Ulko (fries) @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Ulko (fries) @t work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:01

Liins schreef:
wildchild, in haar prof staat dat die Fries nu dus 6jaar is, dus deze foto's moeten dus zijn genomen toen de fries 4 jaar was ..

Allemaal leuk en aardig, maar ook deze reactie heeft helemaal niks met rijtechnisch commentaar te maken Knipoog
Graag mijn bovenstaande post nog even doorlezen voordat je weer reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:01

ik vind dit er niet echt lekker uitzien, vind het zowiezo een makkelijk excuus wat bij de friesen wat steeds vaker gebuikt word: maar hij is niet aan het been..,
beugels langer, niet met je hakken erin drukken, en ik ben het idd met navidad eens, eerst een goede basis, dan komt de rest Knipoog
(heb niet alles gelezen, dus als er al iets is uitgelegd, sorry Knipoog )

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:08

Tsja, wat zal ik hier nou eens op zeggen?
Ik denk dat het meeste nu zo ongeveer wel gezegd is en ben het hier over het algemeen mee eens..
Het is een ontzettend leuk paard!! Hier kun je (naar mijn idee) nog een hoop mee bereiken, maar dan moet je wel aan jezelf willen werken!

Ik zei al dat ik me aansluit bij de meeste reacties maar wel wil ik dit nog even benadrukken: Ik denk zelf dat je handen nog niet rustig en consequent genoeg zijn om met een dergelijk bit te rijden.. Hier zou ik toch een iets zachter bit voor kiezen.. Dit is echt erg belangrijk!

Verder ben ik erg benieuwd naar de foto's morgen,, dan plaats ik wel een uitgebreider commentaar..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:11

BESTE JILLXENA

ik hoop dat je wat met
de reacties en adviezen gedaan hebt
je zult zien dat ze echt helpen
(ik snap ook wel dat het allemaal een beetje veel is)
en ik ben dan heel benieuwd naar de volgende foto s en ik ben denk ik niet de enige

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:41

Nou ten eerste ben je nog maar 13 jaar en ik vind het heel knap dat je dan al op zo'n sterke fries kan rijden. Dat je houding op dat moment niet helemaal goed is zal wel een reden hebben omdat je op je andere paarden wel goed zit. Het zal de onwennigheid wel zijn. Een fries is namelijk wel heel wat anders om te rijden en dat onvriendelijke zie ik er niet zo in en dat in de teugels hangen ook niet maar ja wie ben ik. Er rijdt nu ook een meisje van dertien op mijn kleine fries. Klein en beresterk voor zo'n meisje.Maar op mijn fries leren ze aan de teugel rijden omdat friesen dat nou eenmaal van nature eerder doen. Een fries loopt anders van nature een heel andere houding als hij losloopt al dus ik weet niet of iedereen hier daar wel rekening mee gehouden heeft of dat iedereen daar ervaring mee heeft.
Dat wordt regelmatig fout ingeschat ook door mensen die al jaren rijden maar nooit op een fries gereden hebben.
En daarnaast vind ik ook dat iedereen wel een beetje rekening mag houden met de leeftijd van 13 jaar en daarom ook de manier waarop ze reageert. Ze is beretrots op haar fries en dat mag ook, dat ze nog wat moet leren dat is duidelijk maar dat hebben we allemaal ooit moeten doen....toch? Ik wel iig.
Laat je vooral niet opjutten is mijn advies, op bokt kunnen ze dat heel goed terwijl ze jou je paard of de situatie vanaf een paar fototjes beoordelen. Lekker blijven oefenen en bijvoorbeeld les nemen op je fries, doe ik ook. Mooi paard hoor en dat komt allemaal wel goed, en kijk kritisch naarjezelf als anderen commentaar geven er zit altijd wel iets nuttigs in...... Ach gut

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 09:30

Perrokai schreef:
Nou ten eerste ben je nog maar 13 jaar en ik vind het heel knap dat je dan al op zo'n sterke fries kan rijden. Dat je houding op dat moment niet helemaal goed is zal wel een reden hebben omdat je op je andere paarden wel goed zit. Het zal de onwennigheid wel zijn. Een fries is namelijk wel heel wat anders om te rijden en dat onvriendelijke zie ik er niet zo in en dat in de teugels hangen ook niet maar ja wie ben ik. Er rijdt nu ook een meisje van dertien op mijn kleine fries. Klein en beresterk voor zo'n meisje.Maar op mijn fries leren ze aan de teugel rijden omdat friesen dat nou eenmaal van nature eerder doen. Een fries loopt anders van nature een heel andere houding als hij losloopt al dus ik weet niet of iedereen hier daar wel rekening mee gehouden heeft of dat iedereen daar ervaring mee heeft.
Dat wordt regelmatig fout ingeschat ook door mensen die al jaren rijden maar nooit op een fries gereden hebben.
En daarnaast vind ik ook dat iedereen wel een beetje rekening mag houden met de leeftijd van 13 jaar en daarom ook de manier waarop ze reageert. Ze is beretrots op haar fries en dat mag ook, dat ze nog wat moet leren dat is duidelijk maar dat hebben we allemaal ooit moeten doen....toch? Ik wel iig.
Laat je vooral niet opjutten is mijn advies, op bokt kunnen ze dat heel goed terwijl ze jou je paard of de situatie vanaf een paar fototjes beoordelen. Lekker blijven oefenen en bijvoorbeeld les nemen op je fries, doe ik ook. Mooi paard hoor en dat komt allemaal wel goed, en kijk kritisch naarjezelf als anderen commentaar geven er zit altijd wel iets nuttigs in...... Ach gut

Kijk hier heb ik ook wat aan.. En die mening van het opjutten heb ik ook al gegeven over bokt,, En dat is nog uitgekome ook.Vandaag ga ik zelf rijden op de manier hoe zij denken dat het moet. Ik vind dat dus ook ik kan geen comentaar geven vanaf een foto. Ik weet dat ik mijn hakken omhoog doen maar van de 4000 mensen op bokt doen het er 3000 ook niet.. En dat zijn ook nog degene die het meesten comentaar geven en ze zeggen dat ik op les moet zit ik allang, Sjef weber rijd nationaal.. En ik krijg les van een mevrouw die alleen maar z paarden en Grand prix paarden beschikt.. In de week heb ik 4 dagen les en 3 dagen om erop te oefenen
Dannkjewel,
Hier hbe ik iets aan Bloos

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:42

leuke fries! Haha!! ik denk dat de beugels wel wat langer mogen Knipoog maar dat was al gezecht. verder netjes

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 09:49

Dankjewel

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:57

jillxnena schreef:
Perrokai schreef:

Kijk hier heb ik ook wat aan.. En die mening van het opjutten heb ik ook al gegeven over bokt,, En dat is nog uitgekome ook.Vandaag ga ik zelf rijden op de manier hoe zij denken dat het moet. Ik vind dat dus ook ik kan geen comentaar geven vanaf een foto. Ik weet dat ik mijn hakken omhoog doen maar van de 4000 mensen op bokt doen het er 3000 ook niet.. En dat zijn ook nog degene die het meesten comentaar geven en ze zeggen dat ik op les moet zit ik allang, Sjef weber rijd nationaal.. En ik krijg les van een mevrouw die alleen maar z paarden en Grand prix paarden beschikt.. In de week heb ik 4 dagen les en 3 dagen om erop te oefenen
Dannkjewel,
Hier hbe ik iets aan Bloos

Waar haal je die wijsheid vandaan (zie vetgedrukt)? Er zijn wel een hoop mensen die hun hakken niet goed uitdrukken, maar zo extreem optrekken zie ik zelfs in de manege in de beginnerslessen maar erg weinig! Had je in die tijd ook al 4x per week les? Zo ja, dan geloof ik er niets van dat dat van zulke hoge ruiters zijn, want dan zou je nooit zo beledigd zijn over het commentaar hier, aangezien je dat dat al iedere 2 dagen te horen zou krijgen.

Je zegt iets te hebben aan het bericht hierboven, maar ik denk dat het goed zou zijn ook naar de rest van het advies te luisteren, er zitten echt goede tips tussen! Zoals: benen lang, hakken uitdrukken, rechtop zitten, een minder scherp bit (tenzij je een stille consequente hand hebt, maar dat vind ik er op de foto's niet zo uitzien eerlijk gezegd). Als deze foto's van 2 jaar terug zijn, was het paard toen 4. Dan is het nog belangrijker een goede, onafhankelijke zit te hebben. Misschien is een fries inderdaad wat moeilijker voor je te rijden omdat je klein bent, maar ik heb meisjes van 10 op grote paarden zien rijden, en heel netjes ook, dus het kan wel!

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 10:02

Nee, ik had toen nog geen les, maar kijk dna ook de rest van het toppic dat ik nieuwe foto;s ga maken

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:07

ik vind het er erg slordig uitzien,,, Bloos
je beugels moetten egt langer en je leunt voorover,,, Boos!
Als je dat probeert minder te doen zal het een stuk netter uitzien !! Haha!
Leuk paard !! Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:07

Ben ook erg benieuwd naar nieuwe foto's Knipoog Lachen Had het nu alleen over deze foto's...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:01

Laura24 schreef:
Waar haal je die wijsheid vandaan (zie vetgedrukt)? Er zijn wel een hoop mensen die hun hakken niet goed uitdrukken, maar zo extreem optrekken zie ik zelfs in de manege in de beginnerslessen maar erg weinig! Had je in die tijd ook al 4x per week les? Zo ja, dan geloof ik er niets van dat dat van zulke hoge ruiters zijn, want dan zou je nooit zo beledigd zijn over het commentaar hier, aangezien je dat dat al iedere 2 dagen te horen zou krijgen.

Je zegt iets te hebben aan het bericht hierboven, maar ik denk dat het goed zou zijn ook naar de rest van het advies te luisteren, er zitten echt goede tips tussen! Zoals: benen lang, hakken uitdrukken, rechtop zitten, een minder scherp bit (tenzij je een stille consequente hand hebt, maar dat vind ik er op de foto's niet zo uitzien eerlijk gezegd). Als deze foto's van 2 jaar terug zijn, was het paard toen 4. Dan is het nog belangrijker een goede, onafhankelijke zit te hebben. Misschien is een fries inderdaad wat moeilijker voor je te rijden omdat je klein bent, maar ik heb meisjes van 10 op grote paarden zien rijden, en heel netjes ook, dus het kan wel!

Met die "wijsheid" bedoelt ze waarschijnlijk te zeggen dat je vanachter je PC op een paar foto's op een nieuwe Fries niet het totale plaatje kan boordelen naar perfectheid. Als ik hier een foto van mezelf rijdend op zou zetten zullen de perfecte ruiters op bokt ook enorm veel commentaar geven omdat ik ook niet perfect rij, maar daarom zit ik ook op les. En dat geld voor weet ik welk percentage van bokt, het zijn heus niet allemaal Anky's of hebben de ambitie om er 1 te worden. En ik weet dat ik niet perfect rij en zij weet dat ook dat geeft ze direct al aan. Dus natuurlijk is commentaar goed en dat ze zal ze ook heus wel weten,maar de manier waarop tegen een meisje van dertien daar kan iedereen best wel rekening mee houden.En dan zeggen dat ze volwassen moet reageren hoe dan? Ze is namelijk nog niet volwassen en de wat ouderen onder ons zouden juist beter moeten weten dan zo'n meisje de grond in te boren, je kunt het ook leuk brengen en proberen te motiveren. En met "je" bedoel ik degenen die zo heftig reageren en niet per defintie jou hoor laura24 ,dat is niet aardig gewoon. Je weet toch wie je voor je hebt???
Daarnaast als je de foto's ziet op haar andere paarden zie je duidelijk dat ze wel weet hoe het hoort en wel met cap laarzen e.d. rijdt. Dus je blind storten opeen paar gewenningsfoto's op een Fries wat echt heel wat anders is hoor ook niet te vergelijken met een ander groot of groter paard.
Ik maak het hier constant mee, meisjes vanaf 12 die veel beter dan ik rijden op de pony's of een paard en dan even op mijn Fries mogen rijden, opeens zijn het weer even beginners omdat het zo anders is en dan went het langzaam....sterker nog mijn instructrice die voor het eerst op een fries zat ging voorover zitten en haar benen hadden ook geen perfecte ligging omdat het zo vreemd aanvoelde, echter zij herstelde zich wat eerder. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen........

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:12

Perrokai schreef:

Een fries heeft de neiging om achter de teugel te kruipen en daarbij de rug weg te drukken! Dat is dus helemaal niet de bedoeling. Op een fries moet je proberen lengte in de hals te krijgen en dat is niet zo makkelijk. Dus ik snap jou beargumentatie niet. En met het onvriendelijke bedoelen de meeste alleen dat ze met een scherp bit rijdt in cmbinatie met een terughoudende hand.

Dit is verder niet meer tegen de ts bedoeld! Als het goed is zijn dit oude foto's en ik ben benieuwd naar de nieuwe! Haha!

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:17

Mensen ik heb vandaag geen tijd geha ik ben Bij Ching-yi geweest bij haar paarden dus daarom heb ik alleen op nena gereden, Deze week probeer ik te kijke als ik van mijn zus erop mag en anders weet ik het neit

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:21

Geen commentaar wat nog niet gezegd is. Ik wilde wel even aanstippen dat ik het niet geweldig slim vind om foto's te plaatsen waarvan je op je klompen aan kan voelen dat er een golf van commentaar op zal volgen. Helemaal als deze foto's 2 jaar oud zijn...

Ben benieuwd op de nieuwe foto's!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:27

Ik ga verder niks over je houding enzo zeggen dat zal vast verbeterd zijn of zal verbeterd worden, maar ik vind dat wel dat je niet met de meest geschikte schoenen rijdt.. weet niet of het eerder is gezegd maar ik vind het best gevaarlijk.. Wel een leuk friesje hoor.. Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:22

nikki160287 schreef:
Een fries heeft de neiging om achter de teugel te kruipen en daarbij de rug weg te drukken! Dat is dus helemaal niet de bedoeling. Op een fries moet je proberen lengte in de hals te krijgen en dat is niet zo makkelijk. Dus ik snap jou beargumentatie niet. En met het onvriendelijke bedoelen de meeste alleen dat ze met een scherp bit rijdt in cmbinatie met een terughoudende hand.

Je begrijpt het dus wel, je legt het zelf uit. Het is heel anders en het is niet makkelijk dus zeker niet voor een meisje van 13 wat er net op zit. En hier barst het van de Friesen trouwens en ik moet de eerste nog tegenkomen die lengte in de hals heeft dat is echt niet eenvoudig zoals je zelf zegt. Friesen zijn showpaarden en minder goede galopeerders. De bouw is heel anders en vooral de hals wordt anders gedragen en is anders geplaatst dan bij "gewone" paarden. Dat kun je simpelweg niet veranderen. Dat bit is gewoon zichtbaar of ze er in hangt lijkt misschien zo maar hoeft niet zo te zijn.
Denk erom zo'n paard is enorm sterk voor zo'n meisje en je kunt niet alles van een foto beoordelen. Maar kijk nu eens naar jouw foto's in je profiel, ik zeg er niets van hoor maar ik durf te wedden dat als jij om commentaar vraagt over je rijstijl houding of wat dan ook dat er ook velen opduiken. Ook bij mij geef ik gelijk toe. Een foto is een momentopname en als je er op let hebben veel ruiters die goed rijden wel eens momentjes dat het er minder goed uit ziet. En dit is niet naar jou gericht hoor, maar advies kun je geven op een opbouwende of afbrekende manier. Hier op bokt heeft men nogal eens de neiging om iemand helemaal af te breken. En als je dat in dit geval doet met een meisje van dertien terwijl je zelf "volwassen" bent vind ik dat niet kunnen. Wat schiet ze daar nu mee op? Makkelijk hoor naar beneden trappen ! 13 jaar ! iemand zou ook eerst eens even gewoon kunnen vragen waarom hij zo'n bit heeft.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:47

Dat heeft iemand ergens in het begin al gevraagd, daar is geen antwoord op gekomen (voor zover ik weet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:05

dus als ze 16+ is mag het wel? slaat natuurlijk nergens op, je beoordeeld iemand op haar rijkunst, niet op leeftijd, zal mooi zijn he met de wedstrijden, moet je je leeftijd invullen, omdat ze je niet te lage punten willen geven, omdat je onder de 16 bent...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:00

dees_daan schreef:
dus als ze 16+ is mag het wel? slaat natuurlijk nergens op, je beoordeeld iemand op haar rijkunst, niet op leeftijd, zal mooi zijn he met de wedstrijden, moet je je leeftijd invullen, omdat ze je niet te lage punten willen geven, omdat je onder de 16 bent...

Nee dat slaat natuurlijk nergens op dat maak jij ervan. Een wedstrijd is heel wat anders als met mensen omgaan. Een wedstrijd rij je ook in jouw klasse of niveau. En trouwens dit is geen wedstrijd.
Er staat geen leeftijdsgrens bij zoals vanaf 16+ ben je vogelvrij verklaard en mag dus de grond in getrapt worden. Als je iemand "beoordeeld" net zoals bij een wedstrijd, zie je het hele plaatje hier dus niet. En dan gaat het altijd nog om de manier waarop, het kan namelijk ook anders al zijn er veel hier op bokt daar niet goed in. Als jij nu ouder bent (weet ik niet) zou jij wel wijzer moeten zijn.
En nogmaals tegen een kind van 13 zeggen dat ze zich volwassen moet gedragen ??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:17

zo bedoel ik het ook niet, maar er worden wel vaker mensen de grond in getrapt, dit mag dus wel als ze ouder zijn dan 16? zo komt het over op mij, dat het dan wel mag, ik heb haar de grond niet ingetrapt, heb alleen mijn mening gegeven, dit mag dus blijkbaar niet omdat dit commentaar is op een 13jarige, ik zelf ben 16. maar als ik zulke foto's zou plaatsen, zou ik ook na kunnen gaan dat er niet positief op gereageerd zou worden, ik weet dat dit geen wedstrijd is, maar op wedstrijden kan soms ook hard commentaar komen, als je je zo gaat gedragen daar, valt dat niet goed..
met volwassen reageren word denk ik bedoeld, dat ze zich niet zo snel aangevallen moet voelen, en daar ben ik het mee eens, ze kan dan 13 zijn maar ik vind wel dat je op je woorden moet letten, en niet tekeer moet gaan, als ze op les commentaar hebben, dan schiet je toch ook niet meteen in de verdediging?

dit zijn voorbeelden, dus je moet het niet letterlijk opvatten..
en ik ben van mening dat het excuus bij friesen vaak is dat ze niet aan het been zijn, als je er dan je hakken maar inzet, vind ik dit niet goed.. maar dat is mijn mening..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:31

Met volwassen reageren bedoel ik niet dat ze moet doen of ze 30 is, maar dat ze eerst even moet nadenken voordat ze er vanalles uitgooit. Kon ik iig wel toen ik 13 was, toen was ik geen kleuter meer hoor die als ze d'r zin niet kreeg maar begon te schreeuwen. De 13-jarigen die ik hier zo om me heen ken hebben ook allemaal al wel een behoorlijk idee wat wel en niet kan.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:17

Perrokai schreef:
nikki160287 schreef:

Je begrijpt het dus wel, je legt het zelf uit. Het is heel anders en het is niet makkelijk dus zeker niet voor een meisje van 13 wat er net op zit. En hier barst het van de Friesen trouwens en ik moet de eerste nog tegenkomen die lengte in de hals heeft dat is echt niet eenvoudig zoals je zelf zegt. Friesen zijn showpaarden en minder goede galopeerders. De bouw is heel anders en vooral de hals wordt anders gedragen en is anders geplaatst dan bij "gewone" paarden. Dat kun je simpelweg niet veranderen. Dat bit is gewoon zichtbaar of ze er in hangt lijkt misschien zo maar hoeft niet zo te zijn.
Denk erom zo'n paard is enorm sterk voor zo'n meisje en je kunt niet alles van een foto beoordelen. Maar kijk nu eens naar jouw foto's in je profiel, ik zeg er niets van hoor maar ik durf te wedden dat als jij om commentaar vraagt over je rijstijl houding of wat dan ook dat er ook velen opduiken. Ook bij mij geef ik gelijk toe. Een foto is een momentopname en als je er op let hebben veel ruiters die goed rijden wel eens momentjes dat het er minder goed uit ziet. En dit is niet naar jou gericht hoor, maar advies kun je geven op een opbouwende of afbrekende manier. Hier op bokt heeft men nogal eens de neiging om iemand helemaal af te breken. En als je dat in dit geval doet met een meisje van dertien terwijl je zelf "volwassen" bent vind ik dat niet kunnen. Wat schiet ze daar nu mee op? Makkelijk hoor naar beneden trappen ! 13 jaar ! iemand zou ook eerst eens even gewoon kunnen vragen waarom hij zo'n bit heeft.

Jij zegt dat je mensen op je fries laat rijden om ze aan de teugel te leren rijden. Dat is gewoon niet waar, ze leren een paard achter de teugel rijden. Maakt mij niet uit, maar je spreekt jezelf gewoon tegen.

Knap dat je aan mijn profiel mijn rijstijl kan zien! Geef maar commentaar kan er wel tegen hoor. Ik ben niet perfect en je leert van commentaar. Tuurlijk hou ik er rekening mee dat ze jong is. Geloof dat ik een aantal posts terug heb aangegeven dat ik graag de nieuwe foto's zou willen zien en dat ik daar objectief commentaar op zal geven.

Horses at work is hiervoor bedoeld dacht ik. En van dat bit was gewoon nooit antwoord op gegeven. Ik beoordeel wat ik zie en dat mag op dit forum en niet afkrakend. Lees mijn posts maar terug. Het kan een momentopname zijn, maar zij heeft de foto's in handen en zij bepaald of en welke foto's ze hier neer zet voor rijtechnisch commentaar.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:27

nikki160287 schreef:

Jij zegt dat je mensen op je fries laat rijden om ze aan de teugel te leren rijden. Dat is gewoon niet waar, ze leren een paard achter de teugel rijden. Maakt mij niet uit, maar je spreekt jezelf gewoon tegen.

Hoe weet jij nu of mijn fries makkelijk aan de teugel rijdt of volgens jou achter de teugel rijdt en zijn rug wegdrukt ? Dus hoe kan je daar over oordelen ? Je weet ook niet of hij met of zonder lengte in de hals rijdt kortom als mijn instructrice zegt dat mijn fries een makkelijk paard is om iemand even het gevoel van aan de teugel rijden te laten ervaren. Dan twijfel ik daar niet aan, jij wel ?

Citaat:

Knap dat je aan mijn profiel mijn rijstijl kan zien! Geef maar commentaar kan er wel tegen hoor. Ik ben niet perfect en je leert van commentaar. Tuurlijk hou ik er rekening mee dat ze jong is. Geloof dat ik een aantal posts terug heb aangegeven dat ik graag de nieuwe foto's zou willen zien en dat ik daar objectief commentaar op zal geven.

Ook jij schiet duidelijk direct in de verdediging. Ik geef geen commentaar op jou maar als je ze voor commentaar plaatst zal ook jij commentaar krijgen van anderen wat volgens bokt-traditie ook heel hard kan aankomen en uit onverwachte hoek. Jij bent niet perfect dat zeg je en dat klopt want dat is niemand ten alle tijden dus ook de TS niet. We wachten allemaal op de nieuwe foto's ben ook benieuwd? Maar heb je ook haar andere foto's bekeken op de andere paarden die meer bij haar leeftijd, grootte e.d. passen.

Citaat:

Horses at work is hiervoor bedoeld dacht ik. En van dat bit was gewoon nooit antwoord op gegeven. Ik beoordeel wat ik zie en dat mag op dit forum en niet afkrakend. Lees mijn posts maar terug. Het kan een momentopname zijn, maar zij heeft de foto's in handen en zij bepaald of en welke foto's ze hier neer zet voor rijtechnisch commentaar.

Ik weet niet of jij het specifiek deed maar ze wordt wel afgekraakt hoe goed bedoeld ook het kan ook heel anders...
Trouwens als ze nu 13 is en het is 2 jaar terug dan was ze 11! Ik persoonlijk ben van mening dat er nogal wat kinderen op een te groot en sterk paard rijden waar veel ongelukkken van komen. Zie het dagelijks. Ik zou mijn kind van 11 of 13 nooit op een dergelijke sterke fries laten rijden daar is ze gewoonweg te iel en te klein en niet sterk genoeg voor. Het is rijden op een tijdbom,als ie gaat kun je het vergeten en hopen op een goede afloop. Deze fries is duidelijk te hoog gegrepen voor haar.
Maar als ik het goed begrijp is het het paard van haar zus.