Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Re: Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:46

hey,
Wat een ontzettend leuk paard!! Haha!
Leeftijd is je eigen keus dus daar moet je je dan maar niks van aantrekken...Heeeeel leuk paard slijm slijm!! Tong uitsteken
Veel succes

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:10

Knap paard zeg! Lachen Hij heeft een hele leuk uitstraling. Zo te zien zijn jullie ook goed bezig. Althans wat ik van de foto's kan afleiden.
En ja, zijn leeftijd... Ik zou het persoonlijk anders aanpakken maar ik neem aan dat je weet wat je doet.

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:12

Ik vraag me echt af of die 3 maanden nou zóveel uitmaken! Moet je tot op de dag wachten dan? Ik denk dat je het goed en rustig aanpakt, het plaatje ziet er in mijn ogen gewoon fijn uit! Hij gaat echt niet dood van die 10 minuutjes in de week!

Veel succes met hem enne, ik hoop dat onze solitair net zo'n plaatje wordt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:21

Loutjelou schreef:
Ik vraag me echt af of die 3 maanden nou zóveel uitmaken! Moet je tot op de dag wachten dan? Ik denk dat je het goed en rustig aanpakt, het plaatje ziet er in mijn ogen gewoon fijn uit! Hij gaat echt niet dood van die 10 minuutjes in de week!

nee idd, ik zie hem echt plezier hebben, hij oogt ook niet meer zo baby!
ik vind hem echt zo'n zoet koppie hebben!

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:23

Ziet er goed uit Lauren!! Wat is Zelit toch een knapperd!!
slurpslurp Tong uitsteken Vingers aflikken

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:43

Vind het écht een verschrikkelijk mooi beestje!!! Bloos

Alleen zoals er al meer zeggen in dit topic, ik had écht nog ff gewacht
met het rijden.. z'n spieren en botten zijn dr nog niet helemaal klaar voor..
Wel goed dat je 1 keer p.w 10-15 doet.. Pling

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:45

die 3 maanden maken zeker wel wat uit Knipoog

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:49

OK nog 1 keer vraag ik alle zeurpieten:

Waarom zou dit paard het gevraagde werk niet aankunnen? Is dit nou zó belastend dat hij er slechter van wordt? Kan ik me echt niet voorstellen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:53

Ik vind het er leuk uitzien. Lachen

En wat de leeftijd betreft, de TS weet vast wel wat haar paardje wel en niet aankan. Lachen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:18

Odie schreef:
OK nog 1 keer vraag ik alle zeurpieten:

Waarom zou dit paard het gevraagde werk niet aankunnen? Is dit nou zó belastend dat hij er slechter van wordt? Kan ik me echt niet voorstellen.

dat maakt wel degelijk uit Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:22

5 pagina's verder..........
en bijna iedereen heeft het over te vroeg.
wie zaten er vorige week allen op de tribune's bij de hengsten keuring????
al die mooie jonge 3 jarige hengsten , hebben denk een zwaarder leven dan dit paard
nogmaals Ts in mijn ogen ben je heel goed bezig met je knollie

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:32

idd er zit wel een heel verschil in tussen met 2,5 jaar (eerder dus nog want ze zit er nu al op...) en met 3,5 jaar rustig aan beginnen. Ik ben precies zo begonnen maar toen was mijn paard al een jaar ouder dan dit paard.

Nu even wat commentaar over je houding:
hakken uitdrukken been lang maken.
Been ligt wat te ver naar voren.
op een foto zie ik een losse binnen teugel maar dat kan ook een moment opname zijn.
Zelf zou ik de teugels nog een stukje korter nemen.

Verder geen commentaar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:34

@terorita, ik spreek even voro mezelf als ik zeg dat ik nooit naar hengstenkeuringen oid ga omdat ik het verschrikkelijk vind om naar te kijken.

sorry ts voor het offtopic.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:31

elmiran schreef:
idd er zit wel een heel verschil in tussen met 2,5 jaar (eerder dus nog want ze zit er nu al op...) en met 3,5 jaar rustig aan beginnen. Ik ben precies zo begonnen maar toen was mijn paard al een jaar ouder dan dit paard.

Nu even wat commentaar over je houding:
hakken uitdrukken been lang maken.
Been ligt wat te ver naar voren.
op een foto zie ik een losse binnen teugel maar dat kan ook een moment opname zijn.
Zelf zou ik de teugels nog een stukje korter nemen.

Verder geen commentaar.

was het niet jouw jonge paard dat steeds in een achtelijke zware bak aan het werk was????
in mijn ogen maakt het niet uit hoe oud een paard is dat is helemaaal nooit goed!
dus een paard wat bijna 3 jaar is zadelmak maken , en rustig aan wat werken denk niet dat hij er ooit wat aan over houd!

vat dit niet super aanvallend op maar ik neem aan dat je snapt wat je ik er mee bedoel.!

ontopic : wta ik al eerder zij ga lekker zo door, dan komt het met je beestje best oke!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:08

dit topic gaat niet over mij Knipoog
over de zware bak daar kon ik niks aan doen en die is op dit moment veel beter, als t kon had ik al lang een mooie dressuurbak aan huis maar ik ben niet de eigenaar en heb daar niks over te zeggen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:42

elmiran schreef:
over de zware bak daar kon ik niks aan doen en die is op dit moment veel beter, als t kon had ik al lang een mooie dressuurbak aan huis maar ik ben niet de eigenaar en heb daar niks over te zeggen.

Ja klopt. Ik sta momenteel op dezelfde stal, en de bak is prima op dit moment. Ik ben absoluut geen voorstander van een zware bak, omdat ik daar m'n andere pony helaas al aan kwijtgeraakt ben (overbelastig in zware bak, maar één keer).

Maar over Zelito, ik vind gewoon dat hij nog te jong is. En ik denk dat een heleboel mensen dat vinden. De TS moet dit helemaal zelf weten natuurlijk, maar het enige waar ik haar op wil wijzen is dat ze haar paard eerder kapot maakt dan dat ze 'm opbouwt.
En ik denk dat iedereen met deze zelfde goede bedoeling de TS erop wil wijzen. Ik vind het raar dat je in je post zet, dat je geen commentaar op de leeftijd wil, want dat lok je uiteraard helemaal zelf uit. Ik denk dat je ooit zelf nog wel eens tegen de nadelen en problemen van het vroege inrijden loopt. Tenminste dat hoop ik, dan weet je het gelijk ook, waar wij jou voor wilde waarschuwen.. De TS zegt dat dit paard niet doorgereden is, maar enkel zadelmak. Ja, dat kan ik ook wel zeggen, maar ik vind de training er behoorlijk pittig uitzien. Als je nou met een los teugeltje even een rondje stapte hooguit draafde, zou ik zeggen; 'Ja, net zadelmak', maar ik krijg nu toch een andere indruk.

Maar het feit blijft gewoon dat je paard te jong is in mijn ogen, en dat keur ik af.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:43

amen Haha!

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:25

@Picassox , fijn dat je het zo zou willen hebben, maar dat zal niet gebeuren hoor!
Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, en die 1 keer per week is ook het maximale, ik heb ook gezegd dat ik ook vaker 1 keer in de 2 weken, misschien nog wel in een langere tijd niet erop ga.
En training?? Ik zie dit niet echt als een training, ik heb een paar rondjes draf gedaan en een paar rondjes stap gedaan.
Enja het is zadelmak, want het is de derde keer dat ik op hem zit Knipoog en dus al helemaal niet doorgereden en hij is gewoon heel losjes in de mond, daar hoef ik niks voor te doen.
En liever toch dit, een ontspannen paard, dan eentje die zijn rug weg drukt en het een gevecht is.
Maargoed, je was er niet bij en je geeft je mening op basis van de foto's.
Ik vind het jammer dat je zoiets hoopt, dat kan ik nog niet bij mijn ergste vijand...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:33

zelito schreef:
@Picassox , fijn dat je het zo zou willen hebben, maar dat zal niet gebeuren hoor!
Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, en die 1 keer per week is ook het maximale, ik heb ook gezegd dat ik ook vaker 1 keer in de 2 weken, misschien nog wel in een langere tijd niet erop ga.
En training?? Ik zie dit niet echt als een training, ik heb een paar rondjes draf gedaan en een paar rondjes stap gedaan.
Enja het is zadelmak, want het is de derde keer dat ik op hem zit Knipoog en dus al helemaal niet doorgereden en hij is gewoon heel losjes in de mond, daar hoef ik niks voor te doen.
En liever toch dit, een ontspannen paard, dan eentje die zijn rug weg drukt en het een gevecht is.
Maargoed, je was er niet bij en je geeft je mening op basis van de foto's.
Ik vind het jammer dat je zoiets hoopt, dat kan ik nog niet bij mijn ergste vijand...

Ik denk dat je jezelf nu een beetje tegenspreekt. Je zegt dat je weet waar je mee bezig bent, maar dat blijkt dus van niet. Iemand met een beetje fatsoen laat z'n paard eerst uitgroeien. Ik ga jou toch ook niet als peuter leren rekenen?
Ik ben het totaal met je eens dat je liever een ontspannen paard hebt, dan een ruk-en-pluk gevecht, maar daar zei ik ook niets over. Ik vind dat het er netjes uitziet, maar voor een paard dat nog geen 3 jaar is, vind ik het niet goed.
Ik vind alleen dat je te veel van 'm vraagt al. Ik was er inderdaad niet bij, maar de leeftijd + wat foto's zijn voor mij al voldoende om een mening te vormen. Jammer dat je zo'n paard de tijd niet geeft...
Geloof me, ik heb ervaring met te vroeg ingereden paarden. Maar als jij blij bent als je paard op z'n 15de jaar compleet is versleten, ok. Lachen
En jij zei dat je een beetje draafde en stapte, waarom loopt 'ie dan al in de krul? Dat snap ik dan niet helemaal.. Verward
Laatst bijgewerkt door Picassox op 11-02-07 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:34

Ziet er wel netjes uit..
Maar ik vind hem wel veeéél te jong..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:35

zelito schreef:
ik heb al gezegt, dat het voor het paard veel fijner is om eerst een rustige, lichte basis te krijgen en voor te bereiden en dat het niet allemaal in een keer gaat gebeuren.
Ik ben gewoon heel rustig met hem bezig, zodra ik merk dat het minder gaat zal ik ook zeker stoppen.
Maar ik merk dat het fijn gaat op deze manier en dat het best kan.
Ik ben mijn paard niet zwaar aan het belasten, natuurlijk is het even zwaar voor hem, maar ik merk hoe goed hij het de derde keer al op pakt en dat hij er ook plezier aan heeft en geen problemen.

Mee eens dat het niet allemaal in 1 keer hoeft te gaan, maar dat hoeft dan nog niet voor zijn 3de te zijn . Dat klopt dus van geen kant Dat kun je ook doen wanneer hij al 3 is, maar tegenwoordig moet alles hoe vroeger hoe beter. Erg jammer dat het welzijn van het paard dan niet zo voorop staat als de gehaastheid van de mens..

Nogmaals ik zie hier absoluut geen reden in om het dan nog steeds voor zijn 3de te laten gebeuren. Wees dan eerlijk voor jezelf en dier en wacht nog die paar maandjes, is dat nou zo moeilijk?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-02-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:37

zelito schreef:
ik heb al gezegt, dat het voor het paard veel fijner is om eerst een rustige, lichte basis te krijgen en voor te bereiden en dat het niet allemaal in een keer gaat gebeuren.
Ik ben gewoon heel rustig met hem bezig, zodra ik merk dat het minder gaat zal ik ook zeker stoppen.
Maar ik merk dat het fijn gaat op deze manier en dat het best kan.
Ik ben mijn paard niet zwaar aan het belasten, natuurlijk is het even zwaar voor hem, maar ik merk hoe goed hij het de derde keer al op pakt en dat hij er ook plezier aan heeft en geen problemen.

Nee meid, vooral dat blijven volhouden. Totdat je paard er over een paar jaartjes mee ophoudt. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:38

Loutjelou schreef:

En zo denken mensen van kwaad tot erger. Het is een dier wat niet kan praten en jij bent er verantwoordelijk voor. Is het dan zo moeilijk om het zekere voor het onzekere te nemen? Verward

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:40

Mee eens Cayenne. Ja
Je kunt ook wel beginnen als ze 2 jaar zijn, want dan hoeven ze nog maar een jaartje, of anderhalf. Clown

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:49

nouja ieder paard is verschillend de 1 kan het wel aan de ander niet dus ik begin er niet over. verder je mag wel wat rechterop zitten, je hakken naar beneden drukken, je benen iets naar achteren, en je handen misschien ietsjes hoger. verder ik vind het er niet verkeerd uitzien. lekker ontspannen en op eigen benen. succes er verder mee.