stoere shet @ steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caaro0

Re: stoere shet @ steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:22

quera schreef:
sorry maar ik vindt nniet kunnen
ik hem maar 2 pagina's gelezen dus de rest niet
maar ookal is ze 12 dan weetze (hopelijk) dat dit niet zo hoort
en zowizow waarom een shet stijgeren leren voor de lol terwijl hji de lol er niet eens van inziet volgens mij Slapen
en in het begin vondt je het stoer enz( je 1e postst) en daarna niet meer
en wat ik dan gedaan zou hebben: ik zou die foto's niet gemaakt hebben en ze zeker niet op bokt gezet hebben

ik heb gezegd dat ik de shet stoer vond,, dat staat idd in mijn titel.
stoere shet staat daar... dat stoer slaat dus op de pony,, en niet op het steigeren. Bloos

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:22

caaro0 schreef:
Emilion1985 schreef:
@ caaro0: alle kritiek die gegeven is beschouw ik als opbouwende kritiek. gewoon kappen dus met het steigeren. het is geen gezeur wat op dit topic gemeld wordt, alleen dat het steigeren op deze manier niet bepaald verantwoord is.

ik snap wel dat het niet verantwoord is.. maar het moet toch ook op een verantwoorde manier kunnen?? en ik hoopte dus eigenlijk dat er iemand zou reageren die een verantwoorde manier wist. * en niet weer zeggen; boek lezen en onder begeleiding..want het moet ook zonder begeleiding kunnen,, en het boek lezen gedeelte dat snap ik nu wel..

je moet het JUIST met begleiding doen en niet op je eigen houtje maar wat "proberen"zo wordt het juist nog gevaarlijker

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:23

Op een verantwoorde manier kan het wel, maar pas na aflopen van een heel traject vooraf. Bij het beleren van paarden bestaan er geen afkortingen, knoop dat in je oren!

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:25

quera schreef:
en zowizow waarom een shet stijgeren leren voor de lol terwijl hji de lol er niet eens van inziet volgens mij Slapen
en wat ik dan gedaan zou hebben: ik zou die foto's niet gemaakt hebben en ze zeker niet op bokt gezet hebben

niet om je helemaal af te zeiken,, maar jij was toevallig de laatste die het opmerkte. Haha!
over de lol ervan,,
waarom leer je een paard op comando flemen?? waarom leer je een paard op comando liggen??? omdat jij dat leuk vind.. .. waarom ga je een paard zadelmak maken?? waarom laat je hem over hindernissen springen die hoger zijn dan het dier zelf?? waarom laat je hem moeilijke dressuur oefeningen doen?? omdat wij paardenliefhebbers dat leuk vinden.. daarom...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:29

en het dan nog gek vinden dat die shet achteruit door het hek weg wil Scheve mond

heb er verder nix over te zeggen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:31

En waarom laat je een paard steigeren? Omdat jij dat leuk vind. Een op commando flemend paard is grappig, een paard dat heeft geleerd om onder werk uit te komen door te gaan liggen is hooguit irritant, een paard dat leert steigeren en vervolgens het leert te misbruiken is LEVENSGEVAARLIJK!

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:37

oke . lisanne heeft het allemaal gelezen ik dus ..
ik leer hem inderdaad meer kunstjes en dit was een van de eerste keren dat ik het deed hij doet het nu ook als ik er naast sta op comando hij maakt er geen misbruik van en van de teugels te trekken valt allemaal erg mee.. zullen we nu stoppen met alleen amar negatieve dingen te zeggen dan kunnen we beter positieffe dingen zeggen ik weet nu hoe jullie er over denken en daar zal iko ok wat mee gaan doen .. maar vinden jullie het voor de rest een leuke shet ..?

groetjes lisanne

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:38

ooh jah wat ik ook nog even wou zeggen is dat hij het zelf nu ook leuk vind hij vind het leuk om te doen en het ziet er nu al heel anders uit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:42

Het probleem is dat - nu hij het leuk vind om het te doen - straks ook een keer gaat doen als jij dat niet wilt. Of op een moment dat jij het niet wilt. Met jou op de rug, of met een ander op de rug. En op het moment dat die ander op de rug van je paard niet weet hoe hij moet reageren, en met paard achterover klapt, heb je de poppen aan het dansen.

Wil je reacties dat het een leuke shet is? Wil je die van mij? Maak dan foto's waar je knap met hem omgaat...want zo ga je van mij geen reactie krijgen.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:48

waarom maken jullie er nou weer een probleem van als die shet het niet leuk vind gaat ie der wel vandoor of bijt ie wel en bokken! laat haar toch! myn paard kan ook commando steigeren , wat maakt het uit ok het is op je eigen verantwoordelijkheid maar als hij het toch alleen kom commando doet is het toch goed

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:50

doemaarwat schreef:
waarom maken jullie er nou weer een probleem van als die shet het niet leuk vind gaat ie der wel vandoor of bijt ie wel en bokken! laat haar toch! myn paard kan ook commando steigeren , wat maakt het uit ok het is op je eigen verantwoordelijkheid maar als hij het toch alleen kom commando doet is het toch goed

Op bokt graag met . en , werken en niet vet gedrukt graag Vork

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:50

lisanne112 schreef:
ooh jah wat ik ook nog even wou zeggen is dat hij het zelf nu ook leuk vind hij vind het leuk om te doen en het ziet er nu al heel anders uit.

Analyseer deze uitspraak nu eens voor-je-zelf op een volwassen manier, zou je antwoord dan nog het zelfde zijn. Ben je de mening toegedaan dat, het je paard leren steigeren, ten goede komt aan het plezier om met jouw te rijden ?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:51

doemaarwat schreef:

doe is normaal, je ziet toch ook wel dat dit geen goede manier van vrijheidsdressuur is?
die je haar in die mond trekken? is dat vrijheidsdresuur? nee inderdaad dat is eerder dwangdressuur.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:51

Op het moment dat andere leven van anderen kinderen in gevaar komen is het niet meer alleen haar eigen verantwoordelijkheid.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:54

ik vind ze moet het gewoon zelf wetn en ik bemoei me er ook niet meer mee zo !

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:54

zeg dan niks.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:55

doemaarwat schreef:
ik vind ze moet het gewoon zelf wetn en ik bemoei me er ook niet meer mee zo !

zegmaarwat Knipoog

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:01

Ben je wel verantwoordelijk bezig ?
Hoe je in die pony zijn mond hangt,is dat vrijheidsdressuur ?
Dacht het niet.
Ook al is je shet eigenwijs,dan is dat nog geen reden voor zo in de mond van je pony gaan te hangen.
Het is leuk dat je je shet kan laten steigeren op commando,maar doe dat dan alsjeblieft op een verantwoordelijke manier.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:20

caaro0 schreef:
quera schreef:

niet om je helemaal af te zeiken,, maar jij was toevallig de laatste die het opmerkte. Haha!
over de lol ervan,,
waarom leer je een paard op comando flemen?? waarom leer je een paard op comando liggen??? omdat jij dat leuk vind.. .. waarom ga je een paard zadelmak maken?? waarom laat je hem over hindernissen springen die hoger zijn dan het dier zelf?? waarom laat je hem moeilijke dressuur oefeningen doen?? omdat wij paardenliefhebbers dat leuk vinden.. daarom...

je kan het paard wel laten stijgeren maar doe het dan onder
goede begleiding en ik ken zat paarden waaronder mn eigen ( pas overleden) paard er was nog nooit iemand op gegaan en wij konden er zo zonder zadel aan een halster en halstertouw mee naar buiten nemen het rijden vondt ze geweldig net zoals mn andere paard trouwens maar dies wat moeilijker
en ik zou NOOIT mijn paard over een hindernis jagen zeker niet als de hindernis hoger is als hem zelf
ik weet ook niet hoe jij springt dan maar mij is het nooit zo geleerd

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:27

nou lekkere foto's hoor Rolleyes waarom zie ik toch (bijna) altijd foto's van shetjes die de dupe van iets zijn?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:37

de mensen die zeggen dat ie het al geleerd heeft dat is niet juist ieder paard steigert als je hem te veel van voren tegen houd en verder drijft. Omdat ik duidelijk zie dat het verzet is ( denk dat meerdere mensen dit zien. ) dit is niet iets wat je een al eigewijze shetlander aan moet leren. Wat denk je die gaat dit gebruiken omdat hij in verzet gaat. Je hebt hem nu echt iets verkeerds geleerd.

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:02

johnnie schreef:
lisanne112 schreef:

Analyseer deze uitspraak nu eens voor-je-zelf op een volwassen manier, zou je antwoord dan nog het zelfde zijn. Ben je de mening toegedaan dat, het je paard leren steigeren, ten goede komt aan het plezier om met jouw te rijden ?

hallo,, het kind is 12!!! denk je dat ze dit snapt?? doe ff normaal zeg Boos!

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:03

[/quote]
over de lol ervan,,
[/quote]
je kan het paard wel laten stijgeren maar doe het dan onder
goede begleiding en ik ken zat paarden waaronder mn eigen ( pas overleden) paard er was nog nooit iemand op gegaan en wij konden er zo zonder zadel aan een halster en halstertouw mee naar buiten nemen het rijden vondt ze geweldig net zoals mn andere paard trouwens maar dies wat moeilijker
en ik zou NOOIT mijn paard over een hindernis jagen zeker niet als de hindernis hoger is als hem zelf
ik weet ook niet hoe jij springt dan maar mij is het nooit zo geleerd
[/quote]
dit was een cynische sneer...

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:04

leuk topic dit zeg Tong uitsteken
diezal vast veel pagina's bereiken zo,,,
ps ik vind het er ook niet zo netjes uitzien,,,

caaro0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:07

HouVanStefan schreef:
leuk topic dit zeg Tong uitsteken
diezal vast veel pagina's bereiken zo,,,
ps ik vind het er ook niet zo netjes uitzien,,,

dit was natuurlijk niet de opzet,, maar dat snap je hopelijk zelf ook wel Knipoog