Woest schreef:wampie schreef:Tjonge jonge jonge![]()
snapt ze nu nog niet dat ZIJ veels te hard in haar handen is,, en dat daarom de pony zo is????
Inplaats dat ze LES GAAT NEMEN gooit ze er een sterk bit in![]()
Pony is niet sterk : PONY HEEFT PIJN,, en last van jouw HARDE hand..
Moet je vooral mee doorgaan op die manier,, en dan ook nog met z'n bit
OK, je kan commentaar geven, maar niet zo!
Dit meisje heeft super mooie foto's van haar paard op ons haf forum, waar vele van jullie niet opkunnen, dat mij ook overtuigd dat ze degelijk met haar haf kan omgaan! ongeacht jullie antwoorden.
Verder ben ik het ook met vele eens dat ze langer mag zitten, van het bit zelf heb ik geen idee, ik rij/of ken dit bit niet.
maar jullie lijken wel papegaaien! dat ieder wat opvalt en het zegt is ok, mits een fansoenlijke manier! maar 4 pagina's hetzelfde zeggen, en soms nog eens op een héél grove manier? Als ik de TS was zou ik er een slotje opzetten, kwaad/verdrietig worden, en te koppig worden om nog een foto erop te zetten! Want ja, what's the point? Je wordt enkel afgekraakt? (zou het in mijn ogen zijn!)
zeker met zo typische topic's als deze gequote!
Maar als je haar nu (zoals toch sommige onder jullie gelukkig doen) fantsoenlijke en degelijke uitleg geven, haar wijzen op de punten die ze fout doet, en haar ook vertellen WAAROM je beter deze kunt veranderen..
dan :
* Weet de TS tenminste waarom het fout is
* Weet ze wat ze fout doet
* én weet ze hoe ze deze kan vermijden in de toekomst en kunnen jullie haar helpen om beter met het bit om te gaan... daarvoor hoef je haar helemaal niet af te kraken en ik wil wedden dat je jezelf er ook beter bij gaat voelen, want je kan denken; "ik heb haar geholpen, én haar paard geholpen" zoals vele kwade strevers hier zo erg mee inzitten!
Mijn commentaar:
commentaar is blijkbaar genoeg gezegt...
Verder kan ik je alleen meedelen dat (wat ik ook op het forum zei) je mischien in een afgesloten ruimte moet proberen te werken aan het bit, mischien iets lichter? bv een Pessoa bit? daar heb je standen op, en rij je eerst bv op het zwaarste stand, is ze braaf probeer je de tweede stand , is ze terug stout, dan weer zwaarste, tot je het kan afbouwen. Ik zeg je dit omdat ik op deze manier 2 hafjes van "zwaarste pessoa stand" naar een gewoon watertrensje heb kunnen rijden op een half jaartje tijd. Geef de moed niet op als het niet onmiddelijk lukt, je paard moet leren overstappen, leren dat hij op een kleinere druk ook kan voelen wat je bedoeld, en dat hij geen reden hoeft te hebben om zijn mond hard te maken en de pijn te onderdrukkken, je zal zien langzaam maar zeker! gaat het beter gaan. Iedereen heeft dallen, en het leuke ervan is dat hafjes bergpaardjes zijn, en dat je er wel uitkomtwe steunen je hierbij!
xx WoestLover op het hafforum
Een pessoa bit???? als je met zn harde hand rijdt??
Ongeacht wat jij zegt zien wij hier iets heel anders,, en dan raad je een meisje een pessoa bit aan?
Laat haar gewoon les krijgen met een normaal bitje,,

we steunen je hierbij!
)
Dan komt het vast helemaal goed met jullie! Het geeft niets, iedereen moet het leren. Maar het is de kunst om te leren van je fouten. Dinja is een lief goed en werkwillig paard en ik weet zeker dat jullie het met de juiste instructie gaan redden. Een dikke knuffel van mij en kop op