dinja @ work meer dan 600 foto's...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Re: dinja @ work meer dan 600 foto's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:50

Woest schreef:
wampie schreef:
Tjonge jonge jonge Boos!

snapt ze nu nog niet dat ZIJ veels te hard in haar handen is,, en dat daarom de pony zo is????

Inplaats dat ze LES GAAT NEMEN gooit ze er een sterk bit in Boos!

Pony is niet sterk : PONY HEEFT PIJN,, en last van jouw HARDE hand..

Moet je vooral mee doorgaan op die manier,, en dan ook nog met z'n bit Stoom uit je oren

OK, je kan commentaar geven, maar niet zo!
Dit meisje heeft super mooie foto's van haar paard op ons haf forum, waar vele van jullie niet opkunnen, dat mij ook overtuigd dat ze degelijk met haar haf kan omgaan! ongeacht jullie antwoorden.

Verder ben ik het ook met vele eens dat ze langer mag zitten, van het bit zelf heb ik geen idee, ik rij/of ken dit bit niet.
maar jullie lijken wel papegaaien! dat ieder wat opvalt en het zegt is ok, mits een fansoenlijke manier! maar 4 pagina's hetzelfde zeggen, en soms nog eens op een héél grove manier? Als ik de TS was zou ik er een slotje opzetten, kwaad/verdrietig worden, en te koppig worden om nog een foto erop te zetten! Want ja, what's the point? Je wordt enkel afgekraakt? (zou het in mijn ogen zijn!)
zeker met zo typische topic's als deze gequote!

Maar als je haar nu (zoals toch sommige onder jullie gelukkig doen) fantsoenlijke en degelijke uitleg geven, haar wijzen op de punten die ze fout doet, en haar ook vertellen WAAROM je beter deze kunt veranderen..
dan :
* Weet de TS tenminste waarom het fout is
* Weet ze wat ze fout doet
* én weet ze hoe ze deze kan vermijden in de toekomst en kunnen jullie haar helpen om beter met het bit om te gaan... daarvoor hoef je haar helemaal niet af te kraken en ik wil wedden dat je jezelf er ook beter bij gaat voelen, want je kan denken; "ik heb haar geholpen, én haar paard geholpen" zoals vele kwade strevers hier zo erg mee inzitten!

Mijn commentaar:
commentaar is blijkbaar genoeg gezegt...
Verder kan ik je alleen meedelen dat (wat ik ook op het forum zei) je mischien in een afgesloten ruimte moet proberen te werken aan het bit, mischien iets lichter? bv een Pessoa bit? daar heb je standen op, en rij je eerst bv op het zwaarste stand, is ze braaf probeer je de tweede stand , is ze terug stout, dan weer zwaarste, tot je het kan afbouwen. Ik zeg je dit omdat ik op deze manier 2 hafjes van "zwaarste pessoa stand" naar een gewoon watertrensje heb kunnen rijden op een half jaartje tijd. Geef de moed niet op als het niet onmiddelijk lukt, je paard moet leren overstappen, leren dat hij op een kleinere druk ook kan voelen wat je bedoeld, en dat hij geen reden hoeft te hebben om zijn mond hard te maken en de pijn te onderdrukkken, je zal zien langzaam maar zeker! gaat het beter gaan. Iedereen heeft dallen, en het leuke ervan is dat hafjes bergpaardjes zijn, en dat je er wel uitkomt Knipoog we steunen je hierbij!

xx WoestLover op het hafforum

Een pessoa bit???? als je met zn harde hand rijdt??
Ongeacht wat jij zegt zien wij hier iets heel anders,, en dan raad je een meisje een pessoa bit aan?

Laat haar gewoon les krijgen met een normaal bitje,,

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:50

Sannum schreef:
@ Woest, jij geeft zelf toe dat je het bit niet kent, en kenners van het bit reageren boos. Misschien moet je je nu gaan afvragen of er niet iets onzettend gemeens in die paardenmond hangt, en dat daarom iedereen zo boos reageert.

Ja, dat meisje weet niet beter! Bah bah, jullie zijn echt erg. Ze zal er nu wel over nadenken hoor, echt waar, jullie boren haar HELEMAAL de grond in.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:51

mooi paard en leuk bewerkte foto!
maar word niet bepaald vrolijk van hoe dit paardje gereden word

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:56

Just_Me schreef:
Sannum schreef:
@ Woest, jij geeft zelf toe dat je het bit niet kent, en kenners van het bit reageren boos. Misschien moet je je nu gaan afvragen of er niet iets onzettend gemeens in die paardenmond hangt, en dat daarom iedereen zo boos reageert.

Ja, dat meisje weet niet beter! Bah bah, jullie zijn echt erg. Ze zal er nu wel over nadenken hoor, echt waar, jullie boren haar HELEMAAL de grond in.

Ik heb ook mijn commentaar gegeven op een aardige, beleefde manier. Maar waar vraagt de TS om? Een slotje!!! in plaats van dat ze nu na 4 pagina's over dat bit zegt 'goh, misschien hebben jullie wel gelijk, ik zal eens iets anders proberen'. Maar nu wil ze graag een slotje. Sorry, maar volgens mij weten we het in dit geval wel even beter dan dit 12 jarig meisje.... als ze er nou ook wat mee doet....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:56

Het paard sterk, op foto 5 ben jij diegene die sterk is hoor! Ik zie het paard niet trekken. Maar verder mooie bewerkte fotos en een prachtpaardje..!

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:59

Heb je al weleens een paardentandarts naar haar gebit laten kijken? En past het zadel wel goed?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:04

Citaat:
OK, je kan commentaar geven, maar niet zo!
Dit meisje heeft super mooie foto's van haar paard op ons haf forum, waar vele van jullie niet opkunnen, dat mij ook overtuigd dat ze degelijk met haar haf kan omgaan! ongeacht jullie antwoorden.

Verder ben ik het ook met vele eens dat ze langer mag zitten, van het bit zelf heb ik geen idee, ik rij/of ken dit bit niet.
maar jullie lijken wel papegaaien! dat ieder wat opvalt en het zegt is ok, mits een fansoenlijke manier! maar 4 pagina's hetzelfde zeggen, en soms nog eens op een héél grove manier? Als ik de TS was zou ik er een slotje opzetten, kwaad/verdrietig worden, en te koppig worden om nog een foto erop te zetten! Want ja, what's the point? Je wordt enkel afgekraakt? (zou het in mijn ogen zijn!)
zeker met zo typische topic's als deze gequote!

Maar als je haar nu (zoals toch sommige onder jullie gelukkig doen) fantsoenlijke en degelijke uitleg geven, haar wijzen op de punten die ze fout doet, en haar ook vertellen WAAROM je beter deze kunt veranderen..
dan :
* Weet de TS tenminste waarom het fout is
* Weet ze wat ze fout doet
* én weet ze hoe ze deze kan vermijden in de toekomst en kunnen jullie haar helpen om beter met het bit om te gaan... daarvoor hoef je haar helemaal niet af te kraken en ik wil wedden dat je jezelf er ook beter bij gaat voelen, want je kan denken; "ik heb haar geholpen, én haar paard geholpen" zoals vele kwade strevers hier zo erg mee inzitten!

Mijn commentaar:
commentaar is blijkbaar genoeg gezegt...
Verder kan ik je alleen meedelen dat (wat ik ook op het forum zei) je mischien in een afgesloten ruimte moet proberen te werken aan het bit, mischien iets lichter? [b]bv een Pessoa bit? daar heb je standen op,[/b] en rij je eerst bv op het zwaarste stand, is ze braaf probeer je de tweede stand , is ze terug stout, dan weer zwaarste, tot je het kan afbouwen. Ik zeg je dit omdat ik op deze manier 2 hafjes van "zwaarste pessoa stand" naar een gewoon watertrensje heb kunnen rijden op een half jaartje tijd. Geef de moed niet op als het niet onmiddelijk lukt, je paard moet leren overstappen, leren dat hij op een kleinere druk ook kan voelen wat je bedoeld, en dat hij geen reden hoeft te hebben om zijn mond hard te maken en de pijn te onderdrukkken, je zal zien langzaam maar zeker! gaat het beter gaan. Iedereen heeft dallen, en het leuke ervan is dat hafjes bergpaardjes zijn, en dat je er wel uitkomt Knipoog we steunen je hierbij!

xx WoestLover op het hafforum
[/quote]

Citaat:
Een pessoa bit???? als je met zn harde hand rijdt??
Ongeacht wat jij zegt zien wij hier iets heel anders,, en dan raad je een meisje een pessoa bit aan?

Laat haar gewoon les krijgen met een normaal bitje,,
[/quote]

Wampie: lees mijn dik gedrukt! een Pessoabit heeft standen zelfs! een gewoon watertrens stand! Dus als je beetje nadenkt weet je dat ik bedoel dat ze kan afbouwen, je gaat niet om de 5minuut een ander bit halen, en je gaat me niet zeggen dat een paard dat blijkbaar altijd (ook bij vorige eigenaar) op dit bit rijd wat blijkbaar heel scherp is, in 1,2,3 op een gewoon trensje rijd. Zelfs niet met ervare instructeur je moet zowiezo altijd afbouwen! Je moet je paard ook leren dat ze kan overstappen, anders heeft dit meisje helemaal niets meer te zeggen over haar paard want het paard zou dan op moment zo hard zijn in de mond dat ze het gewoon trens niet voelt, ik geef ook alleen maar raad.
en je hebt pessoa's met 4 ringen en ook met 3 dus je kan zelf een beetje wikken en wegen.
Mijn verzorg hafjes zijn koest hafjes, hadden een zware mond, en een pessoabit met 3 ringen, toen ook ik dit niet zo leuk vond en ben gaan experimenteren (niemand heeft mij hiertoe gezet) heb ik de bakstukken in het trensgedeelte gehangen en m'n teugels op de onderste ring , dat is dus 1 sterktegraad minder, daar een half jaar mee gereden en gewickt en gewogen van helemaal trens terug naar iets sterken bij fit heid, en een half jaar later was ik overgestapt. Ik zeg dit in afbouwen omdat ik ervaren heb, dat in 1,2,3 overstappen bij mij niet ging! Ze ging met me lopen ik had niets maar ook niets te zeggen, ja even, tot ze zelf genoeg had. En nu ga je me niet zeggen neem een instructeur want ik had er maar liefst 2! en ze steunde me in deze actie en ik heb nu fijn paardjes op een trensje...

@ de rest, lees dik gedrukt, ik zeg er ook in dat er onder jullie zijn die fansoenlijk reageren op deze zeg ik dan ook niets Haha!
Laatst bijgewerkt door Woest op 27-02-07 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:05

Trouwens wil ik nog een reageren want heb even op je profiel gekeken.. daar staat namelijk een foto op van jou en twee kleintjes alleen met een halster en touw erom heen.. dus nu ik dat gezien heb snap ik dus echt niet waarom je met die pelham rijd..?? terwijl jij met een " op die foto " super mak en braaf paardje onder je kont staat.. viel me heel erg op dus snap jou en het gebruik van het bit niet helemaal..

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:06

Als je het nou eens probeert met een lichter bit, en dan heel veel wendingen maken, waardoor ie soepeler word, en hij went aan het bit. vooral niet terug trekken als je het gaat proberen, dus als hij sterk word ophoudingen maaken zegmaar, dus tegenhouden loslaten (wel met 2 handen tegelijk) en zo door todat ie vaart mindert (ofzo).

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:07

Inderdaad een beetje rustig aan kan wel.
Dit meisje is pas 12 jaar oud! Het kind weet niet beter. Ik vind dit echt niet leuk...Opbouwende kritiek is prima, maar haar helemaal overstuur maken gaat een beetje te ver. (of is dit kenmerkend voor bokt? ik kom hier niet vaak en ik denk ook niet dat ik nog vaker kom want 9 van de 10x is het ge0uweh0er ik zou niet eens meer fotos durven plaatsen Vork )

Ik weet zeker dat Lisanne hierover na gaat denken.
Maar zij kan hier ook weinig aan doen, de schuld ligt bij de vorige eigenaar. Dit was een volwassen vrouw, en die heeft dit jonge meisje dit verhaal aangepraat. En als kind zijnde neem je toch sneller wat van een volwassenen aan, zeker als je voor het eerste een eigen paard koopt en nog neit veel ervarring hebt. Houdt daar een rekening mee. Het is immers nog een kind.

Lisanne, ik raad je aan les te nemen van een goeie instructrice Lachen Dan komt het vast helemaal goed met jullie! Het geeft niets, iedereen moet het leren. Maar het is de kunst om te leren van je fouten. Dinja is een lief goed en werkwillig paard en ik weet zeker dat jullie het met de juiste instructie gaan redden. Een dikke knuffel van mij en kop op Ach gut

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:09

Door het zien van de 5de foto.. ga ik toch met iedereen mee. Ik denk niet dat dit bit voor jou geschikt is en zou het dan toch met een zacht bit eens proberen. Daarnaast dus je beugels een paar gaten korter.
Verder vind ik dat je een hele mooie pony hebt en ik weet dat je hem heus geen pijn wilt doen. Maar zo'n bit is hard.. Zoals ik de pelham ken, zitten er griffeltjes aan het bit en als je dan trekt voelt hij die. Het is dus pijnlijk voor een paard als je je teugels continu erg strak hebt. Je hoort dus met een losse teugel te rijden en zodra je paard aan de kletter gaat of iets dergelijks even een trekje te geven.. Dan zal hij merken dat elke keer als hij ongehoorzaam is hij een beetje naar gevoel in zijn mond krijgt. En als het dan goed is verdwijnt die ongehoorzaamheid of wordt het minder. Nu voelt je pony bijna continu dat verveelde gevoel. Ook als hij wel braaf is. Dat is dus niet eerlijk tegen over hem.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Lachen Veel succes nog Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:15

WOEST : ik weet heel erg goed wat een pessoa bit is,, het probleem ligt echter niet aan het bit,, maar aan de manier van rijden,,
Heeft de ts het wel een geprobeerd op een normaal trensje? nee,,
Nou kom op,, laten we eerlijk zijn,, als je het niet probeert kan je het ook niet voelen..

Ik heb hier zoveel paarden/pony's voorbij zien komen met zogenaamd allemaal een moeilijk verleden en sterk in de mond,, etc.etc.
Vaak(meestal bijna altijd) ligt het probleem bij de ruiter en NIET bij het paard..
Ik rij alles met een simpel bustrensje,, en hoe moeilijk / sterk ze volgens de eigenaren ook waren ik heb er nooit geen last van gehad.. met verbazing van de eigenaren..

Het ligt echt niet aan het paardje,, en dat is wat iedereen haar duidelijk wilt maken,, zodat ze straks heerlijk en ontspannen kan rijden.. Pling

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:17

Mooie haf met super manen vind ik Clown
Alleen die hele ijzerwinkel vind ik wat minder, maar daar zul je vast wel redenen voor hebben denk ik?

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:24

Ik zie hier reacties staan waarvan ik denk: "Is niemand hier ooit jong geweest?"
Wat zijn (een aantal van) jullie ontzettend kinderachtig en gemeen zeg! Dit meisje heeft het beste voor met haar paard, probeert het goed te doen door te luisteren naar de oude eigenaresse (die nota bene volwassen is) en wordt hier keihard afgezeken door een stelletje No0bs waarvan ik zeker weet dat een aantal van hen gewoon lekker meeblèrt met anderen.

Ik mag toch wel aannemen dat de boodschap nu duidelijk is. Je hóeft er niet op door te gaan! Hoe moeilijk is het nu om het iets vriendelijker, tactischer te brengen?! Je hebt het tegen een meisje van 12, wat iets in goed vertrouwen doet.
Natuurlijk is het niet goed wat je op de foto's ziet, maar breng het dan gewoon iets beschaafder! Hoe zouden jullie je voelen als je 12 was en zo'n golf van kritiek (veelal ongefundeerd) en gezeik over je heen zou krijgen?!

Ik zie hier een supermooie haf met een leuke ruiter waar heel veel potentie in zit! Ze is nu wakker geschud en het lijkt me heel sterk dat ze er niets mee gaat doen. Als er nu eens mensen komen die een tip geven voor goede instructrice... zou het helemaal mooi zijn! Want je kan best zeuren op iemand, maar kom dan ook met oplossingen die ergens op slaan!

(laat ik duidelijk stellen dat dit niet naar iedereen hier gericht is, ik heb het puur over de reacties die alleen maar neerkomen op: Je vern**kt je paard, gooi er een ander bit in, bla bla .)

Een beetje meer vriendelijkheid zou geen kwaad kunnen in de meeste gevallen 0:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:37

Bravo Hoepsie!

Goed gezegd.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:57

Amen

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:58

volgens mij weet de ts nu wel wat we allemaal bedoelen, maar ik vind echt dat sommige hier eerst naar hun zelf moete kijken en dan pas naar een ander!! de ts probeert haar best te doen!! lukt het bij jou altijd!! vast niet! maak jij nooit foute? nee vast niet!!
ik vind dat er hier over genoeg gelult!
meis veel plezier met je paardje! doe wat met sommige tips!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:58

indd wel weer even genoeg afgez*ken.
mijn tips zijn: -even je zadel na kijken
-snel een ander bit!
-je beugels 3 gaatjes langer
- een goede instructrice.
- met dit bit geen sperriem

Dit is dus gewoon opbouwend bedoeld. Je hebt een prachtige haflinger onder je kont, die op de fotos duidelijk niet happy kijkt! je weet nu (zeer duidelijk ingewreven) dat er een verkeerd bit in zit, waar ook niet op de juiste manier mee word omgegaan.

Ik hoop dat je iets met het commentaar doet, dan heb je een lekker vrolijk paardje! In de krul is niet altijd het ideaalbeeld hoor!

Veel succes...

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:02

yvanda schreef:
volgens mij weet de ts nu wel wat we allemaal bedoelen, maar ik vind echt dat sommige hier eerst naar hun zelf moete kijken en dan pas naar een ander!! de ts probeert haar best te doen!! lukt het bij jou altijd!! vast niet! maak jij nooit foute? nee vast niet!!
ik vind dat er hier over genoeg gelult!
meis veel plezier met je paardje! doe wat met sommige tips!

Nou nou, commentaar op anderen, maar zelf ook aanvallend reageren? De pot verwijt de ketel....
Weet je wat het is, iedereen maakt fouten, en als je gezond verstand hebt geef je ze ook toe. Je kunt in een topic bij HAW commentaar verwachten als je iets niet goed doet, en dat dit soms behoorlijk fel kan zijn, dat is Bokt. Bovendien zijn deze topics ook bedoeld om positief dan wel negatief commentaar te krijgen wat betreft het rijden. En als je iets goed fout doet, wordt je door je medebokkers soms wat hard afgestraft.

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:04

Nou ik snap best wel dat sommige zo hard reageren . Ze willen het beste voor het paard maar ts schrijft of niks terug zo van dat ze het begrepen heeft of vraagt om een SLOTJE! Iedereen wil haar gewoon raad geven en heeft het beste met haar voor maar ze luisterd niet en ik snap dat heel veel zo reageren.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:05

Ziet er wel goed uit, maar ontspan!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:08

Jammer dat de foto's allemaal anders bewerkt zijn.
Geeft nogal een warboel, nuja dat vind ik toch Clown

Leuke haf heb je, nog veel succes.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:15

Just_Me schreef:
Dit meisje is 12 en weet waarschijnlijk niet beter. Jullie hebben het toch ook moeten leren en wisten toch ook niet alles meteen? Het kan best wat aardige overgebracht worden allemaal hoor.

Dit meisje heeft dit paard gekocht en de oude eigenaar heeft haar aangeraden met dit bit te rijden omdat ze altidj zo gereden is. Waarom zou je dat als 12-jarige dan niet gewoon aannemen?

Ik zeg niet dat ik het goedkeur en dat ze misschien wel met een harde hand rijdt MAAR je hoeft dat meisje niet zo ontzettend aan te vallen. Zij wil vasto ok het beste voor haar paard en weet waarschijnlijk niet eens beter.

Oké dit is echt even een hele late reactie, maar als je 12 bent is het wel zo normaal om met cap te rijden, dus als je dat niet doet neem ik aan dat je wel redelijk kan rijden en dus ook wel kan beseffen dat dat op zo´n manier niet kan. Of niet? Bloos
Nja dit was nog even tussendoor, maar voor de rest is alles gezegd dus ik hoo dat je er iets mee doet! Succes verder nog Knipoog

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:23

Best bokt

Nu wil ik ook mijn ei even kwijt.

Dit paard is van mij geweest en wil even hier even wat kwijt als dat mag.

Dinja heb ik hier voor met trens gereden ik heb les gehad met haar en na elke les kwam ik jankent van dinja af omdat ik echt de blaren op mijn handen had zitten ik kon der niet houden moesten we draven ging ze vol in galop door de manege bak en echt plat door de bocht ik heb andere bitten geprobeert en ik heb zitles gehad echt alles geprobeert.Ik heb met tiedeman gereden met slof niets mocht baten.en dat doet zeer als je je paardje niet kan houden.op de manege hebben ze me dit bit aangeraden kijk ze zeggen het niet voor niets en dit bit was echt verzachtend voor mijn en voor dinja .
Kijk lisanne heb inderdaag de teugels te strak ze kan ze at losser doen dan komt ze zelf na haar hand toe.Dinja heb zeker dit bit nodig ik ben 28 jaar en ik hielt haar niet en lisanne is 12 jaar en heel licht die is zo uit het zadel.
Ik vindt het commetaar wel heel hard wat jullie hier zeggen.Kom op jongens ze is 12 en moet nog veel leren.

Dus laten we het leuk houden

p,s lisanne ik heb je al gesproken maar de foto,s van dinja zien er leuk uit ze ziet er goed uit

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:24

Dan vind ik niet dat dit paard geschikt is aan een 12jarige meisje te verkopen!