apdeco..

Kijk, dat is al een hele verbetering! Rust, en strakjes jij en je paardje het rustig aan met een zachte hand oppakken!
Jullie komen er vast wel. Ik zou er die twee anderen ruiters er even niet meer oplaten.

Elando heeft een erg mooie nek vind ik, die kan daarin zeker je merrie wel beteren.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:03

[mooi paardje, maar de ruiters is een ander verhaal

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:17

idd een leuk beestje maar het plaatje ziet er niet zo netjes uit.
lessen jullie ook jullie lijken hard in de hand en een van de ruiters heeft haar hand wel erg laag haast op bovenbeen en een van de ruiters lijkt niet echt in balans te zijn lijkt wat in de teugels te hangen, bij de jongen lijkt het geforceerd.
ps dit is opbouwend

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:37

Mag ik je een tip geven? Neem toch wat intensiever les, liefst privéles of in een heel klein groepje. Zeker omdat je zelf nog niet zo heel lang rijervaring hebt, en je pony blijkbaar niet super makkelijk is. Al probeer je alleen de komende maand wat extra lessen te nemen, dan ben je precies wat meer met elkaar vertrouwd en kun je makkelijker de lastige punten aanpakken.
Ik heb het idee dat deze combi nu gewoon niet zo goed is: jij lijkt nog niet echt alles onder controle te hebben en je pony is óf heel sneaky óf vindt het ook nog erg moeilijk. Het is zo zonde als je een slechte start maakt samen. 1x manegeles in de week vind ik persoonlijk echt niet voldoende, zeker als je het gemiddelde lesniveau op maneges in ogenschouw neemt.

Veder dus echt een keer naar het zadel laten kijken, probeer je handen niet vast te zetten en wat meer te tillen (dan kun je ook soepeler met de mond mee bewegen). Verder geloof ik best dat je het goed voor hebt met je pony.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:18

Leuke pony Lachen
Ik heb wel een tip voor je handen/armen.. controleer regelmatig of je armen lekker ontspannen met je ellebogen gebogen naast je lichaam hebt, af en toe even lekker met je schouders draaien helpt ook om je bovenlijf en je armen wat meer onstpannen te houden Lachen

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:22

Leuke pony, leuk koppie..
Maar het zadel ligt niet goed, en de beugels mogen bij de 1e ruiter wel een stukje langer. Ziet er niet heel ontspannen uit.
Maar dat was al gezegt Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:36

bedankt voor de tips weer.
de beugels zaten op mijn maat bij de eerste ruiter en bij die jongen.
mijn paardje is heel braaf alleen heel slim en soms wil ze me echt tegenwerken door rechtsom vast te zitten.
maar verder loopt ze heel soepel met verende rug.
ze heeft l2 dressuur gelopen en M bij de paarden gesprongen.
ze zit echt heerlijk en wil ook echt werken voor je.
is het btw slim om haar door een volbloed arab te dekken.
het schijnt wel een rustige hengst te zijn.
maar wil niet dat het veulen strax een erg pittig druk ding wordt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:40

Dan werkt ze jou niet tegen, hier zorg jij voor Knipoog zorg ervoor dat je niet teruggaat trekken dat werkt in ieder geval niet. Vertel je dit ook tegen je instructrice?
Je moet nooit denken dat je paardje jou probeert te pesten want zo werkt het niet bij paarden!

DandySgatJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:47

Ja niet zo prettig
vooral jij (sorry )
je gaat heel hoog staan als je lichtrijd...
dat is punt 1 niet fijn voor de pony
en punt 2 het ziet er ook nog eens belachelijk uit Bloos
Sorry Verward

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:54

Ik kan het niet laten om even te reageren Bloos vooral omdat ik de foto's zo onprettig vind.
Maar ik ben zeer zeker niet de eerste dus ga daar ook niet meer op in!

Topicstarter reageert in dit topic en ik merk dat ze het beste wil voor haar pony (wat trouwens een lekker dier is en wrs super braaf dat ze dit allemaal pikt!).

Ik wil je toch als tip meegeven om priveles te nemen, hier leer je echt zóveel beter door rijden.
Dit hoeft niet 2x per week, 2x per maand is ook goed. Ik heb ook om de week 3 kwartier priveles en dan kan ik daar 1.5 week mee aan de slag en dan weer les etc.

Daarnaast las ik nog ergens dat ze een paar keer heeft gebokt. Waarom rijd je dan zonder cap (misschien heb je dit al beantwoord, ik heb niet alles even nauwkeurig gelezen)?

Verder dingetjes die al genoemd zijn: let op je zadel (ligt te ver naar voren. Is het wel op maat?), rijd gewoon lekker zelf op je pony en laat je vrienden er liever niet op, probeer je handen rechtop te houden & te dragen en een knik in je ellebogen te houden, ga liever niet achterop je pony liggen met de teugels superstrak; dit is voor haar echt niet fijn!

Je zegt ook dat ze soms vast houdt op rechts, dit heeft niks met pesten te maken. Misschien zit er wel iets verkeerd in haar nek/rug (wervels)? Hiervoor kan je een manueel therapeut laten komen om dit na te laten kijken.

Succes en vooral veel plezier!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:55

ik rijdt egt niet altijd zo en jij hebt geen fotos op je profiel wie zegt er dat jij perfect rijdt dan??
normaal ga ik niet zo hoog staan het waren ook plezier fotos en we hadden gewoon lol waarom laten de mensen hier op bokt alleen negatief comentaar achter en respecteren ze alleen de z dressuur ruiters ik rijdt nog maar 5 jaar paard en doe erg mn best voor mijn pony zorg er goed voor lijkt mij dat iedereen die hier bijna op bokt zit erg arrogant is en alleen de allerbeste de hemel in prijst wat ik dus banketstaaf vindt zelfs de mensen die nog z rijden daar hebben ze nog wat op af te kraken maja zal wel aan mij liggen maar zeik me aub niet alleen maar af

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:56

Je moet jezelf niet gaan verdedigen en gaan vergelijken met anderen, iedereen probeert je alleen maar tips te geven.
Ik had in mn pbtje ook al gezegd, lol met je knol is niks mis mee en het moet zeker gebeuren maar het moet wel verantwoord gebeuren.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:57

leuke pony,
een tip probeer wat meer een knik in je ellebogen te hebbendan ga je ook wat ontspanner zitten, cap is eigen keuze maar niet zo slim.

Over het meisje met de pet, de "meeste rijervaring" is een beetje raar begrip, jij hebt een betere stijl en ik word er niet echt vrolijk van hoe je pony bij haar loopt, zelfs al had ze haar dag niet.
Het zadel moet je wel even laten nakijken door iemand die er verstand van heeft het ligt niet echt lekker (te ver naar voren)

vveel succes de andedere foto's die je later geplaatst heb zien er beter uit, probeer eens wat te longeren als je pony druk is Doei, doei

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:04

ja dat weet ik wel maar het is gewoon niet leuk want heb zoveel goede dagen met haar en nu denkt echt iedereen dat ik zo altid rijdt. op de manege waar ik rijdt wordt erg goed les gegeven en ze zeggen dat ik het goed doe trek haar niet in de krul me houding ja dat weet ik die is niet goed heb btw hollerug heb ook momenten als me paardje ontspannen loopt dat ik dan ook me handen wat hoger houd en meer naar voren dan loopt ze ook super lekker en gaat ze showen op me vorige manege was ze de best lopende pony van alle pony's die er toen waren iedereen die er even op gereden had wilde vaker wat ik natuurlijk niet goed vondt iedereen vondt dat ik trots moest zijn met haar.
dus dit waren ook fotos op een mooie lente dag june had een beetje kolder in der koppie ze waren ernaast achter een berg met grote machines bezig waardoor ze schrok.
ook ga ik wat minder voer proberen denk dat ze daar feller van wordt. hoop vlug weeer nieuwe fotos te hebben zodat jullie zullen zien dat ik het toch ook wel beter kan als op deze fotos te zien is dankje

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:54

Er zijn heel wat tips gegeven, probeer daar aan te werken en dan zal het zeker beteren! Ik kan wel geloven dat je het beste voor je paard wil. Bouw het samen rustig en vriendelijk op. Je beugels een paar gaatjes langer, gaat je houding positief beïnvloeden. Dit moet je geleidelijk aan doen want je benen gaan in een heel andere houding komen te liggen. Met langere beugels kom je ook niet zo ver uit het zadel.

Probeer ook aan de ontspanning te werken. Dan zal ze fijner gaan lopen en kan jij je meer op je houding concentreren. Het ziet er een leuk paard uit en een goed leerpaardje voor je dus het zal wel in orde komen mits een goede begeleiding.

Off topic: wil je a.u.b. op je schrijfstijl letten want ik zag in je profiel dat je 20 bent terwijl ik je manier van schrijven eerder aan een véél jonger iemand zou toeschrijven. Het is dus ook ik rijd en niet ik rijdt. Je teksten zullen ook makkelijker leesbaar zijn bij gebruik van hoofdletters en leestekens. En ik denk dat je dan ook meer serieus genomen zal worden want je meent het wel serieus met je paardje, daar ben ik van overtuigd. Dit is niet slecht bedoelt maar een tip.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 07:39

Bedankt:D tja de jeugd van tegenwoordig!!!Ik kort alles af.
en die stomme msn!? daar wordt je NL ook niet beter van
groetjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:19

Ik heb ook de foto's even bekeken en ik wil er ook nog wel een paar dingen over zeggen Lachen

Ik geloof gelijk dat jij het beste met je paardje voor hebt. Soms is het even nodig om een kritisch oog te hebben en daardoor krijg je commentaar op Bokt. Dat is helemaal niet erg want de meeste mensen die hier reageren willen je alleen maar helpen Ja Denk dus aub niet dat iemand hier denkt dat je altijd zo rijdt Knipoog

Verder zou ik die Anoek er inderdaad ook niet meer op laten. Je kunt duidelijk zien dat ze meer bezig is met "in de krul" rijden dan dat ze de ontspanning op zoekt, en dat is duidelijk niet wat jouw pony kan gebruiken. Het beeld bij haar is uiterst onvriendelijk.

Als ik jou was zou ik iemand naar mijn zadel laten kijken, en lekker 1 keer per week een privelesje doen, daar steek je enorm veel van op!

Succes Lachen

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:24

Over het laten dekken van June... ik zou het niet doen. Fokken moet je overlaten aan mensen die daar veel verstand van hebben. Er komt veel bij kijken hoor.

Als je een veulen wilt, zou ik een leuk (arabisch) veulen kopen en er niet zelf één fokken.

Het lijkt heel erg leuk, maar je moet je er toch goed in verdiepen. De verantwoordelijkheid van het gefokte veulen is dan voor jou, de komende 30 (?) jaar. Jij bent immers diegene geweest die besloten heeft dat dit veulen geboren moet worden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:21

Kaat18 schreef:
Ik vind het een leuke pony om te zien, maar het rijden doet de rillingen over mijn rug lopen. Je paard is een beest, beesten behandel je met respect en met liefde. Dat laten deze foto's absoluut niet zien.

"Bescherm de DIEREN voor de BEESTEN" Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:37

Je hebt een schat van een pony dat ie dat allemaal pikt zoals op de foto's van pagina 1, dat ten eerste!
Ten tweede wil ik je een aantal tips meegegeven:
  • neem 1 keer in de week priveles. In een manegeles zal je waarschijnlijk niet genoeg aandacht krijgen (wat je wel nodig bent). Daarbij heb ik vaak nogal m'n twijfels bij het niveau van manegelessen...
  • laat geen andere mensen meer op je pony rijden. Zoals te zien op de foto's op pagina 1 ziet dat er absoluut NIET fijn uit... Laat dat alleen toe als jij of je instructrice overtuigd is van diegene zijn/haar kunnen. Anders niet. Iets verpesten heb je zo gedaan, het dan weer goedmaken is heel wat moeilijker!
  • draag een cap.
  • aantal jaren rijervaring is niet zaligmakend. Iemand die al 20 jaar paardrijd kan na die 20 jaar nog verschrikkelijk slecht rijden, iemand die 5 jaar rijd zou daarentegen heel goed kunnen paardrijden.
  • laat je zadel nakijken om te zien of het goed past.
  • laat ook het hoofdstel nakijken om te zien of dat goed past.
  • op 1 van de foto's op pagina 1 ga jij achterover liggen op je pony. Doe dat alsjeblieft niet weer. Of ja, trek je pony dan niet zo in haar mond!
  • het laten dekken van je pony zou ik nog even laten voor wat het is. Dat kan je altijd nog doen. Richt je eerst eens op het rijden en een band opbouwen met je paard (die band kan je best hebben, maar zal waarschijnlijk wel een deuk opgelopen hebben door het rijden op pagina 1.)
  • arabische volbloeden zijn niet per definitie druk en lastig. Meer informatie over arabische volbloeden kun je vinden in het [AV] forum.
  • ook zou ik je het kopen van een veulen afraden. Bij de opvoeding van een veulen komt behoorlijk wat deskundigheid kijken. Richt je eerst eens op je pony, kijk dan na een aantal jaar eens verder.
  • bokken doet een pony/paard niet om jou te pesten, vastzitten aan de rechterkant ook niet. Pony's en paarden kunnen geen mensen pesten. Dat ligt niet in hun aard en daar zijn ze niet intelligent genoeg voor. Bokken kan een medische reden hebben (pijn), maar ook een slecht zittend zadel, een tegenwerkende ruiter enz. Rechts vastzitten is puur rijtechnisch en ligt dus aan de ruiter. Kijk eerst naar jezelf voordat je het je pony op de schuld geeft. Dat is moeilijk, dat weet ik, maar probeer altijd eerlijk te blijven richting je paard en jezelf.
  • en als laatste: wanneer je foto's als op pagina 1 op Bokt plaatst kan je er donder op zeggen dat daar 10 pagina's aan commentaar op komt.
Ten derde vind ik het heel erg fijn om te lezen dat je zo met je pony begaan bent en alles voor d'r wilt doen! Met die instelling zul je ook daadwerkelijk wat kunnen bereiken Lachen.

Succes!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:42

Hier een tip van een niet al te ervaren ruiter (die dus wel met je mee kan voelen Knipoog )

Op je foto's valt me op dat je rug er wat hol en gespannen uitziet. Probeer eens of je met wat gymnastieken in het zadle je rug wat ontspannener kan maken en of je op de driehoek van twee zitbeenknobbels en je schaambeen kan zitten. Dan zit je als hety goed is in het diepste punt van je zadel en beter in balans (geaard).

Daarnaast kan je in gedachte houden dat het kan helpen met je eigen heupen en schouders voor te doen wat je van je paard wil. Dus als je wilt dat je pony afwend kan je proberen je eigen schouders even scherp (of flauw) te laten draaien ten opzichte van je bekken. Je doet zeg maar voor hoeveel je de schouders naar binnen wilt hebben. Vaak reageren paarden hier al goed op, omdat ze dit heel goed voelen. Maar belangrijker is dat het veel spanning in je ellebogen en dus ook je polsen weg kan nemen (want omdat je je schouders al gedraaid hebt, hoef je veel minder met je armen te doen)

Probeer het maar eens, voor mij werkte het goed, ben wel benieuwd of jij er wat aan hebt.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:18

Ik ga met de rest mee..

Wel een leuk beesje, Mooi sjabrak

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:22

tassie schreef:
[mooi paardje, maar de ruiters is een ander verhaal

Amen ! Afgod