Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:04

hubba schreef:
Ik vind egt dat het verboden moet worden want voor de paarden si dit egt niet zo leuk hoor. die mensenn springen over dingen heen die je alleen kan springen als je er geod in bent en dat zijn ze niet. Ze zien die paarden gewoon als iets om een spelletje mee te doen echt van die vreselijke rijkeluis mensen die hun paarden meteen verrot slaan als ze de sloot niet overkomen omdat ze zelf keihard in de mond trekken Huilen dat kan je ook wel zien op 1 van die foto's dat die vent dat paard slaat terwijl dat paard niet eens de ruimte heeft.

Ik heb even gezocht.. maar op welke foto is te zien dat een man zijn paard keihard slaat?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:09

Ik denk dat ze de 4e foto bedoeld.
De vrouw op de 3e of 4e laatste foto, zit tenminste nog redelijk.
Maar verder echt geen een!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 20:14

AnneMieKe_89 schreef:
Ik denk dat ze de 4e foto bedoeld.
De vrouw op de 3e of 4e laatste foto, zit tenminste nog redelijk.
Maar verder echt geen een!

ja ik vond haar ook netjes zitten haar paard ging er eerst niet overheen maar ze had hem wel netjes gecorigeerd!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:16

Die mensen kunnen allemaal niet rijden. (mijn ouders hebben meegereden) de voorste zowizo niet. ik had ze in het bos een keer bijna achter mijn aan Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Gauw weg gereden. Tong uitsteken

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:22

@Bolhvj: Wat ik niet helemaal snap, is dat je nu alleen reageerd als iemand iets positiefs zegt en dat je dat dan bevestigd.
Ben je het helemaal niet met mijn eerdere geplaatste antwoord eens? ( vorige pag)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:24

Hey
IK zeg niet vaak wat maar moest hier toch ff wat kwijt
Op mijn manege rijden erg veel mannen slipjachten ook in deze hoevelaken jacht
en het klopt de meest kunnen ook echt niet rijden.
Ik zie ook wel eens gebeuren dat iemand net een half jaar rijd lekker jachten gaat rijden.
Wat de jacht ruiters als ik goed heb wel moeten hebben is een winstpunt in de dresuur al kan ik dat bij sommige jacht ruiters die ik ken niet voor stellen:S maarja
Maar er zijn er ook een paar die wel heel netjes kunnen rijden en die precies door hebben wat hun paard wel of niet kan.
De meeste paarden die ook in een jacht lopen zijn echt van die hele brafe lobbesen. Die gewoon maar doen.
en je moet ook niet vergeten dat voor ze gaan rijden er ook al een paar jagemeisters in zijn gegaan :S
Het is iedregeval niet mijn tak van sport veel te veel drank enz maar heb ook wel eens jachten mee gereden het is wel heel leuk om mee te rijden

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:27

ik ben ook niet zo'n fan van deze tak van de sport volgensmij zag ik ze ook al over een prikkeldraad hekje springen ik zou dat echt veel te riskant vinden maarja
je moet er maar van houden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:41

Mijn eerste reactie... Wat een brave paarden... Om met zulke zoutzakken gewoon die sprongetjes te nemen. Sommige zitten zeker alleen met zo'n jacht op het paard, iig dat geeft het beeld. Ik vind het te ruig, te riskant, en daarnaast mogen de ruiters wel eens les gaan nemen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:50

ik ben totaal geen zeurpiet wat betreft het woord "zielig", maar dit is gewoon levengevaarlijk.. En zeker voor die paarden. 1 winstpunt in de dressuur om te mogen jagen Verward alsof ze dan niet moeten leren springen.

Mij lijkt het opzich wel stoer om een jacht te rijden, maar dan echt niet met zulke idioten. Ze mogen de toelatingseisen voor zo'n jacht zeker wel strenger maken.

(en over dat konijn, volgens mij is het nep. aangezien je er een soort hooi uit zag komen)

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:52

het was toch een koeienpens?? inplaats van een konijn?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:56

Hypofocus schreef:
Leuke reportage.
Maar bij sommige foto's heb ik dan toch echt het idee: Mens, leer eens paardrijden. Arme paarden hier en daar.

Jiiihaaaaa Gestoord Ga jij maar eens een sloot springen!! Wedde dat jij ook zo
"ongecontroleert" op het paard zit Sigaar

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:58

Bolhvj schreef:
ThaGirl schreef:
uh dat is nep hoor, als het goed is.

volgens mij een slipjacht een jacht dat de honden achter een uitgezet geurspoor aan gaan en er worden dus geen echte beesten gedood
(iig dat is mij uitgelegt, gaat hier wel een beest dood, dan is het geen slipjacht, maar echte jacht)

ja het is nep! nee het is zo: er word inderdaad een geurspoor uitgezet en daar gaan de honden achterna, het spoor word door de landen heen gezigzagt omdat de honden anders harder gaan dan de paarden (de paarden gaan rechtstreeks door het land) maar op het laatst zijn er 2 stukken vlees die ze krijgen. Dit dient als beloning. Het zijn gewoon dode beesten, het ziet er ook heel appart uit gewoon een stuk vlees. Mensen eten ook vlees, zo is het eigenlijk en zo moet je het ook zien. Er worden zeker geen konijnen dood geschoten voor zoiets.

Meestal krijgen de honden toch een stuk koeienpens? Verward

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:59

@MisMartine: Is jou reactie serieus of sarcastisch bedoeld?
Als het serieus bedoeld is: Als ik met mijn paard over een sloot spring.. ziet dat er wel degelijk anders uit. Alleen al om het feit dat ik weet wat een verlichte zit is en omdat mijn paard en ik veel trainen.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:01

ja het ziet er echt wel anders uit als je springt over een sloot, (verlichte zit en meegeven met je handen)

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:02

dierfysio schreef:
ach mensen; zie het even in perspectief:

dit is een eeuwenoude traditie, en ja, ik weet er veel van, want mijn eigen paard is bijna z'n hele leven jachtpaard geweest (en hij vindt het SUPER!!!). ik heb zelf jaren gegroomed voor jachtruiters, en ging vaak mee.

even wat rechtzetten:
- dat 'konijn' van jullie is een koeiepens; beloning voor de honden na de jacht. zit in een grote ton, en oeh wat een stank als die los gaat... maar de honden vinden het heerlijk! mooi om te zien is dat het opeten in de rangorde van de meute gaat; hoog in rang mogen eerst. Lachen
- paarden zijn over 't algemeen niet bang, hoor; ze zijn wel wat gewend. ze vinden het over 't algemeen erg leuk. als mijn paard nu nog een jachthoorn hoort, gaan de oortjes erop en staat ie helemaal te trappelen! nee, die vindt het vast erg vervelend allemaal
- de meeste jachtruiters kunnen wel goed rijden en hinderen hun paard niet/amper. er zitten wel een stel lomperiken tussen (waar niet? net of dressuur altijd zo lief is voor de paarden) die amper boven blijven.
op de jachtstal waar ik eerst reed hadden we een 'blooperwand'; allemaal foto's waar het net/net niet goed was gegaan. Haha!
- de honden zijn niet 'leuk' of 'lief'; het zijn meutedieren, geen huishondjes. ze verscheuren alles wat kleiner is dan zij als ze de kans krijgen (ja, ook kleine andere hondjes!). ze stinken, zijn vies en je wilt ze echt NIET aaien... Tong uitsteken bah.

ik blijf het mooi vinden, maar hee: ieder z'n ding.
zielig is het niet, er gaat niks dood, niks heeft stress of wordt opgejaagd.
ik noemde het altijd 'buitenspelen voor grote kerels'. Haha!

Ik had dus gelijk...
De foto's geven niet direct het meest positieve beeld. Maar laat ik nou net gisteren een slipjacht gezien hebben. Moest er verslag van doen voor de krant, heb niet de rit meegemaakt maar wel de ruiters en gezien hoe de paarden in conditie waren... Dus ga eerst eens kijken voor je oordeelt..
En ja,overal zit een rotte appel tussen maar die vindt je ook recreatief in het bos.. Clown

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:03

Nessah schreef:
@MisMartine: Is jou reactie serieus of sarcastisch bedoeld?
Als het serieus bedoeld is: Als ik met mijn paard over een sloot spring.. ziet dat er wel degelijk anders uit. Alleen al om het feit dat ik weet wat een verlichte zit is en omdat mijn paard en ik veel trainen.

Plotseling een sloot voor je kun je vaak niet normaal springen. Een
paard ziet de sloot pas als hij ervoorstaat. Als jij in galop komt aangaloperen
en er zijn al een paard paarden overheen geweest. Dan stopt elk paard
om te kijken wat er aan de hand is.

Ik heb zelf de slipjacht rondje Zelhem gezien. En elk paard stopte bij
de sloot, met als gevolg een gigantische noodsprong.. Ga daar maar eens ff
snel in de verlichte zit zitten Knipoog
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 01-02-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:04

MisMartine schreef:
Plotseling een sloot voor je kun je vaak niet normaal springen. Een
paard ziet de sloot pas als hij ervoorstaat. Als jij in galop komt aangaloperen en er zijn
al een paard paarden overheen geweest. Dan stopt elk paard om te kijken wat er aan
de hand is.

Ik heb zelf de slipjacht rondje Zelhem gezien. En elk paard stopte bij de sloot, met
als gevolg een gigantische noodsprong.. Ga daar maar eens ff snel in de verlichte
zit zitten Knipoog

Ga jij het filmpje eens kijken wat ik onderaan pagina 2 neerzette. Veel ruiters gaan NIET in de verlichte zit zitten, je paard ziet de sloot misschien nog niet maar jij zelf moet dan WEL gewoon verlichte zit en meegeven.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:08

De rijstijl van de meeste ruiters op de foto's is zogezegd nogal "bedroefend".
Je zou toch zeggen dat die lui wel wat centjes kunnen missen voor wat paardrijlessen... Dan gaan de witte rijbroeken ook wat langer mee (zonder alle slootprut).
Een geoefend jachtruiter hoort voorbereid te zijn op een noodsprong van een paard over een sloot, dus ik vind het geen excuus, MisMartine.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:08

als mijn paard ineens een sloot zag die ik ook niet aan had zien komen en hij staat ineens stil en neemt dan een noodjump tja dan blij ik waarschijnlijk ook achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:10

geit schreef:
als mijn paard ineens een sloot zag die ik ook niet aan had zien komen en hij staat ineens stil en neemt dan een noodjump tja dan blij ik waarschijnlijk ook achter.

Kijk nou even naar het filmpje, dan zie je dat veel ruiters inet eens de moeite doen de verlichte zit aan te nemen- ook terwjil het een 'gewone' sprong is en dus geen noodsprong.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:11

jiehaaa schreef:
De rijstijl van de meeste ruiters op de foto's is zogezegd nogal "bedroefend".
Je zou toch zeggen dat die lui wel wat centjes kunnen missen voor wat paardrijlessen... Dan gaan de witte rijbroeken ook wat langer mee (zonder alle slootprut).
Een geoefend jachtruiter hoort voorbereid te zijn op een noodsprong van een paard over een sloot, dus ik vind het geen excuus, MisMartine.

Ze horen voorbereid te zijn op een noodsprong. Idd. Maar dan is het nóg niet
altijd mogelijk om in de verlichte zit te gaan staan

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:13

Over welke noodsprongen heb jij het trouwens? Op de filmpjes zie je de paarden wel even kijken voordat ze springen maar een echte noodsprong zit er niet echt tussen.. Ik heb wel ergere sprongen uitgezeten.. Deze mensen kunnen gewoon overduidelijk niet rijden.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:14

Diep bedroefd... Die mensen zitten voor geen meter... Wel héél toevallig dat ze op alle foto's niet normaal zitten... Clown Kan best begrijpen dat die paarden het heel leuk vinden! Maar het zou een stuk leuker voor ze zijn als er een normaal rijdend persoon op ze zat... Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het niks...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:16

en tog denk ik dat als de ruiter goed voorbereid is op de sprong het paard minder snel zal stoppen. (niet dat het mij normaal zou lukken, ik ben zeker geen springtalent) Want bij een normale sprong moet het paard zijn hoofd een beetje oplichten om de sprong te zien en sommige mensen op het filmpje komen aanrijden in de krul en laten de paarden niet een klein beetje met hun neus omhoog gaan om de hindernis te zien. Of ze komen in stap aanrijden Verward erg slim ook Tong uitsteken

mij lijkt het idg gaaf om een keer te doen en ook ik zal er ook niet perfect overheen gaan bij de sloot, maar ik vind dat je bij een normale hindernis wel normaal moet kunnen springen, want op het filmpjewas het volgens mij een struik ofso waar ze overheen moesten..

*gaat nog een keer kijken*

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:16

ik vindt het echt geweldig om te zien.
het is dat ik geen held ben met springen anders had ik het wel geweten. Tong uitsteken
het lijkt me echt geweldig om er een x aan mee te doen.

ik vindt wel dat sommigen wat overdreven reageren.
ik zou zeggen doe het zelf eens kijken of je dan zelf zo goed bent.
dit zijn hele andere sprongen dan een hindernisje en hele andere omstandigheden.

er zijn zat momenten dat je het even niet op kan lossen qua zit.
mijn 1e pony is een x in paniek over een sloot gesprongen ik zag de sloot aankomen en had nog net tijd om in verlichte zit te gaan maar ze sprong ineens scheef erover en dan heb je echt geen tijd meer om even anders te gaan zitten.

je paard kan altijd een been breken met military, springen zelfs spelend in de wie of op stal.
als je daar allemaal rekening mee moet houden kan je beter stoppen met paardrijden.