Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

alleen niet alst een heel groot paard is

Maarja, door 4jaar enzo veel maanden op veel verschillende maneges te rijden, krijg je ook zo van die lastige-opstijgpaarden onder je gat toegewezen, dus dat leer je wel
Mijn paard heb ik geleerd netjes stil te staan bij het opstijgen (vroeger deed ze dat totaaaaal niet!), dus daar heb k geen moeite mee

UK_eef schreef:Je had je vraag beter anders kunnen stellen! Ik kom er wel op als een paard loopt MAAR hij moet gewoon stil staan! Geen uitzonderingen, gewoon netjes stil staan totdat de ruiter goed en wel zit.
hoog tijd men beestje eens onder handen te nemen
Chiqa schreef:KsVrPy schreef:als ik er dan eenmaal op zit ook nog bokken. Nee mij lukt het niet...
Nou dat is idd ook een van mijn grootste problemenof even aan de kletter gaan, ook zo leuk....
en eerst ging ze toch echt flink tekeer... Sappos schreef:Als ik mijn rechterbeen over het zadel doe loopt mn paard weg. Maar als ik zit te klooien op mn linkervoet in de stijgbeugel te krijgen (ik 160 hij 170) dan blijft ie wel stokstijf staan

Toch nog een soort van poging om ze te leren stil te staan, want dat is toch wel zo makkelijk.

) dat alleen wilde lopen als je er lopend opklom: vanuit stilstand snapte hij niet dat hij vooruit moest. Behoorlijk scheef aangeleerd dus, maargoed, dat is de enige keer dat het moest.