Laura24 schreef:Waar haal je die wijsheid vandaan (zie vetgedrukt)? Er zijn wel een hoop mensen die hun hakken niet goed uitdrukken, maar zo extreem optrekken zie ik zelfs in de manege in de beginnerslessen maar erg weinig! Had je in die tijd ook al 4x per week les? Zo ja, dan geloof ik er niets van dat dat van zulke hoge ruiters zijn, want dan zou je nooit zo beledigd zijn over het commentaar hier, aangezien je dat dat al iedere 2 dagen te horen zou krijgen.
Je zegt iets te hebben aan het bericht hierboven, maar ik denk dat het goed zou zijn ook naar de rest van het advies te luisteren, er zitten echt goede tips tussen! Zoals: benen lang, hakken uitdrukken, rechtop zitten, een minder scherp bit (tenzij je een stille consequente hand hebt, maar dat vind ik er op de foto's niet zo uitzien eerlijk gezegd). Als deze foto's van 2 jaar terug zijn, was het paard toen 4. Dan is het nog belangrijker een goede, onafhankelijke zit te hebben. Misschien is een fries inderdaad wat moeilijker voor je te rijden omdat je klein bent, maar ik heb meisjes van 10 op grote paarden zien rijden, en heel netjes ook, dus het kan wel!
Met die "wijsheid" bedoelt ze waarschijnlijk te zeggen dat je vanachter je PC op een paar foto's op een nieuwe Fries niet het totale plaatje kan boordelen naar perfectheid. Als ik hier een foto van mezelf rijdend op zou zetten zullen de perfecte ruiters op bokt ook enorm veel commentaar geven omdat ik ook niet perfect rij, maar daarom zit ik ook op les. En dat geld voor weet ik welk percentage van bokt, het zijn heus niet allemaal Anky's of hebben de ambitie om er 1 te worden. En ik weet dat ik niet perfect rij en zij weet dat ook dat geeft ze direct al aan. Dus natuurlijk is commentaar goed en dat ze zal ze ook heus wel weten,maar de manier waarop tegen een meisje van dertien daar kan iedereen best wel rekening mee houden.En dan zeggen dat ze volwassen moet reageren hoe dan? Ze is namelijk nog niet volwassen en de wat ouderen onder ons zouden juist beter moeten weten dan zo'n meisje de grond in te boren, je kunt het ook leuk brengen en proberen te motiveren. En met "je" bedoel ik degenen die zo heftig reageren en niet per defintie jou hoor laura24 ,dat is niet aardig gewoon. Je weet toch wie je voor je hebt???
Daarnaast als je de foto's ziet op haar andere paarden zie je duidelijk dat ze wel weet hoe het hoort en wel met cap laarzen e.d. rijdt. Dus je blind storten opeen paar gewenningsfoto's op een Fries wat echt heel wat anders is hoor ook niet te vergelijken met een ander groot of groter paard.
Ik maak het hier constant mee, meisjes vanaf 12 die veel beter dan ik rijden op de pony's of een paard en dan even op mijn Fries mogen rijden, opeens zijn het weer even beginners omdat het zo anders is en dan went het langzaam....sterker nog mijn instructrice die voor het eerst op een fries zat ging voorover zitten en haar benen hadden ook geen perfecte ligging omdat het zo vreemd aanvoelde, echter zij herstelde zich wat eerder. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen........