Stisltaan tijdens het opstijgen, kan jij dan opstappen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kan jij opstappen als je paard loopt?

Ja.
231 (67%)
Nee.
40 (11%)
Ene keer wel andere keer niet.
73 (21%)

Totaal aantal stemmen: 344

Dennis

Re: Stisltaan tijdens het opstijgen, kan jij dan opstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:14

Ik kom er wel op(ook als ze draven), maar heb toch wel graag dat ze stil staan. En dat weten ze ook.

Iets wat een stukje groter is dan mijn eigen pony's moet wel echt stil staan hoor.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:18

ik stap best makkelijk op
ook al stappen ze
als ze gaan draven is het een ander verhaal..
maar vaak haal je dan toch je voet uit de beugel en zet je ze weer stil..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:20

Ik kan op beide manier opstijgen, maar ik vind het gewoon een vereiste dat mijn paard stil staat als ik erop klim totdat ik aangeef dat ze mag gaan lopen. Gewoon een kwestie van opvoeding.

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:35

op de manege heb ik heel vaak op dezelfde pony gereden en dat was altijd drama met opstappen hij liep altijd weg maar aan de ene kant is het nu wel handig ik stap nu heel gemakkelijk op bij een paard wat niet stil kan staan Knipoog alleen niet alst een heel groot paard is Tong uitsteken

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:05

mijn verzorgpony (1.35) daar heb ik geen problemen mee als die loopt doet ze altijd ze kan amper stil staan dan.. maar wanneer als ik op een paard op moet stappen (zeker als de beugels kort zitten) gaat het wel handiger als het paard stil staat! Tong uitsteken

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:06

ik kan dat , ja, zelf als je paard weg draaft, mijn paard schoot overlaatst ook weg terwijl ik wou opstijgen, ben er nog verder opgekropen Tong uitsteken Maarja, door 4jaar enzo veel maanden op veel verschillende maneges te rijden, krijg je ook zo van die lastige-opstijgpaarden onder je gat toegewezen, dus dat leer je wel Clown Mijn paard heb ik geleerd netjes stil te staan bij het opstijgen (vroeger deed ze dat totaaaaal niet!), dus daar heb k geen moeite mee Knipoog

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:08

ik ben heel lenig dus bij mij maakt het niet uit.. ik rijd al van jongs af aan paarden en daar stap ik met gemak op.. of zo nou stilstaan, stappen of gek doen.. het lukte me toch.. maar meestal als mijn eigen paard dat doet ga ik niet verder, stap weer af en corriceer heb dan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:29

die van mij doet dat ook heel erg maar ik heb er gelukkig geen problemen mee.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:52

daar heeft die van mij ook last van, zodra je naar de zijkant toeloopt gaat hij rondjes draaien maar zodra je je voet in de beugel zet stopt hij; om dan direct verder te gaan zodra je begint aan de "reis" van de grond naar de rug Tong uitsteken

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:48

Je had je vraag beter anders kunnen stellen! Ik kom er wel op als een paard loopt MAAR hij moet gewoon stil staan! Geen uitzonderingen, gewoon netjes stil staan totdat de ruiter goed en wel zit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:00

UK_eef schreef:
Je had je vraag beter anders kunnen stellen! Ik kom er wel op als een paard loopt MAAR hij moet gewoon stil staan! Geen uitzonderingen, gewoon netjes stil staan totdat de ruiter goed en wel zit.

dat doet die van mij niet Tong uitsteken hoog tijd men beestje eens onder handen te nemen Ja

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:07

Chiqa schreef:
KsVrPy schreef:
als ik er dan eenmaal op zit ook nog bokken. Nee mij lukt het niet...

Nou dat is idd ook een van mijn grootste problemen Haha! of even aan de kletter gaan, ook zo leuk....

Dit heb ik ook heb ik ook een anderhalfjaar gehad tot ik het eens aan mijn instructriese heb gevraagd ik vraag kiki nu aan de teugel en buiging naar mijn knie. ik pak dan met mijn hand 2teugels als ik dat eenmaal heb. dan een plukje manen en stap er zo op. stap vervolgens de kant op van de buiging. Niks aan het handje Tong uitsteken en eerst ging ze toch echt flink tekeer...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:10

Sappos schreef:
Als ik mijn rechterbeen over het zadel doe loopt mn paard weg. Maar als ik zit te klooien op mn linkervoet in de stijgbeugel te krijgen (ik 160 hij 170) dan blijft ie wel stokstijf staan

Ja, dat heb ik ook. Mijn paard blijft netjes stil staan als ik, zeg maar, "opstap". Maar zodra ik zit, dan gaat 'ie lopen. Dan heb ik dus ook mijn rechtervoet nog niet in de beugel. Maar dan laat ik 'm weer stil staan, doe ik m'n voet in de beugel en mag 'ie wegstappen. Ik vind het wel heel toevallig dat hij alleen bij mij stil blijft staan met opstappen. Bij bijv. mijn bijrijdster (die hem al ruim een jaar rijdt) blijft hij nog steeds rondjes draaien en lopen. Vind ik eigenlijk wel schattig.
Tong uitsteken

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:25

mij lukt het wel als een pony gaat stappen om er dan nog op te komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:29

Ik kan het wel .. Maar ik heb toch het liefste dat hij gewoon stilstaat Haha!
Niet omdat ik het moeilijker vind, maar omdat hij dat gewoon moet Lachen
Maar paardjelief luistert ook niet altijd Knipoog

malle_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:25

Ik kan het wel en doe het helaas ook best vaak (ik rijd op een manege waar de paarden nogal is de neiging hebben om te gaan lopen). Maar meestal blijf ik er naast meehinkelen tot ze weer stil staan en dan ga ik pas zitten...ziet er altijd heel charmant uit Tong uitsteken Toch nog een soort van poging om ze te leren stil te staan, want dat is toch wel zo makkelijk.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:37

Ik vind het een deel van de opvoeding dat een paard netjes stil blijft staan bij het opstappen. Een stap opzij als hij uit balans lijkt te raken, oke, maar verder gewoon gehoorzaam stil.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:41

nick staat altijd stil tijdens het opstijgen, zo niet zet ik hem naar achteren en stap ik af en er dan weer op. Hij is netjes opgevoed, hij hoort zich dan ook netjes te gedragen bij mij

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:50

Mijn paard staat over het algemeen wel stil, maar mijn pony.. Die heeft nog weleens de neiging om weg te rennen (in draf of galop)..
Maar toch weet ik er altijd op te komen Knipoog
Ben nu wel heel hard bezig met haar manieren leren hoor, ik vind het niet kunnen.. Maar zelfs als je haar in de hoek zet, dan gaat ze rondjes draaien Clown
Maf beest Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:55

mijn pony kon haarzelf eerst niet goed in balans houden en deed dus altijd verschillende stappen opzij, vooruit en achteruit om haar even wicht te bewaren (ik ben niet zwaar en stap ook niet raar op hoor, ze kan ook niet normaal door een bocht) nu kan ze wel netjes stil staan dus het kan allebij.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:00

Heb jaren op een klein paardje gereden (1.52 mtr), waardoor ik echt flink stijf ben als ik nu op grotere paarden moet stappen. Verder geen problemen, moet echt alleen weer "even" inkomen... Bloos

Ga maar weer fitnessen denk ik....

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:12

Heb in het verleden een paard gehad waar ik het eerste halfjaar iemand nodig had die hem vasthield met een praam op zijn neus. Die MOEST dus echt stilstaan anders ging hij aan de kletter. Sinds dat paar ben ik dus gewend dat paarden stil moeten staan bij het opstappen.
Ben er bij mijn paarden nu ook erg streng op dat ze ook blijven staan, je geeft ze één keer een vinger en ze nemen je hele hand..... Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:45

Ik kan wel opstappen als een paard loopt. Heb een keer op een heel vreemd paard gereden (achteraf Clown ) dat alleen wilde lopen als je er lopend opklom: vanuit stilstand snapte hij niet dat hij vooruit moest. Behoorlijk scheef aangeleerd dus, maargoed, dat is de enige keer dat het moest.

In alle andere gevallen straf ik het meteen af als een paard loopt, want het is toch een teken van niet luisteren, dus ik vind het niet kunnen. Vaak heb je paarden die dondersgoed weten dat het niet mag, maar dan zo gewiekst omdraaien dat het een rodeo wordt. Scheve mond

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:48

Ik kan opstappen als het paard beweegt maar netjes vind ik het niet. Maar een kennis van mij rijdt endurance en die heeft haar paard aangeleerd dat het zo ongeveer meteen weg moet als er een voet in de beugel zit. Dan is het wel handig dat je ook op kunt stappen op een paard in beweging.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:49

Ik vind het niet zo moeilijk Tong uitsteken
Gewoon opstijgen voor mij Haha!