Wat een ontzettend leuk paard!!

Leeftijd is je eigen keus dus daar moet je je dan maar niks van aantrekken...Heeeeel leuk paard slijm slijm!!

Veel succes
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loutjelou schreef:Ik vraag me echt af of die 3 maanden nou zóveel uitmaken! Moet je tot op de dag wachten dan? Ik denk dat je het goed en rustig aanpakt, het plaatje ziet er in mijn ogen gewoon fijn uit! Hij gaat echt niet dood van die 10 minuutjes in de week!
Veel succes met hem enne, ik hoop dat onze solitair net zo'n plaatje wordt!
Odie schreef:OK nog 1 keer vraag ik alle zeurpieten:
Waarom zou dit paard het gevraagde werk niet aankunnen? Is dit nou zó belastend dat hij er slechter van wordt? Kan ik me echt niet voorstellen.
elmiran schreef:idd er zit wel een heel verschil in tussen met 2,5 jaar (eerder dus nog want ze zit er nu al op...) en met 3,5 jaar rustig aan beginnen. Ik ben precies zo begonnen maar toen was mijn paard al een jaar ouder dan dit paard.
Nu even wat commentaar over je houding:
hakken uitdrukken been lang maken.
Been ligt wat te ver naar voren.
op een foto zie ik een losse binnen teugel maar dat kan ook een moment opname zijn.
Zelf zou ik de teugels nog een stukje korter nemen.
Verder geen commentaar.
elmiran schreef:over de zware bak daar kon ik niks aan doen en die is op dit moment veel beter, als t kon had ik al lang een mooie dressuurbak aan huis maar ik ben niet de eigenaar en heb daar niks over te zeggen.
zelito schreef:@Picassox , fijn dat je het zo zou willen hebben, maar dat zal niet gebeuren hoor!
Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, en die 1 keer per week is ook het maximale, ik heb ook gezegd dat ik ook vaker 1 keer in de 2 weken, misschien nog wel in een langere tijd niet erop ga.
En training?? Ik zie dit niet echt als een training, ik heb een paar rondjes draf gedaan en een paar rondjes stap gedaan.
Enja het is zadelmak, want het is de derde keer dat ik op hem ziten dus al helemaal niet doorgereden en hij is gewoon heel losjes in de mond, daar hoef ik niks voor te doen.
En liever toch dit, een ontspannen paard, dan eentje die zijn rug weg drukt en het een gevecht is.
Maargoed, je was er niet bij en je geeft je mening op basis van de foto's.
Ik vind het jammer dat je zoiets hoopt, dat kan ik nog niet bij mijn ergste vijand...
zelito schreef:ik heb al gezegt, dat het voor het paard veel fijner is om eerst een rustige, lichte basis te krijgen en voor te bereiden en dat het niet allemaal in een keer gaat gebeuren.
Ik ben gewoon heel rustig met hem bezig, zodra ik merk dat het minder gaat zal ik ook zeker stoppen.
Maar ik merk dat het fijn gaat op deze manier en dat het best kan.
Ik ben mijn paard niet zwaar aan het belasten, natuurlijk is het even zwaar voor hem, maar ik merk hoe goed hij het de derde keer al op pakt en dat hij er ook plezier aan heeft en geen problemen.
zelito schreef:ik heb al gezegt, dat het voor het paard veel fijner is om eerst een rustige, lichte basis te krijgen en voor te bereiden en dat het niet allemaal in een keer gaat gebeuren.
Ik ben gewoon heel rustig met hem bezig, zodra ik merk dat het minder gaat zal ik ook zeker stoppen.
Maar ik merk dat het fijn gaat op deze manier en dat het best kan.
Ik ben mijn paard niet zwaar aan het belasten, natuurlijk is het even zwaar voor hem, maar ik merk hoe goed hij het de derde keer al op pakt en dat hij er ook plezier aan heeft en geen problemen.
Loutjelou schreef:Ik vraag me echt af of die 3 maanden nou zóveel uitmaken! Moet je tot op de dag wachten dan? Ik denk dat je het goed en rustig aanpakt, het plaatje ziet er in mijn ogen gewoon fijn uit! Hij gaat echt niet dood van die 10 minuutjes in de week!
Veel succes met hem enne, ik hoop dat onze solitair net zo'n plaatje wordt!