Hoe rijdt jij stelling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goofy44

Re: Hoe rijdt jij stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:25

Ik heb het niet over achteraf commentaar geven op zienswijzen die in die tijd en de meeste ervan nu ook nog van toepassing waren en zijn. Andere beroemde tijdgenoten met hetzelfde vak hebben, hem daarop afgerekend. Enkelen hadden gelijk, anderen niet. Er is in die periode heel wat africhtings en dressuur literatuur geschreven en in boekvorm uitgebracht. Ook in die boeken wordt op de verschillende inzichten maar ook foutieve veronderstellingen gewezen. In het populaire genre van tegenwoordig kom je wezenlijk heel weinig concrete informatie tegen. Müseler e.a. hadden passie voor paardrijden en dressuur, het ging niet om geld. De tijd en de omstandigheden waren anders. Wilhelm Müseler is nog steeds een van de vele goede voorbeelden van paardrijden, niet alleen met rijden maar ook met uitleg. Daarin stelt de uitleg vanuit "de sport" heel weinig tot niets voor.

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:31

ik houd mijn buitenhand er goed bij....met mijn binnenhand ga ik vragen.
mijn binnenbeen druk ik natuurlijk goed aan en desnoods leg ik mijn buitenbeen wat naar achter....dan lukt het (meestal) wel Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:09

Goofy44 schreef:
Wilhelm Müseler is nog steeds een van de vele goede voorbeelden van paardrijden, niet alleen met rijden maar ook met uitleg.

We zijn het roerend eens.

HC